Godinot moderno klasiku – Audi RS 4 Avant Nogaro kolekcija

Moller Baltic | 6.februāris 2014 13:52

Pirms divdesmit gadiem debiju piedzīvoja Audi Avant RS2 – dinamiskās RS ģimenes dibinātājs, un tagad Audi laiž klajā īpašus pašreizējā modeļa eksemplārus. RS 4 Avant Nogaro kolekcija būs pieejama no 2014. gada sākuma, savu pirmizrādi tā piedzīvos Ženēvas autoizstādē ar modeli Nogaro zilā virsbūves krāsā ar ekskluzīvu aprīkojumu.

Īpašā Nogaro zilā virsbūves krāsa ar perlamutra efektu ir redzamākā šī jubilejas modeļa atpazīšanas zīme, tā arī atgādina par modeli RS2. Vienrāmja režģis, kā arī logu līstes ir spīdīgi melnā krāsā, bet jumta reliņi – matēti melnā krāsā. RS sporta izplūdes sistēmu noslēdz divi ovāli, spīdīgi melni izpūtēja uzgaļi.

Foto: Publicitātes foto

331 kW (450 ZS) jauda: augsta apgriezienu skaita V8 dzinējs

Zem Audi RS 4 Avant Nogaro kolekcijas modeļu dzinēja pārsega darbosies augsta apgriezienu skaita V8 dabiskās vilkmes agregāts ar 4163 cm3 tilpumu. Šis 4,2 l FSI dzinējs attīsta 331 kW (450 ZS) jaudu pie dzinēja ātruma 8250 apgriezieni minūtē, bet maksimālais 430 Nm griezes moments ir pieejams pie dzinēja ātruma no 4000 līdz 6000 apgriezieni minūtē. Skanīgais astoņu cilindru dzinējs paātrina jubilejas modeli no 0 līdz 100 km/h 4,7 sekundēs, bet maksimālais ātrums tiek ierobežots pie 280 km/h. Tā degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir 10,7 l/100 km, kas ir līdzvērtīgs CO2 izmešu daudzumam 249 g/km.

Pateicoties augstajai efektivitātei un lielajai galējā pārnesuma attiecībai, degvielas efektivitāti uzlabo arī standartaprīkojumā iekļautā septiņpakāpju S tronic transmisija. Autovadītājs var ļaut darboties šai ātrajai dubulta sajūga automātiskajai transmisijai vai pārslēgt pārnesumus pats, izmantojot transmisijas sviru vai lāpstiņas uz stūres. quattro pastāvīgās visu riteņu piedziņas sistēmas pamatā ir pašbloķējošs vainagzobrata centra diferenciālis. Šī kompaktā un vieglā sastāvdaļa sadala griezes momentu starp priekšējo un aizmugurējo asi attiecībā 40:60. Šo attiecību pēc nepieciešamības var arī mainīt, līdz pat 70 procentus jaudas novadot uz priekšējo asi vai maksimāli 85 procentus jaudas – uz aizmugurējo asi. Vainagzobrata centra diferenciālis darbojas kopā ar riteņu griezes momenta kontroli, kas, pateicoties selektīviem, nelieliem bremžu impulsiem, padara vadāmību asos līkumos vēl dinamiskāku. Papildaprīkojumā Audi piedāvā sporta diferenciāli, kas aktīvi sadala jaudu starp aizmugurējiem riteņiem.

Audi RS 4 Avant Nogaro standarta komplektācijā ietilpst arī Audi drive select dinamiskā braukšanas sistēma. Tā ļauj izvēlēties no trīs režīmiem – komforta, automātiskā un dinamiskā, kas maina elektromehāniskā stūres pastiprinātāja, septiņpakāpju S tronic transmisijas, gāzes pedāļa un RS sporta izplūdes sistēmas īpašības. Turklāt, ja automobilis ir aprīkots ar Audi MMI navigācijas sistēmu, pieejams arī ceturtais – individuālais režīms, ko konfigurēt var pats autovadītājs.

Papildus sporta diferenciālim Audi drive select sistēmai ir pieejami vēl divi elementi. Dinamiskā stūres sistēma maina stūres mehānisma pārnesuma attiecību atkarībā no braukšanas ātruma un asos līkumos ar nelieliem impulsiem veic pretstūrēšanas darbības. RS sporta piekare Plus ar dinamisko gaitas kontroli DRC ar mehānisku darbību palīdzību izlīdzina stingrās piekares sānsveres un garenisko kustību.

Audi RS 4 Avant Nogaro kolekcijas modeļi ir aprīkoti ar 265/30 sērijas riepām. Aiz spīdīgajiem 20 collu diskiem ar 5 V formas spieķu dizainu redzamas sarkanas bremžu skavas, kas lepojas ar RS emblēmām. Bremžu diski ar viļņotām malām ir iekšēji ventilēti, perforēti un piestiprināti pie alumīnija bremžu kamerām ar tapām. Pēc pieprasījuma Audi priekšējai asij uzstāda oglekļa šķiedras-keramikas diskus. Elektroniskā trajektorijas stabilizācijas kontrole ESC piedāvā sporta režīmu, bet to var arī pilnībā deaktivizēt.

Melns un zils: interjers

Sportiski melnajā interjerā Audi piedāvā divas elektriski regulējamo S sporta sēdekļu ar iebūvētiem galvas balstiem apdares versijas. Abās versijās sānu daļas ir pārklātas ar melnu Valcona ādu, bet sēdekļu centrālo daļu un durvju paneļu Alcantara materiāls ir melnā vai Nogaro zilā krāsā – godinot Audi Avant RS2. Roku balsti ir apdarīti ar melnu ādu, kam papildu akcentus piešķir kontrastējoši zilas šuves. Melnos grīdas paklājus ierāmē melni vai Nogaro zili dekori.

Melna āda ar zilām šuvēm rotā arī stūri un transmisijas sviru. Zilā krāsa izmantota arī oglekļa dekoros, piešķirot tiem īpašu spīdumu. Emblēma uz S tronic transmisijas RS sviras un logo uz durvju paneļiem norāda uz jubilejas modeļu īpašo statusu.

Audi RS 4 Avant Nogaro kolekcijas modeļi ierobežotā skaitā pie dīleriem ieradīsies 2014. gada sākumā. To bāzes cena ir EUR 87 300.

Modernā klasika: 1994. gada Audi Avant RS2

1994. gada Audi RS2 bija pirmais RS modelis no Audi, kā arī pirmais zīmola augstas veiktspējas modelis, kas apvienoja praktiskumu ikdienas lietošanā ar dinamisku raksturu, kļūstot par veselas dinamisku automobiļu dzimtas dibinātāju. Audi izstrādāja RS2 sadarbībā ar Porsche, tā montāža notika Štutgartē, Cufenhauzenē.

Jau tā izskats vien norādīja uz pirmo RS modeļu jaudu. Priekšējais bamperis bija aprīkots ar lielām gaisa ieplūdes atverēm, režģis bija krāsots melnā krāsā. Ārējie atpakaļskata spoguļi bija no Porsche, aizmugurējā daļa bija rotāta ar gaismas līniju visā platumā, savukārt emblēmām bija īpaši liels izmērs. RS2 papildaprīkojumā bija pieejama ekskluzīva Nogaro zilā krāsa, kas atsauca atmiņā divas Frenka Biela (Frank Biela) uzvaras Nogaro trasē 1993. gada Francijas Touring Car čempionātā.

Tā dzinējs demonstrēja visas Audi autosportā gūtās zināšanas. Pateicoties lielam turbokompresoram, augstam virsspiedienam, paplašinātai ventilācijas sistēmai un pielāgotai dzinēja pārvaldībai, 2,2 l piecu cilindru dzinējs attīstīja 232 kW (315 ZS) jaudu. Pie dzinēja ātruma 3000 apgriezieni minūtē bija pieejams 410 Nm maksimālais griezes moments, bet ierobežotājs sāka darboties vien pie dzinēja ātruma 7200 apgriezieni minūtē. RS2 attīstīja ātrumu no 0 līdz 100 km/h 5,4 sekundēs, tā maksimālais ātrums bija 262 km/h. Jaudu uz quattro piedziņas sistēmu, kam pie aizmugurējās ass bija manuāli aktivizējams bloķējošais diferenciālis, nogādāja sešpakāpju manuālā transmisija.

Piekare ar šķērsajiem savienojumiem bija aizgūta no tehniskās sākumbāzes – modeļa Audi S2 piekares. Amortizatori bija vēl stingrāki, bet atsperes – īsākas. Porsche piegādāja 17 collu diskus, lielus, iekšēji ventilētus bremžu diskus un sarkanas četru virzuļu bremžu skavas.

Tā salonā dominēja Silk Nappa ādas un Alcantara materiāla apdare Anthracite, Blue vai Silver Gray krāsā, bet Recaro sēdekļi bija elektriski regulējami. Mērinstrumentos bija baltas ciparnīcas, bet mazi indikatori centrālajā panelī informēja autovadītāju par eļļas spiedienu, eļļas temperatūru un spriegumu automobiļa sistēmā. Papildaprīkojumā bija pieejami CFRP dekori.

Audi piedāvāja RS2 par bāzes cenu DM 98 900. Knapi divu tā būvniecības gadu laikā tika saražotas 2908 vienības – vairāk kā sākotnēji bija plānots.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV Dodge Challenger R/T bēg no policijas un avarē (+ VIDEO)

ASV, Lafkinas pilsētas tuvumā policija cenšas aizturēt vīrieti, kurš tiek turēts aizdomās par bankas aplaupīšanu Hjūstonā. Pakaļdzīšanās ar ātrumu virs 200 km/h turpinās līdz brīdim, kad bēglim priekšā parādās divi lēnāk braucoši kravinieki, kas aizņem abas joslas. Lasīt vairāk

 

Jaunais Porsche 911 izrādījies ienesīgākais 2019.gada modelis 5

Vācu marka ar jauno 911 saimi nopelnījusi 2,24 miljardus eiro. Lasīt vairāk

 

367 Zs un 40 km ar elektrību - Audi elektrificē A7 Sportback (+ FOTO)

Frankfurtes autoizstādē skatāms Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro – 367 Zs jaudīgs hečbeks, kas 40 km var nobraukt elektriskā režīmā. Lasīt vairāk

 

"Latvijas gāze" saskata labas perspektīvas CNG izmantošanā 6

Kalvītis: Mēs negribam būt Baltijas “aklais punkts” Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti