Satiksmes ministrijas atklātajā konkursā par bateriju vilcienu iepirkuma tehniskās specifikācijas izstrādi divas sūdzības iesnieguši SIA "KPMG Baltics" un SIA "Ardenis", liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.
Abām sūdzībām izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts.
Elektroniskajā iepirkumu sistēmā (EIS) pieejamais iepirkuma noslēguma ziņojums liecina, ka piedāvājumus bija iesnieguši pieci pretendenti - "Ardenis", kas piedāvāja darbu veikt par 270 600 eiro, "KPMG Baltics", kas piedāvāja darbu veikt par 359 478 eiro, "Sorainen ZAB", kas piedāvāja darbu veikt par 446 585 eiro, "DB Engineering & Consulting Gmbh", kas piedāvāja darbu veikt par 540 500 eiro, un "Ricardo Nederland B.V.", kas piedāvāja darbu veikt par 622 500 eiro.
Noslēguma ziņojumā teikts, ka tikai "Ricardo Nederland B.V." piedāvājums atbilda visām iepirkuma nolikumā noteiktajām prasībām, tāpēc tam piešķirtas līguma slēgšanas tiesības.
Gan "KPMG Baltics", gan "Ardenis" piedāvājums atzīts par neatbilstošu nolikumam, jo abu uzņēmumu iesniegto laika grafiku atsevišķi punkti neatbilst iepirkuma prasībām.
Satiksmes ministrijas konkursā "Bezemisiju vilcienu iepirkuma tehniskās specifikācijas izstrāde" izvēlētā pretendenta uzdevums būs sagatavot bateriju vilcienu iepirkumam nepieciešamo tehnisko specifikāciju un līguma projektu atbilstoši Eiropas standartiem un labajai praksei.
Satiksmes ministrijā skaidroja, ka Autotransporta direkcijas organizētajā bateriju vilcienu iepirkumā ir noslēgusies pirmā kārta, kurā publicētas tikai galvenās tehniskās prasības. Attiecīgi otrās kārtas pretendentiem tiks izsniegta detalizēta tehniskā specifikācija un prasības, kuras izstrādās konsultants, kas tiks atzīts par uzvarētāju Satiksmes ministrijas konkursā.
Jau ziņots, ka Autotransporta direkcijas konkursā par akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi pieteikušies trīs kandidāti - Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.", personu apvienība, kuras sastāvā ir Čehijas "Škoda Transportation" un "Škoda Vagonka", un Polijas "Stadler Polska".
Finansējums vismaz septiņu vilcienu iegādei tiks piesaistīts no Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna, bet divu vilcienu iegāde tiks līdzfinansēta no ES fondu 2021.-2027.gada finansējuma, tostarp Kohēzijas fonda finansējuma.
Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš iepriekš intervijā aģentūrai LETA sacīja, ka deviņu bateriju vilcienu iegāde orientējoši varētu izmaksāt 75-76 miljonus eiro. Projekts paredz deviņu vilcienu sastāvu iegādi ar 200 līdz 240 pasažieru sēdvietu ietilpību. Finansējums ir paredzēts tikai ritošā sastāva iegādei.
Sākotnēji ir plānots, ka šie sastāvi tiks izmantoti līnijā Bolderāja-Sigulda. Bateriju vilcieni kalpotu Rīgas un Pierīgas areālā. Savukārt daļu dīzeļvilcienu, kuri pašlaik apkalpo Siguldas līniju, varētu novirzīt uz citām līnijām.
Skaidrs ka nauda jāapgūst, bet par tiem atvēlētajiem ļimakiem nav prātīgāk saelektrificēt gabalu līdz bolderājai? Pie viena elektriskus kravas vicienus varētu palaist a tā faktiskai ieguvums ka no Bolderājas līdz Siguldai bez pārsēšanās var aizvizināties, nav nekādas lietderības vizināt akumulatorus tur kur jau ir elektrība.
Prātīgāk būtu, bet tad nesanāk otkati.