Latvijas Dzelzceļnieku biedrība rosina "Rail Baltica" projektā koriģēt Rīgas šķērsojuma koncepciju 7

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 29.novembris 2023 16:50

Latvijas Dzelzceļnieku biedrība ierosinot koriģēt "Rail Baltica" projektā paredzēto Rīgas šķērsojuma koncepciju, atsakoties no tuneļa būvniecības Pārdaugavā, "Rail Baltica" sliežu ceļu izvietojot starp 1520 milimetru sliežu ceļiem Daugavas labajā krastā un uz tiltiem, un veidojot vienlīmeņa sliežu ceļu šķērsojumu "Rail Baltica" maršrutam Jelgavas virzienā.

Atklāto vēstuli ar šiem ierosinājumiem biedrība nosūtījusi "Rail Baltica" projektā iesaistītajām pusēm, tostarp atbildīgajām ministrijām, aģentūru LETA informēja biedrības pārstāvji.

Tāpat biedrība vēstulē pauž viedokli, ka, samazinot rampu slīpumu, iespējama arī kravas vilcienu, tostarp militāro kravu, kustība cauri Rīgai vismaz līdz nākamo kārtu realizēšanai.

Vēstulē norādīts, ka ideja ir pārrunāta ar VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz), kas ar izpratni šo ideju ir atbalstījusi un savu iespēju un atbildības robežās ir gatavs līdzdarboties. Tādējādi šāda scenārija attīstība ļautu ieekonomēt finanšu resursus un realizēt Rīgas šķērsojumu kā "Rail Baltic" pamattrasi līdz 2030.gadam.

"Mūsuprāt, "Rail Baltica" trases varbūtēja nevirzīšana cauri Rīgai jau šī brīža projektēšanas un būvniecības stadijā būtiski samazinās Latvijas iedzīvotāju iespējas un vēlmi lietot maršrutu starptautiskai satiksmei, neradīs priekšnoteikumus trases izmantošanai Latvijas reģionālai satiksmei, radīs priekšstatu par Latvijas nespēju realizēt komplicētus projektus un aizstāvēt Latvijas intereses," norāda biedrības pārstāvji.

Iepriekš Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji aģentūru LETA informēja, ka patlaban nav plānots izslēgt kādu no "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas posmiem un samazināt projekta tvērumu, kā arī satiksmes ministrs vairākkārtēji ir uzsvēris, ka prioritāri aizstāvēs Latvijas intereses un scenārijs ar "Rail Baltica" ātrvilciena neiebraukšanu Rīgā nav pieņemams.

SM pārstāvji arī norādīja, ka paralēli kopuzņēmuma AS "RB Rail" vadībā kopā ar pārējiem projekta ieviesējiem Baltijas valstīs notiek diskusijas par projekta ieviešanas programmu un darbu secības scenārijiem, lai ar pieejamo un nākotnē plānoto finansējumu ieviestu funkcionējošu un tehniskajām prasībām atbilstīgu Eiropas sliežu platuma ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūru, kas savieno Baltijas valstis ar Poliju (Varšavu) līdz 2030.gadam.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.
 

 
Visi komentāri
 
es 29.novembris 2023 20:00
5 1 Atbildēt

Ko ta klusēja, kad bija publiskā apspriešana? Pēc kaujas jau visi gudri! Vajag pazīmēties, darītājus patēlot? Kādu partiju pārstāv šī biedrība?

Krotow 29.novembris 2023 20:45
1 0 Atbildēt

Kad RB projektu uzsāka, tur neieskatīja laiku, ko bezjēgā pad--sa, ņemoties ar pašvaldību karalīšiem, otkatu žonglieriem un pārējo drazu, pēc kuriem cietums raud. Kovids un karš arī nebija ierēķināti.

Nja 29.novembris 2023 21:08
2 1 Atbildēt

Vispār jau Pārdaugavas projekts diezgan tika apspriest. Tur visādi skandāli bija, tāpēc izlēma par ti tuneli lai tantiņas nebrēc. Tagad atkal var likt uz esošajām sliedēm. Tik kaut kur tur bija pudeles kakls. Kādreiz palasi ko vēsture saka, nevis tikai dirs.

Slinkais 30.novembris 2023 8:58
0 0 Atbildēt

Man šķiet ka labāk būvēt to tuneli. Atīstība, kkādas iespējas. A naudu tāpat kkur iztērēs))  mazākais ļaunums

imzz 30.novembris 2023 11:39
0 0 Atbildēt

Tas tunelis paredzēts tikai Torņakalnā. Kādreiz projektā bija paredzēts lielais garais tunelis zem visa Āgenskalna, bet būdeļnieki un hrušcovku iemītnieki sacēla brēku, ka viņu īpašumi saplaisāšot. Tagad pagaidām trase pēc Torņakalna paredzēta Jūrmalas virziena dzelzceļa kreisajā pusē, no Centra skatoties.

imzz 30.novembris 2023 11:51
0 0 Atbildēt

Es EK vietā būtu kā projekta priekšnosacījumu noteicis, ka vispirms jābūvē paša dzelzceļa pamattrase. Vai tad eirobirokrāti mūsējos nepazīst ? Stacijas viņiem vajag. Kā pagaidu stacijas varētu būt arī apsildāmi angāri galu galā.

Jumu 1.decembris 2023 18:40
1 0 Atbildēt

Bet tā sliežu ceļa vietā ir kādi stabiņi iedzīti, tiek noņemta auglīgā zemes kārta, tiek veidots uzbērums, vai nekā nav, tikai nauda tiek apgūta ??? 🚂🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW X4 kļuvis lieks

Savu trešo paaudzi BMW X4 nepiedzīvos. Lasīt vairāk

 

Ko es nopirku Amazon PRIME 2024 dienās? Cik kas maksāja? 1.daļa (+ VIDEO) 10

iAuto iegādājas preces no Amazon par izdevīgām cenām. Atveda pie durvīm 7-8 dienu laikā - šodien būs jau nākošā piegāde. Lasīt vairāk

 

Apjomīgs saules parks dažās minūtēs (+ VIDEO) 4

Tehnoloģija ar konteineros uzglabājamiem, salokāmiem saules paneļiem, ļauj jaunu un apjomīgu enerģijas parku izvērst īsā laikā. Lasīt vairāk

 

Bentley izlaidis pēdējās automašīnas ar W12 dzinēju (+ FOTO) 4

Pēdējie ar divpadsmit cilindru motoriem komplektētie Bentayga, Continental GT un Flying Spur eksemplāri nobraukuši no konveijera zīmola rūpnīcā Krū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti