Visi komentāri - SIA “E Buss” nodod pirmos septiņus elektriskos pasažieru mikroautobusus AS “Nordeka” īpašumā

SIA “E Buss” nodod pirmos septiņus elektriskos pasažieru mikroautobusus AS “Nordeka” īpašumā 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Domenikss | 6.jūlijs 2021 11:31

Lai nodrošinātu VSIA “Autotransporta direkcija” 2019. gadā izsludinātā atklātā iepirkuma prasību, ka, sākot ar 2021. gada 1. augustu, 10% no maršrutu tīkla daļā iesaistītā autoparka jābūt bezizmešu, AS “Nordeka” ir papildinājusi savu autoparku ar pirmajiem septiņiem elektriskajiem pasažieru mikroautobusiem NOVUS ECOLINE, kļūstot par flagmani Latvijas reģionālās nozīmes pasažieru pārvadājumos.

Elektriskie mikroautobusi ir būvēti Lietuvā, Viļņā, pēc uzņēmuma SIA “E Buss” pasūtījuma, kas ir oficiālais šo autobusu izplatītājs Latvijā. Savukārt servisa pakalpojumus šiem mikroautobusiem nodrošinās SIA “Domenikss”.

Pasažieru pārvadājumus šie mikroautobusi uzsāks 1. augustā Pierīgā un Bauskas rajonā. Izvērtējot visus apstākļus – mikroautobusu specifiku, ietilpību, maršrutu apstākļus u.c., pieņemts lēmums ar jaunajiem mikroautobusiesm apkalpot tādus maršrutus kā “Rīga–Saurieši–Salaspils”, “Salaspils–Daugavas muzejs–TEC2–Saulkalne”,  Bauskas daļā -“Bauska–Janeikas”, “Bauska–Viesturi”, “Bauska–Ādžūni” u.c.

“Šo maršrutu pasažieriem tas nozīmē izteikti ērtas un ergonomiskas sēdvietas, modernu pieturvietu paziņošanas sistēmu un klusu, videi draudzīgu mobilitāti. Atpazīt šos mikroautobusus varēs pēc numurzīmēm, uz kurām būs burti “EX” gaiši zilā krāsā, kā arī emblēma “Electric” mikroautobusu priekšpusē,” stāsta  Sergejs Konopijevs, AS “Nordeka” valdes priekšsēdētājs.

NOVUS ECOLINE elektrisko mikroautobusu būvniecība ir SIA “E Buss” un SIA “Domenikss” iniciēts projekts. Tā izstrādē iesaistījās Baltijā vadošie nozares uzņēmumi – SIA “Domenikss”, “Mercedes-Benz AG” ģenerālpārstāvis Latvijā, Baltijā lielākais automobiļu virsbūves aprīkotājs UAB “Altas Komercinis Transportas” un UAB "Elinta Motors” - zinošs un pieredzējis elektroauto piedziņas sastāvdaļu un akumulatoru sistēmu izstrādātājs un ražotājs.

“Esam gandarīti, ka spējām konsolidēt Baltijā uzkrātās zināšanas un radīt starptautiski konkurētspējīgu piedāvājumu strauji augošā tirgus segmentā. Augsts pieprasījums pēc mikroautobusiem ar sēdvietu skaitu līdz 22 vietām vērojams visās Baltijas un arī Skandināvijas valstīs. Savukārt bezizmešu transporta attīstība ir starp globāla mēroga prioritātēm. Tāpēc šim projektam ir augsts potenciāls,” saka Vitālijs Ročans, SIA “Domenikss” valdes loceklis. “AS “Nordeka” lēmums kļūt par pirmajiem, kas startē reģionālajos pārvadājumos ar elektriskajiem mikroautobusiem, apliecina uzņēmuma tālredzību stratēģiskās attīstības plānošanā, un, izmantojot jaunākās tehnoloģijas, palīdz ierindoties starp “zaļo” pasažieru pārvadājumu līderiem. Esam pārliecināti, ka NOVUS ECOLINE ir uzticams partneris, tāpēc šie mikroautobusi būs redzami uz Latvijas ceļiem aizvien biežāk.”

AS “Nordeka” autoparka papildināšanu ar elektriskajiem mikroautobusiem nākotnē nozīmīgi ietekmēs divi galvenie faktori – inovācijas un valsts atbalsta politika. “Mēs noteikti esam ieinteresēti turpināt paplašināt savu autoparku ar “zaļiem” mikroautobusiem. To darīsim, izvērtējot šo mikroautobusu lietošanas pieredzi uz dažāda seguma reģionālajiem ceļiem, sasniedzamības rādītājus, kas, jādomā, nākotnē turpinās augt, kā arī valsts atbalsta politiku,” turpina S. Konopijevs, AS “Nordeka” valdes priekšsēdētājs. “Patlaban elektriskie mikroautobusi ir dārgāki nekā transporta līdzekļi ar iekšdedzes dzinējiem. Tāpēc aktuāls ir jautājums, vai un kā valsts plāno veicināt šī segmenta attīstību, piemēram, ar nodokļu politikas starpniecību papildu patlaban noteiktajiem autoceļu ekspluatācijas nodokļa atvieglojumiem.”  

Par NOVUS ECOLINE

·         Būvēts uz Mercedes-Benz Sprinter bāzes;

·         19 pasažieru sēdvietas un vienu vietu personai ar kustību ierobežojumiem;

·         elektro motora jauda 150 kW;

·         3 akumulatoru bloki ar kopējo jaudu 115 kWh;

·         sasniedzamība ar vienu uzlādi līdz 200 kilometriem;

·         ātrās uzlādes funkcija - 80 % uzlāde nepilnās 2 stundās;

·         maksimālais ātrums 90 km/h,

·         tehnoloģijas, kas ļauj attālināti pārraudzīt mikroautobusa kustību un galvenos parametrus, kā arī veikt attālināti diagnostiku un programmatūras atjauninājumus.

 

 
Visi komentāri
 
WALA 6.jūlijs 2021 12:43
0 0 Atbildēt

Uzlādes laiks sūkā konkrēti !!! Vai nodeva drošībai uzlādes laikā ???

msh 6.jūlijs 2021 17:10
0 0 Atbildēt

Drīzāk nodeva darbamūžam.

reku 6.jūlijs 2021 19:06
3 0 Atbildēt

"Maksimālais ātrums 90km/h",tad jau nemaz smago vairs nevarēs nokost.

Krotow 7.jūlijs 2021 12:37
0 0 Atbildēt

Un soļķi noliet arī nevarēs.

WALA 7.jūlijs 2021 17:36
0 0 Atbildēt

Nekas "nofenderēs" savai powerbankai

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti