Automašīnu lietošanas nodokli cels par 10% un prasīs samaksāt katru gadu 61

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 30.septembris 2024 19:35

Finanšu ministrijas (FM) sagatavotie un saskaņošanai iesniegtie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā paredz no 2025.gada palielināt visas transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes par 10%.

Tāpat likumprojekts paredz no 2027.gada palielināt uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmes par 10%.

Paredzēts noteikt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa samaksas termiņu - kalendārajam gadam sekojošā gada 31.janvāri.

Atbilstoši Ceļu satiksmes likuma grozījumiem, kas pieņemti 2023.gada 22.jūnijā, no 2025.gada 1.janvāra, Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētam vieglajam automobilim pirmreizējo valsts tehnisko apskati veiks ne vēlāk kā 36 mēnešus pēc tam, kad attiecīgais transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts Latvijā, savukārt otro, trešo un ceturto valsts tehnisko apskati veiks ik pēc 24 mēnešiem un pēc tam katru gadu.

Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) aprēķiniem, transportlīdzekļu skaits, par kuriem nebūs samaksāts transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, varētu pieaugt par 60 000 vienībām, jo liela daļa nodokļa maksātāju ir pieraduši transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli par transportlīdzekli maksāt pirms valsts tehniskās apskates.

Lai risinātu radušos situāciju, proti, lai nodoklis tiktu maksāts regulāri - katru gadu - likumprojektā paredzēts noteikt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa samaksas termiņu, kas turpmāk būs kalendārajam gadam sekojošā gada 31.janvāris.

Atbilstoši Ceļu satiksmes likumā noteiktajam valsts tehnisko apskati lielākajai daļai transportlīdzekļu veic ik pēc 12 mēnešiem. Lai nodrošinātu pilnvērtīgu valsts tehniskās apskates procesu un lai izlīdzinātu transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates veikšanas plūsmu gada ietvaros, atļauju piedalīties ceļu satiksmē var noteikt garāku par 12 mēnešiem, taču ne vairāk kā par 30 dienām, ja Ceļu satiksmes likumā nav noteikts savādāk. Tas nozīmē, ka transportlīdzeklim, kurš valsts tehnisko apskati iziet decembrī, piemēram, 2024.gada decembrī, nākamais valsts tehniskās apskates termiņš, ļoti iespējams, var būt noteikts aiznākamā gada janvārī jeb 2026.gada janvārī. Tādējādi kalendārajam gadam sekojošā gada 31.janvāris būs gala termiņš, kad par taksācijas periodu būtu jābūt samaksātam transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklim.

Likumprojekts paredz CSDD pienākumu nosūtīt informatīvo paziņojumu, ar kuru preventīvi informēt nodokļa maksātājus par nodokļa samaksas pienākumu. Informatīvo paziņojumu nosūtīs katru gadu līdz 10.janvārim. Ar informatīvo paziņojumu tiks informēti tie nodokļa maksātāji, kuri līdz paziņojuma izsūtīšanas brīdim nebūs samaksājuši transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli. Šo paziņojumu saņems arī tie nodokļa maksātāji, kuru valsts tehniskās apskates termiņš ir noteikts no 10.janvāra līdz 30.janvārim un transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis nebūs samaksāts līdz 10.janvārim.

Paziņojums būs tikai ar informatīvu raksturu un tas nesaturēs administratīvā akta pazīmes, tajā tiks atgādināts par nodokļa samaksas termiņu un būs norāde uz tīmekļvietni, kur var apskatīt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes. Tādējādi ar paziņojuma palīdzību tiks realizēts "Konsultē vispirms" princips.

Pēc CSDD sniegtās informācijas, 97% reģistrēto lietotāju tīmekļvietnē "e-csdd.lv" ir piekrituši saņemt informāciju elektroniski, līdz ar to nodokļu maksātājiem, kuri ir devuši atļauju nosūtīt informāciju elektroniski, informatīvais paziņojums tiks nosūtīts CSDD elektronisko pakalpojumu sistēmā. Pārējiem nodokļa maksātājiem informatīvais paziņojums tiks nosūtīts pa pastu.

CSDD norāda, ka transportlīdzekļu skaits, par kuriem nav samaksāts transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, svārstās robežās no 135 000 līdz 140 00 vienībām. Ņemot vērā CSDD sniegto informāciju, neieviešot jauno tiesisko regulējumu, Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētu vieglo transportlīdzekļu skaits, par kuriem nebūs samaksāts nodoklis varētu pieaugt par 60 000 vienībām, tādējādi kopā veidojot aptuveni 200 000 transportlīdzekļu.

Tāpat CSDD prognozē, ka elektroniski informatīvo paziņojumu būtu iespējams nosūtīt aptuveni 172 000 transportlīdzekļu īpašniekiem, savukārt pa pastu informatīvo paziņojumu būtu nepieciešams nosūtīt aptuveni 28 000 transportlīdzekļu īpašniekiem.

Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmes ir noteiktas kā nemainīgs skaitlis, nevis izteiktas procentuālā izteiksmē, kā lielākajai daļai nodokļu, līdz ar to šāda veida nodokļa likmes paliek nemainīgas, neskatoties uz patēriņa cenu indeksa izmaiņām, skaidro FM. Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmju indeksācija pēdējo reizi veikta 2021.gadā. Savukārt uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmes pārskatītas 2023.gadā.

Ņemot vērā, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmes nav izteiktas procentuālā izteiksmē, tās paliek nemainīgas arī situācijā, kad pieaug inflācija, atšķirībā no pārējiem nodokļiem, kuru izmaiņas inflācija ietekmē tieši, tādējādi ik pēc noteikta laika intervāla ir nepieciešams pārskatīt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un vieglo transportlīdzekļa nodokļa likmes un veikt to indeksēšanu atbilstoši inflācijas pieauguma apjomam. Ievērojot šos nosacījumus, likumprojekts paredz, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmes tiek palielinātas, ņemot vērā patēriņa cenu indeksa izmaiņas, sākot no 2021.gada, kas veido aptuveni 10%. 

Līdz ar to gan transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa, gan uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmes ir indeksētas vidēji par 10%. 

Tā kā uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmes ir mainītas 2023.gadā, tad normas par šī nodokļa indeksētajām likmēm stāsies spēkā ar 2027.gadu.

Plānots, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmju izmaiņas stājas spēkā no 2025.gada 1.janvāra.

Likumprojekts tiek virzīts "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" pavadošo likumprojektu pakotnē.

Portālā iAuto.lv publicējām video interviju, kur kopā ar Saeimas deputātu Andri Kulbergu šķetinājā, kā un kāpēc pirms gada pacēla UVTN:

Lasi vēl portālā iAuto:

 
Visi komentāri
 
anonimikis 30.septembris 2024 19:42
2 6 Atbildēt

12 eiro vietā būs 13?

0pis 30.septembris 2024 20:00
4 0 Atbildēt

13.20

Rexx 30.septembris 2024 20:04
1 2 Atbildēt

980 vietā 1078. Nu ko.

uupis 30.septembris 2024 20:23
7 1 Atbildēt

Es kaut ko citu nesapratu! Nodoklis par 25. gadu jāsamaksā līdz kuram datumam? Līdz 25. gada 31. janvārim vai līdz 26. gada 31. janvārim?

uupis 30.septembris 2024 22:39
1 3 Atbildēt

Sapratu - doma tāda - keksis ar auto nobrauc līdz skates beigām - nu līdz novembrim un iestumj tačku garāžā! Sak, nākamgad, kad būs kāposts, tad arī ies skati! A te hrjas, Tiesu izpildītājs vēstuli 15. februārī iemet pastkastē! Jums par pagājušo gadu nav nodoklis samaksāts + procenti!

Es ceru ka tas ir tā domāts!

Mani sauc 1.oktobris 2024 6:30
3 0 Atbildēt

Nodoklis par kārtējo gadu ir jāsamaksā līdz nākama gada 31. janvārim, respektīvi par 25. gadu ir jāsamaksā lidz 26.gada 31. janvārim. Paziņojums par to būs līdz 10. janvārim. 👍

Hm 30.septembris 2024 20:35
17 1 Atbildēt

Būs mums arvien vairāk radaru, vid ātruma radari un policijas mašīnas uz ceļa un maksāsim lielākus nodokļus. Jo kur tad liksies. Nesamaksājis nekur vairs izšmaukt nevarēs.

Sojaslatte 30.septembris 2024 20:38
2 2 Atbildēt

Par velti var iet pastaigā pa parku. Pirms gadiem 150 vai tik ieeja parkā nebija par maksu.

Hm 30.septembris 2024 21:03
8 0 Atbildēt

Jāmaksā par stāvvietu, lai tiktu uz parku

0pis 30.septembris 2024 21:58
3 4 Atbildēt

Ja dzīvo čuhņā, no kuras līdz parkam tikai ar auto - tad turpat arī jādzīvo. Nevajag uz parku. Ja nu tikai kaimiņi visi dienu grilē, klausās skaļu mūziku un šamējie bērni spiedz uz batuta, un tā no visām pusēm. Tad tas parks būtu tīrais glābiņš, pat ja mazliet maksā.

felix65 1.oktobris 2024 6:42
5 1 Atbildēt

Fascinē hujinnie pilsētnieki. Jūs esat tik stulbi!

uupis 1.oktobris 2024 7:08
6 1 Atbildēt

Tu esi no Dobeles?

Pilsētnieks 2.oktobris 2024 9:36
1 0 Atbildēt

Nē, viņš no Lieltūplēniem.

msh 30.septembris 2024 20:42
3 4 Atbildēt

Nu un kas būs ja nesamaksās? Un kas tā vispār par tādu debīlu kārtību - vai būs kā pie britiem, kur tūkstoši parazītu kontrolē vai esi samaksājis nodokli? Esošā kārtība bija laba - labāk, protams, būtu to notokli nemaksāt nemaz.

masteryx 30.septembris 2024 21:49
47 2 Atbildēt

Paldies mūsu valstij ! Kārtējā tautas slaukšana . Jo nauda budžetā ir notrallināta .

felix65 1.oktobris 2024 7:19
18 1 Atbildēt

Būs, un tā bez gala, jo tauta ir nenormāli inerta un stulba. Pēc pēdējām saeimas vēlēšanām sapratu ka ar Latviju ir cauri- atkal savēlēti tie, kuri par mums izņirgājās kovidafērā un kuriem normāli būtu jāšūpojas pie laternām.

GB12 1.oktobris 2024 13:46
8 1 Atbildēt

Kuri ir tie, "kas par mums neņirgājas"?

Zz 1.oktobris 2024 12:40
1 1 Atbildēt

Nu izdzersi mazliet mazāk savus stiprinātos dzērienus, papīpēsi mazāk un arī samaksāsi. Slaucējs atradies

Sergejs 2.oktobris 2024 14:24
0 0 Atbildēt

Mēģini iztēloties kādi zaudējumi (neiekasēti ieņēmumi) būs valstij ja pēkšņi vienā dienā visi atmetīs pīpēt. Tā kā, būtībā, aicinājumi atmest pīpēšanu var būt traktējumi kā kaitnieciskā darbība pret valsti, ar visām no tā izrietošām sekām. (sarkasms vai humors kur ir tikai daļa no humora)

Krotow 2.oktobris 2024 17:21
1 0 Atbildēt

Sabiedrības kopējā veselības stāvokļa uzlabošanai tieši pīpēšanas atmešana būtu diezgan sakarīgs lēmums. Tiesa ar iespējamu nelielu prātā sajukšanas gadījumu pieaugumu.

Sergejs 1.oktobris 2024 13:43
6 0 Atbildēt

"Jo nauda budžetā ir notrallināta"

Un tas, manuprāt, ir tas skumjākais. Ja tā nauda tiktu lietderīgi un saprotami ieguldīta tai pašā infrastruktūrā (nejaukt ar slaukšanas ierīcem) viss būtu ok, varētu pat ar zināmu prieku uztvērt - paceļ nodokli tad arī tiks kāds ceļš/tilts/aplis izbūvēts.

Ķirmis 30.septembris 2024 22:48
8 2 Atbildēt

Man domāt deputatiem pietrūkst naudiņas,dotācijām,pabalstiem un kompensācijām...

robchix 30.septembris 2024 23:47
52 3 Atbildēt

Kas nav skaidrs?  Valsts principā lēni bet konstanti tuvojas defoltam. Lai attālinātu brīdi, kad to nāksies pasludināt, ir jāceļ visa veida maksājumi kur vien tas ir iespējams.

Bet nē, krēslospirdējiem neko samazināt nevar jo par tādu algu taču nevar TIK vērtīgus kadrus atrast! (piemēram Air Baltic valdei)

Autobraucējs . 30.septembris 2024 23:59
4 3 Atbildēt

Pid@r@siem pie siles , ieskaitot to plikpauri , nauda sāk aptrūkties !  Nu jā , drīz jau pid@riem būs svētki , cik tad līdz novembrim palicies ,  prēmijas visiem pie siles vajag !

James Bong 1.oktobris 2024 0:17
46 0 Atbildēt

Turpiniet tādā pašā garā balsot par vienotību, viss taču ir kā tam jābūt!

Nodoklis 1.oktobris 2024 1:09
11 2 Atbildēt

Es vispār nesaprotu kāpēc būtu nodoklis jāmaksā uzreiz pa visu gadu. Būtu labi tāpat kā OCTA pa nedēļu vai mēnešiem . 

Varbūt tik mēnesi brauksi ar auto pa LV. A maksā pa visu gadu.

Samaksā nodokli pa visu gadu,a nākamā dienā ar auto kkas notiek. Viss tolmets. Nodokli neviens jau neatmaksās.

Nja 1.oktobris 2024 6:00
3 4 Atbildēt

Par 2025 gadu būs jasamaksā līdz 2026 gada janvāra beigām! Kā šis var nebūt skaidrs?! Ka nebrauc, noņem no uzskaites vai pārdod.

ro 1.oktobris 2024 1:31
14 2 Atbildēt

Pidar@si....padlas ar railbaltic normālu luni laiž..cik tur naudas pasētas...un šekureku pacelsim nodoklīti...esam tak pelnījuši.. saeimā tak labi pastrādāts...tie 100 pidaras@ gan jau savas nabagu algas šajā sakarā arī smuki pacels...vnk uzsēdināt kungus uz 1k algu mēnesī un paskatīties kam roka celsies ko no tautas paprasīt...pida#i

felix65 1.oktobris 2024 7:22
7 1 Atbildēt

vnk uzsēdināt "kungus" uz mieta.

Mārtiņš 1.oktobris 2024 7:29
15 1 Atbildēt

A valsts var būt beidzos sāks visiem apmaksāt servisa apmeklējumu, ritošās daļas detaļu maiņu?

Nodokli ceļ, a ceļi tāpat slikti un bedraini.

Teslists 1.oktobris 2024 8:03
4 0 Atbildēt

Parazītiem arī gribās ēst.

Mehs 1.oktobris 2024 8:40
1 1 Atbildēt

Kā būs vieglajiem pasažieru līdz 4 gadiem un motocikliem, kur skate jāiet 1Xmpa 2 gadiem? Sanāk pašam būs jāseko līdzi un jāsamaksā nodoklis katru gadu.

Es Pats 1.oktobris 2024 9:51
6 2 Atbildēt

Nopietni? Visparastākais vecāka gadugājuma ģimenes auto jau tagad nodoklis ir 100+ eur, pieliekam 10% tātad minimums jau 110+. Protams, var jau saprast, paši brauc uz nodokļu maksātāju rēķina saņem nesliktu piķi par tukšu iršanu un atsēdēšanu. Kā reiz šodien manīju sludinājumu leišos pārdod mājiņu par 9500eur, būs laikam jāparceļas un jāsāk strādat leišos

Berts 1.oktobris 2024 10:16
13 2 Atbildēt

Godīgi būtu nodoklis tikai pie degvielas un viss, vairāk brauc....vairāk maksā, lielāks auto... vairāk tērē degvielu.

Bils 1.oktobris 2024 14:33
2 0 Atbildēt

To jau arī pielika no 2025. gada

"Izmaiņas akcīzē nākamgad dīzeli sadārdzinās par 3,2 centiem, benzīnu – par 2,7 centiem"

laukis 1.oktobris 2024 10:48
12 1 Atbildēt

Entos gadus,pie varas siles esoshie genderi ar tautas naudu ir kjepejushies,kaa cukas ar sudiem.Tagdad nauda sak aptruukt,bet ieradums tiem treknajim maitas gabaliem nezuud.

Krišs 1.oktobris 2024 12:21
9 0 Atbildēt

Man interesē kas beidzot beigs māžoties ar tiem tostieriem un viņiem prasīs ekspluatācijas nodokli? Ar ko viņi ir īpašāki?

 Vietu uz ceļiem aizņem veidojot sastrēgumus.. Ceļus bojā.. tad kāpēc nav jāmaksa ikgadējais nodoklis?

 Tas ka brauc ar bateriju nevis fosīlo degvielu? UN? Ne jau no tā mazāk ceļi bojājas.

kaartiibai jaabuut 1.oktobris 2024 13:13
1 0 Atbildēt

Elektrohlamu iipashnieki nodokli autorazjotaajam avansaa jau ir samaksaajushi! Tagad buutu taisniigi no autorajotaaja Valstij pienaakoshos dalju iekaseet! Bet izskataas, ka Valsts orgaaniem "rocinjas par iisaam", lai to paveiktu.

Apgūtie miljardi jeb llidostas rubiļņiks 1.oktobris 2024 13:08
3 0 Atbildēt

Lai valsts pārceļas citur un ļauj normāliem cilvēkiem dzīvot.  Vates uz austumiem , valsts uz rietumiem. Bet varbūt valsts aparāts jau sastāda 1/3 no tautas? Kad būs 50/50, tad valsts pati migrēs līdzi tautai, laimi meklēt. Arābi vai melnīši šeit tūdaliņu dancot nemācēs un d vitamīna trūkums tiem neļaus vairoties. Bet laikam jau tāds ir plāns , likvidēt nacionālās valstis un visus pataisīt par paklausīgām amēbām .

BMW 1.oktobris 2024 13:51
10 1 Atbildēt

Nu pidari,citādi tos kretīnus nosaukt nevar! Un,kas tas ekspluatācijas nodoklis  vispār ir un skaitās,un kur tā nauda paliek,jo ceļiem,no tās naudas,neaiziet ne centa!?

Zapte 1.oktobris 2024 13:53
19 0 Atbildēt

Un kad tad sāks velosipēdus, skrejriteņus, skrituļslidas un skrituļdēļus aplikt ar nodokli? Tūlīt jau ziema būs, arī slidot droši vien varēs ar speciālu atļauju, līdzīgi kā makšķerēt!

BMW 1.oktobris 2024 13:55
4 0 Atbildēt

Kā būs ar nodokļa pārmaksas atmaksu, ja teiksim javārī samska'nodokli par visu gadu un mašīnu pārdod februārī, kā varēs dabūt atpakaļ pārmaksu par neizmantoto laiku?

Janka 1.oktobris 2024 14:06
2 0 Atbildēt

Informācijai: liekas, ka gadus 5 vismaz to var izdarīt, tikai protams, ka nekas automatiski pats no sevis nenotiek!

 Viss notiek tikai pēc paša iniciatīvas ar iesniegumu VID lai atmaksā 'pārmaksāto nodokli' par auto kas vairs nav uz tava vārda. 😉

 www.csdd.lv/transportlidz...odokla-atmaksa

Toms1 1.oktobris 2024 14:22
3 4 Atbildēt

Kamēr Latvijā būs Ēnu ekonomika un Aplokšņu algas, tikmēr valdībai nekas cits neatlik kā celt citus nodokļus

Sergejs 1.oktobris 2024 15:42
4 2 Atbildēt

Varbūt lai tā valdība sāk ar sevi? Rai, Air cik izkūpināja, projektu vizualizācijas plānošanas biroji cik izveidoti ar mega algām, kāpēc EE un LT VIDos kopā darbinieku skaits ir mazāk nekā mūsēja, kāpēc cilvēku konti ar naudu un arī biznesi migrē uz to pašu Revolut un EE, kāpēc iedzīvotāju skaits nemitīgi sarūk, kāda rūtka pēc valsts uzņēmumos ir tā saucamās padomes un valdes (de facto liekēžu bari kuri maz ko sajēdz bet saņem simtiem tūkstošu gadā katrs) un tad galu galā par kādiem tādiem nopelniem tie valsts vīri ceļ sev algas vēl un vēl?

 Ēnu ekonomika tev, nesmīdini. Galu galā prāvu tiesu no tā kas tajā "ēnu" ekonomīkā apgrozās valsts tāpat paņem, kad kāds ar to ēnu piecdesmitnieku iet uz bodi cigas sev nopirkt. Un ir sen redzēts arī pētijums ka lai ekonomika var normāli funkcionēt tad kādai tās daļai ir jābūt ēnā, kā tik nebija ap 20%. Tā kā labāk lai tajā ēnu ekonomikā apgrozās miljards nekā 100 miljoni oficiālajā.

Toms1 1.oktobris 2024 17:10
1 0 Atbildēt

Izlasi Komerclikumā rakstīto jebkuram SIA ir jābūt valdei jebkurā AS ir jābūt padomei.

Ja Latvijas VID mazinātu darbinieku skaitu kurš tad cīnīties ietu ar Aplokšņu algu saņēmējiem un zaglīgiem un negodīgiem pseido biznesa pārstāvjiem.  Igaunijā ir krietni mazāk iedzīvotāju bet Valsts budžeta ieņēmumi krietni lielāki. Jo Igaunijā arī maz.vid.uzņ godīgi maksā nodokļus.  Tev vispār ir sajēga cik vidējais Igaunijas uzņēmējs samaksā gadā nodokļus naudas izteiksmē

Toms1 1.oktobris 2024 17:13
1 3 Atbildēt

Kāpēc ja tu godīgi maksā visus tev būtu jāver konti ārzemju bankās. Kāpēc Tu domā ka tiesu izpildītāji un VID netiek klāt REVOLUT

Kāda vēl 1.oktobris 2024 16:07
3 0 Atbildēt

ēnu ekonomika. Jebkurš mazais vai vidējais uzņēmums,  samaksā nodokļos vairāk kā pusi savu ieņēmumu.  Tur vairs nav ko paņemt.

Toms1 1.oktobris 2024 17:01
0 6 Atbildēt

Latvijā ir tūkstošiem SIA kuri gadiem nemaksā nekādus nodokļus. Jo tajos ir Aplokšņu algas,  taka nemuldi ja nesajēdz.  Pat Rimi un Maxima nemaksā 50% no saviem ieņēmumiem nodokļos. Kāpēc lai maz.vid.uzņ maksātu vairāk nekā 50% no savas budžeta nodokļos???

Nemuldi 1.oktobris 2024 17:32
19 0 Atbildēt

Būsim tomēr pieklājīgi. Tas pirmkārt. 

Tagad turpināsim.  Tātad,  piemēram,  lai   samaksātu 1000 € algu,  valstij būs jāatdod vēl 700€ . Tālāk.  Tērējot šos 1000€, iedzīvotājs samaksā, vēl PVN, jeb 210€.  Jāsanāk gandrīz puse pusē.  Paši varam parēķināt tālāk. (akcīzes,  nī, utt)

BMW 1.oktobris 2024 16:13
6 0 Atbildēt

Valdības vīri ir gatavie minhauzeni, kas domā, ka ar nodokļu celšanu var izvilkt sevi aiz matiem no ūdens! Ja grib uzlabot labklājību, ir jāveicina uzņēmējdarbība, eksports un iekšejais patēriņš. Citādi tauta turpinās vēl vairāk optimizēt nodokļus un pārcelt biznesu tur, kur binesam labāk!

Toms1 1.oktobris 2024 17:05
0 5 Atbildēt

Latvijā nevar darboties uzņēmumi kuri reģistrācijas valsts ir Lietuvā vai Igaunijā vai citās valstīs.  Tev vispār ir sajēga kādi nodokļi ir citās Eiropas savienības valstīs.  IGAUNIJĀ UN LIETUVĀ gan minimālā alga gan vidējā alga krietni lielākas.

Sergejs 1.oktobris 2024 17:18
4 0 Atbildēt

Tik daudz un gudri tiek irsts, lūdzu studijā nosaukumus, kuru uzņēmumu īpašnieks esat un cik tie ir samaksājuši nodokļos.

 Jeb tomēr Toms1 sēž nodokļu maksātāju beņķi kādā nodokļu maksātāju apmaksātā kabinetā un štuko kā lai vēl tiem prātu pajāt?

BMW 2.oktobris 2024 14:26
0 0 Atbildēt

Melo tā, ka ausis kust! No kuriens pērk jaunos vilcienus, lidmašīnas, zāles, gāzi? Pat koplietošanas auto mums ar Leišu un Igauņu numuriem braukā. 

Jebkurš letiņš var AMAZON.de, TEMU, ebay, aliexpress nopirkt jebko. Neviens no šiem interneta veikaliem nav reģistrēts Latvijā.

G 2.oktobris 2024 0:09
15 0 Atbildēt

Ēnu ekonomika ir vienīgais iemeslis kāpēc te vēl kaut kas eksistē, nevis viss nožņaugts iznīcībā.

Asaris 1.oktobris 2024 20:05
0 0 Atbildēt

Sliedēm tak naudu vajag!

Pats 1.oktobris 2024 20:16
13 0 Atbildēt

Inflācija ir inflācija, bet mainīt nodokļa samaksas termiņu nav prāta darbs. Maksāt TA laikā bija ļoti saprotami, bet termiņu līdz 31 decembrim var izdomāt aiz neko nedarīšanas tikai kantora žurkas.

Ezis 1.oktobris 2024 20:20
1 1 Atbildēt

Irija taisās atcelt ceļa nodokli. Latvija nav nākotnes,pagrimusi valsts.

Spriditis 2.oktobris 2024 1:31
0 0 Atbildēt

Tādus lēmumus ar pieņemt tikai libetaji korumpanti un valsts ienaidnieki cilvēku būs aizvien mazāk un drīz ja tupaki būs pie varas būs vien jālikvidē 80 procentu no ierēdņu armijas ''''''''!!!!!

Freijers 2.oktobris 2024 13:40
4 1 Atbildēt

Atsevišķiem normāla izmēra un motora auto (un te es nerunāju par 3.6 un 4.8l poršiem kajenne) tagad auto eksplautācijas nodoklis būs lielāks nekā NĪNs privātmājai pierīgā...gan jau badīgie arī gar otro snaikstās, bet kopumā tas ir vnk pizģec.

Atpakaļ pie pajūgiem. 2.oktobris 2024 21:25
0 0 Atbildēt

Vācijas auto ražotājiem stipri samazinājušies jauno auto pārdošanas apjomi.Aeī Latvijā automašīnu lietotāji ir palikuši mazāk.Ģimenes no 2-3 automašīnām pāriet uz 1-2 mašīnām.Rezultāts no ieņēmumiem krietni samazinās.Atliek celt cenas ,lai kvantitāti kompensētu...

Īslaicīgs risinājums.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Viens no retajiem sedaniem Toyota Camry būs pieejams Latvijā no 38 600 līdz 46 500 eiro (+ VIDEO)

Vidējās klases sedans Toyota Camry šogad ieiet savā devītajā paaudzē. Pasaulē tas ir visvairāk pārdotais sedans ar vairāk nekā 21 miljonu eksemplāru. Jaunākais modelis Eiropā tiek piedāvāts vien izvēlētos tirgos, tajā skaitā arī Baltijā. Lasīt vairāk

 

Pasaules pirmizrāde elektroauto Škoda Elroq Prāgā! No 33 000 eur, no 380 km distance (+ VIDEO) 12

iAutolv ir klāt pilnīgi jaunā Škoda Elroq elektriskās piedziņas krosovera prezentācijā. Lasīt vairāk

 

Automašīnu lietošanas nodokli cels par 10% un prasīs samaksāt katru gadu 61

Finanšu ministrijas (FM) sagatavotie un saskaņošanai iesniegtie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā paredz no 2025.gada palielināt visas transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes par 10%. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Škoda Kodiaq plug-in hibrīdu (+ VIDEO) 2

Lādējamie hibrīdi palielinātas valsts subsīdijas dēļ kļuvuši tik aktuāli, ka bez tiem neiztiek vien retais mūsdienu SUV. Škoda Kodiaq iV 1,5 litru benzīna turbodzinējs savienots ar 85 kW elektromotoru. Sistēmas summārā jauda ir 204 ZS. Uzlādes ligzda ir kreisajā spārnā, bet virs tās vīd uzraksts “SportLine”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti