Papildu 75 miljoni eiro tiks ieguldīti galveno un reģionālo autoceļu seguma atjaunošanā un satiksmes drošības projektos - iAuto

Papildu 75 miljoni eiro tiks ieguldīti galveno un reģionālo autoceļu seguma atjaunošanā un satiksmes drošības projektos 28

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Valsts ceļi | 6.maijs 2020 13:44

Papildu 75 miljoni eiro, kurus valdība 28. aprīlī lēma novirzīt valsts autoceļu sakārtošanai, tiks ieguldīti valsts galveno un reģionālo autoceļu seguma sakārtošanā, kā arī vairākos satiksmes drošības projektos.

Par šiem papildu līdzekļiem būvdarbi plānoti 71 valsts ceļu objektā, kā arī atsevišķos satiksmes drošības uzlabošanas projektos. Tiks sakārtoti kopumā 583 kilometri valsts autoceļu un astoņi tilti.

Posmi, kuros tiks veikti remontdarbi, tika atlasīti pēc vairākiem kritērijiem. Pirmkārt, tiks uzsākti darbi, kas bija ieplānoti vairākos objektos 2021. gadā, taču to tehniskā dokumentācija jau ir gatava un remontdarbus var uzsākt jau šogad. Ņemot vērā to, ka papildu finansējums 75 miljonu eiro apmērā ir pieejams tikai līdz šā gada 31. decembrim, investīcijas tiks ieguldītas seguma atjaunošanā. Galvenais kritērijs posmu atlasē bija autoceļu tehniskais stāvoklis un satiksmes intensitāte. Seguma atjaunošanu var veikt tajos posmos, kas ir salīdzinoši labā tehniskā stāvoklī, kuru būtiski var uzlabot, atjaunojot segumu. Kā otrs būtisks kritērijs tika ņemta vērā satiksmes intensitāte, lai ieguldījumi varētu kalpot maksimāli lielam ceļu lietotāju skaitam. 

“Mums ir zināms laika rāmis, kurā darboties, un jau maija beigās mēs plānojam laist tirgū pirmos papildu objektus. Jūlijā un augustā uzsāksies pirmie būvdarbi par piešķirtajiem papildu līdzekļiem. LVC būvinženieri un iepirkumu speciālisti tuvākajos mēnešos strādās ļoti intensīvi. Esmu pārliecināts, ka mēs veiksmīgi realizēsim iecerēto, neskatoties uz saspringtiem termiņiem,” pauž VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. Gan no ekonomikas “sildīšanas”, gan no valsts autoceļu sakārtošanas un satiksmes drošības viedokļa ir gandarījums par valdības lēmumu novirzīt papildu līdzekļus autoceļu sakārtošanai. Šogad autovadītāji noteikti pamanīs vairāk būvdarbu, bet nākamgad varēs lietot labākus un drošākus autoceļus, norāda Lange.

Papildu finansējums tiks novirzīts arī satiksmes drošības paaugstināšanas projektiem. Plānots, ka kopumā apmēram 20 kilometros valsts galveno autoceļu tiks uzstādītas drošības barjeras. Drošības barjeras plānots uzstādīt arī tajos ceļu posmos, kas ir ļoti ciešā tuvumā pie ūdenstilpnēm. Uzlabojot satiksmes organizāciju, valsts galveno autoceļu krustojumos tiks atjaunoti virzienu rādītāji, kuri ir nokalpojuši savu laiku un vairs pietiekami neatstaro, līdz ar to ir grūti saredzami. Atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ierīkotas ribjoslas, kopumā aptuveni 70 kilometros. Tāpat līdzekļi tiks ieguldīti divu gājēju un velosipēdistu celiņu izbūvei: Murjāņos no Gaujas tilta līdz Murjāņu sporta skolai un Beberbeķos, lai novirzītu gājēju plūsmu uz drošu pāreju pār Rīgas apvedceļu (A5).

Visi valsts autoceļu objekti, uz kuriem plānots veikt darbus par papildu līdzekļiem, ir atzīmēti būvdarbu kartē LVC mājas lapā www.lvceli.lv, kā arī pielikumā esošajā kartē. 

Kā zināms 28. aprīlī valdība pieņēma lēmumu no valsts budžeta programmas Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem piešķirt Satiksmes ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 75 000 000 eiro projektu īstenošanai autoceļu jomā.

 
28 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Janka 6.maijs 2020 22:34
6 0 Atbildēt

Dilumkārta jāatjauno ik pēc ~7 gadi, lai nebojātu pamatus un ceļš nenonāktu sabrukušā stāvoklī. Tieši tāpat kā tu pārkrāso sētu, lai nesapūtu dēļi Sabrukušie ceļi, lai būtu kāda jēga, ir jāpārbūvē pilnībā, kas jau ir citas izmaksas.

anonimikis 6.maijs 2020 15:12
6 1 Atbildēt

Pielikumā esošā karte ir sūdīga bez gala.

Arita 6.maijs 2020 15:22
5 0 Atbildēt

Vairāk nekā dīvaini... ceļš no Mazirbes uz Kolku ir ;loti labā stāvoklī, bet tur paredzēts remonts. Ceļā no Talsiem uz Dundagu var izsist zobus, bet tur laikam tuvākajā 10gadē nekas netiks labots. Tiešām nav saprotams, pēc kādiem kritērijiem tiek izvērtēti ceļa posmi, kurus nepieciešams remontēt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 29

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Audi EX7 – otrais Audi bez četru riņķu logotipa; šoreiz arī Eiropai? (+ FOTO) 5

Audi atklājis jaunā zīmola AUDI otrā modeļa nosaukumu – tas ir krosovers EX7, kas, iespējams, kļūs pieejams arī Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Seat uzsāk modernizēto Arona un Ibiza ražošanu (+ FOTO)

Jaunākie Seat Arona un Ibiza jau nākamā gada janvārī kļūs pieejami Eiropas tirgū, cenai sākoties no atzīmes, kas mazāka par 20 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Turpmāk ātruma pārkāpumus uz ceļa izvērtēs tehnoloģijas, nevis cilvēks (+ VIDEO) 2

Valsts policija sākusi automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kas fiksēti ar pārvietojamajiem un stacionārajiem fotoradariem. Policija to skaidro ar jaunām tehnoloģiju iespējām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti