10 lietas, kam jāpievērš uzmanība, izvēloties KASKO apdrošināšanu 6

 

Foto: iAuto.lv

Swedbank | 15.aprīlis 2021 15:21

Kā liecina Swedbank aptaujas dati*, visbiežāk autovadītāji izvēlas KASKO apdrošināšanu, vadoties pēc zemākās piedāvātās polises cenas (63%), taču retāk cilvēki izvērtē tādas lietas kā pašriska apmēru (38%), iepriekšējo pieredzi ar apdrošinātāju (35%), tā reputāciju (35%) vai ātru atlīdzības saņemšanu (35%).

Atšķirībā no OCTA apdrošināšanas, kuras nosacījumus nosaka likums, KASKO apdrošināšanas nosacījumi dažādiem apdrošinātājiem atšķiras. Tāpēc pastāv risks, ka līguma noteikumos slēpjas “zemūdens akmeņi”, kuri diemžēl tiek pamanīti tikai piesakot apdrošināšanas gadījumu.

Kā norāda Swedbank auto apdrošināšanas produktu līnijas vadītāja Ilga Babre: “Pirms līguma slēgšanas, ir būtiski pārliecināties par apdrošinātajiem riskiem, izņēmumiem, apdrošinājuma summām un pārējiem svarīgiem līguma punktiem. Veltot pārdesmit minūtes apdrošināšanas nosacījumu izvērtēšanai, varēsiet būt pārliecinātāki par savu izvēli un iegūt lielāku finansiālo drošību. Pēc Swedbank apdrošināšanas datiem katrs trešais KASKO apdrošināšanas klients pagājušajā gadā bija iesaistīts negadījumā, un vidējā izmaksātā atlīdzība sastādīja vairāk nekā 800 eiro. Tas apliecina KASKO apdrošināšanas nepieciešamību, īpaši tiem autovadītājiem, kas ar auto pārvietojas ik dienas.”

Tāpēc, izvēloties brīvprātīgo auto apdrošināšanu jeb KASKO, Swedbank apdrošināšanas eksperte iesaka pievērst uzmanību vismaz 10 lietām:

1.     Kādi riski tiek apdrošināti?

Tirgū ir divu veidu KASKO polises – visu risku polise un nosaukto risku polise. Visu risku apdrošināšana nozīmē to, ka apdrošināšanas gadījums ir jebkurš pēkšņs negadījums ar auto, izņemot tos gadījumus, kas līguma noteikumos ir atrunāti kā izņēmumi. Savukārt nosaukto risku polises gadījumā ir apdrošināti tikai polisē atrunātie riski. Piemēram, ja bērns netīšām sabojā ādas sēdekli, un visu risku polisē nav paredzēts šāds izņēmuma gadījums, sēdekļa remonta izmaksas segs apdrošinātājs. Savukārt, ja esat noslēguši apdrošināšanas līgumu, kurā ir noteikta konkrētu risku apdrošināšana, visticamāk, šajā gadījumā paliksiet bešā, ja vien nebūsiet paredzējuši un vienojušies par tik specifiska gadījuma iekļaušanu apdrošināmo risku sarakstā.

2.     Kā tiks atlīdzināti zaudējumi, ja auto tiks nozagts vai to nevarēs atjaunot?

Slēdzot līgumu, ir jāpievērš uzmanība, vai automašīna tiek apdrošināta tirgus vērtībā vai līgumā tiek noradīta konkrēta automašīnas vērtība. Apdrošinot automašīnu tirgus vērtībā, ir jāņem vērā, ka to ietekmē ne tikai automašīnas tehniskais stāvoklis, bet arī pieprasījums tirgū attiecīgajā laika periodā.

Apdrošinot jaunu automašīnu, ir svarīgi arī pārliecināties, vai ir iespēja izvēlēties jaunvērtības apdrošināšanu. Tā kā izbraucot no autosalona, jaunajam auto tirgus vērtība uzreiz būtiski samazinās, drošāk ir izvēlēties polisi, kurā paredzēta jaunvērtības apdrošināšana. Tas nozīmē, ka tad, ja auto pēc pusgada nozags vai tas tiks neatgriezeniski bojāts, tiks izmaksāta automašīnas iegādes vērtība, nevis tā brīža tirgus vērtība, kas var būt būtiski zemāka.

3.     Vai tiek noteikti ierobežojumi attiecībā uz autovadītāja vecumu un/vai stāžu? 

Ja apdrošinātājs pirms līguma noslēgšanas lūdz norādīt jaunāko automašīnas lietotāju vai lietotāju ar mazāko auto vadīšanas stāžu, norādot šos datus, ir jābūt uzmanīgam un rūpīgi jāpārdomā, kurš varētu lietot auto. Tiesa, arī tad tas neļauj būt pavisam drošam, jo līguma darbības laikā var gadīties neparedzētas situācijas, kad pie stūres sēžas, piemēram, jaunāks radinieks. Šajā situācijā, notiekot negadījumam, apdrošināšanas atlīdzība var tikt samazināta. Līdz ar to visdrošāk ir, ja jaunākais lietotājs vai lietotājs ar mazāko auto vadīšanas stāžu nav jānorāda vispār.

4.     Kādos gadījumos apdrošināšanas atlīdzība var tik samazināta vai atteikta?

Neatkarīgi no tā, vai ir visu risku polise vai nosaukto risku polise, ir rūpīgi jāiepazīstas ar noteikumos norādītajiem gadījumiem, kad atlīdzība var tik atteikta. Tāpat uzmanība jāpievērš arī noteikumos atrunātajiem gadījumiem, kad apdrošināšanas atlīdzība var tik samazināta. Katram apdrošinātājam šie noteikumi var atšķirties.

5.     Vai pašrisks mainās atkarībā no pieteikto apdrošināšanas gadījumu skaita?

Piemēram, tirgū plaši tiek piedāvāts nulles pašrisks automašīnas stiklu bojājumiem, taču ir jāpievērš uzmanība, vai nulles pašrisks tiks piemērots tikai pirmajam gadījumam vai arī viesiem gadījums, kas notiks atkārtoti līguma darbības laikā. 

6.     Vai apdrošināšanas polises cenā ir iekļauta arī papildaprīkojuma, piemēram, bērnu sēdeklīšu, velosipēdu turētāju apdrošināšana?

Bieži vien automašīnā ir bērnu sēdeklīši vai tai ir uzstādīta jumta kravas kaste, velosipēdu turētāji, tāpēc šajā gadījumā ir svarīgi pārliecināties, vai papildaprīkojums ir automātiski apdrošināts vai arī tas ir atsevišķi jānorāda, slēdzot līgumu. Dažādiem apdrošinātājiem ir atšķirīga prakse šādu lietu apdrošināšanā. Tāpat svarīgi pārliecināties, vai ir kādi ierobežojumi attiecībā uz papildaprīkojuma maksimālo apdrošinājuma summu.

7.     Vai nāksies piemaksāt, ja polise tiks apmaksā pa daļām?

Ir svarīgi pārliecināties, vai prēmiju ir iespējams sadalīt vairākos maksājumus, vai ir iespēja izvēlēties arī mēneša maksājumu un vai tas nesadārdzinās kopējo gada prēmiju. Piemēram, Swedbank KASKO apdrošināšanu iespējams iegādāties uz gadu, bet prēmiju maksājumus veikt reizi mēnesī, un kopējā gada prēmija no tā nemainīsies.

8.     Vai tiek nodrošināta kvalitatīva automašīnas atjaunošana pēc negadījuma (apdrošinātāji piedāvā kvalitatīvāko, nevis lētāko servisu)?

Ja tiek apdrošināta jauna automašīna, ir jāpievērš uzmanība, vai un līdz cik gadus vecām automašīnām tiek piedāvāta iespēja automašīnu remontēt pie dīlera, izmantojot oriģinālās rezerves detaļas. Neatkarīgi no automašīnas vecuma ir jāpārliecinās, vai ir iespēja izvēlēties jebkuru autoservisu, vai arī remontu varēs veikt tikai apdrošinātāja noradītajos autoservisos.

9.     Vai tehniskai palīdzībai uz ceļa nav noteikti limita ierobežojumi?

Tehnisko palīdzību uz ceļa piedāvā praktiski visi apdrošinātāji, taču ir jāpievērš uzmanība tam, cik plašs pakalpojums klāsts tiek nodrošināts un vai ir limita ierobežojumi. Svarīgi atcerēties, ka bieži vien tiek atrunāti atšķirīgi limiti pakalpojumiem Latvijā un pakalpojumiem ārzemes.

10.  Vai papildu drošības sistēmas ir obligāta prasība? 

 Ja apdrošināšanas līgums paredz papildu drošības sistēmu uzstādīšanu, tam jāpieiet ļoti rūpīgi un precīzi jāievēro visi nosacījumi. Ja automašīnai jau ir uzstādītas drošības sistēmas, jāpārliecinās, ka tās pilnībā atbilst apdrošinātāja prasībām. Pretējā gadījumā, notiekot zādzības gadījumam, apdrošināšanas atlīdzība var tik samazināta pat par 50% vai atteikta vispār.

Pārdomāta rīcība un pieredze ir vienlīdz svarīga gan piedaloties satiksmē, gan arī izvēloties savu auto apdrošinātāju. KASKO apdrošināšanas polisei jābūt kā drošam sabiedrotajam, kas parūpēsies par ģimenes budžeta stabilitāti, notiekot ceļu satiksmes negadījumam vai pat auto zādzībai. Tāpēc nežēlojiet pāris minūtes un iepazīstieties ar apdrošināšanas līgumu, ne tikai piedāvāto polises cenu.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kāsis 16.aprīlis 2021 12:53
2 0 Atbildēt

Cik reizes esi pircis jaunu auto?

imzz 16.aprīlis 2021 15:18
2 0 Atbildēt

Atradi Ameriku ;) Ja visi no apdrošinātājiem saņemtu vairāk, nekā iemaksājuši, kā tad apdrošināšanas bizness varētu pastāvēt un no kurienes tā nauda rastos ?

Pļurkt 15.aprīlis 2021 17:41
2 4 Atbildēt

Ko tur daudz skatīties!!

NEKAD no apdirsinātājiem nesaņemsi vairāk kā esi iemaksājis!!! Pat ja saņēmi, tad tuvāko 2 - 3 gadu laikā atdosi atpakaļ!

Vienīgi, ja nu izdevās saņemt vairāk kā samaksāji, tad momentā visu savu tehniku pārrakstīt uz citu cilvēku....

Pilnīgi bezjēdzīgs pasāciens!!

Nopērkot jaunu auto un pēc 3 gadiem pārdodot (kā te lielākā daļa dara) - cenu starpība + 3 gadu KASKO ir tik pat liels cik katru gadu pirkt 6 - 9 gadu vecu vāģi un pie pirmajām palielākām problēmām to izmest miskastē! ..

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti