Iekšlietu ministrija (IeM) kopā ar Valsts policiju (VP) izstrādā likuma grozījumus, kas varētu paredzēt autovadītāja apliecības atņemšanu, pārsniedzot atļauto ātrumu par vairāk nekā 31 kilometru stundā (km/h), piektdien Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēdē paziņoja iekšlietu ministrs Kristaps Eklons (AP).
Ministrs uzsver, ka tāpat ir plānots virzīt priekšlikumus par elektrisko skrejriteņu vadītāju atbildību, jo ceļu satiksmesnegadījumu skaits, kuros ir iesaistīti skrejriteņi, ir ļoti augsts.
Tāpat tiek plānots rosināt grozījumus likumā, lai ceļu satiksmes negadījuma rezultātā atvieglotu saskaņotā paziņojuma sastādīšanu. Ministrs uzsver, ka ceļu satiksmes negadījuma dalībniekiem bieži vien ir skaidrs, kurš ir vainīgs, un cilvēki ir gatavi uzņemties atbildību, arī neizsaucot policijas darbiniekus.
Paziņojuma sastādīšana varētu būtiski atvieglot policijas darbu un ļaut gadījumu izskatīt vēlāk. Ministrs uzsver, ka tas ir nepieciešams, jo nozare cieš no darbinieku trūkuma, un ir svarīgi strādāt gan pie šādu grozījumu izstrādes, gan pie tehnoloģiju ieviešanas nozarē.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) uzsvēra, ka satiksmes drošība ir viena no prioritātēm, un ir trīs punkti, lai to uzlabotu.
Kā pirmo ministrs minēja ceļu infrastruktūru, kuras veidošanā un uzturēšana ir iesaistīta valsts un pašvaldības. Sadarbībā ar policiju ir svarīga ceļu satiksmes kontrole, kā arī svarīga ir autovadītāju atbildība, braukšanas kultūra un paražas, kuru dēļ bieži vien notiek ceļu satiksmes negadījumi.
Jau ziņots, ka 25.novembrī stājas spēkā grozījumi Krimināllikumā, kas paredz kriminālatbildību par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles, kā arī jebkādā narkotisko vielu iespaidā, turklāt paredzēta arī transportlīdzekļa konfiskācija.
Pareizi, kāpēc risināt pārējās problēmas satiksmē, ja var turpināt drāzt par ātrumu?
Smagajam plīst riepa? Tas nav pie mums.
Pus Rīga stāv krustojumos, jo tauta nagļakā tos apbrauc, dažbrīd pat pa ietvēm un iebrauc krustojumos zem sarkanā? Nē, tas arī nav pie mums.
Dzērājšoferi? Nē, tas arī nav pie mums.
Konstatējam, ka tauta brauc nekaunīgi, agresīvi un nerēķinoties ar citiem? Nē, tas arī nav pie mums.
Vot ar netrafarētajiem ķert ātruma pārkāpējus – lūk tā ir mūsu metode. Valsts turpina izvairīties no reālu problēmu risināšanas satiksmē, tā vietā novēršot tautas uzmanību ar kaut kādu rīcības imitāciju, bet avāriju iemeslu izvērstu statistiku tā arī vēl joprojām nerāda.