Visi komentāri - Vasara – sasistu auto vējstiklu laiks; atlīdzībās izmaksāti jau teju 2 miljoni eiro

Vasara – sasistu auto vējstiklu laiks; atlīdzībās izmaksāti jau teju 2 miljoni eiro 9

 

Foto: Publicitātes attēls

Balta | 18.jūlijs 2022 11:21

Vasaras sezona Latvijā ir intensīvākais ceļu remontdarbu laiks. Ceļa posmos, kur notiek remontdarbi, apdrošinātāji aicina autovadītājus būt īpaši uzmanīgiem, jo no ceļa seguma atlecošie oļi un šķembas var pamatīgi sabojāt automašīnas vējstiklu.

Kā rāda AAS BALTA (PZU grupa) pieredze, vasaras mēnešos, kad notiek ceļu remonti, pieteikto atlīdzību skaits par bojātiem automašīnu vējstikliem pieaug gandrīz divas reizes. Šogad apdrošinātājs KASKO atlīdzībās par vējstiklu bojājumiem auto īpašniekiem izmaksājis jau vairāk nekā 1,7 miljonus eiro.

Sīks bojājums var radīt lielus zaudējumus

Pagājušajā gadā kopumā BALTA atlīdzībās par sasistiem automašīnu vējstikliem izmaksājusi vairāk nekā 3 miljonus eiro. Prognozējams, ka šogad pieteikto atlīdzību daudzums saglabāsies vismaz līdzvērtīgā apjomā, toties, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaugusi vidējā atlīdzība par katru gadījumu, kas nu jau sasniedz vairāk nekā 500 eiro.

Lai radītu nopietnus vējstikla bojājumus, pietiek ar sīku oli, jo pastāv risks, ka bojājums izpletīsies – jāņem vērā, ka jebkura plaisa gaisa temperatūras maiņas, auto vibrāciju un deformāciju ietekmē var izplesties. Tāpēc vējstikla bojājums ir savlaicīgi jānovērš.

“Ar bojātu vējstiklu piedalīties satiksmē ir bīstami, jo jebkādi mehāniski vējstikla bojājumi ietekmē redzamību. Arī tehniskajā apskatē var neizdoties saņemt atļauju piedalīties satiksmē, ja bojājums ir tāds, kas ierobežo autovadītāja redzamību, ietekmē stikla izturību un apdraud satiksmes drošību. Turklāt ielaistas problēmas risināšana, plaisai palielinoties, kļūst ar katru brīdi dārgāka, tāpēc to nevajadzētu atlikt uz vēlāku laiku. Tāpat ieteicams iegādāties KASKO apdrošināšanu, jo OCTA šādus bojājumus nesedz,” saka BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.

Jauna tendence – labot, nevis mainīt

Kā rāda pēdējā laika tendences, arvien biežāk automašīnu īpašnieki bojājumu gadījumā izvēlas mūsdienīgu un videi draudzīgu risinājumu – nevis pilnīgu vējstikla nomaiņu, bet gan remontu.

“Savlaicīgi konstatētus bojājumus var novērst, bojāto vietu aizpildot ar īpašu polimēru, kas ir ekonomiski izdevīgāks, videi draudzīgāks un daudz ātrāks problēmas risinājums un, pretēji plaši izplatītam mītam, tikpat kvalitatīvs kā jauna vējstikla montāža. Tiesa, tas iespējams tikai tad, ja uzsituma diametrs nepārsniedz 2 eiro monētas izmēru, un vislabākais rezultāts sagaidāms, ja remonts tiek veikts uzreiz pēc uzsituma rašanās,” saka Armands Leināts, specializētā transportlīdzekļu stiklu remonta, maiņas un kalibrēšanas pakalpojumu sniedzēja Carglass® filiāles vadītājs Latvijā.

Savukārt Kristaps Liecinieks piebilst, ka mūsdienīgiem auto priekšējais vējstikls papildus klasiskajai redzamības funkcijai nodrošina vietu virknei sensoru ar tādām funkcijām kā, piemēram, adaptīvā kruīza kontrole, joslu noturēšanas asistents, lietus sensors un ceļazīmju atpazīšana. Ja vējstikls tiek mainīts, šie sensori ir jākalibrē, jo pat nelielas novirzes no iepriekšējā stāvokļa var izsaukt to kļūdainu darbību. Savukārt remonta gadījumā, ja tāds ir iespējams, kalibrēšana nav jāveic.

Lai pasargātu savu auto no nepatīkama piedzīvojuma, BALTA un Carglass® iesaka rūpīgi izvēlēties braukšanas ātrumu ceļu posmos, kur notiek remontdarbi – ātruma ierobežojumi nereti paredzēti tieši tam, lai pasargātu auto no šķembu radītiem bojājumiem. Braucot pa grants un zemes ceļiem, kā arī ceļa posmos, kuros notiek remontdarbi, auto būs labāk pasargāts, ja:

-       izvēlēsieties ceļa segumam un laika apstākļiem atbilstošu distanci ar priekšā braucošajiem auto;

-       samazināsiet braukšanas ātrumu, īpaši brīdī, kad tuvojas pretimbraucoša automašīna;

-       zināms, ka noteiktā ceļa posmā notiek remontdarbi, iespēju robežās braucienu labāk pārplānot, lai izvairītos no nonākšanas sīku akmeņu un šķembu krustugunīs.

 
Visi komentāri
 
mehs 18.jūlijs 2022 12:23
0 1 Atbildēt

"apdrošinātāji aicina autovadītājus būt īpaši uzmanīgiem" lūdzu izskaidrot kā tieši uzmanīties no pretī zemu lidojošajiem. Kā populārajā video ...nevajag te staigāt, ja behas lido?

jaaanis 18.jūlijs 2022 13:00
4 6 Atbildēt

Es esmu atradis atbildi uz jautājumu "Ko darīt ja pretī zemo lido", ieraugot zemu lidojošo es braucu pretējā joslā, var pat mazliet pastreipuļot līdz šim vienmēr ir nostrādājis, lidotājs uzreiz sadzēšas un vienreiz lidotājs pat gandrīz grāvī iebrauca, lai tikai izvairītos no manis , lēni streipuļojoša pretīmbraucēja

pretimbraucējs 18.jūlijs 2022 13:45
4 2 Atbildēt

Par šādām izdarībām var uzrauties uz tuvāku kontaktu -dūri sejā.

MMX 18.jūlijs 2022 14:08
6 0 Atbildēt

Es parezi saprotu - mēs tagad paši nodarbojamies ar satiksmes regulēšanu nevis ceļu policija? Tad es varu sākt maņķirovku vadāt līdzi lai katru rītu sistu zobus un stiklus katram, kas manā izpratnē nepareizi pārkārtojas manā joslā? Varbūt arī varu sākt dzīt visus, kas tikko mani apdzinuši, bet man nav paticis kā tas tiek darīts, un spiest viņus nost no ceļa? Varbūt likt pa mēmajām tikko redzu, ka kāds pārāk tuvu pielīdis aizmugurē?

Pa bīstamu ceļu ejam kungi, šādi netikai līdz Eiropai netiksim, bet arī Krieviju piedzīsim.

WALA 19.jūlijs 2022 11:32
3 1 Atbildēt

konkrēts cirvis acīmredzami esi !!! Atradīsi kādu kura auto nav tik labā kārtíbā kā visi cer un viņš tev sāniski ieliks purnā, ceru ka tad atradīsies liecinieki kas norādīs uz to ka kāds cirvis ar nodomu pasliktinājis kustības drošību, un pasēdēsi kādu brīdi "valsts maizē" ...

WALA 19.jūlijs 2022 11:34
3 1 Atbildēt

P.S. Tas par jaaani , ja no "teiktā un vizuālā izkārtojuma nevar nolasīt"

vēŗotājs. 19.jūlijs 2022 10:52
2 0 Atbildēt

Ja ceļu remontē ar šķembām,nepielipušās ir jānovāc.Lai pielipušās turētos,jālieto tīras,mazgātas,šķembas.Ietaupījums šķembām būs ievērojams.Izsisto logu arī nebūs.Ievērosim remontā tehnoloģiju.Lai veicas.

19.jūlijs 2022 12:41
0 1 Atbildēt

Ēdīsim veselīgi. Nodarbosimies ar sportu. Nepisīsimies ar nepazīstamiem sievišķiem. Aizlidosim uz Marsu. Dzīvosim mūžīgi. Jā.

Slinkais 20.jūlijs 2022 9:32
0 1 Atbildēt

Es dažas reizez esmu noķēris lielās vaboles un iršus, traucoties ar moto vai velo. Plaisas brillēs un ķiverē nav, bet tomēr vēlos kkur pasūdzēties. Tiešām nevar viņus novākt no ceļa??!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti