Nepilni 77 000 eiro un sniedzamība līdz 600 km: jaunie Audi Q8 e-tron un Q8 Sportback e-tron modeļi jau Latvijā 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Audi | 2.marts 2023 10:24

Vācijas premium automobiļu ražotājs Audi turpina paplašināt savu pilnībā elektrisko e-tron automobiļu saimi, un augstākās klases elektriskie SUV un krosoveri Audi Q8 e-tron un Audi Q8 Sportback e-tron jau ir pieejami Latvijā.

Iepazīt jaunos premium klases SUV ir iespējams Audi centros Moller Auto Rīga un Moller Auto Lidosta. Audi Q8 e-tron sākuma cena ir 76 900 eiro, bet Audi Q8 e-tron Sportback ir pieejams no 79 500 eiro.

„Audi Q8 e-tron priekšgājējs Audi e-tron modelis 2022. gadā kļuva par pārdotāko Audi modeli Latvijā, nodrošinot Audi zīmolam otro vietu pārdotāko jauno elekotrauto konkurencē, ieskaitot pat apjoma modeļus. Tādēļ ar optimismu raugāmies arī uz e-tron modernizētās versijas pārdošanas rādītājiem šogad un tuvākajā nākotnē. Auto ir ieguvis ne tikai jaunu modeļa nosaukumu Audi Q8 e-tron un atjaunotu dizainu, bet arī ievērojami lielāku iespējamo nobraukumu ar vienu uzlādi, augstāku uzlādes efektivitāti, kā arī digitālos Matrix LED starmešus, kādus līdz šim tikām redzējuši darbībā tikai Audi A8,” stāsta Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.

Audi Q8 e-tron un Audi Q8 Sportback e-tron ir optimizēta piedziņa, uzlabota aerodinamika, uzlādes efektivitāte un akumulatora ietilpība, kā arī palielināta nobraukuma rezerve – līdz 582 kilometriem (WLTP ciklā) SUV un līdz 600 kilometriem (WLTP ciklā) Sportback versijai.

Jauna seja, jauns nosaukums, jauna korporatīvā identitāte

Nosaucot šo modeli par Q8, Audi skaidri norāda, ka Audi Q8 e-tron ir augstākā līmeņa modelis elektrisko SUV un krosoveru klāstā. Jau no pirmā acu uzmetiena kļūst skaidrs, ka Audi Q8 e-tron un Q8 Sportback e-tron ir pilnībā elektriski modeļi. Tas ir iespējams, pateicoties jaunajam priekšas un aizmugures dizainam, kas konsekventi turpina Audi elektroauto dizaina valodu.

Lielāka jauda un garāki braucieni

Abiem virsbūves veidiem ir pieejamas trīs piedziņas versijas. Audi Q8 50 e-tron un Q8 50 Sportback e-tron ir bāzes modeļi, kas ar diviem elektromotoriem attīsta 250 kW jaudu palielinātas jaudas (boost) režīmā un 664 Nm griezes momentu, kā arī ļauj ar vienu uzlādi veikt līdz 491 km (SUV) un līdz 505 km (Sportback) WLTP ciklā. Audi Q8 55 e-tron un Q8 55 Sportback e-tron attīsta 300 kW jaudu boost režīmā un 664 Nm griezes momentu. Nobraukuma rezerve WLTP ciklā ir līdz 582 km SUV versijai un līdz 600 km Sportback versijai.

Akumulatori ir pieejami ar 2 veidu ietilpību: Q8 50 e-tron akumulatoram tās ir 89 neto kilovatstundas (95 bruto kWh), savukārt jaudīgākajām Q8 55 e-tron un SQ8 e-tron versijām ir 106 neto kWh (114 bruto kWh). Ir palielinājusies arī lietderīgā akumulatora ietilpība – lieljaudas uzlādes stacijā Q8 55 e-tron un SQ8 e-tron iespējams lādēt ar jaudu līdz 170 kW. Lielāko akumulatoru iespējams uzlādēt no 10 līdz 80 % aptuveni 31 minūtes laikā. Audi Q8 e-tron standarta aprīkojumā ir pieejama Plug & Charge funkcija. Turklāt vēlāk šogad klientiem Latvijā būs pieejams arī Audi SQ8 e-tron.

Digitālie Matrix LED priekšējie lukturi

Q8 e-tron papildu aprīkojumā iekļauti digitālie Matrix LED priekšējie lukturi. Braucot pa šoseju, orientiera apgaismojums iezīmē automobiļa atrašanās vietu joslā un palīdz vadītājam droši palikt arī šauras joslas vidū. Pieejamas vēl trīs jaunas funkcijas: pilnveidota satiksmes informācija, joslas apgaismojums ar virzienrādītāju un orientiera apgaismojums uz lauku ceļiem.

Maksimāla ietilpība un komforts

Ar 4,915 metru garumu, 1,937 metru platumu un 1,619 metru (Sportback modelim) vai 1,633 metru (SUV modelim) augstumu Q8 e-tron piedāvā maksimālu plašumu un komfortu. 2,928 metru garenbāze nodrošina daudz vietas arī aizmugurē sēdošo kājām. Bagāžas nodalījumam ir iespaidīgs 569 litru tilpums SUV versijā un 528 litri Sportback versijā.

Pārstrādāti materiāli

Eiropā un ASV pārdotie Audi Q8 e-tron būs sertificēti kā oglekļneitrāli. Dažu Audi Q8 e-tron komponentu izgatavošanā Audi izmanto arī pārstrādātus materiālus. Šie pārstrādātie materiāli samazina resursu patēriņu un nodrošina slēgtu, efektīvu un ilgtspējīgu materiālu aprites ciklu. Audi Q8 e-tron salonā pārstrādātie materiāli ir izmantoti siltuma un skaņas izolācijai, kā arī paklājiņiem. Dekoratīvais Tech Layer ielaidums virs displeja ir pieejams no jauna tehniska materiāla antracīta krāsā, kas daļēji izgatavots no pārstrādātām PET pudelēm. Izvēloties S line aprīkojuma paku, sporta sēdekļiem ir mākslīgās ādas un Dinamica mikrošķiedras materiāla apdare. Dinamica sastāvā ir līdz 45 % poliestera šķiedru, kas iegūtas no pārstrādātām PET pudelēm, lietotiem audumiem un šķiedru pārpalikumiem.

 

 
Visi komentāri
 
Ābols 2.marts 2023 15:51
1 0 Atbildēt

Interesanti, ka auto logo nedrīkst 'ledificēt' un izgaismot jo tas novērsīšot citu autovadītaju uzmanību tādejādi pakļaujot avāriju riskam.

Bet led diodes drīkst vilkt pa visu auto kā vien gribas... Kur loģika?

Par gaumi nestrīdas, bet redzot sākumā vw šo led strīpu priekšā ierēcu un likās kas tas par aliexpress šķuningu...

Izrādas ka tas ir orģināls vag grupas skaistuma elements. upsīī....

iciks 3.marts 2023 8:15
0 1 Atbildēt

Noteikti ļoti ekoloģisks auto.

Rupicii 3.marts 2023 15:41
2 0 Atbildēt

gavenais, lai sportpakaļā sporta netrūkst.

Opis 3.marts 2023 8:56
6 0 Atbildēt

Interesanti ka zaļās idejas bīdītāji tik ļoti priecājas par pieaugošo EV īpatsvaru, bet ir skaidrs, ka tūlīt turīgā iedzīvotāju daļa būs sapirkusi savus EV un tas pieaugums apstāsies, jo vairums iedzīvotāju šādu auto nevar atļauties un vēl ilgi nevarēs. Ko tad domās ideju bīdītāji?

Divāna komentāri 3.marts 2023 15:58
1 1 Atbildēt

Plāns: Auto tikai tiem kas var atļauties. Pārējie iet ar kājām vai sab.transportu.

Maksims Ter-Oganesovs 4.marts 2023 20:25
0 0 Atbildēt

Tiešam labs Auddi

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti