Visi komentāri - Svētku laikā pieaug satiksmes negadījumu skaits autostāvvietās

Svētku laikā pieaug satiksmes negadījumu skaits autostāvvietās 6

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.novembris 2023 8:47

Pirmssvētku un svētku dienās pieaug satiksmes negadījumu skaits publiskās autostāvvietās, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā informācija.

Aptuveni vienu līdz divas nedēļas pirms svētkiem, kā arī svētku dienās negadījumu skaits publiskajās stāvvietās strauji pieaug, bet nedēļā pēc svētkiem - ievērojami sarūk. 

"Pirmssvētku laiku parasti pavada steiga - jāapmeklē dažādi pasākumi, jāiegādājas produkti svētku galdam un dekorācijas, un tas viss nereti tiek darīts pēdējā brīdī," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Tas esot saistīts arī ar to, ka savas ērtības labad automašīnas cilvēki cenšas novietot tuvāk pie ieejas, dažkārt to novietojot tik šaurā vietā, ka izkāpšana no auto ir teju neiespējama. 

"Diemžēl šāda rīcība var novest pie tā, ka došanās uz lielveikalu pirmssvētku un svētku laikā sagādā rūgtu vilšanos apskādētā auto dēļ. Tādēļ aicinām sabiedrību, ja tomēr ir nepieciešamība doties uz iepirkšanās centriem tieši šajā laikā, rūpīgi pārdomāt, kā un kur novietot auto, lai nesabojātu svētkus sev un citiem," saka Abāšins.

LTAB statistika liecina, ka vidējā atlīdzība par pēdējos piecos gados stāvvietās notikušajiem negadījumiem esot tuvu 700 eiro, bet esot arī negadījumi ar krietni lielākiem zaudējumiem. 

Šajā gadā lielākā izmaksātā obligātās civiltiesiskās atbildības atlīdzība par negadījumu stāvvietā pie tirdzniecības centra "Akropole Alfa" ir 8275 eiro.

Savukārt vēsturiski lielākā atlīdzība par publiskā stāvvietā notikušu negadījumu ir 16 561 eiro. Negadījums 2020.gadā notika tirdzniecības centra "Akropole Rīga" stāvlaukumā.

Gadu no gada nemainās tie auto stāvlaukumi, kuros negadījumi notiek visbiežāk. Rīgā tie ir stāvlaukumi pie tirdzniecības centra "Akropole Rīga". Šogad šeit notikuši 92 negadījumi. Pie tirdzniecības centra "Spice" šogad bijuši 59 negadījumi, bet pie tirdzniecības centra "Akropole Alfa" - 47.

Ārpus Rīgas visvairāk negadījumu bijuši Jelgavā, Katoļu ielā pie veikala "Rimi", kur šogad reģistrēti 28 negadījumi. 

Pie "Ditton Nama" Daugavpilī šogad bijuši 27 negadījumi, bet pie "Valleta" Valmierā - 25. 

Lielais negadījumu skaits šajās stāvvietās esot saistīts ar lielo satiksmes intensitāti tajos. 

LTAB vadītājs norāda, ka stāvlaukumos ar lielu transportlīdzekļu plūsmu, veicot dažādus infrastruktūras uzlabojumus, iespējams būtiski samazināt negadījumu skaitu. 

Kā viena no galvenajām problēmām salīdzinoši lielajam negadījumu skaitam stāvvietās tiek minēts mazais stāvvietu izmērs. "Patlaban Latvijā spēkā esošie normatīvie akti, kas apstiprināti pirms vairākiem desmitiem gadu, nosaka vēlamo optimālo stāvvietas platumu - 2,5 metri. Tomēr prakse rāda, ka lielākajā daļā publisko stāvvietu platums svārstās no 2,3 līdz 2,5 metriem," norāda Abāšins.

Viņaprāt, šāds stāvvietas izmērs nav piemērots mūsdienu automobiļu izmēriem. Turklāt pat tad, ja autovadītājam ir labas parkošanās iemaņas, nav garantijas, ka transportlīdzeklim blakus novietoto spēkratu dēļ būs iespējams atvērt vienas vai otras puses durvis, lai ērti un droši izkāptu no tā.
 

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 19.novembris 2023 11:12
3 1 Atbildēt

Man notika negadījums publiskajā tualetē. Iegāju pamīzt, bet salūta pisaks bija tik spēcīgs, ka arī padirsu stāvot.

0pis 19.novembris 2023 11:19
1 0 Atbildēt

Nu, kā uz to paskatās. Var teikt, ka stāvvietas ir par mazu. Bet var arī teikt, ka stāvplačos auto ir par daudz! Maza krīzīte un viss atkal izlīdzināsies.

650 19.novembris 2023 14:02
1 0 Atbildēt

Netikdaudz ar satiksmes intensitāti, kā drīzāk ar tā dēvēto Lohu kontingentu (procentuālo to klātbūtnes īpatsvaru) pie tā vai cita dižveikala.

Tas nabaga Abāšins jau nezkuro gadu visu vaigu sviedros stāsta/Par! to, ka arī starp projektētājiem,apguvēj ieviesējiem un procesu uzraudzītājiem tas Lohu procents ir pietiekoši augsts.Bet kas interesanti- viņš to stāsta galvenokārt pašiem auto lietotājiem (lohiem/regulārajiem), no kuriem nav atkarīgs praktiski nekas.

Lidls un iKeja saviem klientiem var noorganizēt normālu stāvvietu, taču tāds rimi var atļauties savējiem kaut iespļaut/acī.Jo to lohu taču ir vairāk kā jebkad un vienalga tie tur brauks.Tas pats arī attiecas uz tradicionālo smirdoņu pie gaļasszivju letes un netīrumu kārtām apaugušiem iepirkumu groziņiem.

0pis 19.novembris 2023 14:22
0 0 Atbildēt

Rimi jau vispār ir loHveikals. Gaismas kā mājās, un apmeklētājs atslābina )o(  kas nekavējoties tiek izmantots.

raimondsm 20.novembris 2023 9:18
0 0 Atbildēt

LIDLam stāvvietas atzīmētas ar divām līnijām katrā pusē. Lai auto novietojot, neimprovizē ar attālumu līdz līnijai. Laba prakse!

Freijers 21.novembris 2023 11:30
0 0 Atbildēt

Pāris veikali var normālas stāvvietas uztaisīt, tikmēr citi var maitu lijas (stāvvietu “apsaimniekotājus” ) vēl saviem veikaliem piesaistīt….

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti