Izskata iespēju atņem tiesības par atļautā ātruma pārsniegšanu virs 30 kilometriem stundā 40

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 9.decembris 2022 12:08

Iekšlietu ministrija (IeM) kopā ar Valsts policiju (VP) izstrādā likuma grozījumus, kas varētu paredzēt autovadītāja apliecības atņemšanu, pārsniedzot atļauto ātrumu par vairāk nekā 31 kilometru stundā (km/h), piektdien Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēdē paziņoja iekšlietu ministrs Kristaps Eklons (AP).

Ministrs uzsver, ka tāpat ir plānots virzīt priekšlikumus par elektrisko skrejriteņu vadītāju atbildību, jo ceļu satiksmesnegadījumu skaits, kuros ir iesaistīti skrejriteņi, ir ļoti augsts.

Tāpat tiek plānots rosināt grozījumus likumā, lai ceļu satiksmes negadījuma rezultātā atvieglotu saskaņotā paziņojuma sastādīšanu. Ministrs uzsver, ka ceļu satiksmes negadījuma dalībniekiem bieži vien ir skaidrs, kurš ir vainīgs, un cilvēki ir gatavi uzņemties atbildību, arī neizsaucot policijas darbiniekus.

Paziņojuma sastādīšana varētu būtiski atvieglot policijas darbu un ļaut gadījumu izskatīt vēlāk. Ministrs uzsver, ka tas ir nepieciešams, jo nozare cieš no darbinieku trūkuma, un ir svarīgi strādāt gan pie šādu grozījumu izstrādes, gan pie tehnoloģiju ieviešanas nozarē.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) uzsvēra, ka satiksmes drošība ir viena no prioritātēm, un ir trīs punkti, lai to uzlabotu.

Kā pirmo ministrs minēja ceļu infrastruktūru, kuras veidošanā un uzturēšana ir iesaistīta valsts un pašvaldības. Sadarbībā ar policiju ir svarīga ceļu satiksmes kontrole, kā arī svarīga ir autovadītāju atbildība, braukšanas kultūra un paražas, kuru dēļ bieži vien notiek ceļu satiksmes negadījumi.

Jau ziņots, ka 25.novembrī stājas spēkā grozījumi Krimināllikumā, kas paredz kriminālatbildību par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles, kā arī jebkādā narkotisko vielu iespaidā, turklāt paredzēta arī transportlīdzekļa konfiskācija.

 
Visi komentāri
 
MMX 9.decembris 2022 12:32
15 4 Atbildēt

Pareizi, kāpēc risināt pārējās problēmas satiksmē, ja var turpināt drāzt par ātrumu?

Smagajam plīst riepa? Tas nav pie mums.

Pus Rīga stāv krustojumos, jo tauta nagļakā tos apbrauc, dažbrīd pat pa ietvēm un iebrauc krustojumos zem sarkanā? Nē, tas arī nav pie mums.

Dzērājšoferi? Nē, tas arī nav pie mums.

Konstatējam, ka tauta brauc nekaunīgi, agresīvi un nerēķinoties ar citiem? Nē, tas arī nav pie mums.

Vot ar netrafarētajiem ķert ātruma pārkāpējus – lūk tā ir mūsu metode. Valsts turpina izvairīties no reālu problēmu risināšanas satiksmē, tā vietā novēršot tautas uzmanību ar kaut kādu rīcības imitāciju, bet avāriju iemeslu izvērstu statistiku tā arī vēl joprojām nerāda.

650 9.decembris 2022 13:57
4 2 Atbildēt

Lohiem nekādi iemesli nav jāzina.Ieskaitot tos konkrētos , kuru dēļ viņi ir Lohi.

MMX 9.decembris 2022 14:16
3 1 Atbildēt

Nu tā izskatās. Ja pat Timrots testējot jaunos netrafarētos policijas auto izmet tekstu, ka ar pāris tādiem pastāvīgā dežūrā uz valsts galvenajiem autoceļiem tiktu atrisināta lielākā daļa satiksmes problēmu, tad jau laikam tiešām viss kārtībā. Gadiem iesaistītie redz, ka tie netrafarētie der tikai uz dažu specifisku pārkāpumu izķeršanu nevis uz kopējo satiksmes uzlabošanu, situācija paliek arvien sliktāka, bet vienalga spiežam uz netrafarētajiem. Viena trafarētā mašīna, pat atzīmēta weizā, rada lielāku vēlmi ievērot visus CSN nekā potenciāla aizdoma, ka varbūt tur kaut kur var gadīties uzrauties.

Vai varbūt tieši tā ir problēma - policija sapratusi, ka vidējais autobraucējs ir lohs un policijas auto klātbūtnē var sākt muļķoties (piemēram nedzīt uz 70 braucošu ekipāžu, sākt braukt uz 60 tur kur ir 90, utt), attiecīgi lai lieki netraumētu minēto populācijas daļu, policisti cenšās neizcelties.

650 9.decembris 2022 15:13
8 1 Atbildēt

Jā.Biznesa plāns ir perfekts.Redzamais policists aplauž iespēju/iekassēt.Tāpēc tam ir jābūt neredzamam.

Klātienē uzlikts sods (vai oficiāls kauninājums) dažkārt dara brīnumus un spēj vismaz uz kādu brīdi disciplinēt.Taču tas ir pretrunā ar koncepciju.Pārkāpējam NAV jāzin, ka viņa izdarītais pārkāpms ir piefiksēts.Jo vēlāk viņš uzzinās pašu piefiksēšanas faktu,jo vairāk viņš uzspēs pārkāpt atkārtoti.

Protttams, ka tie treknie 6gab pierīgass tiguanāni ar tiem 4gab iZspūtējiem/katrs tagad noslaucīs no zemes virsas jebkuru pampipāļu pagassta dzērāju un/vai cēsu guļbaļķu guļamrajona huļigān drifteri.Ikrīta un ikvakakara bandīti uz jelgavass šossejas patiesā izbīlī tagad piekākās visu apmali pilnā tās garajā garumā un piečurrās sava auto salonu visā tā platajā platumā.Jā.

Elektronisko ierīču izmantošana iekasēšanai jau izsenis ir daudzu valstu gudrinieku kārotākais ieņēmumu avots.Un tikai īpaši izredzētie var tik pie šādas iespējas.Tehnikas progress ir viņiem radījis burtiski zelta āderi.Nav jābūt par pašu iekasētās naudas (atlikuma) saņēmēju, ieteicams ir būt kaut vai par starpnieku vai apkalpotāju.

KĀ ARĪ, likumsakarīgi ir tas, ka gandrīz pirms katra tāda drastiskāka ierobežojuma ieviešanas ir bijis ilgstošs visatļautības periods.Tas pieder pie lietas- jebkura jauna ierobežojuma ieviešanas gadījumā (vismaz sākumā) zināma peļņa ir garantēta.Pie kam, paveras ideāla iespēja jebkuru iepriekšējo neizdarību aizmālēt ar atklātā textā demagoģiju un patieso iemeslu sagrozīšanu jebkur;ā sev vēlamajā virzienā un apmērā.Pirms 5 gadiem publicētais Valsts Kontroles atzinums/Par ir no publiskā i-neta pazudis ar galiem...

Kliķis 9.decembris 2022 12:37
6 20 Atbildēt

Ļoti labi. Tikai vajadzētu vairāk netrafarētos uz ielām, lai šī norma nepaliek tikai uz papīra. Lidotāji varēs ar trolejbusu lidot tālāk

MMX 9.decembris 2022 12:49
2 2 Atbildēt

Un kas ar tiem netrafarētajiem brauks? Policijā gadījumā netrūka 40% darbinieku tikai Rīgas reģionā? Rajonos vispār ceļu policija netiek atcelta jo nav darbinieku?

srt 9.decembris 2022 13:06
3 0 Atbildēt

Ko tur netrafarētos! Sen jau eksistē droni ar radaru.

Ph 9.decembris 2022 14:03
2 0 Atbildēt

Da kaut radarus kastēs lai saliek ceļu un arī pilsētas ielu malās. Kad divi seski kožās, tie skatās lai nepaliktu otrais, nevis vai kāds fiksē ātrumu.

Velosipēdistam 9.decembris 2022 14:59
15 1 Atbildēt

Galīgi dumjš esi?! Lai droši apdzītu smago mašīnu ātrums bieži vien pietuvojās 130 km stundā(kas jau tā nav visai liels priekš jauniem auto), gribi, lai aiz smagajiem sakrājās vēl lielāki idiotu vilcieniņi?

HE 9.decembris 2022 12:37
4 6 Atbildēt

Pilnībā atbalstu , mums dzīvojamā zonā kur jabrauc 20kmh , velk uz 70kmh , cik var? Iesākumš uz trīs mēnešiem NOST!

WALA 9.decembris 2022 12:38
9 0 Atbildēt

Man tik viens jautājums, ja var diezgan brīvi ilglaicīgi braukt vispār bez tiesībām ( kā parāda daža laba smaga avārija ar līķiem), kāda ir jēga no to atņemšanas par 30km/h ātruma pārkāpumu ????

MMX 9.decembris 2022 12:48
1 1 Atbildēt

Lūk, beidzot pareizs jautājums. Kāda jēga atņemt tiesības, ja var brīvi turpināt braukt bez tām? Kāda iespēja, ka policija noliks malā par jebkādu citu pārkāpumu kā vien ātrumu? Kāda iespēja vispār satikt policistu uz ielas? Pilnīgi pofig kas rakstīts likumā, ja nav neviena kas to likumu piemēro.

srt 9.decembris 2022 13:08
3 1 Atbildēt

Privātajiem varbūt pofig. Bet neviens sakarīgs juridiskais tev nedos darba auto, ja būsi bez tiesībām.

MMX 9.decembris 2022 13:27
3 1 Atbildēt

Mums ir vesels bars mākslinieku, kuri atkārtoti tiek pieķerti dzērumā bez tiesībām - kaut kā neizskatās, ka tiesību neesamība ietekmē vēlmi braukt dzērumā.

Šis varbūt ietekmēs tos, kam darbā jābrauc ar auto, bet tie, kas pārvietojas ar privāto auto brīvi varēs turpināt braukt arī bez tām tiesībām.

650 9.decembris 2022 17:38
2 0 Atbildēt

Nē.Nevar never būt.Kā tad tā.Kā pēc.Par/ko..Mums dzērumā braucošie gandrīz visi ir noķerti uzreiz jau kādā 1jā reizē.Tikko iedzērušais atver auto, tā uzreiz (4trubainaiss) Folkss Wāgens ira cieši klāt un šo noķer nost.Jā.

TURKLĀT, (mums) ārpusrīgass novados un to admin centros un apakš aizcentros dzīvojošie dzīvie iedzīvotāji nekādīgi nekad never nava neko redzējuši, kuŗš viņu kaimiņš (pirmoreiz) brauc dzērumā.Iespējams, ka dažviet vispār ne vienu reizi nedzer pilnīgi ne 1ns nē.Jā.

CP 9.decembris 2022 14:05
1 0 Atbildēt

Tad uzreiz nostādam jautājumu tā - kāpēc vispār likt eksāmenu un kārtot tiesības, ja WALAm ir jau gatavs risinājums braukt bez tiesībām.

MMX 9.decembris 2022 14:22
2 0 Atbildēt

Mums tikko vasarā bija avārija, kur meitene ar pirktām tiesībām vienā apdzīšanā pamanījās nolikt šķērsām smago, un uztaisīt kopumā 2 līķus ar 4 cietušajiem. Kā redzams prakse jau pastāv, līdz ar to pārmetums WALAm nevietā. Mums jau brauc bez tiesībām, jo policijas ir tik maz, ka policija principā bez reāla iemesla vairs nestādina, attiecīgi risks uzrauties ir praktiski neesošs.

WALA 9.decembris 2022 12:45
3 1 Atbildēt

BTW man tiesības vispār tehniski varētu arī nebūt visas autovadīšanas karjeras laikā (~ 30 gadi) esmu apturēts tieši 2x.

Ar pirmo vai otro auto 1x brīdinājums par ātruma pārsniegšanu 67 km/h Madonas pilsētā tieši pirms 70 zīmes (policists stāvēja tieši pretī 70).

Pārējie sodi kas ir salasīti (maz - max 5 pa visu "karjeru") ir kaut kas smieklīgs pie dažādiem slēptiem un neslēptiem radariem ...

Gateris 9.decembris 2022 14:13
2 0 Atbildēt

Man ir daži paziņas, kas nodzēra tiesības un braukāja bez vairakus gadus, kamēr atguva. Teica, ja netaisi mēslus un Jāņu dienas rītā nevizinies pārāk apkārt, tad nevienam nekas neinteresē.

anonimikis 9.decembris 2022 15:07
0 0 Atbildēt

Nu un? Faktiski jau soda mērķis ir sasniegts. Apkārtējiem bīstams autovadītājs ir novākts no ceļa, jo tas ir palicis rāms un mierīgs.

msh 10.decembris 2022 1:50
0 0 Atbildēt

Soda mērķis ir sasniegts? Es domāju ka tie uz kuriem "ir sasniegts" nejauši uzrāvās un ikdienā izvairās no tādas varbūtības - kamēr pret tiem kam ir pohuj, neko tas nesasniedz.

650 9.decembris 2022 13:54
1 2 Atbildēt

Kādus tur 30, jāliek ira ne vairāk/par 3 (trīs) ! Un vēl bOnussā likt (tukšā/dūšā) apēst 3kg inženiertehniskās sāls.

Nu 9.decembris 2022 14:08
2 0 Atbildēt

Sāls ēšana varētu atstāt iesspaidu uz pārkāpēja jau tā gaudeno vesselības sstāvokli.

Iespert dirssā to ssāli, un likt sēdēt ar ssakniebtām bulkām. Lai mācība palēnām uzssūcas.

650 9.decembris 2022 23:55
0 0 Atbildēt

-pilnīgi Pareizi, šito gan adbalstu.Lūk tur tie seškameru 320 ZS monsteri.Ko viņš šitāds brauc pa tukšo, velti tērējot jaudu un naudu.Pieskrūvēt tiem fārkopfus un katram piekabibināt piekabi ar sāli.Un tad visu to operatīvo operāciju izveikt turpat ceļmalā.

Un 10.decembris 2022 17:34
0 0 Atbildēt

Tukšajiem mini un maxi vēniem uzlikt par pienahkumu paveest gahjejus. Kahpec to kastu dzenati pa tuksho?

anonimikis 9.decembris 2022 13:59
3 2 Atbildēt

Tā vietā, lai būvētu fantastiskus plānus, iesākumā pilnībā pietiktu likvidēt brīdinājumu kā soda veidu par ātruma pārkāpumu. Pārējos sodus attiecīgi pabīdot uz leju.

650 9.decembris 2022 23:47
0 0 Atbildēt

Vislabāk šo Brīdinājumu vajag (izteiksmīgi) izteikt jau laicīgi pie ikgadējās cssd kases.Un attiecīgi arī iekassēt/par.No katra.

Krotow 9.decembris 2022 14:57
5 0 Atbildēt

Tad jau labi - nolieciet patruļu pie ceļa remonta barjeras dzīvā ielā un kraujiet tiesības kaudzē.

WALA 9.decembris 2022 15:02
2 1 Atbildēt

Vēl kas ir intersanti un izskatās ka neesam pamanījuši,

- vai nu Eklona k-gs kopā ar IeM un VP nezina likumus, vai arī ar nodomu prasti maisa gaisu -

"vadītāja apliecības" atņemšana ir tas pats kas auto "tualetes papīra konfiskācija", tās "neesamība" neko neliecina par tr-ta līdzekļa vadīšanas tiesību pastāvēšanu konkŗetai personai !

Ja vēl piedevām šie priekšlikumi ir reāli "uzzsmērēti" uz kāda papīra, tad visus "lūdzdalībniekus" ar steigu jāatlaiž no darba par valsts naudas nelikumīgu "apgūšanu" ...

Freijers 9.decembris 2022 16:35
7 0 Atbildēt

Pilnīgs idiotisms vai arī iešana uz pilnu banku, lai šāda absurda priekšlikuma izgāšanās gadījumā iebīdītu atpakaļ mazos sodus par ātrumu (t.i. sākot no pirmā/pāris pirmajiem km). Pie šāda stulbuma jebkura apdzīšana paliks gana bīstama (+30 apdzenot sanāk mierīgi, ja to grib droši paveikt). Āmuri nekas vairāk.

maaris 9.decembris 2022 16:49
1 1 Atbildēt

jā, ziemā jāliek max ātrums uz visiem ceļiem 60 km/h un riepām min protektors 8mm un ne vecākas par 2-3 gadiem. Ja uziktu sodīšanu, jeb, pareizāk sakot, pielietotu jau no pirmā km, visi brauktu uz max 80 un pie radara uz 70. Varbūt uzreiz pārejam uz velosipēdiem, pie reizes veselību jeb fizisko uzlabos, burgervēderus nosēdinās

Vernons 9.decembris 2022 19:05
0 0 Atbildēt

Visi "Saskaņotie paziņojumi" iziet policijas lustrāciju! Viens no viņiem saņem 280 Eiro sodu un 6 soda punktus!

Kā jāsamazina Ātrums, tā ir tumša bilde gan policijai, gan Satiksmes Ministrijai! Virzienrādītāju jau masveidā neslēdz!!!

Un kas būs tālāk?

asd 9.decembris 2022 19:32
8 0 Atbildēt

Apbrīnojams analfabētisms. Ja jau tagad reizēm veidojas 300m gari konvoji, tad, kas notiks ja šo ieviesīs? Viens otram salien pakaļā, likties nav kur, galvgalī 3 fūrijas. Vai pie mūsu "lieliskās" infrastruktūras un "izcilās" braukšanas kultūras, ir iespējams droši apdzīt ar mazāk kā +30 km/h?

Lūdzu, sagādājiet normālus ceļus, lai var braukt bez lielas raustīšanās un tad krāmējiet tos ierobežojumus un radarus cik uziet. Ne jau drošība, tos augstos lohus, interesē, bet bizness.

Tāpat arī par policijas klātbūtni būtu tikai priecīgs, ja noceltu no trases max lohus, profesionālus alkānus, tiesību pircējus un pārējo biomasu.

Autovaditājs 9.decembris 2022 20:03
4 1 Atbildēt

Ko jūs gribiet no vadītājiem, kas brauc 80 kur 90, 70 kur 50, un 50 kur 30?!

Tomēr, ja mēs skatāmies uz attīstītām valstīm, autovadīšanā tai skaitā, tad secinājums ir viens: nevis ātrums ir iemesls, bet gan autovadīšanas kultūra! Nu nevar mērkaķis, atvainojos pērtiķis, vadīt auto kā cilvēks Vācijā! Kur starp citu, nav ātruma ierobežojuma!

asd 9.decembris 2022 20:53
1 0 Atbildēt

Starp citu, runājot par tām attīstītajām valstīm.

Nezinu vai tā ir tagad, bet savā laikā biju redzējis Top Gear epizodi, kur runāja, ka Vācijā bija tā, ka tur bija ļoooti ierobežots mēģinājumu skaits vadītāja apliecības iegūšanai - ja nemaldos, tad 3. Un ja tad ir feils, tad viss, nekad vairs.

Ja tas tā ir, tad līdzīgi vajadzētu arī pie mums, lai cilvēki censtos kaut ko saprast un arī kaut ko zinātu, nevis, vnk pohujā, neko nezinot un nemākot, liek eksāmenus pa 10 un 20x un viss ir kūlā.

Te gan būtu arī jāaug mācīšanas kultūrai, gan arī pašu apguvēju atteiksmei (tas būtu automātiski, jo uz spēles būtu likta viņu braukalētāju nākotne). Lai nav tā kā man teica čoms, kas paralēli instruktora (kas pusi laika spaidīja telefonu - nais) braukšanai, paralēli, daudz braukājās ar mani.

Finālā, viņš no manis iemācījās vairāk kā no instruktora, jo vienkārši pievērsu uzmanību tam, kas notiek un norādīju uz kļūdām, stāstīju lietas, ka piem., šādā situācijā var būt tā un šitā, jo tad ir tā un šitā un būtu jādara tā un šā.

Varbūt tas ir viens no virzieniem, kur tiekties - nelaist, katru visabsolūtāko lohu pie ruļļiem, ja ir redzams, ka tas, tiešām, nav pelnīti?

Mērkaķiem - nē?!

imzz 10.decembris 2022 0:49
3 0 Atbildēt

"ka Vācijā bija tā, ka tur bija ļoooti ierobežots mēģinājumu skaits vadītāja apliecības iegūšanai - ja nemaldos, tad 3. Un ja tad ir feils, tad viss, nekad vairs."

Pavandījos internetā par šo. Un bija, izrādās, nevis "nekad vairs" , bet atkal pēc 3 mēnešu gaidīšanas perioda, kas tagad esot atcelts. Un tas attiecies tikai uz praktiskās braukšanas testu.

uupis niknais 17.decembris 2022 15:45
0 0 Atbildēt

Vispār jau vajag sākt ar soda piemērošanu nu Pirmā pārsniegtā KM/H nevis no +10

Vernons 9.decembris 2022 20:10
0 0 Atbildēt

Latvijā uz ceļiem pastāv ātruma ierobežojums 80 km/h!

srt 10.decembris 2022 9:37
2 1 Atbildēt

Tas ir tikai lohiem!

Janko 17.decembris 2022 21:15
0 0 Atbildēt

Starp citu, vai fūrēm ir jāievēro distance ar priekšā braucošo fūri, la vajadzības gadījumā to apdzenot būtu ,kur ,,ielīst"?

Bieži jāapdzen 2,3..,jo starp tām nav pietiekoša ,,spraugas"".

Jāspiež pedālis grīdā lai paspētu kolonai tikt garām. Baigi riskantā padarīšana.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijā autobuss ar pasažieriem iegāžas upē; ir bojāgājušie (+ VIDEO) 7

Sanktpēterburgā nezināmu iemeslu dēļ pasažieru autobuss nobraucis no ceļa un iegāzies Moikas upē. Lasīt vairāk

 

Lietuvas muitnieki novērš divu "Tesla Cybertruck" izvešanu uz Baltkrieviju 9

Lietuvas muitnieki aizturējuši divus automobiļus "Tesla Cybertruck", jo ir aizdomas, ka šos pikapus ar elektrodzinēju bija paredzēts kontrabandas ceļā caur Baltkrieviju ievest Krievijā, tādējādi pārkāpjot Eiropas Savienības (ES) sankcijas. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG piedāvā 449 Zs jaudīgu kabrioletu (+ FOTO)

Mercedes-AMG pieteicis CLE 53 4-Matic+ kabrioletu, kas tirgū tiks laists 2024.gada otrajā pusē. Lasīt vairāk

 

Kā baltkrievu tālbraucējs Polijā 350 eiro sodu nopelnīja (+ VIDEO) 21

Baltkrievu "fūres" vadītājs, kurš krustojumā un uz gājēju pārejas apsteidz netrafarētu policijas automašīnu, tiek apturēts un saņem sodu PLN 1500 (350 EUR) apmērā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti