Rīgas ielu tehniskā stāvokļa pasliktināšanos plānots apturēt 2025.gadā, sola vicemērs 10

 
Nozare.lv | 22.marts 2023 8:22

Rīgas ielu tehniskā stāvokļa pasliktināšanos plānots apturēt 2025.gadā, šodien preses konferencē solīja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV). Šajā gadā plānotas nākamās pašvaldību vēlēšanas.

Kā liecina aptaujas, aptuveni 80% Rīgas iedzīvotāju ir neapmierināti ar ielu stāvokli, tomēr tas "ir emocionāls vērtējums", izteicās Ķirsis. Viņa vērtējumā, vairums 1. un 2.kategorijas ielu ir labā stāvoklī, savukārt no mazāk svarīgajām - 3.kategorijas - ielām apmēram 30% ir sliktā vai kritiskā stāvoklī. Ap 200 kilometriem ielu remonts būtu nepieciešams steidzami.

Asfalta seguma kalpošanas ilgums ir aptuveni 10 gadi, tas nozīmē, ka reizi šajā laika posmā ielas būtu jānofrēzē un asfalts uz tām jāuzklāj no jauna. Tas nozīmē, ka katru gadu būtu jāpārasfaltē apmēram 10% Rīgas ielu jeb ap 120 kilometri, lai apsteigtu ielu asfalta seguma sabrukšanas procesus. "Tam būtu jābūt rutīnas darbam," sacīja Ķirsis.

Iepriekšējos gados ielu remontiem atvēlēts nepietiekams finansējums, piemēram, 2017.- 2018.gadā tas bija tikai nepilns miljons eiro, liecina Rīgas domes dati. Tomēr tas nav tikai naudas jautājums, bet arī uzņēmējiem pieejamo jaudu un resursu jautājums, piemēram, par saražotā asfalta seguma apjomiem, apgalvoja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks. Būs nepieciešami vairāki gadi, lai šīs jaudas sasniegtu Rīgai pietiekamu līmeni, izteicās politiķis.

Šogad ielu remontiem Rīgas budžetā atvēlēti 22,5 miljoni eiro, nākamgad plānoti 35,2 miljoni eiro, bet 2025.gadā - 45,6 miljoni eiro. Pēc Ķirša aplēsēm, nākamo vēlēšanu gadā varētu tikt sasniegts nepieciešamais ielu remonta apjoms. Pilsētā ielu asfaltēšana ir sarežģīta, jo nepieciešams apzināt arī komunikāciju stāvokli, lai to dēļ jau pēc pāris gadiem ielu segums nebūtu jāuzlauž, piebilda Ķirsis.

Tiklīdz laikapstākļi ļaus, šogad tiks uzsākti remonti ielās ap Dziesmu svētku norises vietām, kā arī remontēs ielas ceļā uz lidostu, sacīja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV).

Pagājušā gada vasarā un rudenī veikta Rīgas ielu skenēšana un ar mākslīgā intelekta palīdzību novērtēts ielu stāvoklis. Rīga esot pirmā pilsēta šajā reģionā, kur veikta šāda skenēšana. Datorprogramma iepirkta no Somijas, bet skenēšanas darbu veica Rīgas Satiksmes departamenta darbinieki, līdz ar to izmaksas esot vērtējamas kā nelielas - programmatūra izmaksājusi nedaudz mazāk kā 10 000 eiro. Iegūtie dati ir ļoti precīzi, dabā pārbaudot skenēšanas datus, tie sakrīt pilnībā, klāstīja Pulks. Līdz ar šiem iegūtajiem datiem var daudz precīzāk plānot ielu remontus, jo ir precīzi zināmi ielu posmi, kuros remonts nepieciešams. Turpmāk paredzēts ielu stāvokļa skenēšanu veikt katru gadu.

Runājot par grantētajām Rīgas ielām, kādu ir samērā daudz, politiķi uzsvēra, ka perspektīvā paredzēts, ka tās visas būtu jāasfaltē. Šogad grantēto ielu asfaltēšanai atvēlēti 3 miljoni eiro un tiks noasfaltētas 85 ielas. Līdz 2025.gadam plānots noasfaltēt pusi grantēto ielu, solīja Pulks.
 

 
Visi komentāri
 
burlaks 22.marts 2023 8:41
2 2 Atbildēt

2025. gadā jau citi pilsētas saimnieki centīsies izēst Ušņa un Ķirša savārītos mēslus. Šie kungi vēl nosēdēs līdz galam ar 6000eur algu.

khe 22.marts 2023 10:07
2 2 Atbildēt

nu tad beidzot pēc Ušakova zagšanas ēras, kurā ielas bija pilnībā aizmirstas, vismaz ielu kopējais stāvoklis sāks uzlaboties... Protams, efektu sajust varēs tikai pakāpeniski dažu gadu laikā.

650 22.marts 2023 13:05
0 3 Atbildēt

Man ne na/uj neinteresē, ko viņam kādam tur tam treknajam preteklim tagad būtu "nepieciešams" apzināt.Tas nekādi nav nodokļus maksājošo (lohu) uzdevums,jo ne viņi ieņem šos te "izzinoši/adbildīgos" amatus un ne viņu pienākumos viss tas plānošanas,apzināšanas un/vai izpētes suuuds ietilpst.Ja kāds tas "amatā/esošais" nespēj tikt galā ar saviem (dāsni atalgotajiem!!!!) pienākumiem- lai savāc savas darba processā sassvīdušās pekeles un/vai/lai fiksi tinās na/uj!

Tu reku pasties, kāds visp izskatās kaut te degungalā tuvējais ZiepniekaKlans! Tur reku dzīvīgi lietojamā skaistā SkaistKalnes "iela" nieka suuda pārsimt metru garumā- KĀ tur izskatās, pie kam gadiem ilgi.Kā pēc ātomkara! Nekaunības kalna gals.Tfu!

Kanibaals 22.marts 2023 14:27
1 1 Atbildēt

Nelietis. Šo vajadzētu uz Nirnburgas tiesu. Skapis, protams arī ir mērglis, bet šo pirmo jāsūta.

Fkc 22.marts 2023 14:28
1 1 Atbildēt

Kādreiz tos karināja vai pie sienas lika. Nežēlīgi, bet tad nebija jācieš visai pilsētai.

Mairis 22.marts 2023 14:28
1 2 Atbildēt

Domes vadības vaimanas par līdšinējo Domes sastāvu ir vienkārši nožēlojamas. Atsaucas uz mēru, kurš vairs nav mērs vairāk nekā 4 gadus! Pa to laiku vairākumā demokrātisko valstu jau notiktu vēlēšanas. Pieņemsim, ka vēlēšanas notiktu nākamgad. Un ar ko koalīcija varētu pastāstīt saviem vēlētājiem. Atceros, ka mērs Skapis savā priekšvēlēšanu reklāmā teica, ka ja viņš vadītu savu [ofšoru] uzņēmumu, kā vadīja Rīgu, tas jau sen būtu bankrotējis. Acīmredzot, Skapja banda un viņam pielpušais apdulētais troļļu bārs ir vienīgie, kuri neredz, ka pilsēta jau sen ir bankrots.

Un vēl - ja nodrošināt bezmaksas transportu bērniem, invalīdiem un pensionāriem ir noziegums, bet atņemt to ir likumīgi, tad es jau nesaprotu - kādā Aizspogulījā mēs dzīvojam? Ir jādomā par morāli- ētiskā kodeksa ieviešanu, ja cilvēkiem nav iemācīts, kas ir elementāras lietas - morāle, dubultmorāle, kauns utt.

Ineta 22.marts 2023 14:41
4 1 Atbildēt

Rīgā no apdzīvotāko rajonu puses: 1. Brasas tilts slēgts gadus 5 (kamēr Beļģija aizvieto pēdējas pārbrauktuves valstī, Rīgas centrā būvē tizlo pārbrauktuvi). 2. Pie Zemitāna tilta satiksme būtiski ierobežota. 2. Uz svinīgi “atklāta” Deglava tilta jau sesto gadu notiek remontdarbi ar sastrēgumu uz vairākiem kilometriem. Jaunu asfaltu izgrieza, jo ļoti gudra pilsētas vadība nezināja, ka tilts un jauna maģistrāle zem tā ir pilnīgi dažādos līmeņos!, 4. Pārbrauktuve uz Matīsa ielu ir uz pusi slēgta.

Ja tas nav transporta kolapss, tad es nezinu kā to nosaukt savādāk.

650 22.marts 2023 15:49
0 2 Atbildēt

Lai piesegtu savu neizdarību, ik pa laikam ir Lohiem jāatgādina/par sevi.Tie var gadiem lauzt savas piekares un sist savus jau tā cauros zobus- galvenaiss ir viņos radīt Cerību. Ka 25jā viss viņiem būs.Jā.

Ja tu katru dienu lohiem kladzināsi par 25jā un/vai 32jā gadsimtā sagaidāmajiem labumiem, ne1ns tev vairs neprasīs nedz šodienas aktuālo stāvokli, nedz arī TO, ko tu (amatā būdams) lietas labad darīji iepriekšējajos gados.Cik fiksi tu savulaik visos brīvajos cohumos saskrūvēji suuda stabiņus un visādu citādu fufeli te kladzināji.

core 22.marts 2023 18:15
0 0 Atbildēt

Apturēs pasliktināšanos? Laikam paredz ka 25tajā būs pavisam sabrukušas, un tad jau sliktāk vairs nav kur...

Autovaditājs 24.marts 2023 21:10
0 0 Atbildēt

Par ielu segumu var pat nerunāt!

Tagad jau pat akas vairs normāli neprot salikt!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti