Veloceliņi, gājēju ceļi, drošība, piekļūstamība: nākamgad autoceļu nozarei paredzēti 334,5 miljoni eiro - iAuto

Veloceliņi, gājēju ceļi, drošība, piekļūstamība: nākamgad autoceļu nozarei paredzēti 334,5 miljoni eiro 14

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 13.decembris 2023 10:48

Satiksmes ministrijas (SM) budžetā nākamgad autoceļu nozarei paredzēti 334,5 miljoni eiro, aģentūru LETA informēja ministrijas pārstāvji.

Ministrijā arī norāda, ka minētie 334,5 miljoni eiro ir 42% no kopumā nākamajā gadā SM piešķirtā finansējuma.

SM pārstāvji min, ka finansējums paredzēts autoceļu būvniecībai un uzturēšanas darbiem, pasākumiem drošības un piekļūstamības uzlabošanai, nodrošinot kvalitatīvu piekļuvi izglītības un medicīnas iestādēm, kā arī mikromobilitātes veicināšanai.

Vienlaikus nākamgad plānoti ceļu būvniecības darbi, īstenojot Administratīvi teritoriālo reformu un nodrošinot iedzīvotāju piekļuvi jaunajiem administratīvajiem centriem. Būvniecības darbiem paredzēti 47 miljoni eiro no Atveseļošanās fonda.

Tāpat SM atzīmē, ka liela uzmanība būs veltīta neaizsargātāko ceļu satiksmes dalībnieku drošības uzlabošanai, izbūvējot veloceļus un gājēju ceļus. Plānoti darbi ceļu posmos, lai palēninātu satiksmi, bīstamāko manevru - kreiso pagriezienu - samazināšana, tiešu konfliktu likvidēšana - divlīmeņu krustojumu izveide.

Tāpat viens no pasākumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanai ir vidējā ātruma mērīšanas ierīču darbības nodrošināšana uz valsts ceļiem, kas jau tiek īstenota 16 ceļu posmos.

Savukārt satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) atzīmē, ka SM prioritāte ir ceļu satiksmes drošības uzlabošana.

"Budžeta ietvaros meklēsim iespējas pārdalīt piešķirto finansējumu, novirzot to pasākumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, cilvēku ar invaliditāti mobilitātes un piekļūstamības veicināšanai. Tāpat, atbalstot zaļo kursu, turpināsim attīstīt velo ceļus, lai veicinātu drošu mikromobilitāti," pauž Briškens.

Jau ziņots, ka SM 2024.gada budžets nozares attīstībai ir 788 miljoni eiro. Budžetā plānotie pasākumi nozares prioritātēm ir virzība uz zaļo kursu, drošības un piekļūstamības nodrošināšana, labas pārvaldības ieviešana un starptautiskās konkurētspējas stiprināšana.
 

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Oligarhs 13.decembris 2023 15:13
7 0 Atbildēt

Nedirs ja. Privātīpašnieks Rīgas pilsētas teritorijā NEKO nedrīkst darīt bez milzīgas birokrātijas un milzīga papīru kalnu sloga. Papīru kalni saskaņošanai = izmaksas tūkstošiem eiro.

Pamēģini ja netici.

es 13.decembris 2023 13:38
4 0 Atbildēt

Satiksmes ministrs dzer kopā ar pašvaldību lietu ministru, ja kas.

0pis 13.decembris 2023 12:15
4 0 Atbildēt

Tā ir iekšpagalmos stāvošo māju īpašnieku darīšana. Lai atpērk vai nomā zemi, ierīko uz tās kaut stāvvietas, kaut tenisa kortus. Pilsētai tam nauda nav jātērē. Jau 30 gadus dzīvojam sistēmā kur privātīpašums ir pastāvošs un visu atzīts. Ja kādam nerūp viņa īpašums un dzīves apstākļi - tā ir viņa darīšana.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti