Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments (RDPAD) 5.janvārī rīkos atklāšanas sanāksmi, lai sniegtu plašāku informāciju par projektu zemo emisiju zonas ieviešanai Rīgā.
Zemo emisiju zona ir pilsētas teritorija, kurā tiek īstenots noteiktu pasākumu kopums, lai samazinātu autotransporta radītās emisijas, kas ietekmē ne tikai gaisa kvalitāti, bet arī atstāj negatīvas sekas uz sabiedrības veselību, aģentūru LETA informēja RDPAD.
Starp RDPAD un auditorkompāniju "PricewaterhouseCoopers" 22.novembrī tika noslēgts līgums par priekšizpēti un rīcības plāna izstrādi zemo emisiju zonas ieviešanai Rīgā.
Situācijas izpēti un funkcionālo scenāriju izstrādi paredzēts pabeigt līdz šī gada jūlijam, savukārt līdz 2023.gada jūlijam notiks satiksmes pārkārtošanas plāna un zemo emisiju zonas ieviešanas rīcības plāna izstrāde un gala publiskā apspriešana.
Plānotās aktivitātes pakāpeniski paredzēts ieviest no 2023. līdz 2027.gadam.
Sanāksmē 5.janvārī tiks sniegta informācija par par projekta mērķi un galvenajām aktivitātēm. Plānots arī pārrunāt ieinteresēto pušu iesaisti projekta izstrādē.
Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV) iepriekš intervijā aģentūrai LETA teica, ka tuvākajos gados Rīgas centrā sagaidāmi privātā transporta ierobežojumi.
Ministru kabinets ir apstiprinājis gaisa kvalitātes uzlabošanas plānu, kas paredz zemo emisiju zonu ieviešanu. Zemo emisiju zona varētu būt viss centrs starp dzelzceļa loku un Daugavu.
Tas kaut kādā mērā nozīmēs arī ierobežojumus kādām automašīnām ar noteiktiem dzinēja izmēriem, teica Ķirsis.
Šādas zonas ieviešana samazinās auto plūsmu Rīgas centrā.
Ļoti laba iniciatīva! Žēl, ka termiņš tik garš, bet šo jau sen vajadzēja! Centram jāatdzimst, bet auto ar ziliem un melniem dūmiem jābraukā pa apvedceļu!
Vai Vilnis Ķirsis atteiksies no sava lielā auto un stāvvietas vecrīgā?
Ja jau visi tad visi nevis tikai lohi.
psveicami, ja tas attiektos uz auto, kam bojātas sprauslas, deg dzinējā eļļa, amputēti DPFi un citas problēmas.
Ar tehniskā kārtībā esošu EURO3 jau nu nevajadzētu liegt iebraukšanu pilsētā (neesam nekādi Eiropas biezie), nedz ar vēsturisku auto, kurš tāpat brauc reti un ne kuru katru hlamu par tādu atzīst.
Bet tiem, kam lielpilsētā sagribējās zaļu pļavu un klusumu der atgādināt - mums ir izmirstoši lauku apvidi - pamestas mājas un izmirstoši ciemi. Marš restartēt laukus un nemocīt sevi tajā šausmīgajā pilsētā.
Ak svētais naivums. Slieksnis būs ne mazāks par euro4
Nu un kur tad ir Bolderājas - Ādažu apvedcelš? Vajag sākumā sataisīt apvedceļus, savienot to pašu Jelgavas šoseju ar Dienvidu tiltu, uzcelt solīto Ziemeļu šķērsojumu un tad domāt par zonām. Nebvajag aizmirst par to, ka Rīgas centra bērniem arī kaut kā jānokļūst uz treniņiem, kas ne vienmēr ir Rīgas centrā, jo kāz ināms to pašu Hokeju jābrauc uz Piņķiem spēlēt.