Atjaunojamās enerģijas ražotāji: EM plānotās regulējuma izmaiņas radīs jaunu siltumenerģijas dārdzības vilni 5

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 8.janvāris 2022 9:53

Ekonomikas ministrijas (EM) plānotās regulējuma izmaiņas radīs jaunu siltumenerģijas dārdzības vilni, no kā jau pašlaik cieš gan Latvijas iedzīvotāji, gan uzņēmumi, aģentūrai LETA norādīja Latvijas Atjaunojamās enerģijas federācijā (LAEF).

Federācijas pārstāvji pauž bažas, ka plānotās izmaiņas noteikumiem tiešā veidā var novest pie siltumenerģijas un elektroenerģijas tarifu papildu kāpuma daudzās Latvijas pašvaldībās.

LAEF ieskatā, izmaiņas apdraud daudzu biomasas un biogāzes koģenerācijas staciju pastāvēšanu Latvijā, jo, pielietojot jauno pieeju elektrostaciju kopējās kapitālieguldījumu iekšējās peļņas normas aprēķinos, biomasas un biogāzes koģenerācijas stacijas kļūs maksātnespējīgas.

Tādējādi noteikumu grozījumi tiešā veidā ietekmēs iedzīvotājus, kas būs spiesti par siltumenerģiju un elektroenerģiju maksāt vēl vairāk, bet vēlāk arī segt izdzīvojušo siltumapgādes uzņēmumu zaudējumus, faktiski maksājot dubultā. Latvijas Pašvaldību savienības aplēses liecina, ka šajā apkures sezonā vairāk nekā 40% iedzīvotāju var rasties grūtības ar rēķinu apmaksu, skaidro LAEF.

Federācijas valdes priekšsēdētājs Jānis Irbe uzskata, ka Latvijā notiek mērķtiecīga atjaunojamo energoresursu staciju slēgšana, dēvējot to par cīņu pret obligātās iepirkuma komponentes (OIK) maksājumiem, realitātē samazinot atjaunojamo energoresursu īpatsvaru valsts energobilancē.

OIK maksājumu kontekstā, LAEF vērš uzmanību, ka pagājušā gada ceturtajā ceturksnī jūtami paaugstinājās elektrības un siltuma cenas, novembrī vidējā elektroenerģijas cena Latvijas tirdzniecības apgabalā sasniedza jaunu vēsturisko maksimumu, ievērojami pārsniedzot obligātā iepirkuma izmaksas - attiecīgi pieauga arī SIA "Enerģijaspubliskā tirgotāja" pelņa, kas izmantojama siltumenerģijas un elektroenerģijas subsīdijām vai OIK izmaksu segšanai nākamajā periodā

"Tas samazinātu slogu uz gala patērētāju, papildus jau apstiprinātājiem atbalsta mehānismiem," norāda Irbe.

LAEF aicina valdības locekļus ņemt vērā, ka tieši valsts pati savulaik aicināja komersantus iesaistītais un investēt līdzekļus atjaunojamās elektroenerģijas ražošanā. LAEF lūdz šī brīža noteikumu grozījumu redakciju būtiski uzlabot, ņemot vērā nozares priekšlikumus.

"Neprecīzu grozījumu gadījumā var tikt apdraudēta atjaunojamās enerģijas nozares pastāvēšana, kura pašreizējā enerģētikas krīzē palīdz samazināt un stabilizēt energoresursu cenas, kā arī tiks zaudētas liela apjoma investīcijas atjaunojamās enerģijas ražošanā, kas nākotnē ļautu izvairīties no šāda veida energokrīzēm, kādā mēs esam pašreiz," pauž federācijas pārstāvji.

LAEF dibināta 2013.gada februārī, apvienojoties virknei atjaunojamās enerģijas jomas asociāciju, piemēram, Latvijas Ilgtspējīgas attīstības institūts, Latvijas Atjaunojamās enerģijas konfederācija, Latvijas Bioenerģijas asociācija, Latvijas Biogāzes asociācija, Latvijas Biomasas asociācija LATBIO, Mazās Hidroenerģētikas asociācija, Saules kolektoru asociācija, Saules enerģijas asociācija.

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 8.janvāris 2022 10:29
4 1 Atbildēt

Es nesaprotu kur ir problēma???????

Ja elektroenerģija maksā vairākas reizes dārgāk, tad OIK vairs nav vajadzīgs!! Ja jau šie "atjaunojamie" auro ka neizdzīvos, tad tie principā ir kā augonis un naudas izsūcēji, nevis ražotāji!! Kas vainas biogāzes stacijām??? Gāzes cenu pacēla teju vai 10 reizes!! Tak gāz to metānu dabasgāzes trubā un skaiti kāpostu!!mPie reizes vēl lieko siltumu pārdod lētāk kā gāzes TECi un dzīvo cepuri kuldams.

Ja jau pašlaik nespēj dzīvot, tad tas nozīmē, ka principā visa tā zaļā enerģija ir pilnīgs nekam nederīgs mēsls, bez jebkādas iespējas pelnīt!!

Nu un ko darīsim ja pilnīgi visa enerģija būs no šitādiem liekēžiem???

Tūnberga 8.janvāris 2022 10:39
0 0 Atbildēt

to var redzēt, ka nesaproti - tagad ir tas laiks, kad jāprasa no valsts (kas zin, kad tik laba izdevība vēl būs), jo redzi, visiem tak dod, pat antivakseriem, kas vasarā ar karogiem skraidīja, bet tagad paklusiņ rociņu stiepj - nu nevar mans uzņēmums izdzīvot, cilvēki ēst nenāk...

Pļurkt 8.janvāris 2022 14:27
2 0 Atbildēt

Tieši to es arī saku!!

Šitiem "zaļajiem", pie tik milzīgi uzpūstām elektroenerģijas un siltuma cenām pilnīgi visi pabalsti un atbalsti ir jānoņem! Tad arī redzēsim cik dzīvotspējīgi tie ir!!

Pļurkt 8.janvāris 2022 10:36
5 0 Atbildēt

Kāda velna pēc vispār tika pieļauts, ka biomasas stacijas tiek celtas meža nostūros??? Lai saņemtu OIK un siltumu mestu gaisā!

To ka šāda tipa stacijas tika celtas tikai un vienīgi, lai iebāztu OIK naudu kabatā ir tas fakts, ka pirmssākumos šie VISU saražoto elektroenerģiju laida caur OIK iegūšanas skaitītāju, un savām vajadzībām elektrību pirka no kopējā elektrotīkla!!! Kad šo naudas slaukšanas āderi piegrieza, izrādās daudzas stacijas nemaz pastāvēt never.... neatmaksājas!!!

Kas parakstīja atbalstu, līdzfinansējumu, Eiropas naudu un kredītlīniju piešķiršanu??? Cik par to saņēma otkatos???

Asaris 8.janvāris 2022 23:28
0 0 Atbildēt

Nu kāda atšķirība, lai tak iet pa skuju taku arī visi Latvijas HESi. Mēs tak maksāsim biržas cenu, kaut vai visus 100% saražotu tepat zaļi un zili. Galvenais jau kāds ūdens līmenis Norvēģijas upēs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti