Ja pircējs aizvietotu esošo automobili ar vismaz piecus gadus jaunāku, neatkarīgi no tā, vai tiek iegādāts jauns vai lietots auto, pircējam būtu nepieciešams nodrošināt vismaz 50% Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atlaidi, aģentūrai LETA pauda Latvijas Transportlīdzekļu tirdzniecības asociācijā (LATTA).
LATTA rosina ekspluatācijas nodokļa atlaidi jaunākā transporta līdzekļa īpašniekam paredzēt uz tik pilniem gadiem, par cik ir jaunāks aizvietojošais transportlīdzeklis. Vienlaikus, ja nomainīto novecojušo transportlīdzekli tā īpašnieks pārdotu izvešanai no valsts, ekspluatācijas nodokļa atlaidei vajadzēt tikt piemērotai par vēl papildus diviem gadiem, kas veicinātu, ka Latvija nekļūtu par daudzu veco spēkratu pēdējo mājvietu.
Tāpat LATTA ieteica atsevišķām sociāli mazāk aizsargātām iedzīvotāju kategorijām, tostarp daudzbērnu ģimenēm, personām ar invaliditāti, pensionāriem, iepriekšminēto ekspluatācijas atlaidi palielināt no 50 līdz 75%.
Jau ziņots, ka Ministru kabinets 9.oktobrī atbalstīja grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, atsakoties no kritizētās idejas ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli.
Iepriekš Satiksmes ministrija (SM) bija izstrādājusi grozījumus attiecīgajā likumā, paredzot no 2021.gada 1.janvāra ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli ar mērķi novērst vecu un videi nedraudzīgu vieglo automašīnu reģistrēšanu Latvijā.
Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) sēdē piebilda, ka SM sadarbībā ar Finanšu ministriju un Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministriju ir jāizstrādā priekšlikums, kādā veidā varētu ierobežot vecu automašīnu ieplūšanu Latvijā, papildus paredzot kompensējošus mehānismus, kas varētu stāties spēkā nākamā gada 1.jūlijā.
Kariņš iepriekš uzdeva pārskatīt SM virzīto priekšlikumu. "Jābūt stimulējošam mehānismam ar ilgtermiņa ieguvumu videi un sabiedrībai. Esošais piedāvājums to nenodrošina," mikroblogošanas vietnē "Twitter" paziņojis politiķis.
LATTA ieskatā Ministru prezidenta izvirzītos uzdevumus var sasniegt, ja ministrijas uzklausīs nozares ekspertu un sabiedrības viedokli.
Iesākumā pietiktu ar to ja valsts pilsoņiem, pērkot par 10 gadiem vecāka auto jaunu "aizvietotāju", atlaistu PVN. Tur, protams var uzlikt limitu, cik dārgs "aizvietotājs" var būt - piemēram līdz 25K EUR vai tml.
Nopērc lūzni par 1k un atvelc pvn uz 6k?