Latvijā 44% autovadītāju cenšas braukt ekonomiskāk, Igaunijā - 70% 9

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 10.aprīlis 2024 13:06

Gandrīz puse Latvijas autovadītāju (44%) cenšas braukt ekonomiski un ikdienā izmanto ieteikumus ekonomiskai braukšanai. 21% aptaujāto pauž, ka drīzāk neizmanto ieteikumus, kas veicinātu ekonomiskāku braukšanu.

18% norāda, ka neko nezina par ieteikumiem ekonomiskākai braukšanai, bet 12% atzīmē, ka nemēdz braukt ekonomiski un neizmanto nekādus ieteikumus, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Salīdzinot situāciju Latvijā un Igaunijā, nākas secināt, ka kaimiņvalstī krietni vairāk autovadītāju (par 26% vairāk) piedomā pie tā, lai braukšana būtu ekonomiskāka. Kopumā Igaunijā 70% autovadītāju norāda, ka cenšas braukt ekonomiski, no tiem 51% izvēlas braukt bez pēkšņas ātruma palielināšanas vai bremzēšanas, 10% ir apmeklējuši apmācības par ekonomisku braukšanu un labprāt iegūtās zināšanas pielieto ikdienā un 9% norāda, ka iepriekš par to ir lasījuši internetā un ikdienā cenšas sekot ieteikumiem. 30% atzīst, ka neievēro ekonomiskas braukšanas paradumus.  

Palielinoties degvielas cenām, aizvien biežāk mēdzam aizdomāties, kā braukt ekonomiskāk un taupīt degvielu. Jāpiezīmē, ka ekonomiska braukšana lielā mērā nozīmē arī drošu braukšanu. Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks norāda, ka “salīdzinot ar pašmāju autovadītājiem, satiksmes dalībnieki Igaunijā ir vairāk pielāgojušies ekonomiskai braukšanai. Tas skaidrojams ar to, ka Igaunijā jau pirms vairākiem gadiem satiksmes drošības uzraudzība tika veidota citādāk, nekā tas ir pie mums. Satiksme kaimiņvalstī ir daudz mierīgāka - autovadītāji retāk cenšas sevi mānīt ar to, ka braucot ātrāk, ieekonomēs laiku un gala mērķī ieradīsies laicīgāk.”

Eksperts norāda, ka “viens no veidiem, kā sekmēt ekonomisku braukšanu, ir pārbaudīt spiedienu riepās. Ir svarīgi noteikt pareizo spiediena līmeni, lai izvairītos no pastiprinātas riepu dilšanas un tās nebūtu jāmaina tik bieži. Liela daļa sabiedrības joprojām izvēlas visu gadu braukt ar ziemas riepām, cerībā, ka tā ieekonomēs, taču ir jāņem vērā tas, ka ziemas riepām ir cits gumijas sastāvs un karstām vasaras dienām tās nederēs. Izvēloties vasarā braukt ar ziemas riepām, palielināsies arī degvielas patēriņš, tāpēc katrā gadalaikā tomēr ieteicams braukt ar attiecīgajiem laikapstākļiem paredzētām riepām.”

Vēl viens no veidiem, kā ieekonomēt degvielu, ir veikt auto riteņu savirzi. Ir svarīgi pārliecināties, lai automobiļa riteņi atrastos ģeometriski pareizi pret pašu auto, arī tas sekmēs degvielas ekonomēšanu.

Būtiska nozīme ir arī papildus funkcijām, ko lietojam, braucot ar auto, piemēram, braucot ar nelielu ātrumu, gaisa kondicionēšana patērē lielāku jaudu, tādējādi arī degvielu, bet, braucot ar lielāku ātrumu, gaisa kondicioniera ietekme uz degvielas patēriņu ir mazāka.

Analizējot datus respondentu sieviešu un vīriešu vidū, gan Igaunijā, gan Latvijā varam novērot, ka vīrieši autovadītāji cenšas braukt ekonomiskāk. Latvijā 52% vīriešu pauž, ka ikdienā izvēlas braukt ekonomiskāk, bet sievietes - 35%. Igaunijā šis skaits ir ievērojami lielāks - ekonomiski brauc 75% vīriešu un 66% sievietes.

 
Visi komentāri
 
WALA 10.aprīlis 2024 13:56
0 1 Atbildēt

Kas nu ir baigais mīts, tad tas ka braukt lēni ir ekonomiski, pilsētā - jā kur bieži jābremzē, tur kur tā nav, ātrāka ieksriešanās un vienmēŗigāka braukšana vinnē, un teiksim jau Vidzemes kalnienē (tur kur reāli ceļš iet augšā, lejā)  vinnē apgriezieni kas ir tuvi lielākai jaudai. Man teiksim apmēram 110 līdz 120 km/h tur uz Hondām ir viens no ekonomiskākajiem cikliem ar 6 ātrumu. 80 km/h tur tikai tuvojas tam patēriņam un ar baigo piepūli ...

0pis 10.aprīlis 2024 16:15
2 0 Atbildēt

Nu ikurāt - visekokanomiskāki ir braukt vienmērīgi, nevis braukt uz 110 un spiest grīdā ik pēc 5km lai apdzītu tos kas brauc uz 90.

WALA 10.aprīlis 2024 17:51
1 0 Atbildēt

Ne jau cauru diennakti tie kas brauc lēnām braukā, pārsvarā visi uzmanīgie un ļoti uzmanīgie cenšas braukt pa gaismu ...

BMW 11.aprīlis 2024 8:22
1 0 Atbildēt

Tu laikam ikdienā brauc ar velosipēdu! Nesen izbraukāju Spāniju ar nomas auto, kas bija aprīkots ar franču 1,5 litru dīzeli. Pa šoseju ar atļautajiem 130km/h tas traktors tērē 3,5 litri uz 100km. Nu kāda mārrutka pēc jābrauc ar 90km/h, ja uz šosejas visi brauc uz 130 un tavs auto tērē tikai 3,5 litri uz simta!?

Golf 10.aprīlis 2024 14:12
1 0 Atbildēt

Tad, kā skaidrot mītu, ka igauņi brauc uz 90 km/h, bet mēs - kā traki? Ja par ekonomiju, tad mans diesel golf vismazāk patērē braucot uz 70 km/h - esmu jau te rakstījis, var pameklēt

BMW 11.aprīlis 2024 8:24
1 2 Atbildēt

Aizbrauc uz Igauniju un tad sapratīsi, ka visi Porshe un niknie BMW sēdēs tev astē ar 110 km/h un neies garām. Ne jau degvielu viņi taupa, bet soda naudas!

Igaunijā ekonomiska braukšana nozīmē sodu nemaksāšanu!

650 10.aprīlis 2024 15:13
3 0 Atbildēt

Galvenaiss ir māka uzrakstīt par neko un izpūst (izzīst) "problēmu" uz līdzenas vietas un pilnīgi no nekā.Izmantojot teiksmainus "aptauju" rezultātus un plātoties ar kaut kādām nepierādāmām "auditorijām".Interesanti vēl būtu uzzināt, kas īsti šo visu apmaksā un kāds ir patiesais labums no šī visa procesa..

Piem., tieši autobraucējiem adresētajā iA vietnē nekad nav tikusi izvērsta itin neviena šāda "aptauja", kaut gan tas būtu absolūti vienkārši izdarāms- par kaut/ko "balsot" varētu kaut vai katru dienu.Intereses pēc pat neslēpjot aptaujas dalībnieku lietotājvārdus.Pamazām uzkrātos vērtīga info- kurš cik lielā mērā Lohs, kas aiz kā "stāv" un uttt.

ZZZZ 10.aprīlis 2024 16:27
0 0 Atbildēt

Ar 3.0 tdi Touareg testējot ap 140km distancē sanāca vidējais 7,5l un neko īpaši neekonomēju. 4 braucēji un inteliģentās kruīzkontroles iestatījums. Atsevišķi strauji paātrinājumi apdzenot un Jūrmalas starti no luksoforiem. Neies tak padoties vietējiem...

 Tad nu nezinu kā tur citiem sanāca 10l+ uz 100km?

BMW 12.aprīlis 2024 8:20
0 0 Atbildēt

Ar BMW x4 3 litrīgo dīzeli tādā pašā distancē būs 5,7 litri uz 100. Tie goļfsvāgēni nevella neiet, un vēl rij degvielu kā krematorija!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ķīnas Leapmotor Eiropas tirgū jau šoruden

2024. gada septembrī Leapmotor uzsāks modeļu T03 un C10 pārdošanu Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Kāpēc brauciens ar jauno elektrovilcienu daudziem izrādījies sāpīgs vai pat neiespējams? (+ VIDEO) 11

Vilcieni ir, peronu nav - ziemā pieredzētās grūtības nav vienīgais ar ko nākas saskarties tiem pasažieriem, kas vēlas izmantot jaunos vilcienus. Lasīt vairāk

 

Militāro mācību laikā vakar ceļu satiksmes negadījumā miris karavīrs 3

16. maijā, militāro mācību laikā ceļu satiksmes negadījumā, gūstot traumas, kas nav savietojamas ar dzīvību, miris Nacionālo bruņoto spēku karavīrs. Uz notikuma vietu nekavējoties izsaukts Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Valsts policija un Militārā policija. Pēc Nacionālo bruņoto spēku komandiera pavēles konkrēto militāro mācību norise pārtraukta. Lasīt vairāk

 

Arī elektrību. Rīgā atklāta pirmā Neste elektroauto uzlādes stacija (+VIDEO) 3

Latvijā vadošais degvielas tirgotājs Neste paplašina piedāvājumu un atklāj pirmo 100% atjaunojamās elektrības uzlādes staciju Neste My Renewable Charge Rīgā, Lucavsalas degvielas uzpildes stacijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti