Nesēdēt astē un zināt aklās zonas - kravas auto vadītāju ieteikumi citiem autovadītājiem 26

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige | 27.novembris 2019 13:25

Pērn uz Latvijas autoceļiem tika reģistrētas 3975 avārijas ar cietušajiem - no kuriem daļā iesaistīti arī kravas auto. Izplatītākie iemesli, kādēļ notiek ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti kravas auto - visbiežāk pie vainas ir “aklās zonas” un bremzēšanas ceļa garums.

  • iesaistīti kravas auto - visbiežāk pie vainas ir “aklās zonas” un bremzēšanas ceļa garums.  Sākoties aukstajam un slidenajam ziemas laikam, Gjensidige Latvija aicina gan kravas auto vadītājus, gan citus satiksmes dalībniekus pievērst uzmanību savstarpējai mijiedarbībai un drošībai uz ceļa.

Kravas automašīnas dala ceļus ar vieglajiem auto, motocikliem, velosipēdiem un gājējiem. Taču nereti kravas autovadītāji un citi ceļa satiksmes dalībnieki uz ceļa nespēj saprasties, un tas rezultējas negadījumā. “Kravas automašīnu vadīšanai ir nepieciešamas būtiskas prasmes un iemaņas. Šo transportlīdzekļu lielie izmēri, manevrēšanas spējas un smagā krava spēj apgrūtināt pārredzamību un drošību uz ceļa, tāpēc ikvienam ceļu satiksmes dalībniekam pastiprināti jākoncentrējas notiekošajam uz ceļa,” atgādina Gjensidige Latvija Transporta atlīdzību grupas vadītājs Andris Balodis.

Viens no biežākajiem manevriem, ko veic transportlīdzekļu vadītāji, ir pārkārtošanās citā braukšanas joslā vai pagriezienu veikšana. Apdzīšanas laikā liels drauds drošībai ir neredzamās jeb “aklās zonas” - vietas pie auto sāniem, kas nav redzamas spoguļos. Kravas auto, atšķirībā no citiem transportlīdzekļu dalībniekiem, “aklās zonas” ir vairākas un kravas autovadītājs var nepamanīt citu satiksmes dalībnieku. Tapāt arī vieglo automašīnu vadītāji bieži līdz galam neizprot kravas automašīnu bremzēšanas ceļa garumu, līdz ar to automašīnas vadītājs ietur lielāku distanci ar priekšā esošo automašīnu, un tas mudina vieglo automašīnu vadītājus iespraukties pa vidu, it īpaši sastrēgumu vai intensīvas satiksmes laikā,” stāsta kravas pārvadātāja AS “Delta LV” vadītājs Aigars Freibergs.

Lai mazinātu avārijas risku, AS “Delta LV” vadītājs Aigars Freibergs aicina ceļu satiksmes dalībniekus atcerēties:

Smagajiem auto ir aklās zonas, tās ir jāzina un jāsaprot, ka, atrodoties tajās, vadītājs var neredzēt citus satiksmes dalībniekus;

Nesēdi astē, bet ievēro distanci - tādā veidā ir grūti pārredzams ceļš un pēkšņas kravas auto bremzēšanas gadījumā var notikt sadursme;

Ļauj smagajam auto veikt pagriezienu - smagajiem auto ir daudz grūtāk veikt manevrus, tādēļ jāparedz, ka to veikšanai būs nepieciešams vairāk vietas;

Veikt apdzīšanas manevru tikai taisnās, pārredzamās vietās;

Būt iecietīgiem - uz ceļa valda pārāk liela agresija un ikvienam būtu jābūt iecietīgākam, tad arī avāriju būs mazāk.
 

 
26 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ss 27.novembris 2019 20:04
16 0 Atbildēt

Lai saprastu kravas auto šoferi ir jāpabrauc ar kravas auto, tāpat ir ar vieglo, moci, velo un kājām. Kamēr nav pabraukts ar visiem minētajiem transportiem tikmēr daudzi nesapratīs kas ir kas. Protams, idioti pie stūrēm ir visās kategorijās neatkarīgi cik liels, smags vai ātrs esi! Vajag vairāk cienīt viens otru!

Vernons 27.novembris 2019 14:20
10 10 Atbildēt

Mijiedarbība = brīdinājuma signāli laicīgi laikā un vietā!

Bremzējot jāatceras, ka ātrmu starpībai atšķiroties divreiz, bremzēšanas ceļu garumi atšķiras četras reizes!

Nekāda distance neglābs, ja kāds Jums to Distamci nozags!

Konnflikts ir starp ātri un lēnāk braucošiem un CSN jāpilda katram, ne vis katram otram, kā te aicina - visu glābs Distance. Neglābs! Jo CSN nav sadaļa "Ātruma samazināšana"!

Un vēl viena ļoti būtiska lieta, kuru apzināti aizmirsa, ir "Brīdinājuma signāli un to lietošana"!

21. gadsimtā komunikācija uz ceļa ir nekāda! Pat "STOP" signāls CSN 32 gadu garumā ir ar augšup paceltu roku!!! Paklau,Krapša kungs, attopies, arestē visu CSDD viņi Tevi čakarē!

Rr19 27.novembris 2019 19:14
9 7 Atbildēt

Paši smagie ari ir pie vainas, sataisa tādus vilcieniņus, ka vieglais knapi var iespraukties, nemaz nerunājot, ka ļoti iecienījuši 3 joslu, kur nu vēl ievērot zīmi "Smagiem braukt aizliegts".

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bez vainas vainīgais - autobusa šoferis saņem 80 eiro sodu 45

Absurda situācija - autobusa šoferis saņēmis 80 eiro sodu par ātruma pārkāpšanu, ko viņš saka, ka nav izdarījis. Lasīt vairāk

 

Latvijā jaunu vieglo automobiļu tirgus pērn pieaudzis par 8,6%

Latvijā pagājušajā gadā reģistrētas 20 939 jaunas vieglās automašīnas, kas ir par 8,6% vairāk nekā 2018.gadā, tādējādi pirmo reizi kopš 2008.gada pārsniedzot 20 000 slieksni, liecina Auto asociācijas publiskotā informācija. Lasīt vairāk

 

Satiksmes ministrija veikusi līdz šim plašāko pētījumu par velosatiksmi Latvijā

Latvijā pēdējā gada laikā ar velosipēdu pārvietojušies 35% iedzīvotāju, savukārt ikdienas braucēji ir 6% - tā liecina pēc SM pasūtījuma veiktais pētījums. Lasīt vairāk

 

Milzīgais amerikāņu apvidnieks GMC Yukon varēs apgriezties uz vietas 22

Nesen prezentētais GMC Yukon jaunās paaudzes modelis ieguvis funkciju Hurricane Turn, kas tam ļaus apgriezties uz vietas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti