Visi komentāri - Latvijas ceļu infrastruktūra neatbilst lielgabarīta kravu pārvadājumu prasībām

Latvijas ceļu infrastruktūra neatbilst lielgabarīta kravu pārvadājumu prasībām 12

 

Foto: Publicitātes foto

Edijs Sēja | 6.oktobris 2023 15:11

Latvijai ir liels potenciāls nonākt situācijā, ka pa Latvijas ceļiem lielgabarīta kravu pārvadājumus nebūs iespējams veikt, ņemot vērā nepārdomāto ceļu infrastruktūru.

Lēmumi par jaunu projektu būvniecību tiek apstiprināti bez konsultācijas ar loģistikas nozares darbiniekiem, kuriem ikdiena vistiešākā mērā saistīta ar galvassāpēm, kuras izraisa nepārdomātā ceļu infrastruktūra Latvijā!

Kā informē Ursus Forwarding lielgabarīta un projekta kravu nodaļas vadītājs Edgars Krauze, situācija ar katru gadu kļūst aiz vien kritiskāka. Nesen atklātais Sarkandaugavas pārvads ir tik šaurs, ka platas un augstas kravas tur fiziski nevar izbraukt. Jaunajam pārvadam vajadzēja atvieglot nokļūšanu ostā,  taču jaunā pārvada projektā, acīmredzot, nebija ieplānots, ka Rīgas ostā būs jāpiegādā arī negabarīta kravas. Joprojām tiek izmantota vecā labā Sarkandaugavas dzelzceļa pārbrauktuve. Sarkandaugavas pārvada izmantošanu platām kravām traucē braucamās daļas platums, taču augstām - uzliktais displejs ar uzrakstu Rīga. Tas ir krietni par zemu.  Jau šobrīd ir skaidrs, ka Rīgas osta savu potenciālu ir zaudējusi.

Ceļu infrastruktūra iet roku rokā ar uzņēmēju vēlmi attīstīt jaunas ražošanas iespējas Latvijā. Šobrīd izveidojusies situācija, ka nepārdomātas infrastruktūras dēļ attāluma ziņā īss maršruts izstiepjas par teju trīs reizes garāku. Tas saistīts ar neatbilstošu ceļu infrastruktūru, šauriem rotācijas apļiem un zemu tiltu augstumu. Šādā gadījumā tiek meklēti alternatīvi ceļi, kas ievērojami sadārdzina pārvadājuma izmaksas un kopējo pārvadājuma laiku. Gala rezultātā pārvadājuma izmaksas pieaug, kas nozīmē, ka, piemēram, Latvijā ražota moduļu māja zaudē savu konkurenci tirgū. To piegādes izmaksas ir tik augstas, ka reizēm izdevīgāk to ir atvest no kaimiņvalstu ražotājiem.

Jau gadiem novērojams, ka jaunie uzņēmēji rūpnīcas izvēlēs atvērt citur, piemēram, Igaunijā. Tas lielākoties saistīts ar ceļu infrastruktūru un tālākām saražotās produkcijas piegādes iespējām. Gadiem ilgi Paldisku osta iet pa priekšu citām Baltijas ostām. Igaunijā ir sakārtota ceļu infrastruktūra, augsti pārvadi, lieli rotācijas apļi un pats svarīgākais – ērta piekļuve ostai.

Arvien biežāk dzirdam, ka Latvijā vēlās attīstīt “zaļo” enerģiju, jeb vēja ģeneratoru parkus. Loģistikas uzņēmumi ar bažām gaida brīdi, kad tiks sākta intensīva vēja parku izbūve. Dēļ nepiemērotās ceļu infrastruktūras, šaurajiem rotācijas apļiem, zemajām estakādēm un mistiskām zīmēm virs ceļu braucamās daļas, balstu un turbīnu spārnu piegāde būs ne tikai apgrūtināta, bet, atsevišķās vietās, bez jaunu ceļu izbūves pat neiespējama.

SIA „Ursus Forwarding” ir starptautisks uzņēmums ar Latvijā reģistrētu pamatkapitālu un loģistikas nozarē aktīvi darbojas kopš 2007. gada.

 
Visi komentāri
 
es 6.oktobris 2023 17:33
0 3 Atbildēt

Ja traucē tranzīta kravām, tad tikai atbalstu šādu infrastruktūru! Nevajag mums te svešzemju ceļu pisējus un urīnpudeļu mētātājus.

Krotow 6.oktobris 2023 18:06
23 0 Atbildēt

Ceļu un pudeļu pišanu var atrisināt ar pareizām stāvvietām un ceļmalas tualetēm. Pudeļu mētātājus vnk jāpiefiksē un nākamajā viņu ierašanās reizē viņiem kabīnē jāiegāž kāda ToiToi saturs.

0pis 6.oktobris 2023 20:25
2 0 Atbildēt

Uz robežas iebraucot LV jāplombē mīžamais un miers! Izbraucot mezglu var siet vaļā.

Krotow 9.oktobris 2023 12:28
0 0 Atbildēt

Ar plastmasas savilcēju un tikumības atslēgu.

Krix 6.oktobris 2023 21:14
1 2 Atbildēt

Nezinu, kam jānotiek, lai tie pudeļu muzeji mainītos. Pat ļoti labi iekārtotās stāvvietās dzīvosies pa kabīni, visu lieko lies ārā pa logu vai durvīm, neskatoties uz to ka bezmaksas tualete un dušas ir 30m attālumā.

imzz 6.oktobris 2023 19:21
9 0 Atbildēt

Riteņbraucēji var izbraukt ? Var. Tātad, ceļu infrastruktūras attīstība pilnībā atbilst videi draudzīgām idejām par nākotnes transportu Latvijā.

0pis 7.oktobris 2023 9:26
0 1 Atbildēt

Atkal tev velonieze? Ierauj pussintētiku ar dīzeli attiecībā 1:1, atlaidīs 😊

anonimikis 6.oktobris 2023 22:42
1 0 Atbildēt

Tak lai ved ar helikopteriem tās lielās kravas. Gaisa satiksme mums galīgi nav blīva.

NuNu 6.oktobris 2023 23:39
9 1 Atbildēt

Jā, visi tie izbūvētie jaunie "uzlabojumi" reāli izskatās smieklīgi salīdzinot ar nomāli izbūvētiem tepat blakus Lietuvā un Polijā.

Reāli jau mums tā pati Krasta iela, kas savulaik bij uzbūvēta pareizi un pēc standarta - plaša un ērta, bij obligāti jāsačakarē, dēļ kaut kādas mistiskas tur (laikam velo) papildjoslas, kas tur kā zirgam piektā kāja bij vajadzīga. Tagad viens otram knapi garām var paspraukties, jo joslas platums ir tāds ka spoguļi gar blakus mašīnām ķeras...

Es nesaprotu kāpēc Eiropas atbildīgās iestādes par šito vietējo tirliņu debīlismu reālus sodus neliek. Ir tač kaut kādi kopējie standarti satiksmei, kam tam visam ir jāatbilst, ne? Jeb katra valsts var būvēt kādas kazu takas grib?

650 7.oktobris 2023 1:02
9 0 Atbildēt

Tā dēvētajā Krīzes gadījumā tā saucamie Nātovieši uz notikuma vietu trauksies ar velosipēdiem.Kāreiz tieši pa šim nolūkam paredzēto velojoslu.

Cerībā uz eiro/atbildīgajām iestādēm drīzāk ir iespēja sagaidīt esošo velojoslu paplašināšanu.Reku visādi Lohi buntojas visā eirozonā, tapc būs Jāmierina.

0pis 7.oktobris 2023 9:35
1 1 Atbildēt

Ei ta nu. Tā velojosla iet gar vienu pusi, nevienam netraucē (izņemot vadītājus kas grib iegriezt un izgriezt strauji un nelaižot). Joslu platumu nosaka standarti, nu nevar uzbūvēt ceļu kas tiem neatbilst!

Ja agrāk joslas bija platākas, tad uzskatām to par bonusu, nevis kā mums pienākošos un garantētu platumu.  Un nav jau vajadzības būvēt joslas platākas, kā vajag - tā ir mūsu pašu nauda, kas tiks izlietota uzturēšanai. Vienkārši jābrauc skatoties uz ceļu, es tā domāju. Tāpat kā daudzi žēlojas par Valdemāra ielu ka viņiem tur neomulīgi braukt divās joslās (vienā virzienā, jeb 4ās abos virzienos) - es tur neredzu nekādus šķēršļus, brauc tik.

Krotow 9.oktobris 2023 12:30
5 0 Atbildēt

Kur tev Krasta ielā velojosla traucē. Braucu tur diezgan regulāri un problēmu ar to nav bijis.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 73 000 eiro – 390 Zs jaudīgais Formentor VZ5 4000 vienībās 4

Eiropas tirgū pasūtīšanai kļuvis pieejams jaudīgs un ekskluzīvs Cupra modelis - Formentor VZ5, kas tiks saražots vien 4000 eksemplāru skaitā. Lasīt vairāk

 

EK atsakās no plāna no 2035. gada aizliegt jaunus auto ar iekšdedzes dzinējiem 24

Pakļaujoties autoražotāju spiedienam, Eiropas Komisija (EK) otrdien atteicās no plāna no 2035. gada Eiropas Savienībā (ES) aizliegt jaunus automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem. Lasīt vairāk

 

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

No 21 090 eiro - Renault Twingo E-Tech Electric pieejams pasūtīšanai (+ FOTO) 2

Francijas autobūves uzņēmums Renault atsevišķās Eiropas uzsācis pasūtījumu pieņemšanu no klientiem, kas vēlētos iegādāties elektriskās piedziņas Twingo E-Tech Electric. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti