Visi komentāri - Valdība apstiprina noteikumus bateriju elektrovilcienu iegādei par Eiropas Savienības fondu līdzekļiem

Valdība apstiprina noteikumus bateriju elektrovilcienu iegādei par Eiropas Savienības fondu līdzekļiem 11

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

SM | 10.janvāris 2024 16:18

Valdība šodien, 9. janvārī, apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotos Ministra kabineta noteikumus, kas nosaka bezemisiju vilcienu (bateriju elektrovilcienu) iegādei pieejamo finansējumu un projekta īstenošanas nosacījumus.

Bateriju elektrovilcienu iegāde plānota Eiropas Savienības (ES) kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam ietvaros. Kopējais pieejamais finansējums ir 21 287 963 eiro, tai skaitā ES fondu finansējums 18 094 768 eiro un nacionālais finansējums 3 193 195 eiro. Plānota vismaz divu jaunu bateriju elektrovilcienu iegāde ar 180 sēdvietām katrā elektrovilcienā.

Bateriju elektrovilcienus iegādāsies, lai stiprinātu dzelzceļa kā sabiedriskā transporta mugurkaula lomu, attīstot bezemisiju dzelzceļa infrastruktūru, kā arī uzlabotu pasažieru pārvadājumu kvalitāti un pieejamību. Tāpat tiks nodrošināta labāka pasažieru dzelzceļa transporta integrācija kopējā Rīgas valstspilsētas sabiedriskā transporta sistēmā.

Bateriju elektrovilcieni nodrošinās pasažieru pārvadājumus neelektrificētajās līnijās, tādējādi uzlabojot sniegto pakalpojumu kvalitāti, komforta līmeni, padarot to pieejamāku un patīkamāku iedzīvotājiem. To priekšrocības izjutīs arī dzelzceļa sliedēm tuvumā dzīvojošie, jo šādi mūsdienīgi vilcieni ir klusāki un mazāk piesārņo apkārtējo vidi.

Papildu informācija par bateriju vilcieniem

Bateriju elektrovilcieni ir aprīkoti ar bateriju jeb akumulatoru tehnoloģiju, kas ļauj tiem braukt gan pa elektrificētām līnijām, izmantojot elektroenerģiju no kontakttīkla, gan neelektrificētām līnijām, kur tie izmanto baterijās uzkrāto enerģiju. To priekšrocības - nav nepieciešamas lielas investīcijas elektrificējot līnijas ar nelielu kustības intensitāti un vienlaikus tas ir videi draudzīgs risinājums. Iegādājoties bateriju vilcienus un modernizējot dzelzceļa infrastruktūru, plānots pakāpeniski nomainīt vecos dīzeļvilcienus.

Bateriju vilciens pa neelektrificētu dzelzceļa līniju bez uzlādes var nobraukt no 80 līdz 100 km, pēc tam vilcienam ir nepieciešama baterijas uzlāde. To var nodrošināt, izveidojot uzlādes “stacijas”, kur bateriju uzlāde varētu ilgt maksimums līdz 25 minūtēm. Tāpat bateriju uzlāde notiek vilcienam braucot pa elektrificētajiem posmiem, tāpēc garākos neelektrificētos maršrutos ir jāizveido elektrificētas zonas, lai veiktu visu maršruta ceļu.

 
Visi komentāri
 
Jumu 10.janvāris 2024 21:02
8 0 Atbildēt

Akumlatori paši pa sevi nav *videi draudzīgi*.

darklight 10.janvāris 2024 21:34
14 0 Atbildēt

Tad turpmāk vilcienu satiksme ir plānota tikai gada siltajā periodā? Decembrī, janvārī un februārī šitie točna nekur nebrauks.

0pis 10.janvāris 2024 22:53
9 0 Atbildēt

Katram pasažierim pirms iekāpšanas vilcienā būs jāuzrāda akkumulators. Ja pantugrams atkal saplaks un vilciens izlādēsies, tad konduktors stums rateļus un visi tur ieliks savas baterijas.

anoagask 10.janvāris 2024 23:06
10 0 Atbildēt

Par paša PV naudu piekabinam galā kravas platformu ar konteineru - dīzeļģenerātoru, un iegūstam normālu vilcienu, kādi ir esošie antikvārie dīzeļi

msh 11.janvāris 2024 1:49
5 0 Atbildēt

Nu, Štadlera FLIRT dīzeļvilcieni ir eļektričkas, kur pa vidu ir vagons ar ģeneratoru iekabināts

Nja 11.janvāris 2024 6:48
0 0 Atbildēt

Vai tiešām prātīgāk un lētāk nav pirkt hybrid variantus. Šķiet diezgan padārgs variants. Un tāpat dabūs karināt vadus virs sliedēm atsevišķos posmos lai šis var uzlādēties gaitā. Jeb ES vairs nedod naudu nekāda veida DD iegādei.

Sergejs 11.janvāris 2024 11:29
0 0 Atbildēt

Ir tāda Fuelcell tehonoloģija, tai skaitā ar gāzi arī darbojās, ne tikai ar ūdeņradi.  Bet acīmredzot ar baterijām ir jautrāk - to sasals to gaisā uzies ar skaistu blīkšķi...

tt 11.janvāris 2024 12:43
0 0 Atbildēt

Par ES naudu nedrīkst pirkt dīzeļus dēļ Grētas. Pašiem naudas nav jauniem vilcieniem, bet priekš ģeneratorvagona FLIRTam sakasītu.

Opis 11.janvāris 2024 9:15
0 0 Atbildēt

Cik cilvēkus vilciens pārvadā? Vai tas ir ekonomiski izdevīgāk nekā ar autobusu?

Sergejs 11.janvāris 2024 11:27
1 0 Atbildēt

www.youtube.com/watch?v=_yC-G1W75sE

Tur kādam nepielec ka šo tehnoloģiju vilcienā iebāzt ir vēl lietderīgāk nekā smagajā auto, nevis piekraut to vilcienu ar 100t baterijam.

Krotow 11.janvāris 2024 15:00
0 0 Atbildēt

Dīzeļvilcienam šis tiešām izskatās jēdzīgāks variants. Arī drošāks kā auto, jo iespēja sasist balonus tur ir nebūtiska un vieta baloniem zem vagoniem ir vairāk kā vajag.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti