Visi komentāri - Konceptuāli atbalsta kriminālatbildību par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā virs 1,5 promilēm

Konceptuāli atbalsta kriminālatbildību par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā virs 1,5 promilēm 7

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 9.jūnijs 2022 14:02

Saeima šodien konceptuāli atbalstīja grozījumus Krimināllikumā, ar kuriem plānots noteikt kriminālatbildību par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu to vadīt, ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles.

Sākotnēji šo ieceri virzīja opozīcijas deputāti Kaspars Ģirģens (R), Ēriks Pucens (R), Ramona Petraviča (LPV), Ļubova Švecova un Māris Možvillo (PCL). Kā debatēs norādīja Krimināltiesību politikas apakškomisijas priekšsēdētājs Andrejs Judins (JV), šodien Saeima atbalstītos grozījumus jau sagatavojusi Tieslietu ministrija, Juridiskā komisija un apakškomisija.

Kā aģentūra LETA noskaidroja TM, grozījumi attieksies uz visu veidu automobiļu, traktoru un citu pašgājēju mašīnu, tramvaju, trolejbusu, motociklu un citu mehānisko transportlīdzekļu, kas pārvietojas ar savu enerģijas avotu, vadīšanu šādā reibumā, izņemot transportlīdzekļus ar iekšdedzes dzinēju, kura darba tilpums ir mazāks par 50 kubikcentimetriem.

Kā skaidro TM, uz velosipēdu, elektroskrejriteņu un mopēda vadīšanu šī Krimināllikumā plānotā norma neattieksies - par šādu transportlīdzekļu vadīšanu reibumā saglabāsies administratīvā atbildība.

Kā aģentūru LETA informēja Saeimas Preses dienestā, Juridiskās komisijas priekšsēdētājs Jānis Butāns (K) pauž, ka kriminālatbildība par braukšanu reibumā palīdzēs novērst traģēdijas, ko uz ceļiem izraisa dzērājšoferi un citu apreibinošo vielu lietotāji.

"Diemžēl situācija uz ielām un ceļiem liecina, ka ne visi autovadītāji transportlīdzekļa vadīšanu nodala no apreibināšanās," norāda Butāns.

Kriminālatbildību plānots noteikt arī par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu to vadīt, atrodoties narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē. Šajā gadījumā netiek paredzēts noteikt šo vielu daudzumu vai ietekmes pakāpi, atzīmēts likumprojekta anotācijā.

Plānots, ka par minēto pārkāpumu piemēros brīvības atņemšanu uz laiku līdz vienam gadam, īslaicīgu brīvības atņemšanu, probācijas uzraudzību, sabiedrisko darbu vai naudas sodu, atņemot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz pieciem gadiem.

Pašlaik atbilstoši Ceļu satiksmes likumam par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā, kas pārsniedz 1,5 promiles, piemēro naudas sodu un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz pieciem gadiem. Savukārt kriminālatbildība par transportlīdzekļa vadīšanu, ja vadītājs atrodas alkohola vai citu apreibinošu vielu ietekmē, ir paredzēta transportlīdzekļa vadītājiem, kuriem nav transportlīdzekļa vadīšanas tiesību.

Vienlaikus paredzēts noteikt kriminālatbildību par atteikšanos no medicīniskās pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai asinīs vai narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu ietekmes pārbaudes. Pašlaik kriminālsods par to paredzēts transportlīdzekļa vadītājiem, kuriem nav transportlīdzekļa vadīšanas tiesību.

 
Visi komentāri
 
WALA 9.jūnijs 2022 14:16
0 0 Atbildēt

Jēga ??? Pazīstami VP darbinieki skaidri un gaiši saka ka nav kas strādā, kā taisās ķert tos pļēgurus, ja nav kas strādā ...

Radari neķer "viļņveida kustību" piekritējus ....

Auto 9.jūnijs 2022 15:13
0 1 Atbildēt

Vajag maksāt būtisku atlīdzību labvēļiem, kas padalītos ar info zvanot uz operatīvo tālruni. Tad arī līdz izmisumam novestie tuvinieki zvanīs.

WALA 9.jūnijs 2022 15:33
0 0 Atbildēt

Kur tev kas/kurš zvanīs nakts melnumā? Un tad vēl ir jācer ka vispār atradīsies kāds brívs VP/PP, kas būs brívs lai paņemtu "brívdomātāju" pie "pakaļas" ...

Nu tā reālā dzīvē, nevis sapņu pasaulē...

MMX 9.jūnijs 2022 23:27
2 0 Atbildēt

Piekrītu WALA - "ceļinieku" un policistu vispār ir palicis tik maz, ka drīz attālākos lauku rajonos varēs skrūvēt nost numurus, netaisīt apdrošināšanu un braukt pilnīgā "komā", jo vienīgā iespēja, ka kāds policists reāli atbrauks, būs tikai konstatēt faktu. Man laukos uz bijušo novadu paliek 1 pašvaldības policists ar darba laiku 9.00-17.00 un 0 valsts policistu. Tuvākā dežūrdaļa atrodas 30km attālumā. Starp kaimiņiem jau smejamies, ka ja redzi ka tev zog traktoru tad nevis zvani policijai bet šauj zagli nost un aproc mežā, neviens tāpat nepamanīs un pašam mazāk problēmu būs.

WALA 9.jūnijs 2022 15:35
1 1 Atbildēt

P.S. likumos var sarakstīt visādu huiņu, tikai tiesiskumam tas nemainīs neko, ja nav "izpildvaras", kas likumus piemēro ....

Ilmārs 10.jūnijs 2022 7:47
4 0 Atbildēt

Jā, es pat neatceros, kad pedējo reizi stabulēju. Laukos vēl vienīgā patruļa apturēs aizdomīgu auto, bet Rīgā tiešām var braukt vakarā šmigains un no rīta pohains un nekas nebūs, ja vien pats mēslus nesavārīsi. Šeit ceļu policijas nav vispār.

Soms 9.jūnijs 2022 16:01
1 2 Atbildēt

Kas tiem mentiem nepatīk? Lai brauc pie Putlera pagrabā sēdēt. Cieni valsti kur dzīvo vai čemodāns

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti