Ford Edge krosovera koncepta versija Eiropā (+ foto)

Ford Edge Concept Foto: Publicitātes foto

6.decembris 2013 7:33

2013.gada 5.decembris - Šodien Ford īpašajā "Go Further" pasākumā Barselonā aptuveni 2500 žurnālistu, dīleru un darbinieku klātbūtnē Eiropas debiju piedzīvoja jaunais Ford Edge konceptautomobilis.

Ford Edge konceptautomobili prezentēja Džims Farlijs (Jim Farley), Ford Globālās mārketinga, tirdzniecības un apkalpošanas un zīmola Lincoln nodaļas viceprezidents. Tas sniedz skaidru ieskatu uzņēmuma jauno, lielo Eiropas apvidus automobiļu tehnoloģiju, dizaina un izstrādes attīstības tendencēs.

Konceptautomobilis demonstrē arī iespējamās modernās nākotnes tehnoloģijas, tai skaitā ar pogu un tālvadību aktivizējamo parkošanās sistēmu, ko klienti varētu lietot gan no automobiļa iekšpuses, gan ārpuses.

Ford Edge Concept Foto: Publicitātes foto

Modelis Edge jau ir kļuvis populārs ASV un citos tirgos, tas būs Ford pirmais lielais Eiropas luksus klases apvidus auto un viens no 25 jaunajiem transportlīdzekļiem, ko Ford turpmāko piecu gadu laikā šajā reģionā laidīs tirdzniecībā.

Edge pievienosies jaunajam, kompaktajam un izveicīgajam EcoSport apvidus automobilim, ko pasūtīt iespējams jau šobrīd, kā arī nesen tirdzniecībā laistajam jaunajam Ford Kuga, demonstrējot, ka Ford pielieto savas zināšanas par apvidus auto, lai Eiropā piedāvātu daudzpusīgu pārveidotu apvidus modeļu klāstu.

"Ford apvidus automobiļu klāsts simbolizē nozīmīgas Ford izaugsmes iespējas gan visā pasaulē, gan Eiropā," teica Farlijs. "One Ford apvidus automobiļos izmantots viens un tas pats modernais dizains, viedas un uzlabotas tehnoloģijas, kā arī braukšanas spējas, ko iemieso Edge konceptautomobilis. Šīs īpašības palīdzēs izcelt šos Ford automobiļus citu mūsu globālo modeļu klāstā."

Ford Edge konceptautomobiļa galvenās īpašības - vienkāršs, sportisks izskats, veiktspēja, degvielas efektivitāte un tehnoloģijas, kas palīdz autovadītājam - atbilst klientu vēlmēm visā pasaulē, veicinot globālo izaugsmi apvidus automobiļu segmentā.

Ford Edge Concept Foto: Publicitātes foto

"Jaunais Ford Edge konceptautomobilis Eiropas klientiem piedāvā vilinošu ieskatu luksus klases apvidus automobiļu klāstā, kas pie tiem ieradīsies jau pavisam drīz," teica Stīvens Odels (Stephen Odell), Ford Europe, Middle East un Africa struktūrvienību viceprezidents. "Mēs jūtam spēcīgu pieprasījumu pēc augstas kvalitātes produktiem, kas piešķir statusu un sniedz vairāk brīvības un pārliecības sajūtas uz ceļa."

Eiropā, kur augstākā specifikāciju līmeņa Titanium versija veido 70 procentus no visiem pārdotajiem Ford S MAX modeļiem, Edge apmierinās pieprasījumu pēc luksus klases, tehnoloģiski moderna apvidus automobiļa, kas piedāvā lielisku izskatu un braukšanas dinamiku. Laikā no 2005.gada līdz 2012.gadam apvidus auto pārdošanas rādītāji šajā reģionā pieauga no 6,5 procentiem līdz 11,9 procentiem. Ford prognozē, ka no 2013.gada līdz 2018.gadam apvidus automobiļu pārdošanas apjoms Eiropā palielināsies par 22 procentiem.

Kompānijas "IHS Automotive" sniegtie dati liecina, ka laikā no 2007. gada līdz 2012. gadam apvidus automobiļu tirdzniecības apjoms visā pasaulē palielinājās par 45 procentiem. Šobrīd šajā segmentā ik gadu tiek pārdoti vairāk kā 13 miljoni automobiļu, kas ir 17 procenti no globālā auto tirgus.

Ford Edge Concept Foto: Publicitātes foto

Modernas sistēmas, kas padara automobiļus gudrākus, bet Jūs kā autovadītāju - labāku

Autovadītāja palīgsistēmas un pusautomātiskais aprīkojums Ford Edge konceptautomobilī norāda, ka nākotnē Ford piedāvās vēl inteliģentākus un spējīgākus transportlīdzekļus. Šīs uz sensoru darbību balstītās tehnoloģijas veido pamatu automatizētai braukšanai nākotnē, tās palīdzēs padarīt braukšanu drošāku un efektīvāku.

Pilnībā automātiskā parkošanās palīgsistēma ir tehnoloģijas prototips, kas balstīts uz Ford aktīvo parkošanās palīgsistēmu un ļauj klientiem novietot automobili stāvvietā, vien nospiežot pogu vai pat ar tālvadības palīdzību. Izmantojot ultraskaņas sensorus, sistēma spēj atrast perpendikulāras stāvvietas un ļauj autovadītājam pirms iekāpšanas pagaidīt ārpus automobiļa, līdz tas izbrauc no šaurās stāvvietas.

Ford ir uzsācis arī pētniecības projektu modernās šķēršļu apbraukšanas palīgsistēmas uzlabošanai. Pētniecības un izstrādes transportlīdzeklis spēj raidīt brīdinājuma signālus, ja tas Jūsu braukšanas joslā uztver kustīgus objektus vai stāvošus šķēršļus, un, ja autovadītājs pēc raidītajiem signāliem nepagriež stūri vai nepielieto bremzes, sistēma automātiski stūrē un bremzē automobili, lai izvairītos no sadursmes.

Adaptīvā stūres sistēma padara stūrēšanu pie maza braukšanas ātruma ievērojami vieglāku, turklāt stūrēšana visās situācijās kļūst pārliecinošāka un patīkamāka. Šī tehnoloģija, kuras pamatā ir Ford elektriskais stūres pastiprinātājs, kontrolē attiecību starp to, cik daudz autovadītājs pagriež stūri un cik daudz pagriežas riteņi. Tas nozīmē, ka pie mazāka braukšanas ātruma, piemēram, novietojot automobili stāvvietā vai izbraucot no tās, autovadītājam jāpielieto mazāk spēka.

Rītdienas tehnoloģijas pieejamas šodien

Izstrādāt tehnoloģijas, kas cilvēkiem visā pasaulē ļauj justies pārliecinošāk un drošāk, uzņēmumā Ford ir augstākā prioritāte. Ford Edge konceptautomobilis ir aprīkots ar daudzām automātiskām autovadītāja palīgsistēmām, kas nākotnē būs pilnībā automātisku automobiļu pamatā, bet kas ir pieejamas uzņēmuma globālajos produktos jau šobrīd. To skaitā ietilpst:

• aktīvā parkošanās palīgsistēma - pateicoties sensoriem un stūres sistēmai, kas iebrauc automobili stāvvietā, mazina saspringumu paralēlās parkošanās laikā; autovadītājs kontrolē tikai gāzes un bremžu pedāļus. Sistēma Eiropā pieejama modeļos Focus, Kuga, C-MAX un Grand C-MAX

• joslas saglabāšanas palīgsistēma izmanto uz priekšu vērstu kameru, kas uzrauga joslu apzīmējumus uz ceļa virsmas. Joslas saglabāšanas palīgsistēma spēj noteikt, vai automobilis novirzās no braukšanas joslas, un brīdināt autovadītāju, stūrē radot vibrācijas. Ja autovadītājs uz vibrācijām nereaģē, sistēma pielieto papildu stūrēšanas spēku, lai pavirzītu automobili atpakaļ uz braukšanas joslas centru. Sistēma Eiropā pieejama modeļos Focus, Kuga, C-MAX un Grand C-MAX

Ford Edge Concept Foto: Publicitātes foto

• adaptīvā kruīza kontrole un priekšā braucošo transportlīdzekļu uzraudzības/brīdinājuma sistēma izmanto radaru, lai uztvertu priekšā braucošus transportlīdzekļus, un nepieciešamības gadījumā spēj mainīt braukšanas ātrumu. Sistēma Eiropā pieejama modeļos Focus, Kuga, Mondeo, Galaxy un S-MAX

• aklās zonas informācijas sistēma BLIS izmanto aizmugurējos stūros novietotus radara sensorus, lai uzraudzītu zonas blakus Jūsu automobilim un tieši aiz tā. Kad autovadītāja aklajā zonā atrodas kāds transportlīdzeklis, šie sensori ārējā atpakaļskata spogulī aktivizē brīdinājuma signālu. BLIS Eiropā pieejama modeļos Focus, Kuga, C-MAX un Grand C-MAX, Mondeo, Galaxy un S-MAX

Ford Edge konceptautomobili raksturo vienkāršs, sportisks eksterjera dizains

Jaunā Ford Edge konceptautomobiļa eksterjera dizains ir smalks, plūstošs un sportisks. Spēcīgie pleci priekšdaļā vairo patiesa sportiskuma sajūtu un izskatu; uz aizmuguri ieslīpi novietotais režģis ietekmē dzinēja pārsega formu - tas ir gan izteiksmīgs, gan kompaktāks.

Ford Edge Concept Foto: Publicitātes foto

Edge konceptautomobilī jaunā, modernā veidā ir izmantoti aktīvie režģa aizvari. Lai uzlabotu nākamās paaudzes EcoBoost dzinēja ar start-stop tehnoloģiju degvielas efektivitāti, aizvari automātiski atveras un aizveras, lai saglabātu ideālo dzinēja darbības temperatūru un uzlabotu aerodinamisko efektivitāti. Kad aizvari ir aktivizēti, no augšas uz leju izbīdās panelis, tad savās vietās iebīdās vēl divi paneļi, radot iespaidu, ka tie mirdz Ford priekšējā daļā.

Lai vēl vairāk uzlabotu efektivitāti, priekšējā apakšējā daļā ir uzstādīti unikāli gaisa aizkari, kas kopā ar gaisa kanāliem novirza gaisa plūsmu prom no automobiļa priekšpuses, ārā caur priekšējo riteņu arkām un lejup gar automobiļa sāniem.

Ford Edge konceptautomobilī gan priekšējos, gan aizmugurējos lukturos ir izmantotas LED gaismas. Priekšējie lukturi deg baltā krāsā, radot nepārtrauktu, viendabīgu staru; tālajās gaismās atsevišķas LED diodes izgaismo kristāla kubus.

Pagriezienu lukturi pārvēršas no hroma izskata gaismekļiem par spožiem dzintara krāsas lukturiem, kas tiek izgaismoti no aizmugures caur mikroskopiskiem caurumiem ietvaros, papildinot priekšējo lukturu smalko izskatu. Aizmugurējie lukturi veidoti līdzīgi, tie atjautīgi un moderni savienoti ar aizmugurējo gaismas ķermeni.

Virsbūve ir krāsota jaunā Copper Flame krāsā, kas ir moderns šobrīd populārās Ford premium virsbūves krāsas veids.

Ford Edge Concept Foto: Publicitātes foto

Augstāka līmeņa izstrāde, elegantas krāsas un grezni materiāli

Augstākās klases interjera elementu klāstā ietilpst ar rokām šūta priekšējā paneļa ādas apdare, 10 collu centrālais ekrāns ar Ford SYNC ar balss vadību un skārienekrānu, dinamiska viduskonsole ar mehānisku transmisijas sviru, gaiša roku balsta, durvju rokturu ietvaru un gaisa atveru ietvaru apdare, mērinstrumentu panelis ar plūstoša dizaina augšdaļu un sliekšņu uzlikas ar spīdīgu sudrabkrāsas apdari, matētu, melnu krāsojumu un LED diožu izgaismotu "Edge" logo.

Ford Edge konceptautomobili apvieno augsta līmeņa izstrāde un grezni materiāli, piemēram, ar melnu Nubuck ādu apdarīta priekšējā paneļa augšdaļa, viduskonsole un durvju elementi, ko papildina elegantas šuves. Biezajai, izturīgajai ādai ir līdzīga virsma kā augstākās klases mēbelēs izmantotajai ādai, saskarsmes vietās izmantota kontrastējoši maiga āda.

"Mēs vēlējāmies, lai interjers ar savu dinamisko raksturu būtu saskanīgs ar Ford Edge konceptautomobiļa eksterjeru," teica Haks Sū Ha (Hak Soo Ha), Interjera dizaina nodaļas vadītājs. "Mēs saucam šo interjera vidi par dinamisko svētnīcu, jo tajā apvienots eksterjera enerģiskais raksturs ar augstākās kvalitātes salona izstrādi. Formas rada dinamisku kustības iespaidu, kas drīzāk nomierina kā nogurdina."

Paklājos, priekšējā panelī un citās vietās kā akcentējoša krāsa tās premium izskata dēļ izmantota Copper krāsa, kas papildina virsbūves krāsu. Sēdekļu ādas apdarei ir izsmalcināta, perforēta tekstūra, kā arī premium kvalitātes šuves un akcentējošs apšuvums galvas balstos un plecu polsteru augšējā daļā.

 "Ford ir apsolījis nākamās paaudzes Edge modeļa formā Eiropā piedāvāt luksus klases liela izmēra apvidus automobili, kas pievienosies jaunajam Kuga un jaunajam EcoSport," teica Odels. "Jaunais Edge konceptautomobilis demonstrē potenciālu piedāvāt tehnoloģiski patiešām modernu automobili, kas piepilda un pārsniedz cerības šajā augošajā segmentā."

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Visu vai neko- sieviete ar nozagtu kemperi uzsāk mežonīgu bēgšanu no policijas (+ VIDEO) 5

Video no ASV: sieviete ar nozagtu "Motorhome" bēg no policijas un neapstājas arī pēc vairākām avārijām un busiņa ietriekšanās palmā, kas izārda transportlīdzekļa priekšējo daļu un sānus. Lasīt vairāk

 

Vakar kravas auto plīsa riepa, kā rezultātā zaudēja vadāmību un iebrauca pretējā braukšanas joslā 11

Māris Ozoliņš, iAuto redaktors: "Ja grib, tad var! Lūk, šādu informāciju par ceļu satiksmes negadījumiem mēs šodien saņēmām no Valsts Policijas Vidzemes reģiona pārvaldes. Salīdzinājumam zemāk saite uz rakstu no Valsts policijas sagatavotās informācijas medijiem un sabiedrībai." Lasīt vairāk

 

50 km/h vietā gandrīz 140 km/h - jaunietis "testē" mašīnu pēc remonta; policija iejaucas 23

Piektdien tika apturēts, kāds jaunietis, kurš, "testējot auto", apdzīvotā vietā vairāk nekā divas reizes pārsniedzis atļauto ātrumu. Tajā pašā dienā policijas darbinieki fiksēja vēl divus ātrumpārkāpējus. Lasīt vairāk

 

87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai 6

Lielākā daļa jeb 87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai, liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO (ERGO) pētījums*, kas veikts kopā ar Latvijas Automoto biedrību (LAMB) kopīgi īstenotās kampaņas “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!” ietvaros. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti