Visi komentāri - Aptauja: Iedzīvotāji elektroauto sektorā vēlas tālāku sniedzamību un plašāku uzlādes tīklu

Aptauja: Iedzīvotāji elektroauto sektorā vēlas tālāku sniedzamību un plašāku uzlādes tīklu 3

 
Nozare.lv | 25.februāris 2023 14:42

Nepietiekami plašs uzlādes tīkls un iekšdedzes dzinēju automašīnu sniegtā iespēja nobraukt garākas ceļa distances ir visbiežāk uzsvērtie negatīvie aspekti, ko Latvijas iedzīvotāji piemin saistībā ar elektroauto izmantošanu, secināts "Citadele Leasing" un pētījumu aģentūras "Norstat" veiktajā aptaujā.

Iedzīvotājiem, kuri piedalījās pētījumā, bija iespēja atzīmēt vairākus, viņuprāt, svarīgākos elektroauto mīnusus. Norādītie mīnusi savukārt tika atlasīti, ņemot vērā dažādus pieņēmumus par elektroauto lietošanu.

Iekšdedzes dzinēju piedāvātā iespēja mērot tālāku ceļu ir visbiežāk pieminētais elektroauto negatīvais aspekts - to uzsver 54% aptaujāto, savukārt nepietiekami plašu uzlādes vietu problemātiku atzīmē gandrīz tikpat jeb 52%. Uzlādes tīklu kā lielāko problēmu raksturo iedzīvotāji Lietuvā un Igaunijā - aptuveni 62% respondentu.

Elektroauto cenu un to, ka cena iekšdedzes dzinēju automašīnām, viņuprāt, ir krietni zemāka - to aptaujātie iedzīvotāji norāda kā trešo biežāk minēto iemeslu (46%), kas potenciāli atturētu viņus no elektriskās mašīnas iegādes. Vienlaikus tikpat svarīgs faktors aptaujātajiem ir baterijas maiņas dārgās izmaksas (43%), ja nepieciešams to mainīt.

Kā ceturto negatīvo faktoru aptaujātie izceļ to, ka elektroauto uzlāde, viņuprāt, prasa ilgu laiku - to atzīmē 44%, kamēr gandrīz tikpat jeb 42% norāda, ka elektromobili nav iespējams uzlādēt mājās bez specializētas infrastruktūras.

Valsts atbalstu kā nepietiekamu elektroauto iegādē raksturo 19% aptaujāto, un šādas domas raksturīgas iedzīvotājiem, kuri pārsnieguši 50 gadu vecumu. Nepietiekamu valsts atbalstu kā negatīvu faktoru krietni biežāk min cilvēki, kas ikdienā dzīvo ārpus Rīgas. Rīgā valsts atbalstu kā nepietiekamu min gandrīz uz pusi retāk nekā reģionos. Kaimiņvalstīs lielāku atbalstu elektroauto iegādē sagaida vēl biežāk - Lietuvā to vēlētos 32%, Igaunijā - 25%.

Reprezentatīvu iedzīvotāju aptauju saistībā ar elektroauto iegādes un lietošanas aspektiem banka "Citadele" kopā ar pētījumu aģentūru "Norstat" veica 2023.gada janvārī, tiešsaistē aptaujājot 1006 iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 
Visi komentāri
 
0pis 25.februāris 2023 18:48
3 0 Atbildēt

Es vēlos lai kundzes manos gados ir naskākas uz miesaskārībām un man nav jāķīķerē uz jaunuvēm. Un ko vēlaties jūs, klikšķinātāji?

vietējais 25.februāris 2023 19:19
5 0 Atbildēt

Varbūt var lādējamo elektroenerģiju aplikt ar akcīzes nodokli un no iegūtās naudas organizēt lādēšanas tīklus?

Vērotājs 28.februāris 2023 0:27
0 0 Atbildēt

Pagaidām trūkumu vairāk kā ieguvumu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti