Visi komentāri - Augsto Euribor likmju dēļ 22% automašīnu pircēju plāno priekšlaikus atbrīvoties no auto līzinga

Augsto Euribor likmju dēļ 22% automašīnu pircēju plāno priekšlaikus atbrīvoties no auto līzinga 11

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 20.decembris 2023 9:05

Starpbanku aizdevumu likmēm saglabājoties augstā līmenī - tuvu pie 4% - automašīnu līzingā nopirkušie cilvēki spiesti meklēt risinājumus ikmēneša maksājuma samazināšanai.

Vairāk nekā piektā daļa kredītņēmēju plāno atbrīvoties no pieaugušajiem izdevumiem, pēc iespējas ātrāk izpērkot automašīnu, kamēr citi maina līguma nosacījumus, noskaidrots tirgus izpētes aģentūras Norstat Latvija veiktajā sabiedriskās domas pētījumā.

Auto līzings ir viens no dažiem aizdevumu veidiem, kam tiek piemērota Euribor likme, gluži kā mājokļa kredītam. Līdz ar to starpbanku aizdevuma likmes pieaugums tieši atsaucas uz ikmēneša maksājumu, kas pēdējā gada laikā 84% auto pircēju pieauguši par līdz pat 60 mēnesī. Papildu izdevumi mudina kredītņēmējus apsvērt dažādus rīcības scenārijus. Viens no populārākajiem ir visas kredīta summas atmaksāšana un automašīnas izpirkšana pirms noteiktā gala termiņa. Šādā veidā iespējams atbrīvoties no procentu maksājumiem, atmaksājot vien atlikušā aizdevuma pamatsummu. Norstat Latvija aptaujā noskaidrots, ka šo ceļu plāno iet 22% kredītņēmēju. Lielākoties tie ir cilvēki ar augstiem ieņēmumiem, kuri izveidojuši pietiekamus uzkrājumus. Piemēram, mājsaimniecībās, kur uz vienu ģimenes locekli tiek pelnīts virs 1500 eiro automašīnas izpirkšanu apsver 26% respondentu.

Otrs populārākais risinājums ir līzinga pārkreditēšana, mainot atmaksas nosacījumus. Parasti kredītņēmēji pagarina atmaksas termiņu, tādējādi samazinot ikmēneša maksājumu, vai arī meklē finansētāju, kurš piedāvā zemāku bankas noteikto procentu likmi. Tā plāno rīkoties 14% aptaujāto, un 4% jau esot nomainījuši līzinga nosacījumus.

"Vēl viens aizvien lielāku popularitāti iegūstošs risinājums ir auto līzinga līgumu aizstāt ar citu aizdevuma veidu - auto kredītu. Būtiskākā atšķirība starp abiem ir tāda, ka kredītam netiek piemērota Euribor likme, tādēļ ikmēneša maksājums ir zināms un nemainīgs līdz pat līguma darbības beigām. Turklāt kopējā procentu likme abos gadījumos nu jau ir līdzīga. Ne velti 5% no visiem aptaujātajiem jau nomainījuši līzinga līgumu pret auto kredītu," skaidro Bigbank Latvijas filiāles vadītājs Edgars Surgofts.

Norstat Latvija pētījumu veica oktobra sākumā, aptaujājot 410 Latvijas iedzīvotājus, kuriem ir aktīvs auto līzinga vai auto kredīta līgums.

 
Visi komentāri
 
es 21.decembris 2023 9:52
0 2 Atbildēt

A lētāk nav Depo nopirkt striķi un ziepes?

BMW 21.decembris 2023 12:15
7 0 Atbildēt

Kaut kas līdzīgs bija ap 2008 gada beigām, kad daudzi kratījās vaļā no treknajos gados līzingā paņemtajiem auto, jo nevarēja pavilkt maksājumus, kas bija dubultojušies, vai pat trīskāršojušies dēļ EURIBOR likmes strauja pieauguma.

Zapte 21.decembris 2023 12:18
9 1 Atbildēt

Jā, tikai toreiz nebija tāds cenu lēciens energoresursiem! Vien alieta, ja līzinga maksājums no 500 euro pieaug līdz 1000 euro. Pavisam kas cits, ja kopā ar BORU arī apkures rēķins pieaug no 70 uz 700 euro un vēl elektrības rēķins no 30 uz 300 un pārtikas iepirkumu grozs no 70 uz 130. Kad to visu saliek kopā, tad ir "žopa"!

Jūrmalnieks 21.decembris 2023 12:21
5 0 Atbildēt

Bija laiki, kad piekrāvi grozu par 5 latiem un vēl tev izdeva atlikumu!

imzz 21.decembris 2023 12:51
2 0 Atbildēt

Tikai tad arī vairums cilvēku pelnīja ne jau tūkstoti mēnesī.

21.decembris 2023 13:25
0 0 Atbildēt

var dabūt gatavu pieaugumu 500€ mēnesī? Pat pieņemot, ka līzings paņemts pie 0% eirobora, tad tam auto tad jāmaksā 150t €

Krotow 21.decembris 2023 17:19
0 0 Atbildēt

Mhm, pēdējo 30 gadu inflācija ir fenomenāla visā pasaulē. 1990-to sākumā pa 20-30K mūsdienu eiro ekvivalentā varēja uzcelt sakarīgu privātmāju.

gdw 21.decembris 2023 16:40
0 0 Atbildēt

panem jebkuru auto lizinga iz 2-3 gadu terminu un easy!

Duhgy 21.decembris 2023 19:21
1 1 Atbildēt

Auto superpriekšrocības, kad sajūties kā sava auto saimnieks, sen pagājuši.

Gluži kā supermodeli, auto ķer radari, tad vēl pašmāju paparaci arī grib nopelnīt.

Nekad navar zināt, vai laimīgi tiekot mājās, braucienā sajūtoties kā filmuzvaigznei, vai par to nebūs jāmaksā.

Izmaksas gadā, degvielas svārstības un satiksmes noteikumu uzlabojumi, kurus vēl neesi pamanījis.

Un tad vēl bankas... arī uzlabo savu pelnītspēju.

Un vēl, nu jau tādi laiki, ka nevar zināt, kas būs, ja atļausies paņemt stopotāju. Nē, nē, ne jau par slimībām un pandēmiju iet runa.

Bēglis tev nospert var ID , un visu, kas tavs, un aizbraukt nezināmā virzienā. 

Sodi pieauguši tik milzīgi, un alkohola lietotāju nelaime, kara apgrauztai valstij vēl kā dāvana tiek.

Un ja savu novadnieku ar medu  vēlējies pacienāt, kā senāk, tikai ja būs paveicies, maz maksāsi, jo citi laiki, citi tikumu un LIKUMI.

ES 21.decembris 2023 21:57
0 0 Atbildēt

Tas labi, varētu kādi 50% tā izdarīt! Vismaz ielas būtu tukšākas, un es varētu mierīgi braukt ! 😊

Jony 22.decembris 2023 9:03
0 0 Atbildēt

Pārņemšu Jūsu jaunās mašīnas kredītu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti