Jaunā "Opel Insignia" - līdz pat 170 kg vieglāka, dinamiskāka un veiklāka

Foto: Publicitātes attēls

Opel | 24.novembris 2016 6:02

Opel ir devis Insignia Grand Sports praktiski visu, kas nepieciešams vidējās klases piecdurvju hečbekam, lai nodrošinātu labāku transportlīdzekļa dinamiku un elastīgāku vadāmību. Jaunpienācējs ir atbrīvojies no 175 kg, kas acīmredzami uzlabo gan vadāmību, gan veiktspēju.

Atlēts ir par 29 mm zemāks un 11 mm platāks par savu priekšgājēju, ir būtiski samazinātas virsbūves pārkares un riteņu bāze ir pagarināta par 92 mm – tas nodrošina papildus virzienstabilitāti pie lielāka ātruma. Vēl vairāk pilnveidotā FlexRide šasija pielāgo amortizatorus, stūres iekārtu un piedziņu automātiski vai arī izvēloties Standart, Sport vai Tour režīmus. Vislabākais veids, kā to izmēģināt, ir testa braucienā leģendārajā Nirburgringas–Nordšlaifes trasē. Tā ir izaicinājumu pilna, pateicoties tās mainīgajiem segumiem, taisnēm un līkumu kombinācijām. Katra jaunā Opel pēdējais pārbaudījums notiek šeit.

Insignia inženieru komanda ar tās vadītāju Andreasu Cipseru (Andreas Zipser) priekšgalā ar maskētu prototipu devās testa braucienos uz Nirburgringas trasi. Inženieri 21 km garajā trasē meklēja perfekti noregulēta auto pēdējos procentpunktus.

“Jau no iekāpšanas brīža jūs sajūtat, ka Insignia ir radīta no baltas lapas. Vadītāja iesaistīšana braukšanas procesos ir nepārspējama un tā nodrošina labāku auto sajušanu. Insignia ir kļuvusi vēl elastīgāka, pat ar to pašu dzinēju,” saka Cipsers, kurš jau ar nepacietību gaida nākamos ātros apļus.

Galvenais inženieris ar Insignia Grand Sport dodas no servisa boksiem uz Nordšlaifi. Drīz vien viņš jau pārbauda piecdurvju hečbeka iespēju maksimumu, ienirst Brünnchen līkumu sērijā un meistarīgi tiek galā ar Pflanzgarten – motorsporta fanu aprindās slavenu posmu. Opel jaunais flagmanis traucas ātri. Cipsers izbauda jauno, precīzo, ātrumam pielāgojamo stūres iekārtu un uz vadītāju vērsto priekšējo paneli. Vadītāja sēdpozīcija, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, ir par 3 cm zemāka un sniedz sajūtu, ka vadītājs ir daļa no automašīnas – viduskonsole nodrošina papildus atbalstu, instrumentu panelis ir tieši pret vadītāju un visi vadības slēdži ir viegli sasniedzami. Tas viss rezultējas sēdpozīcijā, kas līdzīga tai, ko piedāvā sacīkšu auto un ir piemērota dinamiskai braukšanai – ne tikai Nirburgringā.

Īpaši dinamiskai braukšanai vadītājam būtu ieteicams izvēlēties FlexRide šasijas Sport režīmu – amortizatori tiek padarīti stingrāki, stūres un gāzes pedāļa atsaucība ir tiešāka. Turklāt, ESP pretizslīdēšanas sistēma pieslēdzas vēlāk, tādā veidā sniedzot vadītājam lielāku rīcības brīvību. Kombinācijā ar automātisko pārnesumkārbu, Sport režīmā pārnesumi tiek pārslēgti vēlāk – Insignia ir pilnībā saregulēta dinamiskākai braukšanai.

Atpakaļceļā no Nirburgringas, vadītājs, atkarībā no ceļa rakstura un savām vēlmēm, var izvēlēties starp trim režīmiem:

Standart – automātiskā sistēma izvēlas piemērotākos uzstādījumus, balstoties uz automobiļa sensoru iegūto informāciju.

Tour – komfortabls šasijas regulējums, degvielas patēriņam labvēlīgi piedziņas uzstādījumi – piemērotākais režīms relaksējošiem garas distances braucieniem.

Sport – bremzēšanas sagāzums (brake dive) ir samazināts, šasija mazāk sasveras līkumos pie lielāka ātruma un stūres iekārta nodrošina lielāku atgriezenisko saiti, ņemot vērā ceļa apstākļus.

FlexRide elektrohidrauliskā šasija pieregulē amortizatorus atbilstoši ceļam un braukšanas situācijai 500 reizes sekundē jeb 30 000 reizes minūtē. Turklāt ar Sport režīma pogu vadītājs var saglabāt personalizētos uzstādījumus stūres iekārtai, gāzes pedāļa atsaucībai un amortizācijai.

“Jaunā centrālā Drive Mode Control sistēma ir adaptīvās šasijas sirds un dvēsele. Tā nepārtraukti analizē sensoru sniegto informāciju un uzstādījumus un atpazīst individuālo braukšanas stilu. Individuālās sistēmas tiek pielāgotas labākai saķerei un pozīcijai,” skaidro Cipsers.

Ja, piemēram, braucot ar Opel Insignia Grand Sport Standart režīmā, vadītājs izdomā izbraukt ceļa līkumus nedaudz sparīgāk, sistēma, balstoties uz paātrinājuma un bremzēšanas rādītājiem, atpazīst dinamiskāku braukšanas stilu un momentā pārslēdz šasijas un piedziņas komponentus uz sportisko režīmu.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunumu spiegi neļauj jaunajam Seat Leon sagaidīt pirmizrādi (+ FOTO)

Auto jaunumu spiegi publicējuši jaunās paaudzes Seat Leon attēlus internetā brīdi pirms oficiālās pirmizrādes, kas notiks rīt, 28.janvārī. Lasīt vairāk

 

Jauna informācija par pirmo elektrisko Ferrari

Elektriskā superauto tehniskie risinājumi aprakstīti patentā. Lasīt vairāk

 

Ceļu būvē strādājošo skaits var samazināties par 35%; autovadītājiem atliks vien atcerēties, cik lieliski ceļi bija 2019.gadā 36

Saistībā ar finansējuma un darba apjoma samazināšanos šogad ceļu nozares uzņēmumos strādājošo darbinieku skaits samazināsies par vairāk nekā 35%, aģentūrai LETA norādīja biedrības "Latvijas ceļu būvētājs" valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš. Lasīt vairāk

 

Izņem no satiksmes baļķvedēju ar vairāk nekā 20 defektiem (+ FOTO) 17

Transportlīdzekļu pārbaudēs Daugmalē apturēts satiksmei bīstams baļķvedējs. To pārbaudot konstatēja, ka piekabei nebremzēja 2 riteņi un nedega neviens bremzēšanas signāls. Papildus tam šim spēkratam tika konstatēti vēl 20 dažādi defekti. Numuri nost un dalība satiksmē – liegta! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti