"Nordeka": Daļa pasažieru pēc iekāpšanas autobusā sejas aizsegus pārtrauc izmantot 21

 

Foto: Ekrānbilde no Google/maps

Nozare.lv | 14.maijs 2020 14:11

Daļa pasažieru iekāpj autobusā ar aizsegtu muti un degunu, bet, ieņemot sēdvietu, tos atsedz, un autobusa vadītājam nav iespējams to kontrolēt, aģentūrai LETA pauda reģionālā pasažieru pārvadātāja AS "Nordeka" pārstāvis Edvards Valdmanis

"Nordeka" administrācija visus autobusa vadītājus-konduktorus ir informējusi par prasībām un izmaiņām, kas ieviestas līdzšinējā kārtībā. Noteikumi ir skaidri, ir izveidoti instruējoši materiāli gan autobusa vadītāju, gan pasažieru ievērībai, tie pieejami katrā "Nordeka" autobusā. Materiālos tostarp ir minēts, ka gadījumā, ja pasažieri iekāpjot atsakās lietot sejas un deguna masku, autobusa vadītājs ir tiesīgs tos neuzņemt. Parasti gan "Nordeka" aicina rast kompromisu - paskaidrot pasažieriem, kāpēc tas nepieciešams, kādas ir alternatīvas, ja pasažiera rīcībā nav maskas, piemēram, lietojot lakatu vai šalli.

Valdmanis skaidroja, ka, komunicējot gan ar autobusa vadītājiem, gan Autotransporta direkciju, iezīmējas sekojoša aina - iekāpjot autobusā, pasažieris ir nosedzis elpceļus, taču, ieņemot sēdvietu, tie, visticamāk, atkal tiek atsegti, un autobusa vadītājs par to nevar pārliecināties. 

"Tas ir atkarīgs no katra pasažiera godprātības. Esam gan brīdinājuši autobusa vadītājus - gadījumā, ja salonā kāds atsakās ievērot elpceļu nosegšanas nosacījumus, autobusa vadītājam ir jāziņo Valsts policijai," pauda Valdmanis, piebilstot, ka šī pati informācija ir pieejama visiem pasažieriem gan autobusos, gan "Nordeka" interneta vietnē. Pārkāpumu gadījumus, visticamāk, autobusa vadītājs var fiksēt tikai tad, ja par to sūdzas citi pasažieri.

Viņš pauda, ka līdz šim autobusos netika ielaisti kādi pasažieri, ja salonā jau bija sasniegta puse no autobusa ietilpības, kā arī, ja radās šaubas par pasažiera veselības stāvokli vai par to, ka pasažieris ir atgriezies no ārzemēm. Turpmāk neuzņemti tiks pasažieri, kas atteiksies lietot individuālos aizsardzības līdzekļus, iekāpjot sabiedriskajā transportā.

Ņemot vērā, ka jaunā kārtība tika ieviesta tikai 12.maijā, ir jāsaprot, ka visi pasažieri vēl nav iepazinušies ar to, tāpēc noteikti ir sagaidāmi pārpratumi, kas parasti ir raksturīgi pārejas periodam, pauda Valdmanis.

"Nordeka" reģistrēta 1991.gadā un tās pamatkapitāls ir 2,669 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma finanšu dati par 2019.gadu vēl nav publiskoti, bet 2018.gadā tas strādāja ar 14,09 miljonu eiro apgrozījumu un 437 577 eiro zaudējumiem. "Nordeka" patiesais labuma guvējs ir Juris Savickis.

 
Visi komentāri
 
SAHS 14.maijs 2020 19:14
4 1 Atbildēt

KAPEC SOFERIS IR BEZ MASKAS??

Vernons 14.maijs 2020 20:37
1 5 Atbildēt

Šoferis visu laiku svaigu gaisu elpo!

Kanibaals 14.maijs 2020 21:22
4 1 Atbildēt

Un pirž salonā

Rr19 14.maijs 2020 21:41
1 2 Atbildēt

Pēc sevis spried?

Kanibaals 15.maijs 2020 9:32
4 0 Atbildēt

Nē pēc šoferiem spriežu

Rr19 15.maijs 2020 14:18
2 2 Atbildēt

Sapratu, tātad neesi šoferis.

Kanibaals 14.maijs 2020 21:23
2 1 Atbildēt

Tak no nekvalitatīvām maskām jēgas maz, var tikai nosmakt. Nav cilvēka plaušām paredzēts.

spriidiic 14.maijs 2020 21:48
6 1 Atbildēt

Tādas maskas , kas aiztur VĪRUSUS , tiek lietotas vīrusu izpētes laboratorijās un maksā simtus/tūkstošus E gabalā .

Kanibaals 15.maijs 2020 9:34
0 0 Atbildēt

Te gan nav runa par vīrusu aizturēšanu, bet gan par siekalu pilienu aizturēšanu latenti pozitīvajiem. Tad gan respiratori šādam nolūkam neder, jo izelpotais gaiss netiek filtrēts.

Rr19 14.maijs 2020 21:50
4 0 Atbildēt

Pasažieri vēl nav iepazinušies,ka drošības jostas jālieto,vēl turpinās pārejas periods.

Fedja 14.maijs 2020 23:32
1 1 Atbildēt

95% cilvēku maskas lieto nepareizi - nemitīgi aiztiek, velk nost un virsū un pēc būtības tās maz ko dod. Izskatās, ka tur neviena infektologa, tikai papagaiļi kas atkārto maska, maska, maska. Jau sākumā vajadzēja apmācīt lietot maskas pareizi, tagad jau par vēlu jo visiem sācies atslābums. Maska izmetama pēc noņemšanas vai 2st lietošanas. Tad jau jēdzīgāk būtu iekļaut maskas cenu biļetē un iekāpjot, izsniegt un paskaidrot, kā tā lietojama, tikai reisi kavētos par stundu un nav jau to masku tik daudz.

Kanibaals 15.maijs 2020 9:41
0 1 Atbildēt

Tieši tā, ja vīruss pielipis ārējai kārtai tad apgramstot visas iespējas aptraipīt rokas. Pie tam elpojot maskā iespējams pat virālā slodze pieaug un saelpojas vairāk vīrusu daļiņas kā bez. Piemēram Černobiļas seku likvidēšanā tika novērots, ka tiek kas kāpa uz jumta bez gāzmaskām saelpojās mazāk radioaktīvo daļiņu nekā ar maskām, jo pie slodzes spiesti vilkt gaisu dziļāk plaušās. Tiesa tai pat laikā putekļusūcēja izgudrotājs pieliekot pie mutes kabataslakatiņu izsūca visu paklāju un palika dzīvs.

anonimikis 15.maijs 2020 0:47
1 0 Atbildēt

Nordeka nevar atļauties rungas šoferiem?

Kanibaals 15.maijs 2020 9:35
4 0 Atbildēt

Nordeka nevar atļauties maskas izsniegt. LuxExpress, gan nodrošina ar austiņām bez maksas tālajos reisos.

iciks 15.maijs 2020 12:51
0 1 Atbildēt

Kāda velna pēc Nordekai (vai jebkuram citam pārvadātājam) būtu jānodrošina maskas?

Un gluži labi saprotu pasažieru nevēlmi tādas lietot. Nesen sanāca uzlikt, jo medicīnas iestādē nelaida bez maskas iekšā. Nu galīgi nav forši - elpo kā caur spilvenu.

Rr19 15.maijs 2020 14:37
2 1 Atbildēt

Zini, cik kategoriju Nordekã brauc ar atlaidēm, kāpēc viņi visi vēl ar maskām jāapgādā?

650 15.maijs 2020 13:25
0 0 Atbildēt

Nene,kojūs, viss ir ok. Febrālī un martā plāNveidīgi samazinājām siļķumucu (reisu) skaitu, un tad jau masku lietot nebij Jēgas.Jo reku pat milānas nigeri iekš metro sāka tās lietot tikai kad zārku skaits pārsniedza pustūkstoti diennaktī.Tā ka jāņos arī pieturās un plūdmalēs sēdēsim skafandros un gāzmaskās.Cerams, ka valstiski spējīgākie parapsihoverbologi un vadošie Zinātnieki strādā un ka (šoreiz) viss ir (tiks) laicīgi Iepirkts. Jā.

Virma 16.maijs 2020 10:04
2 2 Atbildēt

Visa tā vīrusa būšana ir tīrais teātris. Naudas atmazgāšana valstiskā, oficiālā līmenī. Un sabiedrības gatavošana totālai kontrolei un izsekošanai. Vinķele sapirkās ļimonu ķīniešu masku, tagad visiem piespiež tas pirkt. A tie kas te uztraucas par tiem tūkstošiem zārku- kāds ir rādijis, kas tajos atrodas iekšā? Paziņot jau var viskautko. Cilvēks nomirst ar plaušu karsoni, a pieraksta miris ar koronu. Tepat LV ārsti piedāvāja naudu, lai tikai diagnozē mirušajam varētu ierakstīt- korona. Domājiet reāli, laikabiedri.

Kanibaals 16.maijs 2020 10:38
1 3 Atbildēt

Tagad katrs pāķis ir gudrāks par visiem virusulogiem un valdībām, ka tik ne arī. Un pirms apvaino ārstus sagādā kadus konkrētus faktus.

Nez no gripas drīkst nomirt, bet no covid nē, jo tad tas ir pierakstīts loģika nekāda.

Virma 16.maijs 2020 10:59
2 1 Atbildēt

Nu tad klausies, gudrais no Rīgas. Mums darbā ap 4000 darboņu, neviens nav slims joprojam pat nav inficēto. Esmu darbā katru dienu, tūkstošiem degunu man iet garām. Nevalkājam ne masku, ne cimdus. Maxima tāpat un Rimi ar paziņoja, ka viniem nav ne inficeto ne slimo. Cik prasu- neviens tādu kādu slimo nepazist. Nu kur tad viņi ir?

Vernons 16.maijs 2020 20:32
1 0 Atbildēt

Maskas Nordeka izsniedz cik nepieciešams autobusu vadītājiem. Galvenais nevērt blakus kreisā pusē logu vaļā!!! Šoferi sapratīs!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti