Rīgas vicemērs: Stāvparkiem Rīgā nav jābūt 24

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.decembris 2021 12:20

Stāvparkiem, kur novietot automašīnas, lai pārsēstos sabiedriskajā transportā, nav jāatrodas Rīgā, bet gan pie tās robežām, intervijā aģentūrai LETA teica par satiksmes infrastruktūru galvaspilsētā atbildīgais Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis (JV)

Viņš skaidroja, ka ir dažādi mobilitātes punkti, sākot no Centrālās dzelzceļa stacijas, kas ir reģionālas un nacionālas nozīmes, un beidzot ar parastu pieturu, kur var pārsēsties citā transportlīdzeklī. 

Tos var iedalīt divās daļās - vieni ir stāvparki, kuros var nolikt automašīnu, pārkāpt sabiedriskajā transportā, bet otri ir mobilitātes punkti, kas ir plānoti Rīgā, kur var pārsēsties no vilciena uz Rīgas sabiedrisko transportu.

"Rīgas mobilitātes problēma šobrīd ir tāda, ka ir labs pasažieru vilciena tīkls un ir labs "Rīgas satiksmes" maršrutu tīkla pārklājums. Taču šie tīkli nesatiekas un dzīvo katrs savu dzīvi," skaidroja Ķirsis. 

Izkāpjot kādā dzelzceļa stacijā, piemēram, Čiekurkalnā, vispār nevarot saprast, vai esi Rīgā vai kaut kur citur. Tādēļ šie tīkli esot jāsaslēdz kopā. To var izdarīt ar mobilitātes jeb pārsēšanās punktu starpniecību.

Kā piemēru viņš minēja dzelzceļa staciju Šķirotavā, kurai tiek pievilktas tramvaja sliedes. Pasažierim tas dod iespēju no vilciena pārsēsties tramvajā un doties uz savu galamērķi Rīgā. 

Kā otru piemēru viņš minēja staciju Sarkandaugavā, līdz kurai plānots organizēt trolejbusu satiksmi, palielinot pasažieru iespējas izvēlēties brauciena galamērķi.

Saslēdzot šos transporta tīklus, tikšot vairota sabiedriskā transporta pievilcība un varēs cerēt, ka Pierīgas iedzīvotājs izvēlēsies braukt uz Rīgu nevis ar automašīnu, bet ar vilcienu, un Rīgā viņš varēs ērti pārsēsties Rīgas sabiedriskajā transportā.

Runājot par stāvparkiem, Ķirsis uzsvēra, ka tiem nav jābūt Rīgā. "Nav jābrauc Rīgā līdz "Alfai", lai iekāptu tramvajā. Ar mašīnu ir jābrauc līdz Garkalnei, līdz Baltezera stacijai, kur ir stāvparks, kur atstāt mašīnu. Pēc tam iekāpt vilcienā un ar to aizbraukt līdz Rīgas centram vai kaut kur citur. Vai, piemēram, Babītē ir jātaisa stāvparks, nevis jābrauc līdz "Spicei" vai kaut kur tālāk," teica vicemērs.

Ņemot vērā, ka šādu stāvparku būvēšana esot racionāla ārpus Rīgas, tad Rīgas dome šo jautājumu atrisināt nevarot. Nākamajā plānošanas periodā Satiksmes ministrijai esot paredzēti 60 vai 70 miljoni eiro šādu stāvparku veidošanai. Ķirsis cer, ka izdosies panākt, lai būtiska šī finansējuma daļa tiek paredzēta tieši stāvparkiem, jo tie dos vislielāko efektivitāti. 

"Ja tas izdosies, tad mums būs pilna satiksmes ķēde. Pierīgā vai kaut kur tālāk dzīvojošs cilvēks pie Rīgas robežas, Babītē, atstās mašīnu, ielēks vilcienā, bet Rīgā pabrauks ar sabiedrisko transportu," teica politiķis, uzsverot, ka svarīgi ir izveidot arī vienoto biļeti. Pie tās pašlaik strādā speciāli izveidota darba grupa Satiksmes ministrijā. 

Uz jautājumu par to, kas notiks ar zemes gabaliem, kurus stāvparku izveidei ir rezervējusi Rīgas dome, Ķirsis atbildēja izvairīgi. Tie neesot lieli zemes gabali un varot noderēt pašvaldībai visdažādākajām vajadzībām. 

Turklāt, ja būšot kādi interesenti, kuri gribēs uz šīs zemes kaut ko attīstīt, tad pašvaldība jebkurā brīdī zemes gabalus varot izsolīt.

LETA jau ziņoja, ka Rīgas domes Īpašuma komitejas deputāti janvārī atbalstīja grozījumus pašvaldības lēmumā, kas paredz pašvaldības zemesgabalu rezervēšanu automašīnu stāvparku, jeb "park&ride" sistēmas izveidošanai.

Jau 2006.gadā Rīgas dome pieņēma lēmumu, ar kuru bija plānots sākt stāvparku izveidošanu Rīgā un tajā bija noteikti zemes gabali, kas tiek rezervēti un saglabāti pašvaldības īpašumā.

Kopumā paredzēts izveidot 14 stāvparkus, kas atradīsies Dubnas ielā 2, Krasta ielā 1, Lielvārdes ielā, Pāles un Dzirnupes ielās, Jaunciema gatvē, Ezermalas ielā, Zirņu ielā, Viestura prospektā, Ziepniekkalna ielā, Ozolciema ielā, Uzvaras bulvārī, kā arī Daugavgrīvas ielas Spilves pļavās.

Seši zemes gabali jau ir ieguldīti pašvaldības uzņēmuma "Rīgas satiksme" pamatkapitālā.

 
Visi komentāri
 
atkal un joprojām 19.decembris 2021 12:47
5 0 Atbildēt

Uz priekšu,uz jaunām diskusijām par jaunām koncepcijām.

Veltenis 20.decembris 2021 10:40
2 0 Atbildēt

Tad Vilni jālikvidē arī domnieku stāvparks vecrīgā.

Kur varētu izveidot smukas kafeinīcas vai tirgu.

WALA 19.decembris 2021 16:06
19 4 Atbildēt

Pie reizes visiem deputateļiem ar vajadzētu "sēdparkus" jeb krēslus atņemt, tad negribēs stundām spriedelēt par visādu huiņu... kājās stāvot ...

Gints 19.decembris 2021 17:46
18 0 Atbildēt

Par godu akcijai Dod Pieci, Kirsis demonstrēs kā ar ratiņkrēslu iekāpt viņa sakārtotajā vilcienā! Kaut vai ar bērnu ratiņiem un tad pāri pa Zemitāna tiltu vai tādiem cilvēkiem nav ko vazāties pa Ķirša Rīgu!1

650 19.decembris 2021 19:18
0 0 Atbildēt

Viņu tajs ratiņos vajadzētu norippināt lejup pa to ļēņina ordeņa kavaliera Ottomāra Oškalna vārdā nosaukto tiltu.Kamēr tass vēl nava sabrucis pilnībā.Jā.

Domātājs filozofs 19.decembris 2021 21:33
0 0 Atbildēt

Esat ievērojuši fenomenu ka cilvēks neieņem kādu no amatiem mērs vai prezidents vai deputāts baņķieris kur apgrozās nauda tad tie cilvēki sāk izdomāt likumus aizliegumus visādas teorijas tā saucās vienā vārdā varas parādīšana sevis izrādīšana es galvenais tagad darīsim tā kā es teikšu kopš cilvēce eksistē rats un likumi jau sen izdomāti traki

Ezis UK 19.decembris 2021 21:49
0 1 Atbildēt

Komunistu atribūti ,speccaurlaides un specstāvietas,jau sen bija 30 gadus ka jāaizmirst,liec auto kur visi un saņem atpakaļ sīknaudu.Bet sab transporta sslīdzinot ar Londonu Rīgā nav vispār,kaut biļešu cenas līdzīgas.

... 19.decembris 2021 22:50
1 0 Atbildēt

Ko tik jaunie pajoļi nesadomās. Ņemot vērā ka no mana mikrorajona uz smirdīgo Rīgas centru aizbraukt ir sūdīgi. Izskatās ka man drīz būs izdevīgāk aizbraukt uz kādu pierīgas dzelzceļa staciju un tad ar vilcienu...

Ķirsī 20.decembris 2021 8:50
1 1 Atbildēt

Diez tas Ķirsis ir kādreiz pats ar sabiedrisko transportu braucis? Lai pamēģina no Mangaļsalas uz Bolderāju aizbraukt ātri un ērti ar RS pakalpojumiem!

Nujā 20.decembris 2021 9:37
1 0 Atbildēt

Sastrēgumu laikā ar auto būs gan ātri, gan ērti

mnde 20.decembris 2021 13:46
1 0 Atbildēt

visādā ziņā - noteikti ātrāk un ērtāk kā ar sabtrsnportu.

Smieklīgi 20.decembris 2021 8:54
4 1 Atbildēt

Smieklīgi, ka tirliņi Rīgas domē paši sev pie domes ir ierīkojuši mega stāvvietu, bet māca mums, kā jābrauc uz darbu, skolu, bērnudārzu. Lai paši atsakās no saviem glaunajiem auto un beidzot sāk braukt ar to mēslu, ko viņi sauc par sabiedrisko transportu.

Loģika 20.decembris 2021 9:35
1 0 Atbildēt

1. Stāvparkiem tiešām nav jābūt centrā, jo lai tiktu līdz tiem, vispirms ir jāmaļas cauri korķiem. Loģiski būtu atstāt auto Juglā, Babītē u.c. un tālāk ar sabiedrisko.

2. Tas var strādāt tik tad, kā te jau piezīmē, ja arī varas kalpi brauc ar sabiedrisko vai velo, kā Zviedrijā.

Latvietis 20.decembris 2021 11:47
1 3 Atbildēt

Pacelt degvielas cenas līdz 5€ litrā

Pacelt 20.decembris 2021 13:17
1 0 Atbildēt

Tikai ņem vērā, ka sab. transporta biļete arī maxās 5 €...

Mjā 20.decembris 2021 14:39
0 0 Atbildēt

2.50-3 eiro par stundas biļeti būs OK, būtu labo 90min. periods kad var pārsēsties. Tad tas vienalga būs daudz izdevīgāk, kā braukt ar benžu eur5/L.

Kovids 20.decembris 2021 15:52
1 0 Atbildēt

Atnāca Kovids un parādija, ka Sabiedriskais transports ir īsts infekcijas perēklis! Viens kā nošķaudās, tā 100 pasažieri ar Kovidu guļ Infektoloģijas centrā.

Stāvparks 20.decembris 2021 14:40
0 0 Atbildēt

Auto novietos stāvus, lai tajā parkā novioetotos vairāk auto. Viens auto aizņem 8kv.m. virsmas, bet stāvus - 3-4x mazāk!

Plūme 20.decembris 2021 15:55
2 0 Atbildēt

Ne velti saka, ka klusēšana zelts. Dažreiz Ķirsim būtu labāk paklusēt! Citādi gaisā sniegu viņš noķert nevarot, bet uz zemes sakasīt neprotot. Galvenais, ka stabiņi ir, vismaz ir maldīga drošības sajūta, ka vienmēr varēsi pieķerties un atbalstīties, bet skuju, šamie liecās!

Ausainis 20.decembris 2021 15:57
0 0 Atbildēt

Ja jau stāvparkiem nav jābūt Rīgā, tad kāpēc pie Rīgas domes ir stāvparks izredzētajiem domniekiem!? Ko ta domnieki nebrauc ar sabiedrisko? Būtu iespēja pavadīt laiku ar vēlētājiem!

Juhū 20.decembris 2021 20:54
1 0 Atbildēt

No stāvparkiem uz centru - ar stāvdrāžiem

msh 20.decembris 2021 22:33
2 0 Atbildēt

" labs pasažieru vilciena tīkls"

Hahaha... Nu ko lai saka - cik labi ka Latvijā bez Visuma Centra ir vēl tikai Jūrmala, Tukums, Jelgava, saujiņa pilsētu Daugavas labajā krastā un varbūt vēl pārītis Valmieras virzienā...

iz.irstā ķirša kauliņš 21.decembris 2021 17:48
1 0 Atbildēt

Rīgas Satiksme snaikstās pēc dzelceļa,bet nesanāks,nesanāks,būs jāpasēž vecajos cietumos.

problēma 21.decembris 2021 17:53
0 0 Atbildēt

ir labs pasažieru vilciena tīkls.Kur ir tīkls?Tu,ko,neveiksmīgi nokrīti uz paša nodrošinātajām slidenajām ietvēm?Āra no deputātiem!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti