Nesēdēt astē un zināt aklās zonas - kravas auto vadītāju ieteikumi citiem autovadītājiem 26

 

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige | 27.novembris 2019 13:25

Pērn uz Latvijas autoceļiem tika reģistrētas 3975 avārijas ar cietušajiem - no kuriem daļā iesaistīti arī kravas auto. Izplatītākie iemesli, kādēļ notiek ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti kravas auto - visbiežāk pie vainas ir “aklās zonas” un bremzēšanas ceļa garums.

Iesaistīti kravas auto - visbiežāk pie vainas ir “aklās zonas” un bremzēšanas ceļa garums.  Sākoties aukstajam un slidenajam ziemas laikam, Gjensidige Latvija aicina gan kravas auto vadītājus, gan citus satiksmes dalībniekus pievērst uzmanību savstarpējai mijiedarbībai un drošībai uz ceļa.

Kravas automašīnas dala ceļus ar vieglajiem auto, motocikliem, velosipēdiem un gājējiem. Taču nereti kravas autovadītāji un citi ceļa satiksmes dalībnieki uz ceļa nespēj saprasties, un tas rezultējas negadījumā. “Kravas automašīnu vadīšanai ir nepieciešamas būtiskas prasmes un iemaņas. Šo transportlīdzekļu lielie izmēri, manevrēšanas spējas un smagā krava spēj apgrūtināt pārredzamību un drošību uz ceļa, tāpēc ikvienam ceļu satiksmes dalībniekam pastiprināti jākoncentrējas notiekošajam uz ceļa,” atgādina Gjensidige Latvija Transporta atlīdzību grupas vadītājs Andris Balodis.

Viens no biežākajiem manevriem, ko veic transportlīdzekļu vadītāji, ir pārkārtošanās citā braukšanas joslā vai pagriezienu veikšana. Apdzīšanas laikā liels drauds drošībai ir neredzamās jeb “aklās zonas” - vietas pie auto sāniem, kas nav redzamas spoguļos. Kravas auto, atšķirībā no citiem transportlīdzekļu dalībniekiem, “aklās zonas” ir vairākas un kravas autovadītājs var nepamanīt citu satiksmes dalībnieku. Tapāt arī vieglo automašīnu vadītāji bieži līdz galam neizprot kravas automašīnu bremzēšanas ceļa garumu, līdz ar to automašīnas vadītājs ietur lielāku distanci ar priekšā esošo automašīnu, un tas mudina vieglo automašīnu vadītājus iespraukties pa vidu, it īpaši sastrēgumu vai intensīvas satiksmes laikā,” stāsta kravas pārvadātāja AS “Delta LV” vadītājs Aigars Freibergs.

Lai mazinātu avārijas risku, AS “Delta LV” vadītājs Aigars Freibergs aicina ceļu satiksmes dalībniekus atcerēties:

Smagajiem auto ir aklās zonas, tās ir jāzina un jāsaprot, ka, atrodoties tajās, vadītājs var neredzēt citus satiksmes dalībniekus;

Nesēdi astē, bet ievēro distanci - tādā veidā ir grūti pārredzams ceļš un pēkšņas kravas auto bremzēšanas gadījumā var notikt sadursme;

Ļauj smagajam auto veikt pagriezienu - smagajiem auto ir daudz grūtāk veikt manevrus, tādēļ jāparedz, ka to veikšanai būs nepieciešams vairāk vietas;

Veikt apdzīšanas manevru tikai taisnās, pārredzamās vietās;

Būt iecietīgiem - uz ceļa valda pārāk liela agresija un ikvienam būtu jābūt iecietīgākam, tad arī avāriju būs mazāk.
 

 
Visi komentāri
 
Vernons 27.novembris 2019 14:20
10 10 Atbildēt

Mijiedarbība = brīdinājuma signāli laicīgi laikā un vietā!

Bremzējot jāatceras, ka ātrmu starpībai atšķiroties divreiz, bremzēšanas ceļu garumi atšķiras četras reizes!

Nekāda distance neglābs, ja kāds Jums to Distamci nozags!

Konnflikts ir starp ātri un lēnāk braucošiem un CSN jāpilda katram, ne vis katram otram, kā te aicina - visu glābs Distance. Neglābs! Jo CSN nav sadaļa "Ātruma samazināšana"!

Un vēl viena ļoti būtiska lieta, kuru apzināti aizmirsa, ir "Brīdinājuma signāli un to lietošana"!

21. gadsimtā komunikācija uz ceļa ir nekāda! Pat "STOP" signāls CSN 32 gadu garumā ir ar augšup paceltu roku!!! Paklau,Krapša kungs, attopies, arestē visu CSDD viņi Tevi čakarē!

Pļurkt 27.novembris 2019 16:54
2 0 Atbildēt

Bremzējot jāatceras, ka ātrmu starpībai atšķiroties divreiz, bremzēšanas ceļu garumi atšķiras četras reizes!

---------------------

Ja raksti, tad uzraksti priekš īpaši apdāvinātajiem!!!

ka ātrmu starpībai atšķiroties trīsreiz, bremzēšanas ceļu garumi atšķiras deviņas reizes!

Vernons 27.novembris 2019 18:31
0 0 Atbildēt

Un kādreiz to mācīja auto skolā, jo tā tabula bija CSN!

Rr19 27.novembris 2019 19:14
9 7 Atbildēt

Paši smagie ari ir pie vainas, sataisa tādus vilcieniņus, ka vieglais knapi var iespraukties, nemaz nerunājot, ka ļoti iecienījuši 3 joslu, kur nu vēl ievērot zīmi "Smagiem braukt aizliegts".

Archibalds 28.novembris 2019 14:14
3 0 Atbildēt

Vilcieniņš kustās 90km/h tātad apdzenot ātrums vairs nav atļauts. Zīmēm ir izņēmumi.

Un stāsts ne par taisnu ceļu ...

Rr19 28.novembris 2019 19:26
1 1 Atbildēt

Vilcieniņi kustās arī 75-80.

ss 27.novembris 2019 20:04
16 0 Atbildēt

Lai saprastu kravas auto šoferi ir jāpabrauc ar kravas auto, tāpat ir ar vieglo, moci, velo un kājām. Kamēr nav pabraukts ar visiem minētajiem transportiem tikmēr daudzi nesapratīs kas ir kas. Protams, idioti pie stūrēm ir visās kategorijās neatkarīgi cik liels, smags vai ātrs esi! Vajag vairāk cienīt viens otru!

iciks 28.novembris 2019 14:29
3 0 Atbildēt

Tā ir. Pats neesmu braucis, bet labi zināms cilvēks ar kravinieku ir braucis un attiecīgi šad tad ir izskaidrojis situācijas no sava skatpunkta. Ir šis tas, kas liek aizdomāties.

autoparts777 27.novembris 2019 21:17
3 0 Atbildēt

Jāciena viens otram uz ceļa un tad kustība ies raiti uz

gtg 27.novembris 2019 21:37
3 0 Atbildēt

Cieņa ir abpusēja. Vienpusēju "cieņu" sauc savādāk. Aigariņam, piemēram, varu ieteikt svešus pieaugušos uzrunāt uz Jūs, citādi "iecietību" gaidīt ir lieki. Astē kā reiz mīl sēdēt kravas auto, ja kāds viņu izpratnē brauc "par lēnu".

Vernons 28.novembris 2019 8:56
0 2 Atbildēt

Vienpusēju cieņu sauc par "Distances vērošanu"! To visi ir tā ielāgojuši, ka citi CSN punkti vienkārši neeksistē!

"Distances zaglis" ir zaglis kuru soda negribot ar triecienu pa d*rsu! Ja katru no mums piesietu savam auto aizmugurē, tad kārtība būtu iestājusies jau aizvakar.

Vai tad Ceļu policijā nav atjēgušies, kad STOP signāls CSN nav paredzēts kā brīdinājuma sigāls!!! Tā "došana" paredzēta 32 gadu garumā "ar augšup paceltu roku"! Tā nav anekdote, tā ir īstenība.

650 27.novembris 2019 23:38
1 5 Atbildēt

BaronLielKungs jau gan varēj drusku iesprindzināt vidusrievu un dīvāngāzu specālistiem "atgādināt" arī kādas cilvēcīgākas un detalizētākas lietas.Mums sen neviens nav sadūšojies profesiOnāli pastāstiīt- cik tad tas nu tagad ir tā "pareizā" ieturamā distance AIZ fūres, kā arī (pieklājības pēc.....), tāteikt, Sapratnes un Cieņas Vārdā, vismaz izdvest kādu arīdzan "fūristu trūkumu" apaškpunktu.Tipa "kāpēc" savureiz viņi dara "tā", bet citureiz atkal "šitā".

Tā ir, kad gadiem ilgi nevienam smago nometnes pārstāvim nav nedz vēlmes nedz dūšas stāties sakaros ar sabiedrību.Iemaņas zudušas vispār cilvēcīgi parunāt un pats vispār aizmirsis tekstu.Kad/ja uz Poda sēž, tur arī ir aklā zona.Īpaši, kad pienāk brīdis ka tūliņ Jāslauka.Ja sliktas kvalitātes papīrs, tajā var izveidoties Caurums.Jā.

solaris 28.novembris 2019 2:23
5 1 Atbildēt

Lūdzu formulē saprotamu jautājumu!

Vai arī atzīsti, ka vienkārši bezjēgā muldi kaut kādu nesaprotamku tekstu.

Ko tev psihiatrs teica?

Kanibaals 28.novembris 2019 8:22
2 1 Atbildēt

No 650 to nesagaidīsi. Šis rakstības stils ir tikai viņam pašam saprotams un uzjautrinošš, pārējie iemācījušies pārslīdēt šiem murgiem, 650 vārdiem sakot, pa diogAnāli. Nez ko liecina tā paaugstinātā interese par dibenu un piršanas tēmu, parasti tas liecina par nenobriedušu personību.

Vernons 28.novembris 2019 9:02
2 2 Atbildēt

Es Tev uz slidena ceļa, ar ražu riepām, Nozagšu Distanci, pie kam vēl strauji bremzējot! Varēsi Sev kladzināt, palielini Distanci, palielini Distanci, bet nekā, atsitiens!

Tāda ir Tava filozofija! Tas ir noziegums kuru kultivē visi, no policijas līdz prokuroram!

Kanibaals 28.novembris 2019 15:42
4 2 Atbildēt

Es tevi nofilmēšu un varēsi raudāt pie prokurora. Tādas distances nozagšanas ir 1/100 gadījumiem pārējos 99 nav nekādu problēmu distanci ievērot. Pat tos agresīvos, kas gatavojas atsitieniem var pa gabalu pazīt, dīdās aiz muguras nevar saņemties apdzīt un tad jau pēc apdzīšanas skaidrs, ka tulīt audzinās tad arī piebremzē un distance atjaunojas. Domā man tādi vernoni-audzinātāji nav gadījušies? Iztika bez atsitieniem, māku es distanci ievērot, tevi gan vairs nepārmācīt.

650 28.novembris 2019 21:21
0 1 Atbildēt

Tu, profeassor, te varēji kaut vai vienu reizi kaut ko normālu ietaisīt.Bet tev smadzenes ir tikai oponēt, citādi no sevis tu esi nulle kubā.Ja EXPERTS (zinātājs) te var nākt klajā tikai ar šādu nožēlojamu textu, kā te tas raksta iniciātors "staļļa saimnieks"- nu tātad mana atbilde būs tikpat nožēlojama un bezsakarīga.Humora izjūta arīdzan TEv ir (diemžēl) kaut kur pie tā tur piržamgala.Āksts, tā tik turpini,kamēr te vēl kāds cits mazāks krancis tev piebalso..

uupis 29.novembris 2019 10:33
0 3 Atbildēt

650 – neaizmirsti pieteikt savu komentāru pie dzēšamajiem, jo esi ķēries pie personīgiem apvainojumiem un lamuvārdiem. Argumenti sāk trūkt? Neieliksi – tikai pastiprināsi savu MEĻA un rupekļa statusu!!! Gaidu tavu rīcību!!!

650 29.novembris 2019 10:56
0 0 Atbildēt

"Apstiprināt" jūs te varat tikai katrs savu meesla statusu.Jo kopš beidzamā konflikta knapi nedēļu varējāt noturēties bez "personīgas" uzrunāšanas.

Kanibaals 29.novembris 2019 8:34
0 3 Atbildēt

Pilnīgs kukū.

Freijers 28.novembris 2019 11:01
2 0 Atbildēt

Atliek vien piekrist - nu neveidojiet tos vagonus uz šosejām, ļaujiet apdzīt un apdzeniet paši, ja nevariet, atstājiet vietu citiem.

Archibalds 28.novembris 2019 14:18
0 0 Atbildēt

Visi no "vilciena" gaida iespēju droši apdzīt. Bet re' mazuļiem vajag vēl ātrāk nekā citiem ...

anoagask 28.novembris 2019 17:24
5 0 Atbildēt

puse no vilcieniņa nemaz negrib apdzīt, otra puse gaida, kamēr apdzīs tie, kas nemaz negrib apdzīt. Šajā pasākumā atsakos piedalīties.

neapdzenu riskanti, un vilcieniņus esmu apdzinis arī ar "raķetēm", kas 100kmh sasniedz baudāmās 14 sek vai vairāk - jaudas trūkums nav arguments.

Ja priekšā visi raiti apdzen, gaidu savu kārtu, ja priekšējie neizmanto brīvās iespējas, tad apdzenu vilcieniņu

anoagask 28.novembris 2019 14:34
4 0 Atbildēt

ir 2 tipu vilvieniņi:

- fūru vilcieniņi, ko veido degvielas taupīšanai - cik sodi ir izrakstīti gadā fūrēm par distanci? domāju, ka neviens

- vieglo vilcieniņi aiz fūrēm/autobusiem - manā pieredzē tur salasās braucēji, kas nekur nesteidzas, vai arī baidās/neprot apdzīt. Nebraucu ar sporta auto, bet 2-3 piegājienos to rindu apdzenu un aizbraucu. Vilcieniņa dalībnieki uzskata, ka esmu līdējs, bet man nav kristāla bumas, lai zinātu, ka viņi gaida iespēju apdzīt vai vienkārši vizinās kolonnā

Pļurkt 30.novembris 2019 9:39
6 0 Atbildēt

3 vaidi!!

- vieglo vilcieniņi, it sevišķi naktī, kur galvalī esošais uz taisnes, bez pretīmbraucošajiem vālē +20 un vēl vairāk, bet ja nāk kāds pretīm vai līkumos nomet uz -20 vai -pat -30.

Ne pats brauc, ne ļauj sevi apdzīt - tik vien ir kā maisās pa kājām. Pat ja brauc uz precīzi 90, tad regulāri ik pa 2 - 3 km šādam atduries pie pakaļas.

Aldis 11.decembris 2019 16:05
1 1 Atbildēt

beidz murgot degvielas taupītāj,pabrauc pats uz fūres redzēsim kā tu apdzīsi ar ierobežotāju ja starpība ir 3 līdz 8 km.h.par vieglajiem tev piekrītu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti