Aptauja: 61% Baltijas iedzīvotāju atbalsta "Rail Baltica" projektu 10

 
Nozare.lv | 1.aprīlis 2023 9:27

Vidēji pozitīvu attieksmi pret "Rail Baltica" projektu pauž vidēji 61% aptaujāto Baltijas valstu iedzīvotāju, kas ir par 1% mazāk nekā 2021.gadā, aģentūru LETA informē AS "RB Rail" pārstāvji.

Aptaujā secināts, ka Igaunijā 54% aptaujāto piekrīt, ka "Rail Baltica" īstenošana stiprinās Baltijas valstu militārās mobilitātes spējas. Savukārt Latvijā šim apgalvojumam piekrīt 51%, bet Lietuvā - 61% aptaujāto.

Vienlaikus Baltijā vidēji gandrīz 40% aptaujāto uzskata, ka projekta īstenošana veicinās drošību reģionā.

Savukārt pie projekta galvenajiem ieguvumiem aptaujātie visbiežāk minēja ātrāku satiksmi un plašākas ceļošanas un atpūtas iespējas. Uzņēmumā atzīmē, ka vairāk nekā puse aptaujāto katrā valstī kā svarīgu personīgo ieguvumu nosauca labākas ceļošanas izredzes.

Tāpat "RB Rail" pārstāvji skaidro, ka Igaunijā par vienu no būtiskākajiem ieguvumiem iedzīvotāji uzskata iespēju uzlabot satiksmes savienojumu ar Eiropu un Baltijas valstīm, Latvijā - jaunas darba vietas un augstāku nodarbinātību, bet Lietuvā - iespēju uzlabot sadarbību ar kaimiņvalstīm un Eiropas Savienību.

Aptaujas dati arī liecina, ka 41% Latvijas respondentu min labāku sadarbības veidošanu ar uzņēmējdarbības partneriem Baltijā kā būtisku personīgo ieguvumu no "Rail Baltica".

Baltijas valstu iedzīvotāju viedoklis par "Rail Baltica" kā videi draudzīgu projektu saglabājas stabils, uzsver uzņēmumā. Kopš 2020.gada tas ir pieaudzis par 7%.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Aptauja veikta sadarbībā mārketinga pētījumu kompāniju "Berg Research". Datu vākšana īstenota caur SIA "SolidData" interneta lietotāju paneli aptaujājot vairāk nekā 3000 respondentu vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

 
Visi komentāri
 
Kukū 1.aprīlis 2023 10:56
3 1 Atbildēt

Es nu nekādi nesaorotu, kas braukās pa to dzelzceļa brīnumu. Tagad uz Tallinu un Viļņu dzelzceļš ir, nav izjaukts, nu eksperimentam varētu palaist kādu dīzelīti. Pabraukātu tukšs kādu mēnesi un visa bilde.

Vatalīnam 1.aprīlis 2023 15:00
6 2 Atbildēt

Pirms muldet, ka nav vajadzigs, pameģini aizbraukt ar vilcienu Rīga-Valka, Valga-Tallina.

Tad turedzēsi ka tas ir pasākums nevis uz 2 stundām bet uz visu dienu, tikai uz vienu pusi.

Ja brauciens ar Rail Balica ilgs ~2h, un vel var visu laiku stradat vai lietot netu, redzēsi, ka daudzi nebrauks ar savu auto vairs šo maršrutu.

Vispār Tallinā esi bijis?

asais 11 1.aprīlis 2023 11:39
3 4 Atbildēt

100 gadu nav vaidzigs sis dzelcels  Vienkarsi eiropa uzspiez savus variantus

Krotow 1.aprīlis 2023 11:51
2 1 Atbildēt

Ja tu dzīvo Latvijā, tu dzīvo Eiropā. Ģeogrāfija nemelo.

felix65 2.aprīlis 2023 6:04
1 2 Atbildēt

Muļķiem var iestāstīt jebko, tikai kad sāks segt izmaksas no to muļķu kabatas, viņi gaudot sāks. Un izmaksas būs milzīgas, jo cits ceļa platums, tātad esošā tehnika nederēs, palielināts ātrums prasa augstākus uzturēšanas standartus, kravu Ziemeļu- Dienvidu virzienā nav, bet pasažieru satiksme jebkurā gadījumā būs dotējama, jo ļoti zems iedzīvotāju blīvums. Maksāsiet, muļķi, tikai žēl ka man nāksies maksāt kopā ar jums.

Guntis 2.aprīlis 2023 9:38
3 0 Atbildēt

A kapēc pasažieru autobuss uz Tallinu ir rentabls?

Tur pa ceļam vel visas pilsetas ķip salukrasti, salacgrīvas utt.

Pārstās savickim nordekas autobusus dotet par to ka viņš tukšus autobusus vizina, un to naudu iedos dzelzceļam.

Tātad dotet Nordeku var, to naudu pārdalīt uz dzelzceļu nevar?

Nordekā strādā?

imzz 1.aprīlis 2023 12:34
1 0 Atbildēt

Dzelzceļš ir vajadzīgs kravu un militārajam transportam. Tikai visas izdarības Rīgas centrā no šī viedokļa ir pilnīgi liekas. Jo Rail Baltica varēja palaist garām centram kaut kur Salaspils rajonā, kur arī būs kravu termināls. Uz lidostu atzarojums vajadzīgs, atkal vairāk tikai militārām kravām, un pietiktu ar to vienu, kurš neiet caur centru.

Tas, ko patlaban sauc par Rail Baltica , būtībā ir Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas, tās apkārtnes un lidostas rekonstrukcija par Eiropas naudu. Kas , saprotams, teorētiski laba ideja, tikai, kas notiks, kad tāmes vairākkārt pieaugs ? Kā nekā, pašiem sava nauda arī jāieliek. Un ka tik rezultātā  ES nepārskata nosacījumus finansējuma turpinājumam.

Kanibaals 1.aprīlis 2023 17:31
1 1 Atbildēt

Nē atzarojums ir vajadzīgs arī iespējai no lidostas uz Tallinu vai Viļņu aizšaut.

felix65 2.aprīlis 2023 6:12
1 2 Atbildēt

Tu esi galīgs idiots. Ja vēl par kādu Berlīni ieminētos. Tik pat labi izmaksu ziņā pa uz Rīgas pils jumta sēdošajiem zvirbuļiem var ar lielgabalu šaut. P.S. Un pat ja Berlīni- a ko ta ne ar vilcienu pa RB? Jāuzbūvē RB, lai būtu atzars uz lidostu un varētu lidot uz Tallinu vai Viļņu? P...c! Dzelžaina loģika. Tādi iet pie urnām vēlēt un tāpēc arī esam tur, kur saule neiespīd.

Maksims Ter-Oganesovs 2.aprīlis 2023 22:28
0 0 Atbildēt

Gaidu, kad tiks pabeigta RailBaltika, ar prieku došos uz Tallinu vai Varšavu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ginetta Akula - jauns superauto no Apvienotās Karalistes (+ FOTO) 4

Lielbritānijā izstrādāts jauns superauto Ginetta Akula, kas būs pieejams ierobežotā skaitā un, jā, - par diezgan lielām naudiņām. Lasīt vairāk

 

Iedzīvotāji vēja turbīnu tuvumā saņems kompensāciju (+ VIDEO) 12

Valdības apstiprinātie noteikumi, kas nosaka vēja parku attīstītājiem maksāt vietējai pašvaldībai un apkārtnes iedzīvotājiem ikgadēju kompensāciju, sākotnēji attieksies tikai uz tiem vēja parkiem, kuri pašlaik vēl ir projekta stadijā un nav nodoti ekspluatācijā. Lasīt vairāk

 

Nākamnedēļ Frankfurtē notiks izstāde auto nozares profesionāļiem “Automechanika Frankfurt”

No 10. līdz 14. septembrim norisināsies “Automechanika Frankfurt”, kas ir pasaulē lielākā auto nozares tehnoloģijām un pēcpārdošanas tematikai veltītā izstāde profesionāļiem. Izstādes tēma šogad ir “Braukšanas transformācija”, ņemot vērā pārmaiņas, kas šobrīd skar autobūves nozari. Lasīt vairāk

 

Latvijas auto žurnālistu komanda startēs “Enefit 24h EV race” elektroauto izturības sacensībās 2

No 20. Līdz 21. septembrim Panevēžas autodromā notiks “Enefit 24h EV race” elektroauto izturības sacensības. Tajās piedalīsies arī auto žurnālistu komanda no Latvijas, sacenšoties gan kopējā ieskaitē, gan arī atsevišķā - Baltijas mediju pārstāvju ieskaitē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti