Škoda" apņemas visus 32 jauno elektrovilcienu sastāvus piegādāt līdz 2023.gada beigām 5

 

Foto: SM

Nozare.lv | 24.februāris 2022 7:56

Vilcienu ražotājs "Škoda vagonka" apņēmies visus 32 elektrovilcienu sastāvus AS "Pasažieru vilciens" piegādāt līdz nākamā gada beigām, trešdien žurnālistiem sacīja uzņēmuma vadītājs Martins Bednarzs.

"Sākot no maija mēs piegādāsim vilcienu sastāvus tā, lai jau vasarā tos varētu sākt lietot pasažieri," teica Bednarzs.

"Škoda Vagonka" mātessabiedrības "Škoda Transportation" vadītājs Didjē Feglers norādīja, ka Covid-19 pandēmija kopumā ir ietekmējusi uzņēmuma darbību, piemēram, saistībā ar darbinieku slimošanu, kā arī piegādes ķēdēm. Tomēr šie faktori nav pietiekami, lai ievērojami kavētu iepriekš paredzētos piegādes termiņus.

Feglers atklāja, ka pirmo vilcienu testēšanai Latvijā varētu nodot martā vai aprīlī.

"Mēs darīsim visu, ko varēsim, lai iekļautos kalendāra termiņos. "Škoda" iesaistīs jaunus resursus un jaunas kapacitātes - jebko, kas nepieciešams pandēmijas ietekmes gadījumā vai citu iemeslu dēļ," pauda kompānijas vadītājs.

Viņš vienlaikus arī atzīmēja, ka inflācija neietekmēs pasūtīto vilcienu cenu - tie tiks piegādāti par līgumā iepriekš parakstīto summu, un papildu izmaksas būs "Škoda" puses problēma.

Feglers arī minēja, ka vilcienu piegādes uz Latviju varētu vest cauri Ukrainai vai Baltkrievijai, tomēr viņš pauda cerību, ka situācija Ukrainā nenonāks tik tālu, lai vilcienus nebūtu iespējams piegādāt caur šo valsti. Gadījumā, ja tā notiks, uzņēmums apņēmies meklēt alternatīvus ceļus.

Pašlaik pirmajam no kopumā 32 ražošanā esošajiem vilcienu sastāviem noslēgusies elektroiekārtu testēšana ražotnē. Vēl 13 sastāvi patlaban tiek komplektēti un krāsoti, bet mašīnbūves un metināšanas cehos norisinās darbs pie nākamo 18 vilcienu sastāvu ražošanas.

Kā ziņots, satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) šonedēļ darba vizītē viesojas Čehijā, kur apmeklēja uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotni Ostravā, lai iepazītos ar Latvijas jauno elektrovilcienu ražošanu.

"Pasažieru vilciens" līgumu ar "Škoda Vagonka" par jaunu elektrovilcienu iegādi parakstīja 2019.gada jūlijā. Līgums paredz, ka pirmie vilcieni sāks kursēt 2022.gadā. Projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro. "Škoda Vagonka" ražotnē pirmie vilcieni jau ir gatavi, bet vēl priekšā to testēšana - vispirms Čehijā un pēc tam Latvijā.

Paredzēts, ka kopumā Latvijā līdz 2023.gada nogalei ieradīsies 32 jauni elektrovilcienu sastāvi.

Jauno vilcienu sliežu ceļa platums ir 1520 milimetri, bet sastāva kopējais garums - apmēram 110 metri. Galvas vagona ar vieniem vilces riteņiem garums ir apmēram 27,2 metri, savukārt piekabvagona ar vilces aprīkojumu un piekabvagona ar vieniem vilces ratiņiem garums - 25,8 metri. Grīdas augstums no sliežu galviņas ir 60 centimetri.

Katrā vilcienā paredzētas 436 sēdvietas un 454 stāvvietas, kā arī divas vietas ratiņkrēsliem. Vilcienu nominālā jauda ir 6x500 kilovati, to maksimālais ātrums - 160 kilometri stundā, bet kontakttīkla nominālais spriegums - trīs kilovolti.

Elektrovilcieni paredzēti ekspluatācijai piepilsētas un reģionālajos maršrutos, visas iekāpšanas durvis atrodas zemās grīdas daļā. Vilcienos atradīsies kontaktligzdas ar 230 voltu spriegumu, kā arī bezvadu interneta pieslēgums pasažieriem. Vilcieni būs aprīkoti gan ar ārēju, gan iekšēju videokameru sistēmu, kā arī plašu tualeti pasažieriem ar ierobežotu mobilitāti.

Pēdējo reizi Latvijā jauni elektrovilcieni tika saražoti pirms 32 gadiem. Desmit vagoni saņemti 1988.gadā un vēl četri vagoni - 1989.gadā. Tas patlaban ir Latvijas jaunākais pilnais sastāvs, kas kalpo vēl arī pašlaik.

"Latvijas pasažieri jau sen ir pelnījuši ērtus un mūsdienīgus vilcienus, līdz ar to šis notikums ir ne tikai vēsturisks, bet par varētu teikt revolucionārs," uzsvēra Linkaits, piebilstot, ka dzelzceļa pasažieru pārvadājumu loma ir nozīmīga maršrutos visā Latvijā, bet jo īpaši Rīgas metropoles areālā, kur arī ar jauniem elektrovilcieniem varēs būtiski uzlabot sabiedriskā transporta pakalpojumu.
 

 
Visi komentāri
 
msh 24.februāris 2022 22:50
0 0 Atbildēt

Raksts ir nepilnīgs - lasītājam no malas noteikti nav skaidrs kādā sakarā vilcieni no Čehijas būtu jāved caur Ukrainu. Man no sākuma ari nebija skaidrs, bet tad pieleca visloģiskākais izskaidrojums. Lai arī ārpus bijušās PSRS robežām visur ir normālplatums [neskaitot Somiju], Poliju ar Ukrainu savieno krievu platuma dzelzceļa līnija, kura tiek lietota lai no Ukrainas vestu uz Katovici dzelzsrūdu. Šī līnija beidzas Slavkovā, nedaudz uz austrumiem no Katovices, gaisa līnijā no Ostravas nepilni 90 kilometri - tātad čehi, acīmredzot, tos jaunos vilcienus grib pa ceļu aizvest līdz Slavkovai un tālāk ar lokomotīvēm vilkt pa sliedēm uz Ukrainu, caur Baltkrieviju uz Latviju. Ja sanāks...

msh 24.februāris 2022 22:52
0 0 Atbildēt

Ā, un vēl - atcerēsimies ka mums ir sapņotāji kas sapņo par 25 kilovoltu elektrifikācijas ieviešanu - kā redzams, šajos vilcienos šie sapņi neatainojas [ja vajadzētu,vilcienus var uzbūvēt derīgus diviem vai trīs elektrifikācijas standartiem] - tad tie sapņi neīstenosies, vai ja īstenosies, šitos jaunos vilcienus varēs pa dārgo pārbūvēt?

Lietotājs 25.februāris 2022 9:26
0 0 Atbildēt

Jā, šis jautājums tiešām ir ļoti interesants, kā tad būs ar 25kV? Te vajadzētu tehnisko skaidrojumu, bet diez vai tas. kurš to zina, ieskatās šajā lapā...

GTD2 25.februāris 2022 15:37
0 0 Atbildēt

jacer ,ka zin tas ,kas lepni fotogrāfējās pie vilciena, lai gan nav nekads jaunums ,ja gadas pasutiit ne to kas ir derīgs

Slinkais 25.februāris 2022 18:29
0 0 Atbildēt

Jebkas ir derīgāks par 70-ā gada rvr gagonu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti