Vācu kompānija "Gumpert", kas šī gada Ženēvas autoizstādē piedalās ar 100 000 eiro vērtu sportkāru Explosion, plāno atgriezt dzīvē pirms trīs gadiem izstrādāto superauto "Tornante."
"Tornante" koncepta modelis debitēja 2011.gada Ženēvas autoizstādē, taču drīz pēc tam "Gumpert" saskārās ar nopietnām finanšu problēmām un 2013.gadā nācās pieteikt bankrota procedūru. Pēdējā brīdī investorus tomēr izdevās atrast un tagad Rolanda Gumperta vadītais kolektīvs atkal gatavs strādāt ar pilnu jaudu.
Gumpert Tornante Foto: Publicitātes foto
2015.gadam (visticamāk atkal Ženēvas izstādei) tiek gatavots "Tornante" sērijveida modelis. Bez šaubām, tas ir daudz nopietnāks projekts nekā šogad izrādītais "Explosion" (420 ZS) - "Tornante" uzbūvēts uz vāciešu pirmā superauto "Apollo" bāzes, automašīnai ir tērauda-hroma-molibdēna šasija, 700 ZS astoņcilindru motors ar divām turbīnām un sešpakāpju pārnesumkārba, kas paslēpta zem itāļu "Carrozzeria Touring Superleggera" gatavotās virsbūves. 100 km/h "Tornante" sasniedz 2,9 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 300 km/h.
Gumpert Tornante Foto: Publicitātes foto
Nelielo sportkāru ražošanas kompāniju 2004.gadā dibināja bijušais "Audi" sporta nodaļas vadītājs Rolands Gumperts. Gadu vēlāk klajā tika laists superauto "Apollo," kas bija aprīkots ar 4,2 litru 650 ZS V8. No vietas līdz simtam tas paātrinājās 3,1 sekundes laikā, bet maksimālais ātrums sasniedza 360 km/h. Vēlāk tika radītas "Apollo" 700 un 800 zirgspēku versijas. 2008.gadā "Apollo" uzstādīja "Top Gear" trases rekordu, bet gadu vēlāk – slavenās Nirburgringas Ziemeļu cilpas rekordu (šobrīd tas ir piektais labākais laiks).
Gumpert Explosion Foto: Publicitātes foto