Visi komentāri - Apakškomisija atbalsta kriminālsodu par braukšanu alkohola reibumā virs 1,5 promilēm

Apakškomisija atbalsta kriminālsodu par braukšanu alkohola reibumā virs 1,5 promilēm 9

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 30.marts 2022 10:45

Saeimas Krimināltiesību politikas apakškomisijas deputāti šodien izskatīšanai Juridiskajā komisijā atbalstīja Krimināllikuma grozījumus, kas paredz transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā virs 1,5 promilēm noteikt kā krimināli sodāmu, aģentūru LETA informēja parlamenta Preses dienestā.

Iepriekš atsevišķi gan parlamenta opozīcijas deputāti, gan Tieslietu ministrija (TM) bija rosinājuši kriminālsoda noteikšanu par braukšanu ar alkohola reibumā.

Saeima janvārī nodeva izskatīšanai komisijās opozīcijas virzītos grozījumus Krimināllikumā, kuros piedāvāts ieviest kriminālatbildību par transportlīdzekļa vadīšanu, ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles. Šos grozījumus iesniedza deputāti Kaspars Ģirģens (R), Ēriks Pucens (R), Ramona Petraviča, Ļubova Švecova (LPV) un Māris Možvillo (PCL).

Kā apakškomisijas sēdē šodien atzīmēja TM pārstāvji, vidēji gadā par sēšanos pie stūres alkohola reibumā tiek sodītas 2000 personas. Aptuveni 65% no šiem gadījumiem autovadītāju reibums pārsniedz divas promiles, par ministrijas pārstāvju pausto informēja Preses dienestā.

Apakškomisija sēdē vērtēja TM priekšlikumu kriminalizēt braukšanu dzērumā, sākot no divām promilēm, kas kriminālsodam vidēji gadā pakļautu aptuveni 1300 personas.

"Risku ceļu satiksmes drošībai rada ikviena reibuma pakāpe, un sēsties šādā stāvoklī pie stūres ir bezatbildīgi un nepieļaujami. Apakškomisijas deputāti rosina robežu starp administratīvo sodu un kriminālsodu noteikt, sākot no 1,5 promilēm," pauž apakškomisijas priekšsēdētājs Andrejs Judins (JV).

Pašlaik atbilstoši Ceļu satiksmes likumam par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā, kas pārsniedz 1,5 promiles, piemēro naudas sodu un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz pieciem gadiem. Savukārt kriminālatbildība par transportlīdzekļa vadīšanu, ja vadītājs atrodas alkohola vai citu apreibinošu vielu ietekmē, ir paredzēta transportlīdzekļa vadītājiem, kuriem nav transportlīdzekļa vadīšanas tiesību.

Deputāti rosināja TM pirms grozījumu izskatīšanas Juridiskajā komisijā vērtēt jautājumus, kas saistīti ar alkohola koncentrācijas noteikšanai nepieciešamajām pārbaudēm, kā arī soda izpildei nepieciešamo finansējumu.

 
Visi komentāri
 
gunbox 30.marts 2022 11:48
3 0 Atbildēt

Vai 1 promile ir kaut kas ne krimināls? Kaut kāds sviests. Kriminālo vajadzēja likt jau no 0.5 promilēm. Nav tur ko čakarēt satiksmi ar idiotiem.

Vaidelotis 30.marts 2022 13:13
2 0 Atbildēt

No vienas promiles auto konfiskācija. Kriminals gan jau bus nosacīts un krūmu alkašiem bijis nebijis. Politiķi tikai uzspodrinājās, uzvārdi jau ir "pareizie".

GTD2 30.marts 2022 19:39
0 0 Atbildēt

un kas mainis ja konfisces tos šrotus, kādi pārsvarā ir tādai kategorijai? Agrāk jau bija ,ka lika tos maksas stāvietās, beigās valstij tik zaudējumi jo tie auto nesedz izdevumus, zinu vienu parazītu kam trīs šroti stāvēja tajās stāvietās, kamēr pats riņķoja ar nākamo 300 eiro vērto limuzīnu.

gunbox 31.marts 2022 11:44
0 0 Atbildēt

Ja 2 mēnešu laika neizņem no stāvlaukuma, var tak likt uz izsoli un atsitīs stāvlaukuma izmaksas. Ne jau tikai šrotinieki dzer.

WALA 30.marts 2022 17:53
0 0 Atbildēt

Dīvaini tikai ka neviens diži nerunā par CP štatu utml. Radari dzērājus neķer ...

Mangusts 30.marts 2022 18:06
1 0 Atbildēt

Šoferīši ir ļoti toleranti un laicīgi brīdina par policijas klātbūtni wazē. Ja brauc uz pohām, tad ļoti noder. Tā ka "oblavas" ir bezjēdzīgas. Reāli palīdz, ja kāds redz pie stūres alkonautu un ziņo policijai, vai arī alkonauts jau sataisa ziepes un "uzzīmējās".

Kanibaals 31.marts 2022 1:31
0 0 Atbildēt

Alkonauti waze neizmanto. Vafelē grūti vēl telefonā lūrēt.

gunbox 31.marts 2022 11:50
1 0 Atbildēt

Jā, visa problēma, ka tolerantie likuma pārkāpēji ir izčīkstējuši, ka policija nedrīkst slēpties. Es gan par likumu, kur policija drīkst ceļmalā atrasties tikai tad, ja ir kamuflāžā un krūmu aizsegā. CP ir darbs radīt drošu vidi uz visa ceļu tīkla, nevis informēt par drošības imitējošu posmu tikai tad, kad viņi tur atrodas. Pārvietojamie radari vispār ir jāizgatavo ceļas zīmes formā, krūmu un koka stumbra imitējošā formātā.

WALA 31.marts 2022 17:08
0 0 Atbildēt

Problēma jau ir tajā, ka ja radars vai CP ir redzams, tad ir cerība ka "muļķis ar baranky" pieraysies un neizdarīs kaut ko pilnīgi stulbu, ar nepamanāmiem "palīgiem/savaldītājiem" pie viņu mazā skaita, būs pilnīgs 3,1415926-zdec, tagad jau ir brīnumi, kad mayc līdz labi redzamam radaram, un tad ka liek pa bremzēm līdz pat -20km/h no atļautā ...

Tā vairs nav satiksmes drošība, tas būs pilnīgs bardaks ... ar bieži letālām sekām ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti