Vilcienu kavēšanās sāga plešas platumā - Siliņa no Briškena gaida atbildības izvērtējumu un skaidru risinājumu; Briškens meklē vainīgos - iAuto

Vilcienu kavēšanās sāga plešas platumā - Siliņa no Briškena gaida atbildības izvērtējumu un skaidru risinājumu; Briškens meklē vainīgos 36

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 24.janvāris 2024 15:28

Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) no satiksmes ministra Kaspara Briškena (P) sagaida atbildības izvērtējumu un skaidru risinājumu pasažieru vilcienu kavējumu jautājumā.

Vaicāta, vai Briškenam būtu jāuzņemas atbildība ieilgušajā situācijā, Siliņa aģentūrai LETA sacīja vien to, ka ir pārrunājusi jautājumu ar ministru. Tagad Satiksmes ministrijai uzdots veikt pilna mēroga izvērtējumu, tostarp jautājumu par atbildību.

"Ir pilnībā nepieņemami, ka Latvijas iedzīvotājiem kā "eksperimentu trusīšiem" jāstāv salā un neziņā – būs vilciens vai nebūs," atzīst Siliņa.

Satiksmes ministrijai esot jāveic pilna mēroga izvērtējums – par iepirkumu, par to, kā vilcieni testēti un kā situācija risināta, kad radās problēmas. Izvērtējumā ļoti būtisks ir arī jautājums par atbildību, uzsver premjere.

Vienlaikus, viņasprāt, nepieciešami arī steidzami risinājumi, lai labāk nodrošinātu pasažieriem alternatīvas, ja vilcieni atkal nedarbojas. 

Ja sākotnēji atbildīgās iestādes un kapitālsabiedrības nebija gatavas šādai situācijai, tad tagad tām vairs nav attaisnojumu, uzskata Ministru prezidente. 

Viņa pauda, ka valdība ir gatava iesaistīties jautājuma risināšanā, ja ir šāda nepieciešamība.

Kā ziņots, jau vairākas nedēļas ir problēmas ar vilcienu reisu nodrošināšanu. Sākotnēji tās skāra atsevišķus reisus, bet pēdējās dienās problēmas saasinājušās, piemēram, pirmdien kavējās lielāks skaits pasažieru vilcienu gandrīz visās līnijās.

LETA aptaujātie valdošās koalīcijas politiķi pauda viedokli, ka atbildība par regulārajiem jauno elektrovilcienu kavējumiem pamatā ir jāuzņemas uzņēmumam "Pasažieru vilciens", nevis satiksmes ministram.

Vaicāts, vai pasažieru vilcienu regulāro kavējumu dēļ būtu jāvērtē Briškena atbilstība amatam, "Jaunās vienotības" (JV) Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Edmunds Jurēvics aģentūrai LETA vērtēja, ka ministrs aktīvi iesaistījies problēmu risināšanā un regulāri skaidro situāciju, tāpēc JV politiķis neredz pamatu vērtēt Briškena atbilstību amatam.

Briškens rosina disciplinārlietu par SM valsts sekretāres Stepanovas iespējamiem pārkāpumiem

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) rosinājis disciplinārlietu par iespējamajiem pārkāpumiem Satiksmes ministrijas valsts sekretāres Ilondas Stepanovas darbībā.

Lai gan ministrs neatklāj, pret ko ierosināta disciplinārlieta, aizbildinoties ar personas datu aizsardzību, portāls "Delfi" vēsta, ka tā ir Stepanova. Aģentūras LETA rīcībā esošā neoficiālā informācija liecina, ka Stepanova patlaban ir atstādināta no amata un viņai liegts uzturēties ministrijā.

Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji aģentūru LETA informēja, ka disciplinārlietas ietvaros tiks izmeklēta iespējama SM amatpersonas amata pienākumu nepildīšana un pilnvaru pārsniegšana, nodarot būtisku mantisku zaudējumu vai kaitējumu valsts interesēm.

SM pārstāvji aģentūrai LETA neatbildēja uz jautājumiem par to, vai disciplinārlieta ierosināta saistībā ar "Rail Baltica" projektu vai vilcienu kavējumiem, norādot, ka vairāk komentārus patlaban nesniegs.

Visticamāk, disciplinārlieta ir ierosināta saistībā ar "Rail Baltica" projektu.

Jau ziņots, ka Stepanova SM valsts sekretāres pienākumus pilda no 2020.gada 11.februāra. Savukārt no 2015.gada līdz 2019.gada martam viņa bija Valsts kontroles padomes locekle, bet iepriekš - no 1996.gada - strādāja Finanšu ministrijā (FM), kur ieņēma amatus nodaļu un departamentu vadībā. No 2006.gada viņa strādāja par FM Budžeta departamenta direktori, liecina informācija LETA arhīvā.

 
36 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
topinamburs 25.janvāris 2024 0:31
13 0 Atbildēt

škodas "kadri" tehnisko speceni zināja kopš pasūtījuma brīža, un jau pusotru gadu testē, pietestē, pārtestē un aptestē tos elektroratiņus tepat, pa mūsu dzelžu ceļiem. 

Kaut kā pārāk neveikli tas viss.

Gree 24.janvāris 2024 16:52
11 0 Atbildēt

Vismaz vienu gadījumu zinu - veselības ministrs Belēvičs atkāpās, jo bija nācis gaismā fakts, ka viņš kaut kur pie ārsta bez rindas ticis. Bet nu Belēvičam vismaz bija savs bizness. A no kā tāds Briškens dzīvos, ja tiks padzīts no siles? 😄

650 24.janvāris 2024 22:25
10 0 Atbildēt

Nujājā, mēs (L) ka pirkām vilcienus, savus tos para/metrus nekam nekur lieki neizpaudām un nevienu (lohu) lieki neinformējām/Par! to, ka mums (L) dzelzs ceļa satiksme norit pa (dzelzs) sliedēm.Un ka elektrību pārraidām pa dzelzs vadiem un iepirkumā to iepērkam pa tiešo vadu no norgeīdu Lohbiržas. Nee.

Es te vispābā lūk (vot) ko Domāju. Mums (L) ir rūpīgāk jāskatās, ar kādiem uz/vārdiem mēs (L) pieņemam dažādas personas tā dēvētajā (augsti atalgotajā) "darbā".

Pat laban (šo brīd) stiprivien izskatās, ka Valstij nekādīgi nenāk/par! labu, ja augstākminetajā "darbā" (turpmāk tekstā Darbi) tiek pieņemtas personas ar personvādiem, kuri satur galotnes burtu salikumu (kombi-nāciju) -iņš/-iņa.

Kā arī (jo īpaŠi), neko labu nesola indivīdi ar burta ''Š"(vai š) klātbūtni kādā no saviem tiem persOn vārdiem. Jā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti