Visi komentāri - Aptauja: Latvijas autovadītāju vidū vēl joprojām populārākie ir dīzeļdzinēja un benzīna dzinēju automobiļi

Aptauja: Latvijas autovadītāju vidū vēl joprojām populārākie ir dīzeļdzinēja un benzīna dzinēju automobiļi 20

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 4.decembris 2022 13:51

Latvijas autovadītāju vidū vēl joprojām populārākie ir dīzeļdzinēja un benzīna dzinēju automobiļi, un, lai gan elektroauto un hibrīdauto vēl nav plaši izplatīti, aptaujas dalībnieki izteikuši vēlmi nākotnē iegādāties tieši šādus auto, liecina risku apdrošinātāja "If P&C Insurance" ("If") Latvijas filiāles veiktās aptaujas dati.

Aptaujas rezultāti rāda, ka lielāko daļu Latvijas autoparka veido automašīnas ar dīzeļa (61%) un benzīna dzinēju (46%). Vēl 6% mājsaimniecību ir automašīnas, kas darbojas ar sašķidrinātu LPG gāzi, 3% ir hibrīdauto bez elektrouzlādes iespējas, savukārt 1% mājsaimniecību pārvietojas ar CNG dabasgāzi darbināmās automašīnās.

Līdzīga situācija ir arī Lietuvā (dīzeļdzinēji - 71%, benzīna dzinēji 34%), bet Igaunijā populārāki ir benzīna dzinēja automobiļi - 62%, savukārt automašīnas, kas darbināmas ar dīzeļdzinēju, ierindojas otrajā vietā - 47%.

Kā nākamo Latvijas iedzīvotāji apsver iegādāties automašīnu, kas darbināma ar dīzeļdzinēju (22%), hibrīdautomobili (22%), benzīna dzinēju (16%), elektroauto (10%), ar LPG vai CNG gāzi darbināmu automašīnu (4%), bet 26% respondentu vēl nav apsvēruši nākotnes auto izvēli.

Uzdodot jautājumu, kāda dzinēja automašīnu izvēlētos, ja tās visas maksātu vienādi, visizplatītākā atbilde bija, ka tādā gadījumā izvēle būtu par labu hibrīdautomašīnai (30%) vai elektroautomobilim (21%). Salīdzinājumam - auto ar dīzeļdzinēju izvēlētos tikai 15% un automobili ar benzīna dzinēju 14% Latvijas mājsaimniecību.

"If" veiktajā aptaujā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā piedalījās nedaudz vairāk nekā 1000 cilvēku no katras valsts.

 
Visi komentāri
 
Phhh 4.decembris 2022 14:29
1 0 Atbildēt

Viss loģiski, gāzes ziedu laiki aiz muguras.

Neviens taču necenšās benžas un dīzeļauto skaitu salīdzināt ar pletīzeru skaitu?

Kanibaals 4.decembris 2022 22:58
2 1 Atbildēt

Gāze vienalga lētāka.

650 4.decembris 2022 14:32
2 0 Atbildēt

Pie (Latvijas) šībrīža augstajiem dīzeļprocentiem visdrīzāk ir "piestrādājuši" tieši konkrēti attiecīgo marku ražotāji un to dīleri. Kuri (joprojām titin nesodīti!) te attiecīgi ieārstēja sabiedrisko domu, ka tieši dd agregāti (tieši vāg,bēmevē un/vai mērdecēdes izpildījumā!) ir tie vis visuzticamākie, vis visekakonanomiskākie un videi visnekaitīgākie.Tā piemēram, īAuto nesenajās publikācijās popularitāti ieguvusī "optimizētāja" Kārnā Hilda no tagadējā Audi (bet pirms tam no BMW;)) vistiešākajā veidā savu P/irkstu tur ir pielikusi.Taču neviens pat i netaisās viņu Arrestēt.Hm.

Kanibaals 4.decembris 2022 23:02
1 1 Atbildēt

Un vismirdīgākie. Tā te rada gabals atdeva atpakaļ dīlerim jauno vieglo VW ar mīzeļmotoru (jā nepārrakstijos jo ar AdBlue). Koroč tā sistēma piebesīja jo met kļūdas rāda ka nav papildināts un kas tik vēl ne beigās biežāk pie dīlera kā brauca pa ģelām. Dīzeļmotori ir izmirstoša suga vieglajiem, parodija.

650 5.decembris 2022 0:04
0 0 Atbildēt

-galvenaiss jau ka Lohi nava izmirstoši, tie ira 3kārši Neizmīzmirstīgi ;p -bet mošk viņš pie tā dīlera sev kādu to optimistisko Hildu nosskatījis un tagd vnk brauc p/isties

srt 4.decembris 2022 14:41
0 1 Atbildēt

Igauņiem ir savādāka jeb "pareizāka" domāšana, tādēļ mazāk dīzeļa lietotāju. Arī 7-tajā kanālā nav dzirdēti dīzeļa iegādes piedāvājumi.

progress 4.decembris 2022 14:47
14 3 Atbildēt

Elektrolamatas nevar buut autobuuves naakotne, jo normaalaa rezjiimaa ekspluateet TAAS nesanaaks. Driizaak el.auto vareetu buut kaa mazohistu izklaides gadzjets, vai arii turiigo iedziivotaaju atnaudoshanas instruments!

srt 4.decembris 2022 14:55
3 0 Atbildēt

Elektroauto varētu būt kūrortpilsētu un Vecrīgas nākotne. Ja, piemēram, Kalifornijā ir aizliegts braukt ar dīzeļiem, tad mēs varētu iet tālāk - atļaut braukt Jūrmalā un Vecrīgā tikai ar elektroauto. Būtu tīra un klusa vide, un paēst varētu bez liekiem trokšņiem un smakām. Un pēc tam aizliegt smēķēšanu Jūrmalā un Vecrīgā un, jebaķ, mums būtu divas mazās Šveices uzreiz.

GTD2 4.decembris 2022 18:04
3 0 Atbildēt

un vecrīga paliktu vēl tukšāka no tūristiem

darklight 5.decembris 2022 0:49
5 0 Atbildēt

Vēl vajag noteikt ienākumu līmeni vai skaidrās naudas daudzumu makā, pie kura būtu atļauts šķērsot Vecrīgas un Jūrmalas robežas. Nav ko visādiem bomžiem vazāties tur, kur solīda publika apgrozās.

PraktiskaisLV 4.decembris 2022 15:32
7 3 Atbildēt

Eiropa bagātajās valstīs ir pārapdzīvota Vācija 60 miljoni Anglija līdzīgi, bet zemes varbūt max 3 reizes vairāk nekā LV, tur ir skaidrs, ka ar dīzeli brauc un visur apkart cilveki uzreiz jūt, bet mums, lauku iedzivotaji noteikti var mierigi braukt ar dīzeļiem un neviens apkart pat nejutis ka iedarbinats dīzelis.

Man skolotāja teica ka nevar daiktu salīdzināt ar pirkstu.

Arī te briselē domā ka vidējais LV dzīvo kā vidējais Vācijā.

Pat Londonā vecos autobusus sūta uz laukiem nevis noņem no trases, lai tie var priecēt pa letaku cenu lauku iedzīvotajus.

Omzis 4.decembris 2022 17:24
8 8 Atbildēt

Ar dīzeli ir lētāk kā uz elektro. Kur to elektro lādēt Pļavniekos? Vadu pa logu laukā? Tāpēc mans favorīts ir lietots BMW, kam izgrieztas visas nevajadzīgās eko figņas. Īsti vīri novērtē kvēpu!!!

Biezais darbonis 4.decembris 2022 19:27
6 1 Atbildēt

Tāpēc ka tu esi bomzis, jo dzīvo Pļavniekos hruščenē. Tads tu arī nosprāgsi - nekam nevajadzīgs ubags. Bučas.

Opis 5.decembris 2022 10:50
1 0 Atbildēt

Populāri ir tie auto, kurus tauta var atļauties nopirkt! Kāda jēga reklamēt melnos ikrus, ja tos tauta nevar atļauties nopirkt! ?

Mehs 5.decembris 2022 16:23
0 0 Atbildēt

Dīzeļu popularitāte strauji kritīsies, kad ADBlue, DPF un EGR darbību baudīs TA.

srt 5.decembris 2022 17:21
1 0 Atbildēt

To jau tagad pārbauda. Atgāzes tīrākas kā benzīnniekam.

msh 6.decembris 2022 20:35
0 0 Atbildēt

Nē, vienkārši dīzeļu vecums strauji augs un kāps pieprasījums pēc dīzeļiem kas vecāki par piekto gadu

Latvija 5.decembris 2022 22:20
2 0 Atbildēt

Dirsā lai iebāž tos elektro mēslus, Norvēģijā darba auto bija zoja,nojuka baterejas dirsā, vairāk tā baterejas maksā kā viss auto kopā,brauc uz tanku sēdi kā idijots lādē to miskasti 40 min lai izbrauktu uz darbu un atokaļ,pie mājas uzlādes stacijas nebija,kur vēl lielāks mēsls, ziemā baterejas netur,un jā zaļie ir viss lielakie krāpēji dzīvē,nahuij visus elektro miskastes. Cik gs nobraukti ar iegšdedzes auto, pēkšņi piesārņo,vienīgais sātanisti piesārņo pasauli,no kuriem ar steigu vajaga atbrīvoties,likvidēt viņus.

Bukerbrod 6.decembris 2022 4:36
0 0 Atbildēt

Lai iet ieskrieties tie elektroauto,tie diemžēl nav auto un to akulamatoru rūpnīcas un vēlāk nobeigusies un izmesti āķi vairāk bojās planētu nekā iekšdedzes dzinēju auto un ar ja vaidzetu ārkārtēji evakuēties un tavam elektro sudam nav uzlādē veikta nu tad neko ,kamēr ar iekšdedzes dzinēju būsi jau sen prom un ar izbaudi braukt jo ir kāda skaņa utmk ko auto veido un dabiska skaņa,nevis skaļruņi utml..elektro auto ir ismiekks

Arča 6.decembris 2022 9:24
0 0 Atbildēt

Vajadzēja ātrāk sākt krāt, kā to darīju es. Šo visu jau varēja paredzēt daudzus gadus atpakaļ. Paskatīšos ko teiksiet 2035 gadā. Vai arī kad dīzeļdegviela vairs nebūs pieejama.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti