"Toyota" videi draudzīgais automobilis "FCV" ("Fuel Cell Vehicle"), kura pamatā ir degvielas šūnu tehnoloģija, kļūs pieejams 2015.gadā.
"Toyota FCV" sērijveida modelis maz atšķiras no 2013.gada nogalē nodemonstrētā koncepta. Automašīnai ir gaismas diožu galvenie lukturi, vertikālas LED dienas gaitas lukturu virtenes, masīvs priekšējais buferis un bagāžnieka vāks ar horizontālu stopsignāla sekciju.
Foto: Publicitātes foto
Sedanam iebūvēta 136 ZS jaudīga hibrīda iekārta ar degvielas šūnu tehnoloģiju, kas ķīmiskas reakcijas procesā izstrādā enerģiju, lai darbinātu elektromotoru. Šādam automobilim izplūdes gāzu vietā izdalās ūdens. "FCV" ir apgādāts ar divām ūdeņraža tvertnēm, kuras var uzpildīt trīs minūšu laikā un nobraukt ar šo krājumu aptuveni 500 kilometru. No vietas līdz 100 km/h FCV var paātrināties desmit sekunžu laikā.
Foto: Publicitātes foto
Videi draudzīgā modeļa pārdošana Japānā sāksies nākamā gada aprīlī un pie vietējiem dīleriem tas maksās aptuveni septiņus miljonus jēnu (68 700 ASV dolāru). Tā paša gada vasarā ūdeņraža auto kļūs pieejams arī Ziemeļamerikas un Eiropas pircējiem un, kā ziņo ražotājs, prioritāte tiks nodrošināta reģioniem, kur jau izvērts ūdeņraža uzpildes staciju tīkls.
Foto: Publicitātes foto
Šobrīd degvielas šūnu konstrukcijas modeli ar nosaukumu "FCX Clarity" piedāvā "Honda," bet pie līdzīgas koncepcijas modeļiem strādā "Suzuki," "Daimler," "Ford" un "Nissan."
Foto: Publicitātes foto
Nekā no tevis nosauktā. Tas nav ne lēti, ne draudzīgi videi, ne ērti. Lētāk un draudzīgāk ir uzlādēt elektroauto. Ūdeņražauto ir reklāmas triks, jo ja vien nedzīvo Islandē, tad ūdeņradi lētāk ir iegūt no naftas, kas ir bezjēdzīgi.