Interneta balsojums par Audi Pilsētas nākotnes balvu 2014 – piedalās trīs komandas no ASV

 
Audi Latvia | 17.decembris 2013 20:11

Vieglie automobiļi izmanto pūļa inteliģenci, lai intuitīvi sasniegtu galamērķi, autobusi atrod pasažierus biežāk nekā pasažieri autobusus, bet mobilitāte tiek apspriesta tirgū. Kas izklausās nereāli, īstenībā ir balstīts uz pārsteidzošu datu loģiku.

Vieglie automobiļi izmanto pūļa inteliģenci, lai intuitīvi sasniegtu galamērķi, autobusi atrod pasažierus biežāk nekā pasažieri autobusus, bet mobilitāte tiek apspriesta tirgū. Kas izklausās nereāli, īstenībā ir balstīts uz pārsteidzošu datu loģiku. Tīmekļa vietnē www.audi-urban-future.com šobrīd ir iespējams nobalsot par trijām pilnīgi dažādām idejām par to, kā informācija var palīdzēt veidot rītdienas mobilitāti. Trīs ekspertu komandas no ASV īsos videoklipos paskaidro, kā tās vēlas iesaistīties Audi Pilsētas nākotnes balvas 2014 projektā. Interneta balsojumā noteikto uzvarētāju 6. janvārī, dienu pirms Starptautiskās plaša patēriņa elektronikas preču izstādes Lasvegasā (no 7. līdz 10. janvārim), paziņos AUDI AG valdes priekšsēdētājs profesors Ruperts Štādlers.

„Ātrās piespēles” motīvs simbolizē to, kādā mērā informāciju iespējams izmantot pilsētas mobilitātes plānošanā. „Tādi atslēgas vārdi kā digitalizācija, tīklošana, lieli datu masīvi vai viedie elektrotīkli joprojām ir aktuāli. Taču ir maz pētījumu rezultātu un praktisku metožu, kas pamatoti pierāda, kādā veidā saturīgi sasaistīt datu plūsmas, pilsētu attīstību un mobilitāti. Audi Pilsētas nākotnes projekti mums ir kā inovācijas radars. Tie palīdz mums inovatīvi saprast prasības pēc mobilitātes un mūsu klientu vēlmes, jo īpaši pilsētas kontekstā,” atklāja profesors Ruperts Štādlers.

 „Ātrās piespēles” kandidāti piedāvā atšķirīgu informācijas interpretāciju. Pirmā komanda analizē, kādus mobilitātes pakalpojumus vēlas cilvēki un kā tos iespējams pārrunāt digitālajā tirgū nākotnē. Otrā komanda pievēršas pētījumu rezultātiem spēļošanas jomā un vēlas atklāt iepriekš nepamanītas mobilitātes vajadzības, kuru pamatā ir cilvēku spēļu azarts. Trešās komandas pieņēmums ir tāds, ka informācija apvienojumā ar tehnoloģijām, kuras izmanto pilsētas un to iedzīvotāji, var radīt lielisku telpu.

Foto: Publicitātes attēls

1. komanda
Jauns tiešsaistes mobilitātes tirgus
Neatkarīgs plānošanas konsultants un Sasaki Strategies dibinātājs Filips Pārsonss, mobilitātes eksperts un Mobility in Chain direktors Federiko Paroloto

Pārsonss un Paroloto iedomājas jaunu, digitālu pilsētas mobilitātes tirgu – sistēmu, kas saskaņoti koordinē individuālo pārvietošanos ar sabiedrisko transportu. Tās lietotāji var brīvi un saprotami izvēlēties labāko transporta veidu vai atbilstošu kombināciju atkarībā no izmaksām, laika ierobežojuma, vēlamā komforta un ilgtspējības. Viņu ideja paredz, ka rodas jauns pieprasījums, kas mudina mobilitātes pakalpojumu sniedzējus piedāvāt inovatīvus un saistošus pakalpojumus.

Atšķirībā no digitālās pasaules, jauna mobilitātes tirgus funkcionēšanas priekšnosacījums ir īpaši izgudrojumi pilsētas infrastruktūras jomā. Tiks izveidotas vietas, kurās pārsēsties no autobusa vilcienā, automobilī u.tml., un nepārtraukti savienojumi padarīs pārsēšanos patīkamāku. Šo mijiedarbību uzlabos kultūras, izglītības un brīvā laika pavadīšanas iespējas.

2. komanda
Cilvēka vēlme spēlēt atklāj mobilitātes vajadzības
Docents un MIT Media Lab grupas Playful Systems dibinātājs Kevins Sleivins, Stamen Design dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Ēriks Rodenbeks

Kevins Sleivins un Ēriks Rodenbeks izmanto sensorus viedtālruņos, automobiļos, pilsētas infrastruktūrā un citur, lai atklātu pārvietošanās un uzvedības modeļus. Viņi uzskata, ka cilvēkus neaizrauj efektivitāte un optimizācija, bet efektivitātes un optimizācijas atbilstība jūsu vēlmēm. Izstrādājot un vizualizējot spēles, kuru darbība norisinās pilsētā, viņi ir radījuši jaunus veidus, kā programma mijiedarbojas ar aparatūru konkrētā vidē. Audi projektā viņi ir nolēmuši pievērsties Ņujorkai, kas ir lielākā pilsēta Amerikā pēc automobiļu skaita uz iedzīvotāju, kā arī daudzu cilvēku kaisles un iedvesmas avots. Cilvēku mobilitāti ir iespējams padarīt daudz efektīvāku, un šeit galvenais uzsvars ir uz to, kā mobilitāti veidot tikpat lielisku kā pilsētu, kurā tas viss notiek.

3. komanda
Elastīga pilsētas un mobilitātes mijiedarbība
Datordizaineris un Prinstonas universitātes docents Aksels Kiliāns, Fathom Information Design dibinātājs un direktors Bens Frejs, Otherlab radītājs un dibinātājs Sols Grifitss

Komanda ierosina izmantot datu modelēšanu un tehnoloģiju kā pilsētvides mainīgās mobilitātes sākuma punktu. Piemēram, kāds labums pilsētām no pilotējamām  palīgsistēmām automobiļu novietošanai stāvēšanai? Kiliāns, Frejs un Grifitss šeit saskata pilsētas mobilitātes potenciālu – stāvvietā novietotiem automobiļiem vairs nevajag tik daudz vietas. Tādējādi tehnoloģija ļauj radīt jaunas, brīvas vietas, kuras iespējams lietderīgi izmantot, piemēram, kā pagaidu gājēju zonas. Viņu pieeja paredz augstu pievienoto vērtību pilsētām, jo informāciju ir iespējams izmantot, lai sinhronizētu dažādus transportlīdzekļus un to izmantošanu – automobiļi un citi satiksmes dalībnieki cits citu saprot it kā intuitīvi, gluži kā zivis barā. Tajā pašā laikā komanda eksperimentē ar prototipiem, lai ātri pārbaudītu idejas un pēc tam tās pilnveidotu.

„Tehnoloģija var atnest pārmaiņas un uzlabot lietas, bet var arī veicināt mums zināmu lietu izzušanu. Piemēram, nākotnē varētu vairs nebūt autobusu pieturu”, uzskata Kiliāns. Citiem vārdiem sakot, ja mēs gribam piezvanīt, mēs ar saviem viedtālruņiem neejam uz telefonu kabīnēm.

„Ātrās piespēles” uzvarētāju paziņos AUDI AG priekšsēdētājs profesors Ruperts Štādlers savas galvenās runas laikā Starptautiskās plaša patēriņa elektronikas preču izstādes atklāšanas priekšvakarā. Uzvarētāju komanda par Audi Pilsētas nākotnes balvu 2014 sacentīsies ar inovāciju komandām no visas pasaules. Labākās idejas autori 2014. gada oktobrī saņems balvu. Naudas balvas apmērs ir EUR 100 000.

2014. gadā balva tiks pasniegta trešo reizi. Konkurss, kuru organizē katru otro gadu, pirmoreiz norisinājās 2010. gadā ar mērķi piedāvāt nākotnes vīziju par pilsētas mobilitāti. 2012. gadā tika iezīmēti mobilitātes scenāriji piecās metropolēs visā pasaulē. Uzvarētāji –Höweler+Yoon Architects – sadarbībā ar Audi izstrādāja Bostonas pilsētas dosjē. Būtiskākie dosjē izstrādes gaitā gūtie secinājumi tiks prezentēti futūristiskā, interaktīvā stendā Starptautiskajā plaša patēriņa elektronikas preču izstādē. Ar skaidru mērķi padarīt šo iniciatīvu vēl noteiktāku 2014. gada balvas pamatā ir izvirzīts tehniski ekonomisks pamatojums konkrētiem izaicinājumiem esošajos pilsētu attīstības projektos.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti