Latvijas ceļu infrastruktūra neatbilst lielgabarīta kravu pārvadājumu prasībām - iAuto

Latvijas ceļu infrastruktūra neatbilst lielgabarīta kravu pārvadājumu prasībām 12

 

Foto: Publicitātes foto

Edijs Sēja | 6.oktobris 2023 15:11

Latvijai ir liels potenciāls nonākt situācijā, ka pa Latvijas ceļiem lielgabarīta kravu pārvadājumus nebūs iespējams veikt, ņemot vērā nepārdomāto ceļu infrastruktūru.

Lēmumi par jaunu projektu būvniecību tiek apstiprināti bez konsultācijas ar loģistikas nozares darbiniekiem, kuriem ikdiena vistiešākā mērā saistīta ar galvassāpēm, kuras izraisa nepārdomātā ceļu infrastruktūra Latvijā!

Kā informē Ursus Forwarding lielgabarīta un projekta kravu nodaļas vadītājs Edgars Krauze, situācija ar katru gadu kļūst aiz vien kritiskāka. Nesen atklātais Sarkandaugavas pārvads ir tik šaurs, ka platas un augstas kravas tur fiziski nevar izbraukt. Jaunajam pārvadam vajadzēja atvieglot nokļūšanu ostā,  taču jaunā pārvada projektā, acīmredzot, nebija ieplānots, ka Rīgas ostā būs jāpiegādā arī negabarīta kravas. Joprojām tiek izmantota vecā labā Sarkandaugavas dzelzceļa pārbrauktuve. Sarkandaugavas pārvada izmantošanu platām kravām traucē braucamās daļas platums, taču augstām - uzliktais displejs ar uzrakstu Rīga. Tas ir krietni par zemu.  Jau šobrīd ir skaidrs, ka Rīgas osta savu potenciālu ir zaudējusi.

Ceļu infrastruktūra iet roku rokā ar uzņēmēju vēlmi attīstīt jaunas ražošanas iespējas Latvijā. Šobrīd izveidojusies situācija, ka nepārdomātas infrastruktūras dēļ attāluma ziņā īss maršruts izstiepjas par teju trīs reizes garāku. Tas saistīts ar neatbilstošu ceļu infrastruktūru, šauriem rotācijas apļiem un zemu tiltu augstumu. Šādā gadījumā tiek meklēti alternatīvi ceļi, kas ievērojami sadārdzina pārvadājuma izmaksas un kopējo pārvadājuma laiku. Gala rezultātā pārvadājuma izmaksas pieaug, kas nozīmē, ka, piemēram, Latvijā ražota moduļu māja zaudē savu konkurenci tirgū. To piegādes izmaksas ir tik augstas, ka reizēm izdevīgāk to ir atvest no kaimiņvalstu ražotājiem.

Jau gadiem novērojams, ka jaunie uzņēmēji rūpnīcas izvēlēs atvērt citur, piemēram, Igaunijā. Tas lielākoties saistīts ar ceļu infrastruktūru un tālākām saražotās produkcijas piegādes iespējām. Gadiem ilgi Paldisku osta iet pa priekšu citām Baltijas ostām. Igaunijā ir sakārtota ceļu infrastruktūra, augsti pārvadi, lieli rotācijas apļi un pats svarīgākais – ērta piekļuve ostai.

Arvien biežāk dzirdam, ka Latvijā vēlās attīstīt “zaļo” enerģiju, jeb vēja ģeneratoru parkus. Loģistikas uzņēmumi ar bažām gaida brīdi, kad tiks sākta intensīva vēja parku izbūve. Dēļ nepiemērotās ceļu infrastruktūras, šaurajiem rotācijas apļiem, zemajām estakādēm un mistiskām zīmēm virs ceļu braucamās daļas, balstu un turbīnu spārnu piegāde būs ne tikai apgrūtināta, bet, atsevišķās vietās, bez jaunu ceļu izbūves pat neiespējama.

SIA „Ursus Forwarding” ir starptautisks uzņēmums ar Latvijā reģistrētu pamatkapitālu un loģistikas nozarē aktīvi darbojas kopš 2007. gada.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Krotow 6.oktobris 2023 18:06
23 0 Atbildēt

Ceļu un pudeļu pišanu var atrisināt ar pareizām stāvvietām un ceļmalas tualetēm. Pudeļu mētātājus vnk jāpiefiksē un nākamajā viņu ierašanās reizē viņiem kabīnē jāiegāž kāda ToiToi saturs.

imzz 6.oktobris 2023 19:21
9 0 Atbildēt

Riteņbraucēji var izbraukt ? Var. Tātad, ceļu infrastruktūras attīstība pilnībā atbilst videi draudzīgām idejām par nākotnes transportu Latvijā.

NuNu 6.oktobris 2023 23:39
9 1 Atbildēt

Jā, visi tie izbūvētie jaunie "uzlabojumi" reāli izskatās smieklīgi salīdzinot ar nomāli izbūvētiem tepat blakus Lietuvā un Polijā.

Reāli jau mums tā pati Krasta iela, kas savulaik bij uzbūvēta pareizi un pēc standarta - plaša un ērta, bij obligāti jāsačakarē, dēļ kaut kādas mistiskas tur (laikam velo) papildjoslas, kas tur kā zirgam piektā kāja bij vajadzīga. Tagad viens otram knapi garām var paspraukties, jo joslas platums ir tāds ka spoguļi gar blakus mašīnām ķeras...

Es nesaprotu kāpēc Eiropas atbildīgās iestādes par šito vietējo tirliņu debīlismu reālus sodus neliek. Ir tač kaut kādi kopējie standarti satiksmei, kam tam visam ir jāatbilst, ne? Jeb katra valsts var būvēt kādas kazu takas grib?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tagad ar King Crab režīmu - GMC uzlabojis Hummer EV

ASV autoražotājs GMC veicis uzlabojumus 2026. gada modelim, lai elektriskā un nebūt ne mazā un vieglā apvidnieka īpašnieki varētu justies pārliecinošāk manevrējot šaurās vietās. Lasīt vairāk

 

DS4 gaida modernizāciju, lai pārtaptu par DS Nr`4, motoru piedāvājumā arī dīzelis (+ FOTO) 7

Septembra vidū Stellantis luksusa zīmola DS Automobiles laidīs klajā DS 4 modernizēto variantu, kas iegūs jaunu vārdu – tas kļūs par DS Nr. 4, pievienojoties zīmola jaunajai modeļu nomenklatūrai, kuru aizsāka DS Nr. 8. Lasīt vairāk

 

Par bēgšanu no policijas šoferiem turpmāk piemēros kriminālatbildību 52

Transportlīdzekļu vadītājiem par bēgšanu jeb agresīvu braukšanu pēc tam, kad kompetentas institūcijas amatpersona atkārtoti pieprasījusi apturēt transportlīdzekli, varēs piemērot kriminālatbildību, paredz ceturtdien Saeimā galīgajā lasījumā pieņemtie grozījumi. Lasīt vairāk

 

No 58 600 eiro - Škoda atklāj Enyaq RS cenas 10

Dažas dienas pēc tam, kad Škoda paziņoja par papildinājumu Enyaq saimei RS modeļu personā, ražotājs atklājis arī abu jaunumu cenas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti