Visi komentāri - Tehniskās skates, lielāki sodi elektroskrejriteņu, velosipēdu lietotājiem - Saeima lems par būtiskām izmaiņām Ceļu satiksmes likumā

Tehniskās skates, lielāki sodi elektroskrejriteņu, velosipēdu lietotājiem - Saeima lems par būtiskām izmaiņām Ceļu satiksmes likumā 14

 
Nozare.lv | 22.jūnijs 2023 8:42

Saeima šodien galīgajā lasījumā vērtēs plašus un būtiskus grozījumus Ceļu satiksmes likumā.

Grozījumi attiecas uz mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju tehnisko apskati, kā arī paredz lielākus sodus vai jaunus pienākumus elektroskrejriteņu, velosipēdu un velorikšu lietotājiem.

Grozījumi paredz, ka jaunu, iepriekš Latvijā un ārvalstīs nereģistrētu vieglo automobiļu tehnisko apskati pirmo reizi būs jāveic pēc 36 mēnešiem jeb trīs gadiem. Otrā un trešā tehniskā apskate šiem transportlīdzekļiem būs jāveic vēl ik pēc diviem gadiem, bet turpmākās apskates veiks katru gadu.

Tāpat grozījumi paredz atļaut transportlīdzekļa tehnisko apskati veikt ne tikai Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), bet arī šim nolūkam CSDD akreditētos auto servisos.

Iecerēts izslēgt no likuma noteikumu, kas noteic, ka akreditētā persona, kas veic automašīnas tehniskā stāvokļa kontroli valsts tehniskās apskates ietvaros, nedrīkst vienlaikus veikt komercdarbību, kas saistīta ar automobiļu tirdzniecību, apkopi, remontu vai atjaunošanu, kā arī tehnisko kontroli tās īpašumā esošajiem transportlīdzekļiem.

Tāpat grozījumi paredz noteikt, ka elektroskrejriteņu un velorikšu reģistrācija ir obligāta, savukārt velosipēdu reģistrāciju plānots noteikt kā brīvprātīgu.

Elektroskrejriteņu vadītājiem arī plānots palielināt sodu par braukšanu alkohola reibumā, ja alkohola koncentrācija asinīs ir robežās no 0,5 līdz vienai promilei. Paredzēts arī palielināt maksimālo iespējamo soda apmēru velosipēdistiem un elektroskrejriteņu vadītājiem par citiem pārkāpumiem.

Tāpat paredzēts noteikt, ka velorikšu drīkstēs vadīt personas, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu un saņēmušas velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības. Par velorikšas vadīšanu bez tiesībām plānots piemērot sodu piecu naudas soda vienību apmērā.

Attiecīgo priekšlikumu iesniedzējs Andris Kulbergs (AS) norāda, ka izmaiņas tehniskās apskates veikšanas kārtībā palīdzēs apkarot ēnu ekonomiku auto servisos, kā dēļ Latvijas valsts budžets ik gadu zaudējot vairāk nekā 154 miljonus eiro.
 

 
Visi komentāri
 
WALA 22.jūnijs 2023 9:08
2 2 Atbildēt

Par gandrīz "nepieminēto" daļu par sodiem -

Sodus palielina lai VP būtu interese ķert šādus pārkāpējus, jeb domā, ka sodi "mainīs sabiedríbu" ???

Pārējais gan ir kā saka dzīvosim - redzēsim kas no tā sanāks ...

... 22.jūnijs 2023 10:54
0 0 Atbildēt

Sodīt autovadītājus neklātienē tik un tā izdevīgāk. Ja nu vienīgi stāvdrāžu sodīšanu uzticēs pašvaldībniekiem. Savādāk neviens neko nekontrolēs. Varbūt uztaisīs kādas darbības imitācijas akcijas pāris reizes gadā...

janka 22.jūnijs 2023 9:41
1 2 Atbildēt

un kada jega kaut tadu lemt bezjedzigu ka jau ar to kas ir pienemt netiek gala neviens nehuja neko nekontrole jega tam visam suda pasakuma

pogo 22.jūnijs 2023 12:00
2 0 Atbildēt

Ej uz skolu, tu rakstīt neproti, bērniņ.

hartijs 22.jūnijs 2023 11:03
1 3 Atbildēt

....Elektroskrejriteņu vadītājiem arī plānots palielināt sodu par braukšanu alkohola reibumā, ja alkohola koncentrācija asinīs ir robežās no 0,5 līdz vienai promilei....

Tad jau autovadītājiem, sabiedriskā transporta vadītājiem arī drīkst būt līdz 1 promilei. Uz 4 riteņiem tak drošāk!

0pis 22.jūnijs 2023 11:30
0 3 Atbildēt

Sekas taču pavisam citādākas. Skūterists var nobliezt sevi un otru, sliktākajā gadījumā divus. Auto ar šmiguli pie stūres var paraut līdz veselu ģimeni vai pat vairākus auto. Var iebraukt ēkā pie ceļa un nogalināt cilvēku, kas sēž pie kompja un drukā komentus iAuto.

O-Pis 22.jūnijs 2023 13:00
2 0 Atbildēt

O, alkašs ierunājās... 😄😄😄

Iautofans 22.jūnijs 2023 11:53
2 3 Atbildēt

Kā var likt obligāti reģistrēt bērnu spēļmantiņu, kas brauc 25kmh. Citreiz 15kmh. Dalbajobi galīgi? Tur pat nav kur pielikt numuru

pogo 22.jūnijs 2023 12:03
3 1 Atbildēt

Pie kules lai karina. Kā citādāk ziņot par tiem, kas brauc citiem virsū?

0pis 22.jūnijs 2023 13:09
0 1 Atbildēt

Neaiztiec lautofanu. Viņam pēc kodiena ir jātiek mājās, bolta takši viņa izsaukumus vairs nepieņem, tāpēc nākas drāzties stāvus.

pogo 22.jūnijs 2023 15:07
1 0 Atbildēt

Lai jāj ar koka zirdziņu mājās vai labāk no mājas ārā neiet. Sabiedrībai būs labāk.

Iautofans 22.jūnijs 2023 15:34
0 1 Atbildēt

Atsūkā bomzim aiz miskastēm, vecais naftalīna cienītāj

Ivars. 22.jūnijs 2023 14:07
0 1 Atbildēt

Atlaist Saeimu.

0pis 22.jūnijs 2023 14:17
0 0 Atbildēt

Kremļa naratīvs

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti