Aptauja: Latvijā 7% iedzīvotāju kā nākamo automašīnu plāno iegādāties elektroauto 12

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 10.jūnijs 2024 14:39

Latvijā 7% iedzīvotāju kā nākamo automašīnu plāno iegādāties elektroauto, aģentūru LETA informēja "Swedbank" pārstāvji, atsaucoties uz veiktās aptaujas datiem.

Savukārt tuvāko desmit gadu laikā par elektroauto īpašniekiem plāno būt 16% aptaujāto.

"Swedbank" pārstāvji informē, ka šobrīd tikai 1% no reģistrētajām automašīnām Latvijā ir darbināmas ar elektrību, taču, lai sasniegtu Eiropas Savienības izvirzīto emisijas samazinājuma mērķi, tuvākajos gados elektroauto skaitam būtu strauji jāpieaug. "Swedbank līzinga" apkopotā informācija liecina, ka līdz ar valsts atbalstu un auto tirgus pielāgošanos iedzīvotāju vajadzībām, pieprasījums pēc elektroauto Latvijā pēdējo gadu laikā turpina pieaugt.

Šobrīd lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju pārvietojas ar dīzeļa (47%), benzīna (23%) un gāzes (22%) dzinēja automašīnām, kamēr elektroauto ikdienā izmanto vien 1% respondentu, liecina "Swedbank" aptaujas dati. 

Tuvāko desmit gadu laikā par elektroauto īpašniekiem plāno kļūt 16% iedzīvotāju, taču puse no aptaujātajiem (49%) par elektroauto īpašniekiem neplāno kļūt pat tuvāko desmit gadu laikā. Galvenie faktori, kas attur iedzīvotājus no elektroauto iegādes, ir tā cena (58%), nepietiekama uzlādes infrastruktūra dzīvesvietā un tās apkārtnē (38%), šaubas par elektroauto bateriju veiktspēju (37%) un ikdienā veikto attālumu ilgums, kam nepietiktu ar vienu auto uzlādi (20%).

Noteicošie faktori, kas mudinātu izvēlēties videi draudzīgāku auto, ir zemākas iegādes izmaksas (48%), zemākas ekspluatācijas izmaksas (36%), valsts atbalsts elektroauto iegādei (31%) un nodokļu atvieglojumi (28%).

"Swedbank" auto finansēšanas jomas vadītājs Sergejs Romaņuks informē, ka pēdējā gada laikā vidējā līzinga finansējuma summa vienam elektroauto ir samazinājusies par gandrīz 10 000 eiro. Proti, ja pērn pirmajā ceturksnī vidējā viena elektroauto finansējuma summa bija 43 500 eiro, tad šogad tā ir samazinājusies uz 35 700 eiro. 

Kā norāda Romaņuks, "Swedbank līzinga" finansēto jaunu elektroauto skaits strauji pieauga līdz ar valsts atbalsta programmas izsludināšanu, pieprasījumam turpinot kāpt arī šogad. Pērn teju puse jeb 45% no finansētajiem videi draudzīgiem spēkratiem bijuši elektroauto (pieaugums pret 2022.gadu ir 65%) un arī šī gada pirmajos četros mēnešos finansēto elektroauto skaits ir par 23% lielāks nekā šajā pašā periodā gadu iepriekš.

Tāpat aktivizējies arī lietoto elektroauto tirgus - šogad vērojama tendence, ka puse no finansētajiem elektroauto ir mazlietoti (50%), kamēr pērn tas bija vien katrs piektais (20%). Aizvien biežāk tiek finansēti arī jauni "Plug-in" hibrīdi, šogad vairāk nekā dubultojot finansēto šī tipa hibrīdauto skaitu, salīdzinot ar 2023.gada pirmajiem četriem mēnešiem.

Kā liecina Klimata un enerģētikas ministrijas apkopotā informācija, pēdējo divu gadu laikā ar EKII (Emisijas kvotu izsolīšanas instruments) atbalsta programmas atbalstu iegādāti 1764 elektroauto un hibrīdauto, samazinot CO2 emisijas par 11 539 tonnām. Lielākoties (76%) no atbalsta saņēmējiem iegādājušies jaunu elektroauto, savukārt 16% valsts atbalstu saņēmuši lietota elektroauto iegādei. Tuvākajā laikā EKII programmu plānots paplašināt, piedāvājot atbalstu daudzbērnu ģimenēm, kā arī palielinot atbalsta apjomu gan jauna ārēji lādējama hibrīdauto iegādei un gan palielinot esošā iekšdedzes dzinēja auto norakstīšanas bonusu.

Iedzīvotāju aptauja veikta 2024.gada maijā sadarbībā ar "Omnicom Media Group", aptaujājot vairāk nekā 1000 respondentus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 
Visi komentāri
 
Zapte 10.jūnijs 2024 15:23
16 1 Atbildēt

Es arī plānoju, kad būs 7vietīgs krosovers ar 500zs, ar 1000km nobraukumu ar vienu uzlādi un cenā zem 30k euro. Un man ir aizdomas, ka es ilgi plānošu un tikmēr braukšu ar savu uzticamo dīzeli!

muahaha 10.jūnijs 2024 16:13
10 1 Atbildēt

Daudzkas atkarīgs kā pasniedz....! 7!!!! %, attiecīgi 93% NEPLĀNO pavilkties uz to stulbumu. raksta virsraksts tik pat skandalozs, kā būtu... par krieviem Latvijā gatavi balsot 7%. Elektro, dēļ sava īsā dzīves cikla (10) gadi, nevar būt nekāda ilgtspējīga nākotne un to beidot ir laiks saprast. Kā arī bateriju energoietilpība ir 1 pret 10 (degvielai). Zaļā kursa naudas slaukšanas dumībai būtu jāliek liels un trekns punkts.

sviesc 10.jūnijs 2024 16:36
4 1 Atbildēt

Un vispār: kāda velna pēc valsts atbalsta to iegādi? es neesmu ar mieru, ka manus nodokļus izšķērdē privātpersonu izklaidei.

Lietotājs 10.jūnijs 2024 17:15
1 0 Atbildēt

Kura no valstīm? Latvija? Šķiet ka nē, jo tā nauda nāk no pārdotajām CO2 kvotām, kuras nevar tērēt "skolotāju algām".

650 10.jūnijs 2024 22:46
4 0 Atbildēt

Jā,aber tutik passkatko.Rekā (redz kā).Ja kāds ir nabags, viņš to qvotu nevar nopirkt.Bet bagāts europejietis to nopērk un iegūst likumīgas tiesības cūkoties.Euronabags domā kā saremontēt savu esošo dd, bet bagātais nopērk EV (daļēji par nabaga naudu).Un vēl brauc pa lepno vipjoslu,spaidot savu e-krānu un kavējot tam nabagam sabtransu.Tātad pašaizliedzīgajā cīņā/Par! apkakārtējo vidi mums orientācija ir Pareiza.Jā. ;p

hue 11.jūnijs 2024 9:27
0 0 Atbildēt

Kaut arī visur raksta, ka valsts atbalsts, bet pamatā tie ir ES līdzekļi.

s x 10.jūnijs 2024 16:19
3 2 Atbildēt

Latvijā, klīniski mārketinga upuri alternatīvi apdāvināti uz veseli 7%

NJa 11.jūnijs 2024 14:59
1 0 Atbildēt

Nu jā, labāk ja dienā jānobrauc 20km pirkt DD uz modificēt pat savam. Izņemt DPF, EGR utt.

650 10.jūnijs 2024 16:53
2 0 Atbildēt

Punkts nekur nekāds netiks likts.Kamēr vien absolūtais vairākums maksātāju nebūs zaudējuši maksātspēju.Ja daudzmaz kustošs 10gv dīzelis joprojām ir "cenā", nu tad tikpat vecs iepriekšējo paaudžu EV ir šodien jau nekam nederīgs hlams.

Vis prātīgāk būtu, ja nospiedoši lielākā daļa LV iedzīvotāju "nākotnē" neplānotu vispābā nekādu auto.Sāktu pārskatīt savus pārvietošanās paradumus un vispār principā pašu vajadzību ikdienā pārvietoties.Savu iespēju robežās to  ierobežot.

Lielākā daļa no tiem, kuri iztikas ieguves nolūkā tiešām ir "spiesti" ikdienā aktīvi pārvietoties, brauc ar tiem pašiem slavenajiem "13G/vid" spēkaratiem un tērē uz to arvien vairāk.Kur viņi diez nākotnē ņems līdzekļus vispār remontam vai jauna/cita tāda paša līdziga vecuma un stāvokļa auto iegādei.

GTD2 10.jūnijs 2024 17:34
7 1 Atbildēt

jauki, būtu ,ja šie septiņi procenti varētu atļauties nopirkt vispār jaunu auto,

0pis 11.jūnijs 2024 10:43
1 0 Atbildēt

Es plānoju doties uz Marsu tiklīdz Masks piezvanīs un mani uzaicinās. Jau trenējos ar plaukstas espanderi, lai rokas stipras un varu turēties pie ručkām ar visu spēku.

ZZZZ 12.jūnijs 2024 9:57
0 0 Atbildēt

Šis jau arī nederēs jo ir tak S......😂www.facebook.com/kristians.roz...1518701267577/

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Abiem paveicās (+ VIDEO) 12

Uz gājēju pārejas satiekas divi satiksmes dalībnieki, kuriem, iespējams, vajadzētu pārlasīt satiksmes noteikumus. Lasīt vairāk

 

Vai tu šodien ielēji degvielu? Tikai šodien: 12 centu atlaide Circle K un citur? 21

19. jūnijā visas dienas garumā Circle K Latvia piedāvās degvielu ar 12 centu litrā lielu atlaidi visiem uzņēmuma lojalitātes programmas dalībniekiem. Šī ir ikgadēja uzņēmuma globāla akcija, kas norisināsies ne tikai Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, bet vēl aptuveni 2000 degvielas uzpildes stacijās visā Eiropā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Jaunākā KGM elektriskā krosovera apskats (+ VIDEO)

KGM Torres EVX ir elektrisks krosovers no Dienvidkorejas, un tā cena sākas ar 40 000 eiro. Torres EVX uzbūve ir vienkārša - viens elektromotors priekšā, priekšējā piedziņa un uzlādes vāciņš kreisajā priekšējā spārnā.Turpretim tehniskie dati nemaz nav tik vienkārši. Lasīt vairāk

 

Ar sveicienu no astoņdesmitajiem - Fiat piesaka krosoveru Grande Panda (+ FOTO) 10

3,99 m garais Grande Panda līdzinās Panda vectētiņam no tālajiem astoņdesmitajiem gadiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti