Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

"Volkswagen" Vācijā slēgs vismaz trīs ražotnes un likvidēs desmitiem tūkstošu darbavietu 24

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 28.oktobris 2024 14:39

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" plāno valstī slēgt vismaz trīs rūpnīcas un likvidēt desmitiem tūkstošu darbavietu, pirmdien paziņoja uzņēmuma komiteja, kas pārstāv darbinieku intereses.

Vienlaikus pārējo uzņēmuma rūpnīcu darbība Vācijā tiks samazināta.

"Volkswagen" komitejas vadītāja Daniela Kavallo norādīja, ka autoražotāja restrukturizācijas pasākumi skars pilnīgi visas rūpnīcas Vācijā.

Vienlaikus uzņēmums ierosinājis samazināt darbinieku algas par 10%, lai gan arodbiedrība "IG Metall" iepriekš bija pieprasījusi strādājošo algas palielināt par 7%.

"IG Metall" pirmdien arī asi kritizēja "Volkswagen" ieplānoto ražotņu slēgšanu, uzskatot, ka tas ir "kā dunča dūriens smagi strādājošo "Volkswagen" darbinieku sirdīs".

Kopumā koncernam Vācijā ir desmit ražotnes, un tas nodarbina aptuveni 120 000 cilvēku.

"Volkswagen" septembrī atcēla vienošanos ar darba ņēmējiem Vācijā, kas nepieļauj piespiedu atlaišanu līdz 2029.gada beigām. Šī vienošanās bija spēkā kopš 1994.gada. Tagad uzņēmumam iespējams likvidēt darba vietas, sākot no 2025.gada vidus.

Tāpat uzņēmums septembra sākumā pavēstīja, ka tam nepieciešama ievērojama restrukturizācija konkurētspējas saglabāšanai, un tas apsver iespēju pirmo reizi savā 87 gadus ilgušajā vēsturē valstī slēgt ražotnes.

 
Visi komentāri
 
Onsis 28.oktobris 2024 14:47
23 3 Atbildēt

Tā ir kad iedomājas, ka var uzspiest patērētājam regulēt sēdekli caur tizlu televizoru! Un motora vietā ielikt šujmašīnas motoru!

GTD2 28.oktobris 2024 15:17
3 8 Atbildēt

Neviens taču heliek pirkt ar šujmašīnas motoru, piedāvājumā ir arī lielāki motori

anonimikis 28.oktobris 2024 14:52
4 20 Atbildēt

Tā ir, kad iedomājas, ka Eiropas lohpircējiem ar krāpšanos un faktu noklusēšanu iesmērētos dīzeļus varēs tirgot mūžīgi. Šie smirdīgie, sarežģītie un dārgi uzturamie hlami ir vajadzīgi tikai nabadzīgiem otrās un trešās rokas pircējiem ES nomalēs. Pamata tirgos ir jāorientējas uz mūsdienīgākiem piedziņas tipiem kā benzīna hibrīdi un elektro auto.

topinamburs 28.oktobris 2024 14:54
7 1 Atbildēt

Tā ir, kad kuģis ir tik liels, ka grūti stūrēt. Var iziet kā Titānikam.

felix65 28.oktobris 2024 19:29
13 0 Atbildēt

Iziet var kas un kur, brāl latgaliet? Tā sanāk, kad ignorē koncerna nosaukumā ieliktos principus. Tagad īstais vw ir dacīte, kura 3jā ceturksnī bija vispārdotākais auto Eiropā.

Krotow 28.oktobris 2024 19:47
6 0 Atbildēt

Tā ir taisnība. "Tautasvāģim jau vismaz 20 gadu kā nosaukums būtu jāmaina uz ""biezovāģi".

AAA 29.oktobris 2024 21:28
3 0 Atbildēt

Driz eiropa MG bus tautas vagis , Spanija tas jau ir otraja vieta aiz Dacites , Italija ar MG , DR automobile , EVO un SWM ir pilnas ielas , Francija MG ir TOP desmitnieka ari Spanija DSFK , OMODA un SWM sokas tiri labi , Portugale praktiski visi vieglie kravas furgoni ir DSFK , bijusaja Nissan rupnica Spanija no sa gada beigam Chery uzsaks OMODA 5 un EBRO montazu , VW vienkarsi ir kapitulacija kiniesu prieksa

Sergejs 28.oktobris 2024 15:27
9 1 Atbildēt

"IG Metall" pirmdien arī asi kritizēja "Volkswagen" ieplānoto ražotņu slēgšanu, uzskatot, ka tas ir "kā dunča dūriens smagi strādājošo "Volkswagen" darbinieku sirdīs".

 finance.yahoo.com/quote/VOW3.DE/

Nu un kurš traucē tam IG Metālam par 24 000 000 000 nopirkt 51% (kontrolpakete) un pielikt tos savus 7% visiem?   Nenoliedzami ir kļūdas gan VW vadībai gan zināma apstākļu sakritība, bet arodbiedrībā arī tā kā tādi jāņpampiņi, dzīvo savā rozā poniju pasaulē un realitāti neuztver šķiet nemaz.

W12 28.oktobris 2024 20:56
3 0 Atbildēt

Te nu Tu maldies. VW Grupa vienkārši bija pirmā, kuru pieķēra un publiski sodīja visiem par piemēru. Taču to pašu varētu teikt arī attiecībā uz Toyota un PSA Grupu…Visi vienādi.

Sergejs 29.oktobris 2024 13:10
0 0 Atbildēt

Par tiem jau pēc tam skaļi vairs nebrēca un Benz ar tak turpat bija.

Viktors 29.oktobris 2024 8:08
13 0 Atbildēt

Tā ir kad daļu ražošanas pārceļ uz Āziju, uzdāvina citiem tehnoloģijas, atver tirgus robežas. Savas valsts cilvēkiem vieta uz ielas ...

janka 29.oktobris 2024 9:30
5 4 Atbildēt

kādas tehnoloģijas? tehniski jebkurš japānis vai pat korejietis ir pārāks par vācu miskasti

uupis 29.oktobris 2024 11:03
3 5 Atbildēt

Noteikti! Obligāti!

Pārāks līdz pirmajam autoservisam un pēc tam sākās - tev jāzin ne tikai gads un mēnesis, bet arī mēnesfaze, kurā izgatavots tavs japānis citādāk bremžu kluču maiņa nespīd!

Kanibaals 29.oktobris 2024 12:55
3 0 Atbildēt

Ko muldi. Tā tas ir, ja iegādājas Pežo.

msh 29.oktobris 2024 20:06
2 1 Atbildēt

"tehniski" un "pārāks"? Pašam smiekli nenāk? Ja ne pašu japāņu tirgus īpašie modeļi, uz kuriem parādīt savu varēšanu, tad varētu padomāt ka japāņu ražotāji vispār neko mūsdienīgu ražot nespēj. Jo, galu galā, kas ir japāņu dižpārdokļi? Parastas, primitīvas kastītes... Vienīgais kas japāņiem labi sanāk - uzprojektēt mašīnu priekš 10 gadu darbamūža - diemžēl procesā tiek upurēta ne tikai kvalitāte, bet arī spēja mašīnu saremontēt.

Kanibaals 30.oktobris 2024 15:46
2 0 Atbildēt

Ko tu tur fleitē. Un pārdot primitīvas kastītes ir tieši tas kas nepieciešams. Lexus uz katras otrās detaļas ir Toyota emblēma, tā kā saremontēt nav problēma. 

Tas tik VW ar savu Golf tagad noraujas podā, jo no primitīvas kastītes, kas bīstama jebkurā ātrumā uztaisījuši pārbāztu nedižpārdokli par 50k. Kāds tur brīnums, ka krahs.

msh 30.oktobris 2024 19:50
0 3 Atbildēt

Lexus jau arī ir Toyota - bet saremontēt nav problēmas, tik tiešām - ja nav nekas pret pusmašīnas izārdīšanu. Pie viena tā kā Toyota pēc 10 gadiem paredzēta tolmetam, ar detaļu pieejamību ir draņķīgi.

Kanibaals 6.novembris 2024 22:20
0 0 Atbildēt

Pieejamība draņķīgi, jo nav jau Eiropas auto. Bet nez kā jaunos VW domā saremontēt. Tā teikt vēlu veiksmi 😂

kontradmiral 29.oktobris 2024 11:47
0 0 Atbildēt

Runā, ka VW šie esot pirmā nopietnā plānotā darbinieku samazinašanā kopš WW2. Tas var paraut čupu no saistītajiem piegādātājiem, partneriem. Nez vai šis būtu ES konkurētspējas norieta sākums

Kanibaals 30.oktobris 2024 15:47
0 0 Atbildēt

Atvērsies acis, ka Golf ir jābūt Golf nevis Passat.

650 29.oktobris 2024 15:06
0 0 Atbildēt

Nav īsti skaidrs, kurš/kuru te "regulē". Skaidrs ir tikai viens- kāds par to visu dabūs maksāt.Kurš(-i) - domājams, ka par/to nu pilnīg nevienam klātesošajam itin nekādu šaubu nav. Te ir piemērojams tikai viens tās pilnvērtīgs Vārds (apzīmējums,nosaukums,jēdziens). Jā.

Conqueror 29.oktobris 2024 21:29
3 0 Atbildēt

nu, ja grib atvērt pilnībā automatizētu un robotizētu auto salikšanas cehu, tad tie daudzie tūkstoši strādnieki ir lieki: roboti jau šodien prot uzskrūvēt riteni, ielikt durvis utt

Oskars 30.oktobris 2024 8:26
2 1 Atbildēt

Kur redzēji tādu konveijer elementu kas liek durvis un riteņus, parasti tā ir stalaža vai iekārta kas tur attiecīgo komponenti ko dzīvs cilvēks manuāli vai elektroniski ripina stumj, ceļ. ļoti zplatīta automatizācija ir virsbūves daļu metināšanā, uz šablona rāmja, bet ielikt durvis jau prasa zināmu koordināciju kur vajag ko precīzāku par "lifta durvju sensoriem" un iepriekš iestatītām kustībām, kas nojūk.

ZZZZ 30.oktobris 2024 8:19
1 0 Atbildēt

Te ir apskatīts lielais trijnieks. www.youtube.com/shorts/OshGt9b8NEc

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ceļā uz jauno ēru - Jaguar maina tēlu un “šokē” markas piekritējus 2

Britu autoražotājs Jaguar pārkārtojas uz pilnībā elektrisku transportlīdzekļu ražošanu, būtiski mainot arī uzņēmuma tēlu, filozofiju un atpazīstamību. Lasīt vairāk

 

Kā un kur ziemā pareizi uzglabāt riepas? (+VIDEO) 6

Ziemas riepu maiņas sezonā lielākā ņemšanās ir ap riepu izvēli, cenām un izmēriem. Tikpat svarīgs uzdevums ir noņemto vasaras riepu pareiza uzglabāšana - jo riepas varbūt pat veselu pusgadu stāvēs dīkā. Lasīt vairāk

 

"Ford" Eiropā likvidēs 4000 darbavietu 3

ASV autobūves uzņēmums "Ford" trešdien paziņoja, ka Eiropā likvidēs 4000 darbavietu, šādu lēmumu skaidrojot ar ekonomiskās situācijas radītajiem šķērļiem un vājāku par prognozēto elektrisko automobiļu tirdzniecību kontinentā. Lasīt vairāk

 

Sniegs un putenis apgrūtina braukšanu visā valsts teritorijā 17

Trešdienas rītā sniegs un putenis apgrūtina braukšanu visā valsts teritorijā, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti