Aptauja: 44% autovadītāju blakussēdētāja uzvedībā traucē komentāri par braukšanu, manevriem un maršruta izvēli 5

 
Moller Auto | 22.marts 2023 14:49

Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” veiktās aptaujas datiem*, braucot automašīnai pie stūres, 77% autovadītāju mēdz traucēt blakussēdētāja uzvedība. Visvairāk jeb 44% respondentu blakussēdētāja uzvedībā traucē komentāri par braukšanu, manevriem un maršruta izvēli.

Savukārt 19% aptaujāto – strauja uzmanības novēršana, liekot novirzīt skatienu no ceļa.

Aptaujas dati rāda, ka vēl daļai jeb 6% autovadītāju blakussēdētāja uzvedībā traucē nepārtraukta runāšana, kas neļauj koncentrēties. Savukārt 5% aptaujāto traucē, ja blakussēdētājs pārslēdz mūziku, regulē skaņu un kondicionieri. Turpretim 2% atbildēja, ka viņiem traucē vadīt auto, ja blakussēdētājs ēd. 23% aptaujāto autovadītāju blakussēdētāja uzvedībā nekas netraucē, lai vadītu auto.

Neliela daļa respondentu jeb 2% norādījuši dažādus citus variantus, kas viņiem, vadot automašīnu, traucē, piemēram, skaļa bērnu uzvedība, blakussēdētāja gulēšana vai dziedāšana, kā arī brīži, kad blakussēdētājs aizsedz labās puses spoguļa redzamību.

Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā: “Lai automašīnu vadīšana būtu droša, to ietekmē vairāki faktori, ko arī apstiprina aptaujas rezultāti. Proti, līdzās tehniskajam aprīkojumam un stāvoklim, savu lomu var spēlēt arī līdzbraucēju uzvedība, tāpēc ir ieteicams ne tikai respektēt autovadītāja lūgumus, bet arī pašiem pārliecināties, vai ir kas tāds, kas autovadītājam traucē drošai braukšanai. Vienlaikus brīžos, kad autovadītāja uzmanību novērš pasažieri, būtisku lomu spēlē automašīnas drošības sistēmas, kas var strauji reaģēt un paglābt no satiksmes negadījuma. To pierāda arī fakts, ka auto ražotāji nemainīgi par vienu no savām augstākajām prioritātēm izvirza ar drošību saistīto aprīkojumu. Esam novērojuši, ka cilvēki vēlas iegādāties automašīnas ar pilnvērtīgu papildkomplektāciju, priekšplānā izvirzot dažādus risinājumus, kas padara pārvietošanos ar automašīnu ērtāku un drošāku, arī brīžos, kad dažādi apkārtējie faktori apgrūtina koncentrēšanos.”

I.Gerkena papildina, ka šo iemeslu dēļ pieprasīti ir tādi risinājumi kā adaptīvā kruīza kontrole, “aklās zonas” uzraudzības sistēma, parkošanās sensori, 360 grādu atpakaļ skata kameras, kā arī sistēmas, kas palīdz automašīnai automātiski noturēties braukšanas joslā u.tml., tā autovadītājam sniedzot papildu atbalstu.

Līdzīgi arī lietoto auto segmentā pircēji pievērš uzmanību komplektācijai, dažkārt labāk izvēloties vecāku automašīnas modeli ar labāku aprīkojumu, nekā jaunāka gada auto, ar mazāku papildkomplektācijas risinājumu kopumu.

“Līdzās drošības risinājumiem, auto industrijā ražotāji šobrīd fokusējas uz dažādām autonomās braukšanas sistēmām, kam nākotnē būs būtiska nozīme, pilnībā mainot autovadītāju paradumus. Paredzams, ka nākamajos gados šie risinājumi varēs samazināt autovadītāju radītās kļūdas uz ceļa, palīdzēs ievērot atļauto braukšanas ātrumu u.tml.,” secina I. Gerkena.

*”Moller Auto” aptauja tika īstenota 2023. gada februārī, sadarbojoties ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”, kopumā piedaloties vairāk nekā 1000 aktīviem iedzīvotājiem vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
msh 24.marts 2023 2:43
1 0 Atbildēt

Atceros dažus gadus atpakaļ situāciju - vedu savu māti un vecmāti, un vajadzēja uz šosejas bik asāk nogriezties, tb asāka bremzēšana lai tur kaut kam nemaisītos - abas sāka tur kaut ko kladzināt; zīmīgi ka skaļākā bija tā, kura nemaz nemāk braukt ar mašīnu. Ja tagad gadītos tāda situācija, apstātos malā un piedāvātu izvēli starp braukšanu ar aizvērtām mutēm vai iešanu ar vaļējām.

0pis 22.marts 2023 18:39
1 0 Atbildēt

Nestāsti kā man jābrauc un es neteikšu, kur tev jaizkāpj

HE 22.marts 2023 19:51
1 2 Atbildēt

Moleris labāk būtu izdevis brošūru ""Kuriozi atgadījumi pēc mūsu servisa apmeklējuma''

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 4

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Mopēds vai velosipēds? (+ VIDEO) 6

Laikam kļūstot siltākam, ielās arvien vairāk parādās arī elektroskrejriteņi un elektromopēdi. Vienlaikus – ar jaunu sparu uzliesmo domstarpības starp šo braucamrīku lietotājiem un kājāmgājējiem. Tikmēr saasinās konkurence arī pašu koplietošanas braucamrīku operatoru vidū. Viens no uzņēmējiem tiek vainots konkurences kropļošanā, sev par labu interpretējot likuma normas. Lasīt vairāk

 

Lietuvas un Polijas karavīri trenējas aizsargāt Suvalku koridoru (+ VIDEO) 8

NATO militārās plānošanas dokumentos par vienu no vismazāk aizsargātajām vietām aliansē atzīts Suvalku koridors. To nereti dēvē par NATO Ahileja papēdi. Suvalku koridors ir ap 70 kilometru gara josla uz Lietuvas un Polijas robežas, un tā vienlaikus atdala Krievijas Kēnigsbergas anklāvu no Baltkrievijas. Lai trenētos aizsargāt šo stratēģiski ievainojamo teritoriju, Lietuvas dienvidos noritēja militārās mācības. Lasīt vairāk

 

Aceman – trešais modelis ar elektropiedziņu Mini aptverē (+ FOTO)

Britu autoražotājs Mini pievienojis savam modeļu piedāvājuma kompakto krosoveru Aceman, kas kļūs par trešo modeli ar pilnībā elektrisku piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti