Volkswagen ID.7 pārdošana Ķīnā sākās novembrī, taču neraugoties uz teju pusi mazāko cenu salīdzinot ar Eiropu, elektriskā Passat fanu pasaules lielākajā tirgū izrādījies krietni mazāk nekā gaidīts.
Ķīnas patērētāju uzvedības izpētes aģentūra CarFans, kas specializējas 72 stundu pētījumu publicēšanā, atklājot konkrētu modeļu pārdošanas rezultātus trīs dienu laikā pēc laišanas tirgū, secinājusi, ka Volkswagen dīleri saņēmuši vien aptuveni 300 pasūtījumu ID.7 iegādei.
Saskaņā ar ziņojumu, klientu interesi mazinājusi augstā cena par bāzes modeli. Arī apmeklētāji markas izplatītāju centros pauduši gandarījumu par plašo salonu, taču izrādījuši neapmierinātību ar nepieciešamību piemaksāt par tādām funkcijām kā apsildāmi sēdekļi. Klientus neapmierina rūpnīcas komplektācijas un, kamēr tiek gaidītas citas, dīleriem paliek „neejoši modeļi”, kurus grūti realizēt.
ID.7 Ķīnā saskaras ar smagu konkurenci, jo 200 000 juaņu (aptuveni 26 400 eiro) sedanu segments ir pārstāvēts ar tādiem modeļiem kā Zeekr 007, BYD Seal, BYD Han, Neta S, Rising F7, Leapmotor C01, Tesla Model 3 un gaidāmajiem Luxeed S7 un Xiaomi SU7. Visi vēlas to pašu daļu no pīrāga, taču nodrošina labāku savienojamību un digitālo pieredzi.
Ķīnieši ciena Volkswagen kā vācu kvalitātes sinonīmu, taču, runājot par elektrisko piedziņu, ID.7 Ķīnā nav daudz ko piedāvāt. Vieglas dienas negaida arī elektrisko hečbeku ID.3 – šobrīd Volkswagen ir drastiski samazinājis tā cenu, pārdodot bāzes versiju par 124 900 juaņu (zem 16 000 eiro), taču arī tas palīdzējis vien nedaudz.
Atgādināsim, ka Eiropā par Volkswagen ID.7 un ID.3 tiek prasīti attiecīgi aptuveni 57 un 45 tūkstoši eiro.
Un zaudējumus Ķīnā mēģina kompensēt ar cenu uzskrūvēšanu Eiropā.