Iekšlietu ministrija (IeM) kopā ar Valsts policiju (VP) izstrādā likuma grozījumus, kas varētu paredzēt autovadītāja apliecības atņemšanu, pārsniedzot atļauto ātrumu par vairāk nekā 31 kilometru stundā (km/h), piektdien Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēdē paziņoja iekšlietu ministrs Kristaps Eklons (AP).
Ministrs uzsver, ka tāpat ir plānots virzīt priekšlikumus par elektrisko skrejriteņu vadītāju atbildību, jo ceļu satiksmesnegadījumu skaits, kuros ir iesaistīti skrejriteņi, ir ļoti augsts.
Tāpat tiek plānots rosināt grozījumus likumā, lai ceļu satiksmes negadījuma rezultātā atvieglotu saskaņotā paziņojuma sastādīšanu. Ministrs uzsver, ka ceļu satiksmes negadījuma dalībniekiem bieži vien ir skaidrs, kurš ir vainīgs, un cilvēki ir gatavi uzņemties atbildību, arī neizsaucot policijas darbiniekus.
Paziņojuma sastādīšana varētu būtiski atvieglot policijas darbu un ļaut gadījumu izskatīt vēlāk. Ministrs uzsver, ka tas ir nepieciešams, jo nozare cieš no darbinieku trūkuma, un ir svarīgi strādāt gan pie šādu grozījumu izstrādes, gan pie tehnoloģiju ieviešanas nozarē.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) uzsvēra, ka satiksmes drošība ir viena no prioritātēm, un ir trīs punkti, lai to uzlabotu.
Kā pirmo ministrs minēja ceļu infrastruktūru, kuras veidošanā un uzturēšana ir iesaistīta valsts un pašvaldības. Sadarbībā ar policiju ir svarīga ceļu satiksmes kontrole, kā arī svarīga ir autovadītāju atbildība, braukšanas kultūra un paražas, kuru dēļ bieži vien notiek ceļu satiksmes negadījumi.
Jau ziņots, ka 25.novembrī stājas spēkā grozījumi Krimināllikumā, kas paredz kriminālatbildību par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles, kā arī jebkādā narkotisko vielu iespaidā, turklāt paredzēta arī transportlīdzekļa konfiskācija.
Pareizi, kāpēc risināt pārējās problēmas satiksmē, ja var turpināt drāzt par ātrumu?
Smagajam plīst riepa? Tas nav pie mums.
Pus Rīga stāv krustojumos, jo tauta nagļakā tos apbrauc, dažbrīd pat pa ietvēm un iebrauc krustojumos zem sarkanā? Nē, tas arī nav pie mums.
Dzērājšoferi? Nē, tas arī nav pie mums.
Konstatējam, ka tauta brauc nekaunīgi, agresīvi un nerēķinoties ar citiem? Nē, tas arī nav pie mums.
Vot ar netrafarētajiem ķert ātruma pārkāpējus – lūk tā ir mūsu metode. Valsts turpina izvairīties no reālu problēmu risināšanas satiksmē, tā vietā novēršot tautas uzmanību ar kaut kādu rīcības imitāciju, bet avāriju iemeslu izvērstu statistiku tā arī vēl joprojām nerāda.
Lohiem nekādi iemesli nav jāzina.Ieskaitot tos konkrētos , kuru dēļ viņi ir Lohi.
Nu tā izskatās. Ja pat Timrots testējot jaunos netrafarētos policijas auto izmet tekstu, ka ar pāris tādiem pastāvīgā dežūrā uz valsts galvenajiem autoceļiem tiktu atrisināta lielākā daļa satiksmes problēmu, tad jau laikam tiešām viss kārtībā. Gadiem iesaistītie redz, ka tie netrafarētie der tikai uz dažu specifisku pārkāpumu izķeršanu nevis uz kopējo satiksmes uzlabošanu, situācija paliek arvien sliktāka, bet vienalga spiežam uz netrafarētajiem. Viena trafarētā mašīna, pat atzīmēta weizā, rada lielāku vēlmi ievērot visus CSN nekā potenciāla aizdoma, ka varbūt tur kaut kur var gadīties uzrauties.
Vai varbūt tieši tā ir problēma - policija sapratusi, ka vidējais autobraucējs ir lohs un policijas auto klātbūtnē var sākt muļķoties (piemēram nedzīt uz 70 braucošu ekipāžu, sākt braukt uz 60 tur kur ir 90, utt), attiecīgi lai lieki netraumētu minēto populācijas daļu, policisti cenšās neizcelties.
Jā.Biznesa plāns ir perfekts.Redzamais policists aplauž iespēju/iekassēt.Tāpēc tam ir jābūt neredzamam.
Klātienē uzlikts sods (vai oficiāls kauninājums) dažkārt dara brīnumus un spēj vismaz uz kādu brīdi disciplinēt.Taču tas ir pretrunā ar koncepciju.Pārkāpējam NAV jāzin, ka viņa izdarītais pārkāpms ir piefiksēts.Jo vēlāk viņš uzzinās pašu piefiksēšanas faktu,jo vairāk viņš uzspēs pārkāpt atkārtoti.
Protttams, ka tie treknie 6gab pierīgass tiguanāni ar tiem 4gab iZspūtējiem/katrs tagad noslaucīs no zemes virsas jebkuru pampipāļu pagassta dzērāju un/vai cēsu guļbaļķu guļamrajona huļigān drifteri.Ikrīta un ikvakakara bandīti uz jelgavass šossejas patiesā izbīlī tagad piekākās visu apmali pilnā tās garajā garumā un piečurrās sava auto salonu visā tā platajā platumā.Jā.
Elektronisko ierīču izmantošana iekasēšanai jau izsenis ir daudzu valstu gudrinieku kārotākais ieņēmumu avots.Un tikai īpaši izredzētie var tik pie šādas iespējas.Tehnikas progress ir viņiem radījis burtiski zelta āderi.Nav jābūt par pašu iekasētās naudas (atlikuma) saņēmēju, ieteicams ir būt kaut vai par starpnieku vai apkalpotāju.
KĀ ARĪ, likumsakarīgi ir tas, ka gandrīz pirms katra tāda drastiskāka ierobežojuma ieviešanas ir bijis ilgstošs visatļautības periods.Tas pieder pie lietas- jebkura jauna ierobežojuma ieviešanas gadījumā (vismaz sākumā) zināma peļņa ir garantēta.Pie kam, paveras ideāla iespēja jebkuru iepriekšējo neizdarību aizmālēt ar atklātā textā demagoģiju un patieso iemeslu sagrozīšanu jebkur;ā sev vēlamajā virzienā un apmērā.Pirms 5 gadiem publicētais Valsts Kontroles atzinums/Par ir no publiskā i-neta pazudis ar galiem...