Notiks sanāksme par zemo emisiju zonas ieviešanu Rīgā 30

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 3.janvāris 2022 15:53

Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments (RDPAD) 5.janvārī rīkos atklāšanas sanāksmi, lai sniegtu plašāku informāciju par projektu zemo emisiju zonas ieviešanai Rīgā.

Zemo emisiju zona ir pilsētas teritorija, kurā tiek īstenots noteiktu pasākumu kopums, lai samazinātu autotransporta radītās emisijas, kas ietekmē ne tikai gaisa kvalitāti, bet arī atstāj negatīvas sekas uz sabiedrības veselību, aģentūru LETA informēja RDPAD. 

Starp RDPAD un auditorkompāniju "PricewaterhouseCoopers" 22.novembrī tika noslēgts līgums par priekšizpēti un rīcības plāna izstrādi zemo emisiju zonas ieviešanai Rīgā.

Situācijas izpēti un funkcionālo scenāriju izstrādi paredzēts pabeigt līdz šī gada jūlijam, savukārt līdz 2023.gada jūlijam notiks satiksmes pārkārtošanas plāna un zemo emisiju zonas ieviešanas rīcības plāna izstrāde un gala publiskā apspriešana.

Plānotās aktivitātes pakāpeniski paredzēts ieviest no 2023. līdz 2027.gadam.

Sanāksmē 5.janvārī tiks sniegta informācija par par projekta mērķi un galvenajām aktivitātēm. Plānots arī pārrunāt ieinteresēto pušu iesaisti projekta izstrādē. 

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV) iepriekš intervijā aģentūrai LETA teica, ka tuvākajos gados Rīgas centrā sagaidāmi privātā transporta ierobežojumi.

Ministru kabinets ir apstiprinājis gaisa kvalitātes uzlabošanas plānu, kas paredz zemo emisiju zonu ieviešanu. Zemo emisiju zona varētu būt viss centrs starp dzelzceļa loku un Daugavu.

Tas kaut kādā mērā nozīmēs arī ierobežojumus kādām automašīnām ar noteiktiem dzinēja izmēriem, teica Ķirsis.

Šādas zonas ieviešana samazinās auto plūsmu Rīgas centrā.

 
Visi komentāri
 
Liberts 3.janvāris 2022 16:42
4 3 Atbildēt

Ļoti laba iniciatīva! Žēl, ka termiņš tik garš, bet šo jau sen vajadzēja! Centram jāatdzimst, bet auto ar ziliem un melniem dūmiem jābraukā pa apvedceļu!

Ierēbis Liberts 3.janvāris 2022 18:31
7 0 Atbildēt

Vai Vilnis Ķirsis atteiksies no sava lielā auto un stāvvietas vecrīgā?

Ja jau visi tad visi nevis tikai lohi.

mnde 3.janvāris 2022 18:56
5 1 Atbildēt

psveicami, ja tas attiektos uz auto, kam bojātas sprauslas, deg dzinējā eļļa, amputēti DPFi un citas problēmas.

Ar tehniskā kārtībā esošu EURO3 jau nu nevajadzētu liegt iebraukšanu pilsētā (neesam nekādi Eiropas biezie), nedz ar vēsturisku auto, kurš tāpat brauc reti un ne kuru katru hlamu par tādu atzīst.

Bet tiem, kam lielpilsētā sagribējās zaļu pļavu un klusumu der atgādināt - mums ir izmirstoši lauku apvidi - pamestas mājas un izmirstoši ciemi. Marš restartēt laukus un nemocīt sevi tajā šausmīgajā pilsētā.

Slinkais 3.janvāris 2022 20:08
1 1 Atbildēt

Ak svētais naivums. Slieksnis būs ne mazāks par euro4

Bolderāja 4.janvāris 2022 10:52
2 0 Atbildēt

Nu un kur tad ir Bolderājas - Ādažu apvedcelš? Vajag sākumā sataisīt apvedceļus, savienot to pašu Jelgavas šoseju ar Dienvidu tiltu, uzcelt solīto Ziemeļu šķērsojumu un tad domāt par zonām. Nebvajag aizmirst par to, ka Rīgas centra bērniem arī kaut kā jānokļūst uz treniņiem, kas ne vienmēr ir Rīgas centrā, jo kāz ināms to pašu Hokeju jābrauc uz Piņķiem spēlēt.

atrabotka 3.janvāris 2022 19:12
4 0 Atbildēt

"Zemo emisiju zona" - tas būs kaut kāds 2x2 km apgabals, kurā auto būs aizliegti, bet blakus maģistrālās ielas stāvēl vēl lielākos sastrēgumos nekā līdz šim un kūpēs uz nebēdu! Vai arī šī zona būs ar kupolu apvilkta un tai būs atsevišķa ventilācija un skābekļa padeve?

imzz 3.janvāris 2022 21:30
0 0 Atbildēt

Ej nu sazini, kas ir centrs. Runājot par dzelzceļa loku, Ziemeļu pusē tas iet līdz pat Mīlgrāvim, var jau par dzelzceļu pieņemt tās sliedes, kas iet pirms Traumu institūta uz Andrejsalu.

felix65 3.janvāris 2022 19:40
4 3 Atbildēt

Beidziet jukt prātā un mūs tajā purvā raut. Nāvi liberastiem!

Puķens 4.janvāris 2022 8:32
2 2 Atbildēt

Aidā uz Krieviju, te atjauno pieminekļus Staļinam! Būsi kā mājās!

felix65 4.janvāris 2022 19:29
2 3 Atbildēt

Kāds tam sakars ar krieviju? Jūs stulbie pideri neko citu nevarat pateikt, jo teikt nav ko. Ja pa pirmo kanālu sāktu reklamēt pimpja nogriešanu kā ES tīkamu darbu, esu pārliecināts ka jūs griestu, jo smadzeņu ar ko padomāt un paanalizēt taču nav.

Krastiņš 3.janvāris 2022 19:59
4 0 Atbildēt

Jau ko nelabu nojauzdami dažus gadus atpakaļ pārcēlāmies no Piņķiem uz Teiku - tagad uz darbu eju kājām 10 minūtes, sieva brauc aptuveni 20. Pat negribas atcerēties agros rītus un novakares ar sēdēšanu korķos pa 2 stundām dienā vismaz. Skatos, ka pēc dažiem gadiem būs vēl trakāk. Iesaku piezvanīt brokerim un pēc dažiem mēnešiem sastrēgumi paliek par astrālo pasauli, kur dzīvo un cieš spektrāli cilvēki - poltergeisti, kuru sejas ziemas vakaros apgaismo telefona ekrāns, sēžot auto un zaudējot dzīvi.

Hoķejs 4.janvāris 2022 10:58
1 0 Atbildēt

Nu jā uz darbu desmit minūtes, bet bērniem uz hokeju Piņķos 2 stundas!

Un vēl Rīgā tev bonusā nāk zemes nodoklis 100% apmērā, apkure par Rīgas noteikto tarifu, bērnudārzā jāmaksā par bērna pusdienām, jāpērk zīmuļi un tualetes papīrs, kamēr mārupē, Jūrmalā viss par brīvu. Tad jau labāk 30 min vilcienā, kā 1 stunda ar autobusu no Ziepniekkalna uz Juglu, bet ja dzīvo Bolderājā, bet darbs Mangaļsalā, tad ar sabiedrisko būs kādas 4h katrā virzienā.

Un ne jau visi ir miljonāri, lai varētu dzīvot teikā, vai jaunajā teikā.

Treners 4.janvāris 2022 12:50
3 1 Atbildēt

Hokeja komandu var nomainīt un dzīvesvietu arī. Sen vairs nav 2 halles Rīgā. Protams, ir pierasts pie trenera un komandas, bet vai tas atsver bērna mocīšanu 2 stundas auto. Saprotams, ka komunismā augušam pieaugušajam ir sapnis sēdēt personīgajā auto, bet bērnam tas ir zemē nosviests laiks, kam pievienotās vērtības nav nekādas.

Treneris 4.janvāris 2022 13:52
2 0 Atbildēt

Ja grib trenēties, tad tie ir 5-7 treniņi nedēļā. Tāpēc labāk dzīvot Piņķos vai apkaimē. Jāties cauri Rīgai ikdienā ir pilnīgs neprāts un laika nosišana. Vai arī jāsporto tuvāk mājai, reku Grīziņkalnā ir vingrošanas biedrība. Nav jau visiem jānāk hokejā, līdz NHL aizkapāsies 1 no vairākiem tūkstošiem, pārējie tik maksā mums treneriem biedra naudu un tērējas degvielai.

imzz 3.janvāris 2022 21:18
3 0 Atbildēt

Tā kā vajadzēja uzrakstīt, kā iecerēta centra apbraukšana, braucot no Pārdaugavas, teiksim uz Siguldu vai Ainažiem. Tātad Vanšu un Akmens tiltus nevar lietot, Salu: tikai līdz krastmalai centra pusē, tad jābrauc lejā uz krastmalu un līdz Dienvidu tiltam vai pa tiešo uz Dienvidu tiltu, vai pat uzreiz uz apvedceļu. Salu tilta gadījumā pirmais sastrēgums jau būs turpat kur tagad, pirms Vienības gatves, tikai lielāks.

wons 3.janvāris 2022 21:25
4 6 Atbildēt

Ar abām rokām esmu par šādu zonu ieviešanu pilsētā !

Ne mazāk par Euro4 un tāpat, kā Vācijā Umweltplakette uzlīme logā, ja tādas nav sods kādi 200e. Iegūto naudu no uzlīmēm/sodiem pilsēta varētu ieguldīt veloceliņu izbūvē

Gājējs 4.janvāris 2022 11:00
5 0 Atbildēt

Nafig tos veloceliņus, gājējs ir jānosaka par prioritāti, bet velosipēdistus ir jāmierina, lai nenotriec gājējus! Vajadzētu stabiņus saskrūvēt uz veloceliņiem randomā, lai netrako!

Triko 4.janvāris 2022 13:53
0 0 Atbildēt

Netrako, babuli! Mēs pa brauktuvi laižam un tevi neapdraudam!

mnde 5.janvāris 2022 9:58
0 0 Atbildēt

Pie mums var sanākt tādi brīnumi, ka ir "zaļā uzlīme" logā, pēc papīriem teju Euro6, bet kūp kā vecs Ikaruss...

Pļurkt 4.janvāris 2022 7:59
0 0 Atbildēt

Lielas muļķības tai projektā ir sarakstītas!

Rīgas centra rajonos aizliedz apkures, jo redziet ir putekļi... BET tie putekļu pārsniegumi ir samērīti VASARĀ, kad neviens neko nekurina!!

Visprastāko līdzekli - ielu laistīšanu sen kā nepielieto! ... un netaisās!! Labāk sasmērēt visādas glupības un likt simtiem tūkstošu cilvēku tās ievērot, draudot ar sodiem!

mnde 4.janvāris 2022 8:22
1 0 Atbildēt

Pietiktu pat ar regulāru ielu slaucīšanu, kā arī ietvju slaucīšanu. Mazgāšana bez slaucīšanas aizdambēs smiltīm nepiemēroto lietus kanalizācijas situāciju.

Bet slaucīt nevis ar slotu un šaufeli (sētnieks vulgaris), savācot tikai lielos redzamos gružus, bet ar mehāniskajām slotām, kas vāc gan smiltis, gan putekļus.

Veikalnieks 4.janvāris 2022 11:12
4 1 Atbildēt

Man bija bizness Rīgas centrā, bet kopš paplašināja maksas stāvvietu zonu, dramatiski samzinājās apmeklētāju skaits. Cilvēkiem, kas brauc pēc precēm ir svarīgi apstāties pie veikala, lai var paņemt nopirkto preci. Nācās pārcelties uz lielu TC, maksāt milzīgu nomas maksu, bet ir bezmaksas stāvvieta, kas cilvēkiem ir ērti. Tā nu es pārcelu biznesu prom no centra un skatos, ka arī atlikušie veikaliņi mūk prom. Ja mērķis ir pārvērst centru par mazdārziņu kooperatīvu, kur uz ielām audzē gurķus un tomātus, nu tad lai tik zonē to rīgu, kur var tikai gurķoties.

Tur, kur nekas nenotiek, nekādas dzīvības nebūs. mēr valda troksnis, jo ir daudz cilvēku.

Centrists 4.janvāris 2022 13:58
1 0 Atbildēt

Un kāpēc visi domā, ka centrā jābūt veikaliem? Man kā picējam tiešām nav intereses staigāt pa centru, lai iepirktos jo nomalē tas ir izdarāms ērtāk jo viss ir vienuviet. Piem. Alfā vai Spicē - aizbrauc vai no centra, vai Jūrmalas vai Ādažiem un visu dabū. Jāties pa centru - priekš kam?!?

Kad gāja vaļā klope par Čaka ielas velojoslu, viens zārku tirgotājs žēlojās, ka vairs uz ietves nevar parkoties. Centrs nav zārku tirgotava - centrā jātirgo bombongas, kafeja un burbuļūdens! Tiešām biški dīvaini tie cilvēku ieradumi, nav jau vecie laiki kad dzīve pagāja neizejot no sava kvartāla.

Krotow 4.janvāris 2022 15:24
0 0 Atbildēt

Kopumā pareizi. Taču tad centrā paliek tikai kafejnīcas.

Pļurkt 5.janvāris 2022 8:24
1 1 Atbildēt

Nahren man tās kafejnīcas nav vajadzīgas, kur glāze prasta ūdens maksā 80 kapeikas karstā vasaras dienā. No kurām zdača protams ka neatrodas!

Padoms 5.janvāris 2022 16:40
0 0 Atbildēt

A tu ieej tikai tubzenē un padzeries no krāna. Ūdensvads mums nav dzīvībai bīstams, nav kā Indijā kur iedzirsi krāna ūdeni (nu, ne jau tā krāna) un pļūtīsi 3 dienas bez mitas.

mnde 4.janvāris 2022 15:25
1 2 Atbildēt

Patiešām esi tik naivs un patiesi domā, ka centrā visām tām kafenēm, bonbongotavām un citiem piesauktajiem ūķiem pietiks patērētāju? Un ka nu visi to vien gribēs kā ar velo vai sabtransportu braukt uz centriņu, lai dzertu latīti un ēstu bonbongas? Npietni?

Kā ar cita veida uzņēmumiem - ierāmētavām, fotosaloniem, centrā esošajām tipogrāfijām, saldumu ražotnēm? Visas tāzs izmest uz "apcentra geto", lai kundziņiem nebojātu idillīti?

Varēsi maz atļauties tur dzīvot?

un pēc piena pakas vai cukura braukt ar caurlaidīi uz "apcentra geto"izvietotajiem pārtikas veikaliem, vai maksāt melnīgsnējam kurjeram 5x cenu...

nāh 4.janvāris 2022 19:08
0 1 Atbildēt

Vienkārši sakot, centrā jābūt tādiem ūķiem, kuru apmeklēšana nav ikdienas pasākums, lai neveidotu pastāvīgu transporta plūsmu. Ja kāds bizness izvēlas bāzēties centrā, lai...lai kas? Lai piegādes transportam neērtāk savākt drukātos materiālus un saldumu kastes, nu to viņiem nevar aizliegt.

Interesanti, kāpēc Spilva netaisa konservus centrā - tas taču būtu tik zajebiss no loģistikas viedokļa - pa vidu un ātrāk sasniedzami visiem, vai ne, maksimizēsim peļņu. Un darbinieki līdz konveijeram atbrauc ar 3 veidu sabiedrisko, nevis 1 autobusu kā tagad.

mnde 5.janvāris 2022 8:26
1 1 Atbildēt

aha - gadiem eksistējoša, ilgus gadus darba vietas nodrošinošam uzņēmumam ir jālasās prom, jo jaunkomunis..., oi - hipsteriņam, kurš visticamāk Rīgā ievācies no pāķiem, traucē ieviest savas dzimtās malas lauku idillīti?

Nopietni?

Bet tā - tas tikai būs sākums patiesam Rīgas norietam. Nevis tur cilvēki atgriezīsies, bet vēl vairāk no tās vāksies prom.

Jo lūk centriņā sagribējušas mitināties tās sniegpārsliņās, kurām tas beigās nebūs pa kabatai. Tā teikt kārtējais eksperimentiņš ar sūdīgām beigām.

Parasti gan pilsētu centri ir darījumu, iestāžu, un dažnedažādu uzņēmumu koncentrācijas vieta - tā teikt - pilsētas eksistences jēga. Ja mēs to visu izmetam pilsētas dzīvojamajos rajonos - cetriņu var naglot ciet un no turienes izlaist tikai ar priekšapmaksu un konvoja pavadībā.

Klau 5.janvāris 2022 16:42
0 0 Atbildēt

Tu gadijuma pēc neesi tas pats zārcinieks, kas satraucās ka centrā nevarēs tirgot zārkus? Zin kā, kā iebrauc centrā tā uzreiz iet pasūtīt zārku, neko citu tai centrā nedara.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 2

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 45

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi 26

Rīgā trešdien tradicionālajā un nesaskaņotajā "Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti