Papildu 75 miljoni eiro tiks ieguldīti galveno un reģionālo autoceļu seguma atjaunošanā un satiksmes drošības projektos 28

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Valsts ceļi | 6.maijs 2020 13:44

Papildu 75 miljoni eiro, kurus valdība 28. aprīlī lēma novirzīt valsts autoceļu sakārtošanai, tiks ieguldīti valsts galveno un reģionālo autoceļu seguma sakārtošanā, kā arī vairākos satiksmes drošības projektos.

Par šiem papildu līdzekļiem būvdarbi plānoti 71 valsts ceļu objektā, kā arī atsevišķos satiksmes drošības uzlabošanas projektos. Tiks sakārtoti kopumā 583 kilometri valsts autoceļu un astoņi tilti.

Posmi, kuros tiks veikti remontdarbi, tika atlasīti pēc vairākiem kritērijiem. Pirmkārt, tiks uzsākti darbi, kas bija ieplānoti vairākos objektos 2021. gadā, taču to tehniskā dokumentācija jau ir gatava un remontdarbus var uzsākt jau šogad. Ņemot vērā to, ka papildu finansējums 75 miljonu eiro apmērā ir pieejams tikai līdz šā gada 31. decembrim, investīcijas tiks ieguldītas seguma atjaunošanā. Galvenais kritērijs posmu atlasē bija autoceļu tehniskais stāvoklis un satiksmes intensitāte. Seguma atjaunošanu var veikt tajos posmos, kas ir salīdzinoši labā tehniskā stāvoklī, kuru būtiski var uzlabot, atjaunojot segumu. Kā otrs būtisks kritērijs tika ņemta vērā satiksmes intensitāte, lai ieguldījumi varētu kalpot maksimāli lielam ceļu lietotāju skaitam. 

“Mums ir zināms laika rāmis, kurā darboties, un jau maija beigās mēs plānojam laist tirgū pirmos papildu objektus. Jūlijā un augustā uzsāksies pirmie būvdarbi par piešķirtajiem papildu līdzekļiem. LVC būvinženieri un iepirkumu speciālisti tuvākajos mēnešos strādās ļoti intensīvi. Esmu pārliecināts, ka mēs veiksmīgi realizēsim iecerēto, neskatoties uz saspringtiem termiņiem,” pauž VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. Gan no ekonomikas “sildīšanas”, gan no valsts autoceļu sakārtošanas un satiksmes drošības viedokļa ir gandarījums par valdības lēmumu novirzīt papildu līdzekļus autoceļu sakārtošanai. Šogad autovadītāji noteikti pamanīs vairāk būvdarbu, bet nākamgad varēs lietot labākus un drošākus autoceļus, norāda Lange.

Papildu finansējums tiks novirzīts arī satiksmes drošības paaugstināšanas projektiem. Plānots, ka kopumā apmēram 20 kilometros valsts galveno autoceļu tiks uzstādītas drošības barjeras. Drošības barjeras plānots uzstādīt arī tajos ceļu posmos, kas ir ļoti ciešā tuvumā pie ūdenstilpnēm. Uzlabojot satiksmes organizāciju, valsts galveno autoceļu krustojumos tiks atjaunoti virzienu rādītāji, kuri ir nokalpojuši savu laiku un vairs pietiekami neatstaro, līdz ar to ir grūti saredzami. Atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ierīkotas ribjoslas, kopumā aptuveni 70 kilometros. Tāpat līdzekļi tiks ieguldīti divu gājēju un velosipēdistu celiņu izbūvei: Murjāņos no Gaujas tilta līdz Murjāņu sporta skolai un Beberbeķos, lai novirzītu gājēju plūsmu uz drošu pāreju pār Rīgas apvedceļu (A5).

Visi valsts autoceļu objekti, uz kuriem plānots veikt darbus par papildu līdzekļiem, ir atzīmēti būvdarbu kartē LVC mājas lapā www.lvceli.lv, kā arī pielikumā esošajā kartē. 

Kā zināms 28. aprīlī valdība pieņēma lēmumu no valsts budžeta programmas Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem piešķirt Satiksmes ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 75 000 000 eiro projektu īstenošanai autoceļu jomā.

 
Visi komentāri
 
Antons 6.maijs 2020 14:05
0 4 Atbildēt

Kam tiek taisīti ceļi, kur brauc 1 mašīna stundā? Rīgā nevienas normālās ielas nav, tā jaunā administrācija ir sliktāka par jebkuru iepriekšējo.

Krotow 6.maijs 2020 17:52
2 0 Atbildēt

Atceries šo komentāru, kad iesi uz Rīgas Domes vēlēšanām. Un par tiem, kuri šīs ielas nelaboja jau toreiz, kad tās nopuva.

Janka 7.maijs 2020 12:37
2 0 Atbildēt

Rīgas ceļi ir pēdējo 10 un vairāk gadu Rīgas domes vadītāju atbildība nevis pagaidu administrācijas. Lai sāktu remontēt ceļu ir jāpaiet vismaz vairākiem mēnešiem kopš par to rodas doma, ja, protams, ir nauda.

Un Rīgas ceļi nav valsts atbildībā, tādēļ uz tiem šī programma neattiecas.

anonimikis 6.maijs 2020 15:12
6 1 Atbildēt

Pielikumā esošā karte ir sūdīga bez gala.

Arita 6.maijs 2020 15:22
5 0 Atbildēt

Vairāk nekā dīvaini... ceļš no Mazirbes uz Kolku ir ;loti labā stāvoklī, bet tur paredzēts remonts. Ceļā no Talsiem uz Dundagu var izsist zobus, bet tur laikam tuvākajā 10gadē nekas netiks labots. Tiešām nav saprotams, pēc kādiem kritērijiem tiek izvērtēti ceļa posmi, kurus nepieciešams remontēt.

Krotow 6.maijs 2020 15:47
1 0 Atbildēt

Nu tad Manabalss ierosini pieņemt izmaiņas likumos lai pirmos remontē viosnojātākos ceļus.

D 6.maijs 2020 17:35
1 0 Atbildēt

Cik atceros, uz Kolku ir ideāls asfalts. Tiešām būtu interesanti uzzināt, kāds ir pamatojums

Krotow 6.maijs 2020 17:51
1 1 Atbildēt

Tur ceļa pamatne jau salabota un vieglāk pa fikso līdzekļus "apgūt". Ne tā kā tur kur ceļs 40+ gadus nav remontēts un praktiski jāsāk ar visa uzbēruma atjaunošanu.

Arita 6.maijs 2020 21:52
1 0 Atbildēt

Njāāā... bet pēc loģikas tak vajadzētu ieguldīt tur, kur 40+ nav remontēts, nevis to, kas tāpat ir perfekts... Vismaz pēc manas loģikas... Šķiet, deputātiem interesē tikai tie ceļi, pa kuriem viņi brauc. Un citi ceļi vienkārši neeksistē. Posmu Talsi - Dundaga tuvākajā 10gadē nav paredzēts remontēt.

Freijers 7.maijs 2020 10:41
1 0 Atbildēt

Kolkas ceļs Līdz Ventspilij ir labs ne tik līdz Mazirbei gan gan vēl mazu strēķīti pēc Lūžņas pagrieziena, kas ir ~35 km naturāls skrienams gabals (ko kādreiz arī moči izmantoja) - tāds savāks LV fenomens, bet vasarās ļoti patīkams. Ko tur iekšā līst nav saprotams....Kurzemē ceļi vispār kā tādi ir labāki, sākot no grantenēm līdz mazajiem asfalta ceļiem, kur nekādas īpašās kustības nav....toties Rīga - Tukums posms....

Un 6.maijs 2020 17:38
2 0 Atbildēt

no Pāvilostas vispār nesen tika veikta ceļa rekonstrukcija. Tur ir ideāls asfalts. Ko tur atjaunos?

Janka 6.maijs 2020 22:34
6 0 Atbildēt

Dilumkārta jāatjauno ik pēc ~7 gadi, lai nebojātu pamatus un ceļš nenonāktu sabrukušā stāvoklī. Tieši tāpat kā tu pārkrāso sētu, lai nesapūtu dēļi Sabrukušie ceļi, lai būtu kāda jēga, ir jāpārbūvē pilnībā, kas jau ir citas izmaksas.

Arita 7.maijs 2020 9:41
0 1 Atbildēt

Labi, tas ir saprotams. Bet vienalga dīvaini - tiem vecajiem sabrukušajiem vispār neķeras klāt... Kāpēc? Žogu pārkrāsojam, bet, ja tas tomēr ir tik vecs, ka brūk kopā - taisam jaunu.

Janka 7.maijs 2020 12:09
1 0 Atbildēt

Tāpēc, ka šī nauda nebija plānota un nav gatavi pārbūves projekti, atjaunošanai nevajag būvprojektu. Tāpēc arī sadalīts pa objektiem, kurus ātri var realizēt.

Arita 7.maijs 2020 13:30
0 0 Atbildēt

Cik man zināms, tie pārbūves projekti nemaz netiek gatavoti - tātad atjaunosim to, kas jau ir labs, bet viss vecais lai brūk un jūk... par to tagad nedomāsim, piemiegsim acis un izliksimies, ka veco ceļu nemaz nav...

dubis 7.maijs 2020 14:04
0 0 Atbildēt

Nu primāri jau skatās uz intensitāti + ceļa stāvokli, nevis ceļa vecumu. Un arī projektiem ir derīguma termiņš, kurā tas ir jārealizē. Ja zini, ka ministrs neatbalsta mazo, neintensīvo ceļu pārbūvi (ja sabrucis, jāpārbūvē, nevis jāatjauno), tad kāda jēga projektu pasūtīt, zini, ka naudu projekta realizācijai nedabūt..

Arita 7.maijs 2020 16:41
0 0 Atbildēt

Zinu, ka ceļa posmā Mazirbe - Kolka satiksmes intensitāte ir minimāla - vismaz 10reiz mazāka nekā ceļa posmā Talsi- Dundaga. Tāpēc jau saku, ka ministrs nemaz nezina, ka ārpus Rīgas ir arī citas apdzīvotas vietas, uz kurām jānokļūst.

iciks 7.maijs 2020 16:38
0 0 Atbildēt

Arita, Tev taču saka -ar šo naudu tos 40+ ceļus nevar salabot, jo tur, kā teikt, vajag rakt dziļāk. Attiecīgi vajag projektu un pat ja tas ir, kā noteikti daļai kādu ceļu, tas viss nav izdarāms š.g. laikā kaut vai tā paša iepirkuma dēļ.

Ja 75 miljonus solītu nākošajā gadā, būtu savādāk, bet tagad ir kā ir.

Arita 7.maijs 2020 16:42
0 0 Atbildēt

Es saprotu. Bet saprotu arī to, ka tas projekts nebūs arī nākamgad un arī ne pēc 5 un 10 gadiem...

D 7.maijs 2020 17:58
1 0 Atbildēt

nu tas tagad izskatās tā kā piemeram kad cilvēks piešķirto dikstaves pabalstu iztērē saldejumā, šokolādē un šmigā, nevis kaut kam lietderigam, lai tik paspētu ātrāk iztērēt...

Novērojums 7.maijs 2020 9:44
1 1 Atbildēt

Virskārtas atjaunošana EE:

Ierobežo satiksmi ~0.5 km posmā, noplēš virskārtu un uzreiz klāj jaunu, tad pāriet uz nākamo posmu. Ceļa posms ierobežots vienu dienu. Brīvdienās, kad darbs nenotiek, ceļš nav bloķēts...

Virskārtas atjaunošana LV:

Ierobežota satiksme visā ceļā. Vismaz mēnesi ārda ceļu, tad astāj saārdītu uz pāris mēnešiem un vēl mēnesi klāj jaunu. Viss ceļš sačakarēts uz 3...4 mēnešiem. Nauda veiksmīgi apgūta...

Mārcis 6.maijs 2020 17:50
0 0 Atbildēt

Kad vienreiz tiks sataisits Tārgale-Piltene ceļa posms????

iciks 7.maijs 2020 8:58
1 0 Atbildēt

"Ņemot vērā to, ka papildu finansējums 75 miljonu eiro apmērā ir pieejams tikai līdz šā gada 31. decembrim" - te ir tas āķis. Ja vēlies kārtīgu objektu, nepieciešams iepirkums, bet tas nozīmē vien gada beigas un tas nav iespējams.

Tad nu atliek vien sīkie objekti.

Jāatzīst, tādi pusnelietderīgi tie miljoni. It kā nav jau slikti, tajā pašā laikā pielietojums nu tāds, nu tāds...

Janka 7.maijs 2020 12:44
2 0 Atbildēt

ņemot vērā pieejamo summu, manuprāt, ļoti labs pielietojums, jo tiks sakārtoti daudzi kilometri salīdzinoši īsā laika posmā.

Tas tā globāli skatoties uz Latvijas ceļiem.

Konkrēto ceļu apkārtnē dzīvojošajiem un tūristiem arī labi. Cita lieta, ka ir ceļi, kurus varbūt vajadzētu vairāk remontēt par izvēlētajiem, bet nu tiem arī prasās pilna rekonstrukcija un prāvas investīcijas, bet tad visu šo km vietā varētu kapitāli rekonstruēt tikai, piemēram, 30km Ventspils šosejas posmā gar Ķemeriem

... 7.maijs 2020 15:21
0 0 Atbildēt

Baidos ka ar vēlmi šā laikā apgūt miljonus tiks sataisīts kārtējais bardaks. Ceļiniekiem resursi ir tik cik ir un vairāk naudas nozīmē to, ka sagrābs vairāk projektus un remonti notiks plaši, bet ļoti lēni ar daudziem ilgstošiem ierobežojumiem un kavētiem termiņiem...

nu 7.maijs 2020 18:05
0 0 Atbildēt

aptuveni tā jau notiek. piemēram puse Jelgava šosejas slēgta, bet reāli tur divās vietās pāris traktoriņi skrāpē asfaltu. aptuveni tā

Pļurkt 8.maijs 2020 10:39
1 1 Atbildēt

Apgūt ir ar nozīmi izsaimniekot, sabāzt kabatās, jeb prasti sakot nozagt.

Ieguldīt ir ar nozīmi saremontēt vai uzbūvēt tā lai nākotnē būtu regulārs ekonomiskais ieguvums (vai vismaz ietaupījums).

ZZZZ 9.maijs 2020 8:53
1 0 Atbildēt

Es savus ceļus salaboju pats un nekādus tūkstošus neiztērēju. Tik novācu vaļņus lai ūdens tek prom un bedres aizlīdzināju. Atbrauc jau arī drifteri un citi lauzt mīlētāji, bet parasti jau parunājoties ir saprotoši.

Bet pa tēmu novēroju, ka pagājušo gadu kapitāli renovētu zemes ceļu, šogad paši ceļinieki jau sačakarējuši , greiderējot profilu, nav nolīdzinātas apmales starp grāvi un brauktuvi. Tur pietrūcis metrs un lai nebūtu jābrauc 2x ir palikušas vagas. Tajās krājas ūdens un kas tur notiks var loģiski paredzēt.

Varbūt dažus ceļus var nodot privātai apsaimniekošanai. Līdzīgi kā nesen viens pagasts pārņēma VC reģionālos posmus. Liels ķīviņš bij...Tik tie ceļi tagad labāki palikuši.

Nu un piemēram tos ielāpu ceļus, kurus es uztveru kā nesaimnieciskuma kalngalu, nav vienkāršāk viegli nofrēzēt, nedaudz pķi un granīta akmeņus smalkā kārtā izlīdzināt!? Tak līdzena virsma mazāk dinamiski bojā gan pamatni, gan auto tehniku. Un nevajag tūlīt argumentēt, ka pamatne slikta, tad jau šie vecie ielāpu ceļi sen būtu no šīs te tricināšānas izputējuši. Ja kas labs piemērs Eleja Tērvete, varat aizbraukt un papriecāties par rezultātu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti