Aptauja: 26% autovadītāju Latvijā neprot nomainīt automašīnas riepu - iAuto

Aptauja: 26% autovadītāju Latvijā neprot nomainīt automašīnas riepu 35

 

Foto: Publicitātes attēls

Moller Auto | 2.septembris 2022 10:20

Teju katrs ceturtais jeb 26% autovadītāju Latvijā neprot nomainīt automašīnas riepu, liecina auto dīlera “Moller Auto” veiktās aptaujas dati*. Aptuveni puse no šiem autovadītājiem ir sievietes.

Lai gan spēja un prasmes kritiskā situācijā uz ceļa nomainīt auto riepu ir ļoti svarīgas, eksperti norāda, ka, ja riepa pārplīsusi, tās fiziska nomaiņa nebūt nav vienīgā metode, kā panākt, lai automašīna spētu aizbraukt līdz tuvākajam auto servisam.

Aptaujā arī atklājies, ka 70% respondentu prastu nomainīt auto riepu, ja būtu tāda nepieciešamība, bet 14% nezināja atbildi uz jautājumu vai nebija par to domājuši.

Visās vecuma kategorijās aptaujas datos ir vērojamas līdzīgas tendences, taču visnepārliecinātākie par savām spējām nomainīt auto riepu paša spēkiem ir jaunākā auditorija vecumā no 18 līdz 29 gadiem, kur teju katrs trešais jeb 33% atzīst, ka bojātu riepu nomainīt nevarētu. Ņemot vērā, ka cilvēki autovadītāja tiesības visbiežāk iegūst uzreiz pēc vidusskolas absolvēšanas, ir skaidrs, ka šajā vecuma grupā ietilpst ceļu satiksmē vismazāk pieredzējušie autovadītāji.

Matīss Gibolis, “Moller Auto” pārdošanas vadītājs Baltijā norāda: “Ja auto riepu nepieciešams nomainīt vai īslaicīgi salabot pavisam negaidītā situācijā, piemēram, tai pēkšņi pārplīstot uz ceļa, ir skaidrs, ka autovadītājs var uzticēties tikai saviem spēkiem. Sevišķi, ja tas notiek, piemēram, maz apdzīvotā vietā, automašīnai nav KASKO un šajās polisēs ietvertās palīdzības uz ceļa, ilgi jāgaida evakuators u.tml. Tāpēc šīs prasmes, neatkarīgi no dzimuma, ir nepieciešamas visiem autovadītājiem. Iespējams, nākotnē šo prasmju apguve būtu jāietver arī autoskolu mācību programmās arī praktiskā līmenī, ne vien teorijas robežās.”

Savukārt “Moller Auto” auto servisu speciālisti norāda, ka situācijā, kad auto riepa ir bojāta, ne vienmēr vajag to nekavējoties mainīt vai saukt evakuatoru. Piemēram, gadījumos, kad riepa nolaidusi gaisu, var izmantot riepu šķidruma balonu – ar to jāuzpilda tukšā riepa caur tās ventili, pēc tam piepumpējot tajā gaisu. Pēc tam jāveic 20 m testa brauciens turp un atpakaļ, lai šķidrums riepā izkliedējas. Tiesa, jāņem vērā, ka pēc tam līdz tuvākajam servisam ar uzpildītu riepu šķidrumu var braukt aptuveni ar ātrumu līdz 80 kilometriem stundā. Vēl viena alternatīva opcija ir izmantot riepu remonta putas, kas palīdz hermetizēt tās bojātās vietas.

*Aptauju veica “Moller Auto”, sadarbojoties ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”. Tā veikta 2022. gada augustā, piedaloties 1000 ekonomiski aktīviem iedzīvotājiem – autovadītājiem vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 
35 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
rt 2.septembris 2022 10:37
18 1 Atbildēt

Es teiktu, ka riepu nemāk nomainīt 99,9% Latvijas autovadītāju, tai skaitā Moller darbinieku. Un 100% Moller darbinieku nemāk atšķirt riepu no riteņa.

Vai kādam no Moller tirgotajiem auto ir opcija rezerves RIEPA?

Original Nja 2.septembris 2022 11:03
7 1 Atbildēt

Riepu nomainīt jā, bet nomainīt riteni (a.k.a uzlikt rezerves riteni), domāju, ka spētu pat visblondākais sievišķis. Īsumā - Moller neatšķir riepu no riteņa.

juriz 2.septembris 2022 11:02
5 1 Atbildēt

Tagad jau nekas nav jāmaina, iepūt putas, un brauc uz servisu

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti