Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Valdība apstiprina VARAM sagatavoto atbalsta programmu elektroauto iegādei 10 miljonu eiro apmērā 26

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 21.decembris 2021 12:21

Ministru kabinets otrdien apstiprināja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavoto atbalsta programmu elektroauto iegādei, aģentūru LETA informēja VARAM.

Valdība otrdien izskatīja VARAM sagatavoto atklātā projekta iesniegumu konkursa nolikumu, tostarp, vērtēšanas kritērijus, projektu pieteikšanas, izskatīšanas, apstiprināšanas un finansējuma piešķiršanas kārtību, atbalstot elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādi ar mērķi veicināt siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

VARAM atbalsta programmā ir ietvērusi virkni nosacījumu, lai šādu transportlīdzekļu iegāde būtu pieejama pēc iespējas plašākam iedzīvotāju lokam, lai elektromobiļus un ārēji lādējamus hibrīdauto varētu iegādāties iedzīvotāji, kas ikdienā regulāri darba vai privātām vajadzībām izmanto automašīnas.

Atbalsta programmā pieejamais kopējais finansējums ir 10 miljoni eiro. Finansējuma apmērs jauniem elektromobiļiem noteikts 4500 eiro, lietotiem elektromobiļiem un jauniem ārēji lādējamiem hibrīdauto - 2 250 eiro.

Vienlaikus papildu atbalstu 1000 eiro apmērā varēs saņemt par esoša transportlīdzekļa norakstīšanu, nododot to apstrādes uzņēmumam saskaņā ar Nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas likumu, kā arī būs iespēja saņemt auto tirgotāja sniegto papildu atlaidi vai citu vienu vai vairākus stimulējošus risinājumus.

Pēc VARAM rīcībā esošās informācijas, šobrīd tirgū ir pieejami vismaz divi mazas klases jauni elektromobiļu modeļi ar bāzes vērtību līdz 25 000 eiro un vismaz 15 dažādi mazas, vidējas, apvidus un kravas klases elektromobiļu modeļi ar bāzes vērtību līdz 40 000 eiro. Mašīnu ar iekšdedzes dzinējiem piedāvājumā gan ir būtiski vairāk un tās ir lētākās.

Ņemot vērā pieejamā finansējuma apjomu, VARAM prognozē, ka kopējais iegādāto elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto skaits varētu sasniegt 3 800, kā rezultātā siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājums ar konkursa ietvaros iegādātajiem transportlīdzekļiem būtu ap 9 800 tCO2 gadā jeb 49 000 tCO2 piecu gadu monitoringa periodā.

Desmit darba dienu laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā SIA "Vides investīciju fonds" izsludinās projektu konkursu, ievietojot sludinājumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un Vides investīciju fonda tīmekļvietnē.

Mēneša laikā tiks pieņemti projektu iesniegumi no VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" pārziņā esošajā transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā reģistrētajiem auto tirgotājiem, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ierīkojis un reģistrējis transportlīdzekļu tirdzniecības vietu.

Pēc projektu iesniegumu izvērtēšanas un līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas, auto tirgotājs drīkstēs piedāvāt iedzīvotājiem iegādāties elektromobiļus un ārēji lādējamos hibrīdauto ar plānoto valsts atbalstu.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs (AP) norāda, ka transporta nozare rada gandrīz trešo daļu no kopējām Latvijas siltumnīcefekta gāzu emisijām.

Kaut arī transporta sektora dekarbonizācija nav sasniedzama ar vienu risinājumu, kopumā nākotnē šī sektora radīto siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājums lielā mērā būs saistīts tieši ar elektrifikāciju.

Atbalsta programma būs viens no pasākumiem, lai veicinātu Latvijas virzību uz klimata mērķu sasniegšanu un sniegtu iedzīvotājiem iespēju iegādāties un izmantot mūsdienīgus un modernus transportlīdzekļus ikdienas pārvietošanās nolūkiem, norāda Plešs.

 
Visi komentāri
 
GTD2 21.decembris 2021 13:06
8 0 Atbildēt

Intresanti viņi paši tic ,ka šādi sasniegs viņu uztādīto mēŗķi? Visslielākā pērle atbalstīt no ārzemēm ar pusprāgušām baterijām desmitgadīgo el .auto ievešanu lai paši pēctam tos varētu utilizēt

juriz 21.decembris 2021 14:43
0 1 Atbildēt

Tīri matemātiski jau viss būs skaisti.

Asaris 21.decembris 2021 15:41
7 1 Atbildēt

Forši, 2200 biezie Latvijā varēs dabūt atlaidi savam jaunajam autiņam. Uz priekšu veselais saprāts!

GTD2 21.decembris 2021 16:28
5 0 Atbildēt

lv.m.autoplius.lt/sludinajumi/p...-17715605.html

Nav slikti saņemot valsts atbalstu šāds sanāk par 1150eiriki. Šie laikam tie auto ko valdība par nodoklu maksātāju naudu vēlās atbalstīt. Jaunam auto tas atbalsts par smieklīgu lai kāds dēļ tā izvēlētos elektrisko. Agrāk vaimanāj ,ka Latvija paliks par nolitoto dīzeļu kapsētu, tagad izskatās ,ka paliks par nolietoto auto aķīsu kapsētu, tas izxskatās vēl toksiskāk necis zaļāk.

Jo 21.decembris 2021 19:35
1 0 Atbildēt

Jā, sanāk tikai šādi auto. Vienīgi, ka ar tādu pagrūti būs nobraukt 15k gadā, nāksies kaut kā griezt skaitītāju ik gadu...

Janka 22.decembris 2021 12:11
0 0 Atbildēt

Nesapriecājies + atmuitošana. Aizmirsa uzrakstīt.

Krotow 21.decembris 2021 16:42
2 0 Atbildēt

Tā ka elektroauto iegādes subsīdījas paredzētas masveida degvielas auto nomaiņai pret elektriskajiem, tās jāizsniedz "tautas auto" iegādei. T.i. tikai tādu elektroauto iegādei, kas maksā ne vairāk par 25000€. Nav ko sponsorēt tos, kuri tāpat var nopirkt dajebko.

GTD2 21.decembris 2021 17:33
3 2 Atbildēt

ja paredzēta masveida auto nomaiņai tad arī 25tūkst ir stipri par daudz. Latvijā apmēram 30 proc iedzivotāji var atļauties auto līdz 2.5tukst. 40proc. no 2.5-6tukst . 20 proc. no 6-10tukst. un tikai 10proc virs 10 tukst. Tā kā pie mums visa ši subsidēšana ir tikai skaista izkārtne. lietas jadara secīgi vispirms jasasniedz labklajība un pēc tam var atgriezties pie šī VARAM izgudrotā brīnuma. Domāju ka mums vēl ilgi nesanāks diemžēl būt valstij ,kas var atļauties iegādāties jaunus zaļus auto. Būs tikai pārsvarā nobraukti lietotie, un šeit laikam el auto galīgi nnav piemērots

Kalvis99 28.decembris 2021 13:47
0 0 Atbildēt

Saskaitiet 30% jeb katru 3. piem. pie Alfas auto vērtībā līdz 2.5kEur. Manuprāt tauta ir turīgāka kā jūs domājiet.

iciks 22.decembris 2021 9:07
0 0 Atbildēt

Par 25k sanāk vien VW e-up, kas ir 2vietīgs auto.

Tu taču pats labi saproti, cik jēgpilns un pamatots ir viss šis pasākums.

Zemesgramata 21.decembris 2021 20:30
1 1 Atbildēt

Ģebili bļaģ

Jo 21.decembris 2021 20:48
1 0 Atbildēt

Manuprāt, viss ir otrādi, viņi uzskata, ka nebūs nemaz viegli atrast tos ~3k debiliķus, kas nu tik pirks.

wons 21.decembris 2021 23:00
2 0 Atbildēt

Par ko tāds sašutums kungi un dāmas? To nepieņēma ļaunie diktatori no austrumiem, bet mūsu pašu savēlētie varneši.

650 22.decembris 2021 0:16
0 0 Atbildēt

Pat dižais austrum pionieru cienītājs izcilais p-edagogs biedris Ļēņins dziļā mežā iekš savas manuālās telts savulaik saoda visass valsts elektrifikakācijias plāna garšigo smarržošanu.Jā.

-šis summas ietvaros kādus vismaz pussimtu tos e-mobīļus kādām tādām redzamākajām personām ar un par īpašiem Nopelniem varētu vienkārši Uzdāvināt.

Piem, pats TA pr-nieks taču šodienas modenajos apstākļos izskatīsies pēc Loha, kurinādams ar iekšdedzi.Shittādu kaunu mēs nevaram atļauties. Derētu piešķirt vispār kopā ar visu Kābeli,Štepseli un persoonālo kontakt/Ligzdu, un nākotnē katram uzrīkot individualālo melno/Caurumu.Jā.

Shiirs 22.decembris 2021 7:51
0 1 Atbildēt

Baigi patīk skatītis kā bomāri vaimanā

GTD2 22.decembris 2021 8:22
1 1 Atbildēt

Par bomāriem Latvijā situācija ir daudz labāka nekā citur, kā piemēram ASV, kur lielākā daļa ir bomāru , kam nav ne savu māju ne mašīnu, varbūt pat gludekļa viss pieder bankām, bet pašiem tik apenes. Ar šo VARAM vēlās lai savu auto nodod lūžņos, bet ņem op līzingā īrētu auto tā kļūstot vismaz par auto bomāru.

MMX 22.decembris 2021 9:20
0 0 Atbildēt

Nu ko lai saka, esam kapitālistiskāki kā amerikāņi - visu cenšamies dabūt īpašumā. Laikam sociālisma rēgs palīdz Bet pie vidējā latvieša maksātspējas jau nevar vairs runāt par operatīvo līzingu, daļai jau hipotekārais jāņem.

GTD2 22.decembris 2021 9:44
0 0 Atbildēt

Es jau neko viss normāli ,protams auto var arī irēt op līzingā vai pirkt hip, patēriņa līzingā, katra paša izvēle,labi ,ka ir dažādas iespējas. Es tikai atbildēju par vārda bomārs ,kas arī ir vārds no PSRS laikiem. tas nozīmēja cilvēks bez savas noteiktas dzīvesvietas, pārfrāzējot uz auto tas varētu būt cilvēks bez sava auto

Pļurkt 22.decembris 2021 16:48
0 0 Atbildēt

Tas kas dzīvo uz krīta arī ir visīstākais bomārs!!!!! Sava nav nekā, ja nu vienīgi piedirstās apenes!

kasinsh79 22.decembris 2021 10:46
0 0 Atbildēt

Ilgtermiņa noma vai pilna servisa līzings - abi ir pilnīgi ok. Kad principā tev nerūp nekas, viss iekļauts ikmēneša maksājumā.

Operatīvais līzings ir līdzīgs, vien pašam domāt par apkopēm, riepām utt. Bet, arī tā ir tā pati NOMA - finansētājs dot auto braukt par ikmēneša summu. Tev nekas nepiederēs un tu būsi laimīgs

GTD2 23.decembris 2021 8:32
0 0 Atbildēt

nesaku ,ka nav ok, katram savs, tikai nevajag ar to plātīties,kā ar savu auto un saugt par bomāriem tos kuriem tiešām tas auto ir paša, nu jā varbūtās bieži nav tas svaigākais modelis

gunbox 22.decembris 2021 12:30
0 0 Atbildēt

Saderam, tūlīt elektroautomobīļu cenas Latvijā uzkāps par 4500?

Pļurkt 22.decembris 2021 16:46
0 0 Atbildēt

Tur nav ko derēt!! "Tā tam būs būt!!"

Līdz šim Vācijā auto cenas bija krietn9i lētākas kā Latvijā, līdz tādam ka tur varēja nopirkt jaunu auto, samaksājot Vācijas PVN, un atdzenot uz Latviju nomaksāt Latvijas PVN!!!!

Eduards 22.decembris 2021 17:31
0 0 Atbildēt

Nez kādēļ pašas valdības iepirkumos vienmēr ir PILNĀKĀS komplektācijas auto, bet te viņi norāda bāzītes ar mazākajiem akumulatoriem, un lētākās versijas. Un pašreizējais nolikums nekādi nestimulē tās pirkt.

Jo 23.decembris 2021 3:16
0 0 Atbildēt

Vai man tikai vienam tā šķiet, ka apenes ir nejēdzīgi dārgas un jau labus gadus? Vai tik tur nav apslēpts kāds "apeņu akcīzes" nodoklis, no kura tad arī valdība atļaujas akceptēt dažas kosmiskās programmas.

Pzļurkt 27.decembris 2021 13:34
0 0 Atbildēt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tesla slikti, Honda – labi: vācu TÜV atklāj, kas ir labākais 6

Ja jūs esat Honda Jazz īpašnieks, tad varat priecāties – jūsu auto nelūzīs un kalpos uzticami vismaz pirmos 2-3 gadus. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO) 3

Citroen e-C3 ir pirmais Eiropā radītais un ražotais budžeta elektromobilis, kura cena, ieskaitot valsts un tirgotāja atbalstu, ir zemāka par 19 000 eiro. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 10

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti