Satversmes tiesa skatīs Jūrmalas prasību pret VARAM par tiesībām noteikt iebraukšanas maksu 10

 
Nozare.lv | 2.aprīlis 2023 8:28

Jūrmalas pilsētas pašvaldības domes prasību pret Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM) par lēmumu apturēt saistošos noteikumus par iebraukšanas maksu Satversmes tiesa (ST) sāks skatīt otrdien, 25.aprīlī, liecina informācija ST interneta vietnē.

Jūrmalas dome 2021.gada 30.septembrī bija pieņēmusi lēmumu no 2022.gada 1.aprīļa noteikt iebraukšanas maksu visu gadu un noteikt dienas caurlaides maksu 3 eiro. Noteikumi tika mainīti ar mērķi samazināt ik gadu pieaugošo transportlīdzekļu satiksmes intensitāti Jūrmalā un veicināt videi draudzīgāku transporta veidu izmantošanu, lai nodrošinātu vides kvalitātes saglabāšanu un iedzīvotāju veselības aizsardzību un drošību.

Dome, pieņemot šo lēmumu, balstījās uz datiem par pieaugošu satiksmes intensitāti, skaidro pašvaldībā. 2021.gada dati liecina, ka mēnešos, kad nodeva netiek piemērota - martā un oktobrī - iebraucošo transportlīdzekļu skaits ir lielāks nekā aprīlī, maijā, augustā un septembrī, kad par iebraukšanu īpaša režīma zonā Jūrmalā ir jāmaksā.

Nodevas apmērs nav mainīts kopš 2014.gada, un turklāt arī pēc nodevas palielināšanas tās apmērs, salīdzinot ar maksu par auto novietošanu stāvvietās, ko iekasē citās Latvijas piejūras administratīvajās teritorijās, ir būtiski zemāks, un autostāvvietas Jūrmalas pilsētas teritorijā ir bez maksas.

VARAM ar ministra Artūra Toma Pleša rīkojumu grozījumus saistošajos noteikumos apturēja 2021.gada 17.decembrī. Kopumā ministrija secināja, ka domes saistošie noteikumi ir izstrādāti un apstiprināti, neņemot vērā sabiedrības intereses, tiem trūkstot pamatojuma un tie neesot samērīgi, kā arī tie esot pretrunā ar normatīvo aktu prasībām. Jūrmalas dome neesot spējusi pamatot būtisku tranzīta satiksmes palielinājumu Jūrmalas administratīvajā teritorijā.

Savukārt Jūrmalas domes ieskatā VARAM ministra rīkojums ir pilnībā nepamatots. Tādēļ Jūrmalas domes 2021.gada 23.decembrī pieņēma lēmumu iesniegt Satversmes tiesā pieteikumu lietas ierosināšanai par vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra lēmumu apturēt noteikumus par iebraukšanas maksu pilsētā. Lieta Satversmes tiesā ir ierosināta 2022.gada 3.maijā.

Kā jau rakstīts, šajā sezonā spēkā būs līdzšinējā kārtība, kas nosaka, ka no šā gada 1.aprīļa iebraukšanas maksa Jūrmalā būs 2 eiro.

 
Visi komentāri
 
0pis 2.aprīlis 2023 12:36
0 1 Atbildēt

Nav saprotams, kāpēc tur vispār piemin un izmanto salīdzinājumam maksu par stāvvietu. Es atbraucu uz Jūrmalu, noparkojos privātā teritorijā un nevienam neko nemaksāju ne tagad, ne tad ja tur būtu maksas stāvvietas. Tā ir acīmredzama manipulācija ar mērķi attaisnot iebraukšanas maksu.

650 2.aprīlis 2023 15:00
0 0 Atbildēt

Taču gadījumos kad pamatiedzīvotājam savajagās iebraukt pilsētā (it īpaši t.s. "Liel-sezonas" laikā), izrādās, ka tur visa fiziski brīvā telpa ir sāvā grūdā pāri galvai pārpildīta ar visādiem nekaunīgiem un/vai nekam nepiederošiem (rīdziniekšu un lietuviekšu) Lohiem.

Kuri turklāt rada satiksmes bardaku ne tika stumdoties un bakstoties, bet arī pat vienkārši braucot pa taisnu ielu.Viņi (šitie/te Nelieši) bojā mūsu gaisu un piemiiiž visu(mūsu) jūrass līča plūdmali apskalojošo dzeramo sālsūdeni. Tāpēc (par!/to) ira (būs!) Jāmaksā. Jā.

Ps.,- un naciciconanonālais zaļās vides Varonis (tas tur Artūrs/Toms P.) pēc 2021-22jā gadā brīvi pabliski pieejamajajājiem Datiem "brauca/ar" 2011tā gadā izražotu "a6" (ā šeši).

Ar, tāteikt, visvis ekekanonaomiskākāko un (latv.)tautā visvis iecienītākāko un/vai visai LV Videi (un tās Aizssargu Minesterijai un vides sanācijass Politikai) visos laikos visvis atbilstošāko un/vai (arī) visekekokaLoģiskāKo Spēka agregātu. Jā..uhh,gandrīz Aizrijos..

0pis 2.aprīlis 2023 15:31
1 0 Atbildēt

Tie, kurus tu sauc par LOhiem, ēd Jūrmalas kafejnīcās un guļ viesnīcās un mazākās naktsmājās, kas savukārt ģenerē peļņu un nodokļus jūrpilsētas budžetā. Ja jūrmalniekiem būtu pašiem jāapmaksā tā laime dzīvot starp vēju appūstām priedēm, kas arvien tiek izcirstas arvien jaunu mājeļu būvniecībai, tad visa tā bravūra beigtos ātri vien.

650 3.aprīlis 2023 0:54
0 0 Atbildēt

Neķer tik strauji.Bravūras te īsti nav,tas ir iedomāti izpūsts.Skauģu ir daudz.Un kāreiz tie, kuri rada drūzmu un/vai terorizē atsevišķu populārāko uz plūdmali vedošo ielu iezemiešus, ne vienmēr ēd kafejnīcās.Viņi drīzāk uzpilda pludmalē esošo miskastu saturu,ja pietiek godaprāta savus aizkostos tomātus līdz turienei aiznest.Viesi no Jelgavas un Lietuvas nemaz netaisās te ne ēst, ne arī iebraukt caurlaižu zonā.Dabiskās ķermeņa nepieciešamības viņi nokārto turpat ūdenī, tas nav dārgi.

Nodokļus vairāk ģenerē tieši paši iedzīvotāji, nekā vietējo kaferestorānu turētāji, kuriem galvenaiss uzdevums ir par/visu samaksāt un nebankrotēt.Jo ziema ir garāka par vasaru un no kādreizējā Kūrorta te atlikušas galvenokārt tikai atmiņas.Zeļ vienīgi rimimegomahima un lidls.Pašlaik gaidām, kad varēs demontēt kārtējās tukšās sanatoriju ēkas.Brīnumainā kārtā,viena vienīgā visā kūrorta lielvalstī atlikusī vēl itin veiksmīgi darbojas.Ja ir par/ko,tad savulaik populāro KauGuru klondaikas bijušo ēku tu vari izīrēt kaut vai rīt (pirmdien) un ierīkot tur kaut vai zirgaudzētavu. Priedes ir sen jau izcirstas pa lēto un šobrīd tādu greznu darbību reti kurš var atļauties.

3.aprīlis 2023 10:35
0 0 Atbildēt

Vainīgs ir Kāds Cits. Ne jau jūrmalnieki ievēlēja Domē alkatīgus idiotus kas darīja visu ko citu, nevis attīstīja pilsētu par kūrortu un ceļamērķi. Un tad nāca apjēga ka vienīgais izdzīvošanas veids ir ļaut Maskavas krieviem sabūvēt mājas un dzīvokļus. Aplausi jūrmalniekiem un Jūŗmlas valdeniekiem, bravo!

sfw 3.aprīlis 2023 13:39
0 0 Atbildēt

Sekls apsurdu absurds.Ja, jau Jūrmala vairs nav atzīstama par kūrorta zonu, tad nav pamatojuma noteikt nepamatotu iebraukšanas maksu un Jūrmalu, pēc būtības, var pielīdzināt Ogrei, Saulkrastiem un JEBKURAI citai LV pilsētai, kur iebraukšana ir bez maksas. Salīdzinājumam, ne Kauņā, ne Pērnavā, ne Palangā nav šādas absurdas iebraukšanas maksas. 

P.S. atsevišķas administratīvas teritorijas publiskai personai nav tiesību noteikt nepamatotu iebraukšanas maksu citiem LV iedzīvotājiem. Tā iebraukšanas maksa sen jau bija jāatceļ.

ZZZZ 2.aprīlis 2023 17:18
1 1 Atbildēt

Drīkst jau tieši uz TO jūrasmalu nebraukt. Ira citas malas tajai jūrai un picnic grozu var pat līdzi paņemt.

Maksims Ter-Oganesovs 2.aprīlis 2023 22:10
0 2 Atbildēt

Labi, atcels iebraukšanas maksu, bet uzliks 2€/h par stāvēšanu. Ienākumi Jūrmalas kasē tikai pieaugs.

0pis 2.aprīlis 2023 22:30
0 0 Atbildēt

Nekadas loģikas - kāpēc tu domā, ka pakalpojumam kļūstot dārgākam, nemainīgs cilvēku skaits tupinās to izmantot tikpat daudz/bieži?

Viltenieks 5.aprīlis 2023 17:30
0 0 Atbildēt

Man radi dzīvo nelaimīgo caurlaižu skartajā MANAS DZIMTĀS ZEMES teritorijas daļā! Kādēļ man jāmaksā soda nauda par viņu apciemojumu?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 8

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti