Visi komentāri - 500 ielas tikai gājējiem: parīzieši referendumā atbalsta no automobiļiem brīvu zonu izveidi

500 ielas tikai gājējiem: parīzieši referendumā atbalsta no automobiļiem brīvu zonu izveidi 29

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 24.marts 2025 14:14

Parīzes pilsoņi svētdien atbalstījuši no automašīnām brīvu zonu izveidi 500 Francijas galvaspilsētas ielās.

Lielākā daļa vietējā referenduma dalībnieku atbalstīja plānu aizliegt automobiļus plašās Parīzes teritorijās, un tādējādi 500 ielas Francijas galvaspilsētā kļūs par gājēju ielām.

Pārmaiņu rezultātā tuvāko gadu laikā tiks likvidēti aptuveni 10 000 automašīnu stāvvietu.

Taču referendumā piedalījās tikai 4% no gandrīz 1,4 miljoniem reģistrēto vēlētāju. Parīzes mērs Anna Idalgo informēja, ka 66% referenduma dalībnieku atbalstīja plānu.

Pašvaldība tuvāko nedēļu laikā rīkos konsultācijas, lai noteiktu, kuras ielas tieks pārveidotas par gājēju ielām. Plāns paredz, ka katrā no Parīzes administratīvajiem apgabaliem par gājēju ielām tiks pārveidotas apmēram 25 ielas.

Kopumā Parīze ir vairāk nekā 6000 ielu, no kurām apmēram 220 jau ir aizliegta automobiļu satiksme. Dažviet automašīnu pārvietošanās ir aizliegta atsevišķos ielu posmos, piemēram, pie skolām.

Tas bija trešais referendums Parīzē, kas saistīts ar transporta jautājumiem. 2023.gada aprīlī referendumā tika atbalstīta elektrisko skrejriteņu nomas aizliegums. Savukārt 2024.gada februārī noteikta augstāka stāvvietu maksa apvidus automobiļiem.
 

 
Visi komentāri
 
0pis 24.marts 2025 14:27
8 2 Atbildēt

Nu re, 500 ielas tīras no auto. Bet mūsējie sten vai vaid par dažām velo joslām un kvadrātkilometru, kur jābrauc mazliet lēnāk.

BMW 25.marts 2025 11:13
1 0 Atbildēt

4% no Parīzes iedzīvotājiem? Kā notika referendums? Tāpat kā Rīgas domes bomžu aptauja internetā? Labi ka tie 4% nenobalsoja par Parīzes pārveidošanu par lauksaimniecības teritoriju un govju ganībām!

LAi kvalificētos vēlēšanām vajag vismaz 5% kvorumu!

0pis 25.marts 2025 20:18
1 0 Atbildēt

😴 Nu beidz, ja būtu 5% vai 6% - tu gribētu lai būtu 10%

imzz 24.marts 2025 14:38
2 0 Atbildēt

"Taču referendumā piedalījās tikai 4% no gandrīz 1,4 miljoniem reģistrēto vēlētāju. Parīzes mērs Anna Idalgo informēja, ka 66% referenduma dalībnieku atbalstīja plānu."

Tā neko refendums.

0pis 24.marts 2025 15:12
0 1 Atbildēt

Mācās no Vitkova, kurš paziņoja ka 4 Ukrainas apgabalos cilvēki esot nobalsojuši par pievienošanos Krievijai - šis ir vēl sūdīgāk argumentēts gadījums. 😊

iciks 24.marts 2025 19:49
2 1 Atbildēt

Pie mums arī "Pilsēta velorastiem" varētu nobalsot un izrādītos, ka Parīze nobālētu uz dižās pilsētas fona, kur ne tikai auto, bet arī gājējus patriektu naher, lai netraucē izredzētajiem dzīvot.

0pis 24.marts 2025 20:35
0 0 Atbildēt

Paga, nedzen zirgus...paskaties YT kādus pāris video par Parīzes satiksmi, tur reāli brauc ar velo, kārtība plūsma. Kāpēc viņiem nevar būt sava vieta satiksmē? Tu tikai padomā - katrs velosipēds pilsētā nozīmē mīnus viens auto sastrēgumā, kurā sēdi tu. Padomā par to, ka velosipēdista dēļ tu sēdi sastrēgumā īsāku laiku.

iciks 25.marts 2025 10:49
1 1 Atbildēt

Kad pie mums redzēšu tos kulturālos velobraucējus, kas, piemēram, zina, kas ir luksofors, tad arī domāšu savādāk.

0pis 25.marts 2025 18:38
0 0 Atbildēt

Un tas nekādi neatceļ faktu "par vienu auto īsāks sastrēgums".

anonimikis 24.marts 2025 14:38
4 2 Atbildēt

Vasarā būs 4 gadi, kopš tur ir visā pilsētā noteikta 30kmh zona. Ar atsevišķiem izņēmumiem. Kas atvieglo dzīvi autobraucējiem, jo viņiem jāskatās nevis kur slēpjas samazinātā ātruma zīme, bet kur atļauts braukt ātrāk.

uupis 24.marts 2025 15:04
0 0 Atbildēt

Cik ir attālums no Parīzes līdz Rīgai?

1700 km -> dalīts ar 100 (tika ātri kustās šādas idejas)

Nu tad pēc 17 gadiem arī pie mums var gaidīt šādas lietas.

Joks... 😂

BMW 25.marts 2025 11:14
1 0 Atbildēt

Njā, vajadzētu Brīvības ielu uzart un sastādīt kartupeļus!

0pis 25.marts 2025 21:33
0 0 Atbildēt

Rāceņus. Latviski kartupeļi ir rāceņi. Kartupeļi ir kaut kāds jaunvārds, no kartoffeln.

650 24.marts 2025 17:18
1 0 Atbildēt

Protams, Mums arī Vajag.Jo lielāks fufelis, jo (mēs,cien.Lohi) to assi/adbalstām.Jebkura kustība ir Jāaizliedz.Mums pat vajadzētu, ka pats personīgi viņu prezidents M nolaistos Rix un kārtējoreiz te riktīgi nodotu pa bundžām ar (kārtējajiem) Vadošajiem Norādījumiem.

Rīgā vispābā vajadzētu aizliegt gan iebraukt, gan (arī,protams) izbraukt.Īpaši jau ikdienišķajiem aprīgas un pie rīgas pilsoņiem.Tūristiem un pa Dzelzs Ceļu iebraukušajiem savukakārt mēs nosūtīsim personālo Uzaicinājumu (pilsētas Vizīt kakukarti): 

LOX 26.marts 2025 9:03
0 0 Atbildēt

Idiots

Freijers 24.marts 2025 18:22
1 3 Atbildēt

Tā neko sev referenduma līdzdalība - ~4% parīziešu, kārtīga mazākuma diktatūra. Mazāk būs ko akbariem nodedzināt jaungada naktī. vietējie aktīvistu pamuļķi sit ķepiņas.

0pis 24.marts 2025 20:23
3 2 Atbildēt

Mjā, tikai 4% parīziešu tas likās svarīgi, acīmredzot pārējiem citas lietas bija svarīgākas - bet nu cik nobalsoja, tik arī saskaitīja. Tu taču nedomā, ka balsoja tikai slepeni izvēlēti cilvēki un pārējiem 96% nebija info par šo izvēli?

Freijers 25.marts 2025 7:47
0 3 Atbildēt

Nav starpība, bija vai nē, starpība ir ka ietekmēs - tādus lēmumus nevar pieņemt uz kkādu pilsēta cilvēkiem(bez auto) kviecēju ilgām trīsām, pārējos vienkārši ignorējot - bet nu virzība skaidra, vairuma viedoklis neinteresē....vajag vello par katru cenu iestūķēt.

0pis 25.marts 2025 8:01
3 1 Atbildēt

Kur tas vairums bija, kad bija jābalso? Nu, pastāsti. Kas traucēja iet un izteikt savu viedokli. Iespējams, pat nebija nekur jāiet, varēja elektroniski.

Freijers 25.marts 2025 8:26
0 1 Atbildēt

Tāpat šādām lietām ir limiti - ir izsmiekls ko pieņemt ar 2/3 no 4% balsotāju lēmumu, pieņemu, ka tā arī tas ir domāts, lai tikai iestumtu savu. Bet Tavi "argumenti" ir no sērijas es par maizi, tu par pirāgiem....un tas nekādi nemaina, ka šādas darbības nav leģitīmas un būtība robežojas ar diktatūru (šoreiz labā, jo ekopilsētnieki pie špricītes).

0pis 25.marts 2025 8:44
3 1 Atbildēt

Viss ir atkarīgs no skatu punkta. Var par diktatūru nosaukt ielas ar luksoforiem un pārejām, kuru tur nebija pirms parādījās auto. 

Vai tad jebkur jelkad ir bijis kaut viens referendums par to, vai parīzieši, berlīnieši vai rīdzinieki grib ikdienas sastrēgumus ar izplūdes gāzu mākoņiem un auto, kas notriec cilvēkus? Var teikt, ka privātie auto pilsētā ir vistīrākā motorokrātijas diktatūra.

WALA 25.marts 2025 13:20
0 0 Atbildēt

FYI : Luksafori un semafori parādijās vēl kādu laiciņu pirms auto, ta kā ar auto tiem sakara nebūs. Tas ka tie bija arvien nepieciešamāki līdz ar auto kā plaša patēriņa preci - tas gan.

0pis 25.marts 2025 18:40
0 0 Atbildēt

Tie tik īpaši gadījumi - gājēju tilts un dzelzceļš - masveidā luksofori parādījās tieši ar auto izplatību. Jā vai nē?

voila! 24.marts 2025 18:29
3 0 Atbildēt

Graujoša demokrātijas uzvara.36960 "par" no 2,048,472 residents lemj par labāku dzīvi apmēram 2 milj nejēgu vietā.Mums ir kurp tiekties!Piemēram,parlamenta vēlēšanās nobalsoja 100 vēlētāji un ievēlēja 100 deputātus.

0pis 24.marts 2025 20:50
2 2 Atbildēt

Labs piemērs tam, kāpēc uz referendumiem ir jāiet, pat ja ir labs laiks un labāk gribās cept gaļu un dzert alu.

à votre santé 24.marts 2025 22:17
3 2 Atbildēt

Ja nepiedalies,tātad neiebilsti-par!Nav ko ņemt vērā visus slaistu.

iJuris 25.marts 2025 13:38
0 0 Atbildēt

Vajag kā balsojot par izmainām dzīvokļu mājās, vairāk kā puse vai citos gadījumos 75 prcoenti. Ja nebalso, skaita kā pret.

Pēc tam var sasaukt atkārtoti un skaitīt tikai tos kuri balso. Tad būtu ticamāks rezultats.

plēve 25.marts 2025 14:14
2 0 Atbildēt

Pastāv iespēja, ka parīzieši tavu viedokli nav sadzirdējuši un lēmums paliks spēkā.

650 26.marts 2025 0:21
0 0 Atbildēt

Jajā, lohus vaig slaukt.Parād viņiem kauč Pirkstu un uzreiz viss ir Spēkā.Interesanti, ja viņējais tas misters Mak rons atbrauc uz Rix un te (lohiem) nodod Vadošus norādījumus, kāpēc ''mēs" nevarētu rīkoties līdzīgi.Kas vispābā viņš te tāds ir, ko no sevis iedomājies? 

Aizsūtam piem kādu Aināru,pieredzes apmaiņas vizītē.Lai viņš paņem līdzi kādus no ČakaBurņinieku izskrūvētos stabiņus un tiem varžuzelētājiem ieskrūvē d/ā, "es" noteikti balsotu/Par!

Tavs komentārs
 
 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jau šogad - Stellantis atsāks V8 Hemi motoru ražošanu 6

Autobūves koncerns Stellantis atgriezīs apritē V8 HEMI motorus, atsākot to ražošanu 2025. gada augustā. Lasīt vairāk

 

Dacia Duster - savā klasē nepārspēts apvidus auto. Vai “Latvijas Gada auto” žūrija arī tā domā? (+ VIDEO)

Dacia Duster spēcīgākie trumpji vienmēr ir bijuši tā zemā cena, praktiskās īpašības un teicamas spējas doties bezceļos. Šī formula tiek izmantota arī jaunākajā - 3. paaudzes modelī. Kā jauno Duster raksturo konkursa “Latvijas Gada auto 2025” žūrija? Lasīt vairāk

 

Dacia Bigster 2025 gada modelis ar aprīkojumu kempingošanai - 1 500 eur par redeli, viss 2 000 eur (+ VIDEO) 14

iAuto apskata Dacia Bigster ar speciālo aprīkojumu, kas šo transportlīdzekli padara piemērotu izbraucieniem pie dabas, neatsakoties arī no pārnakšņošanas. Lasīt vairāk

 

VW Tayron ierodas ar agresīvu cenas piedāvājumu PHEV versijai (+ VIDEO)

Volfsburgā ražotais Volkswagen Tayron aizstāj savulaik no Meksikas importēto Tiguan Allspace. Modeļa nosaukums aizgūts no vēl 2018. gadā Ķīnas tirgū ieviesta Volkswagen krosovera. Jaunais Tayron ir 25 centimetrus garāks par Tiguan, un apmēram puse ieguvuma ir pagarināta riteņu bāze. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti