Tehniskās skates, lielāki sodi elektroskrejriteņu, velosipēdu lietotājiem - Saeima lems par būtiskām izmaiņām Ceļu satiksmes likumā - iAuto

Tehniskās skates, lielāki sodi elektroskrejriteņu, velosipēdu lietotājiem - Saeima lems par būtiskām izmaiņām Ceļu satiksmes likumā 14

 
Nozare.lv | 22.jūnijs 2023 8:42

Saeima šodien galīgajā lasījumā vērtēs plašus un būtiskus grozījumus Ceļu satiksmes likumā.

Grozījumi attiecas uz mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju tehnisko apskati, kā arī paredz lielākus sodus vai jaunus pienākumus elektroskrejriteņu, velosipēdu un velorikšu lietotājiem.

Grozījumi paredz, ka jaunu, iepriekš Latvijā un ārvalstīs nereģistrētu vieglo automobiļu tehnisko apskati pirmo reizi būs jāveic pēc 36 mēnešiem jeb trīs gadiem. Otrā un trešā tehniskā apskate šiem transportlīdzekļiem būs jāveic vēl ik pēc diviem gadiem, bet turpmākās apskates veiks katru gadu.

Tāpat grozījumi paredz atļaut transportlīdzekļa tehnisko apskati veikt ne tikai Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), bet arī šim nolūkam CSDD akreditētos auto servisos.

Iecerēts izslēgt no likuma noteikumu, kas noteic, ka akreditētā persona, kas veic automašīnas tehniskā stāvokļa kontroli valsts tehniskās apskates ietvaros, nedrīkst vienlaikus veikt komercdarbību, kas saistīta ar automobiļu tirdzniecību, apkopi, remontu vai atjaunošanu, kā arī tehnisko kontroli tās īpašumā esošajiem transportlīdzekļiem.

Tāpat grozījumi paredz noteikt, ka elektroskrejriteņu un velorikšu reģistrācija ir obligāta, savukārt velosipēdu reģistrāciju plānots noteikt kā brīvprātīgu.

Elektroskrejriteņu vadītājiem arī plānots palielināt sodu par braukšanu alkohola reibumā, ja alkohola koncentrācija asinīs ir robežās no 0,5 līdz vienai promilei. Paredzēts arī palielināt maksimālo iespējamo soda apmēru velosipēdistiem un elektroskrejriteņu vadītājiem par citiem pārkāpumiem.

Tāpat paredzēts noteikt, ka velorikšu drīkstēs vadīt personas, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu un saņēmušas velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības. Par velorikšas vadīšanu bez tiesībām plānots piemērot sodu piecu naudas soda vienību apmērā.

Attiecīgo priekšlikumu iesniedzējs Andris Kulbergs (AS) norāda, ka izmaiņas tehniskās apskates veikšanas kārtībā palīdzēs apkarot ēnu ekonomiku auto servisos, kā dēļ Latvijas valsts budžets ik gadu zaudējot vairāk nekā 154 miljonus eiro.
 

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
pogo 22.jūnijs 2023 12:03
3 1 Atbildēt

Pie kules lai karina. Kā citādāk ziņot par tiem, kas brauc citiem virsū?

WALA 22.jūnijs 2023 9:08
2 2 Atbildēt

Par gandrīz "nepieminēto" daļu par sodiem -

Sodus palielina lai VP būtu interese ķert šādus pārkāpējus, jeb domā, ka sodi "mainīs sabiedríbu" ???

Pārējais gan ir kā saka dzīvosim - redzēsim kas no tā sanāks ...

Iautofans 22.jūnijs 2023 11:53
2 3 Atbildēt

Kā var likt obligāti reģistrēt bērnu spēļmantiņu, kas brauc 25kmh. Citreiz 15kmh. Dalbajobi galīgi? Tur pat nav kur pielikt numuru

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti