Četrus metrus gara dinamika — Audi S1 un Audi S1 Sportback

Moller Baltic | 12.februāris 2014 11:52

Slavenais modelis atgriežas jaunā veidolā — Audi prezentē S1 un S1 Sportback — jaunos, prestižos kompaktās klases A1 modeļus. To 2,0 l TFSI dzinējs attīsta 170 kW (231 ZS) jaudu un 370 Nm griezes momentu. quattro sērijas pastāvīgā visu riteņu piedziņa un ievērojami uzlabotā piekare nodrošina nevainojamu jaudu uz ceļa. Audi S1 un S1 Sportback uzstāda jaunu dinamisku veiktspējas latiņu savā klasē.

20. gadsimta astoņdesmitajos gados Audi S1 ieguva leģendāru slavu — tas bija automobilis, kurš dominēja tā laika pasaules rallija čempionātos. Tagad šis nosaukums atgriežas, taču šoreiz tāpēc, lai pārvietotos pa publiskajiem ceļiem. Audi S1 un S1 Sportback ir jaunākie un prestižākie kompaktās klases A1 modeļi, kas Audi S klases modeļu klāstam pievieno bāzes līmeņa versiju.

Foto: Publicitātes foto

Piedziņu nodrošina augstas veiktspējas četru cilindru dzinējs — 2,0 l TFSI ar turbokompresoru attīsta 170 kW (231 ZS) jaudu un 370 Nm griezes momentu. Divu litru dzinējs ļauj Audi S1 un S1 Sportback attīstīt ātrumu no 0 līdz 100 km/h attiecīgi 5,8 un 5,9 sekundēs. Automobiļu maksimālais ātrums ir 250 km/h. Sportiskais TSFI dzinējs patērē vidēji 7,0 litrus degvielas uz 100 kilometriem (un rada attiecīgi 162 un 166 gramus CO2 izmešu uz kilometru).

Tāpat kā visi S klases modeļi, S1 un S1 Sportback ir aprīkoti ar quattro pastāvīgo visu riteņu piedziņu. Tās pamatā ir hidraulisks daudzplākšņu sajūgs, kas atrodas uz aizmugurējās ass. Elektroniskā diferenciāļa bloķēšanas sistēma ar uzlabotu riteņu griezes momenta kontroli ir elektroniskās trajektorijas stabilizācijas kontroles ESC funkcija. Tā ietver divpakāpju deaktivizāciju un uzlabo daudzplākšņu sajūga darbību ar precīzi nomērītu papildu bremzēšanas funkciju iekšējiem riteņiem — abu sistēmu mijiedarbība nodrošina izcili ātru, precīzu un stabilu vadāmību.

Ievērojami ir uzlabota abu kompaktās klases sporta modeļu piekare, kā arī elektromehāniskais stūres pastiprinātājs. Aizmugurē četru savienojumu mehānisms ir aizstāts ar A1 modeļos izmantoto aizmugurējo piekari ar salikto savienojumu. Tās mehānisms ir sportisks un izturīgs, Audi drive select dinamiskās vadāmības sistēma ir aprīkota ar virkni iestatījumu, kas ļauj mainīt dzinēja reakciju, kā arī automātisko gaisa kondicionēšanas sistēmu un līdzīga standarta regulējamiem amortizatoriem.

Lielāks galvenais bremžu cilindrs, kā arī lieli bremžu diski — priekšējiem riteņiem 310 mm diametrā — nodrošina izcilu bremzēšanu. Papildaprīkojumā iespējams pasūtīt sarkanas bremžu uzlikas ar S1 logotipu. Abiem sportiskajiem kompaktās klases modeļiem ir 17 collu diski un 215/40 R17 riepas. Papildaprīkojumā Audi piedāvā 18 collu diskus ar 225/35 R18 riepām.

Audi S1 un S1 Sportback ir pazīstami kā A1 modeļu prestižākie modeļi. To Xenon plus priekšējie lukturi ir pilnībā jauni, savukārt LED aizmugurējiem lukturiem ir jauna, horizontāli veidota grafika. Dizainu vēl vairāk paspilgtina virkne dažādu detaļu, jo īpaši priekšējais un aizmugurējais bamperis, sānu aizsarglīstes un izplūdes sistēma. Pieejamās krāsu apdares papildina četras jaunas virsbūves krāsas. Papildu aprīkojumā pieejamais quattro virsbūves dizaina komplekts ļauj pilnveidot automobiļa izskatu ar plašu aprīkojuma klāstu, piemēram, lielu jumta spoileri.

Abu sporta modeļu salons ir veidots tumšos toņos. Tajos dominē melnā krāsa, kādā ir arī gaisa atveru ietvari. Mērinstrumentu paneli veido S līnijai raksturīgi tumši pelēki mērinstrumenti, bet pedāļu uzlikas ir veidotas no matēta nerūsējošā tērauda. Papildus standarta sporta sēdekļiem Audi S sporta sēdekļi ir papildināti ar iebūvētiem galvas balstiem. Papildaprīkojumā iespējams izvēlēties quattro salona dizaina komplektu.

Audi S1 un S1 Sportback būs pieejami pie dīleriem Vācijā sākot ar 2014. gada otro ceturksni, un to cena būs attiecīgi EUR 29 950 un EUR 30 800. Plašo standartaprīkojuma klāstu iespējams papildināt ar tādu ekskluzīvu papildaprīkojumu kā Convenience key atslēgu, MMI navigācijas sistēmu plus ar atlokāmu krāsu ekrānu vai Bose skaņas sistēmu. Audi connect funkcijas, tostarp automobiļa tālrunis, nodrošina savienojumu ar internetu, ļaujot pasažieriem piekļūt internetam un sūtīt e-pasta vēstules no savām mobilajām ierīcēm caur Wi-Fi tīklāju, savukārt autovadītājs, sēžot automobilī, var izbaudīt piekļuvi pielāgotajiem Audi connect pakalpojumiem.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Motociklists ietriecas mašīnas aizmugurē (+ VIDEO) 5

Motociklists bez ekipējuma un bez (....) visai prognozējami piedzīvo avāriju, ietriecoties vieglās automašīnas aizmugurē. Lasīt vairāk

 

Lapsenes okupē Chevrolet Malibu salonu (+ VIDEO) 3

ASV, kāds Chevrolet īpašnieks bija spiests griezties pēc palīdzības pie speciālistiem visai neparasta iemesla dēļ – viņa automašīnu bija pārņēmušas lapsenes. Lasīt vairāk

 

Uz Lada bāzes – Krievijā izgatavo katafalku ar autopilotu 3

Krievijā studenti izgatavojuši katafalku uz Lada Kalina bāzes un aprīkojuši to ar autopilotu. Lasīt vairāk

 

Biķerniekos sācies “Riga Summer Race” autosporta festivāls (+foto)

Pirmo reizi latviešu līdzjutējiem 6 stundu braucienā būs iespēja “fanot” uzreiz par trim mašīnām. “Flash Racing” komandas “Lamborghini Huracan” cīnīsies par uzvaru absolūtajā ieskaitē, “Bruno Racing Team” ar “BMW E46” sacentīsies A3000 klasē, bet TCR klasē lietuviešu “DHL Racing Team” komandas sastāvā startēs Valters Zviedris. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti